Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verstandskies?

+3
Emma_
Filoria
girli
7 plaatsers

Ga naar beneden

Verstandskies? Empty Verstandskies?

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 1:43

Hoeee ga ik dit uitleggen... Ik heb achter mijn laatste kies linksboven opeens pijn! Voel niet echt een puntje doorkomen of zo, maar er zit wel een hobbeltje? Alleen 't hobbeltje zit echt hélemaal achterin, ik kan er niet achter voelen zegmaar. Zou nu mijn verstandskies doorkomen of kan 't iets anders zijn?! Ik ben als de dood voor de tandarts en wil dus ook écht niet heen maar ik heb geen idee of dit dus een verstandskies is of iets anders... Nou vind ik m'n gebit sowieso raar; vorig jaar heb ik pas mijn laatste melktand gewisseld..

Klinkt dit als een doorkomende verstandskies volgens jullie?
*ik wil 't niet ik wil 't niet ik wil 't niet!*

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies? Empty Re: Verstandskies?

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 1:46

Ik heb ook wel eens last gehad van dit, maar het was meer gevoeligheid. Volgens de tandarts niet aan de hand, want mijn verstandkiezen liggen 'geblokkeerd'. Soms is het tandvlees ook wel eens stuk door het eten van iets hards (stokbrood oid.).

Ik zou het even afwachten en anders bij volgende controle vragen.

Ik heb trouwens nog maar 2 verstandskiezen, andere 2 zijn getrokken. Ik vond het reuze meevallen, het ergste was de ibuprofen waarop ik liep te spacen, dus ik ben snel op paracetamol overgegaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 1:48

Zit het gewoon achter je laatste kies? Dan denk ik dat het inderdaad je verstandskies is.

Even iets anders :P Hoe kun je in hemelsnaam je laatste melktand pas vorige jaar gewisseld hebben? laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 1:48

't Kan een verstandskies zijn, genoeg mensen bij wie die heel laat pas doorkomt. Maar zou het niet ook gewoon een aft kunnen zijn?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 1:54

Een aft... Nou ik heb net met m'n bakkes open voor de spiegel gestaan maar zie geen vage plekjes of zo maar kan ook komen omdat 't helemaal achterin m'n bakkes zit... Dus niet dírect, achter m'n laatste kies maar heeeelemaal achterin...

@Brennus; ik weet 't niet! Ik heb op m'n 17e nog gewisseld en toen dacht ik dat 't klaar was maar toen raakte ik in paniek toen ik op m'n 19e een tand los had.... Tot bleek dat ik die ook nog moest wisselen dus en vorig jaar wéér stress, omdat er een tand los zat en toen zei de tandarts dat er nog één onder zat (PFEW) foto's gemaakt en toen bleek dat ik écht uitgewisseld was.... En nu opeens dit weer... Naja als 't echt een verstandskies is die door komt, kan ik wel helemaal relaten met mijn achterneefje; die krijgt ook tandjes en heeft ook auwie...

Gast
Gast

Bericht  girli zo 6 feb 2011 - 1:56

Ik zou de noodtandarts bellen als je veel pijn hebt en kijken wat hij/zij ervan zegt. Soms maakt het alleen maar erger door te wachten. Wij kunnen alleen maar raden wat het is. Je zou ook naar een forum kunnen gaan waar ook tandartsen e.d. komen. Misschien dat zij nog meer ideeën hebben wat het zou kunnen zijn en tips kunnen geven.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 2:04

Wat apart van dat tanden wisselen. Als je verstandskies door komt dan voelt het een beetje als een drukkende pijn. Een aft voelt heel anders. Mijn verstandskiezen zijn er als bijna volledig doorheen Very Happy Ze moeten nog een klein stukje, dan staat ze helemaal rechts, als al die anderen.

Gast
Gast

Bericht  Filoria zo 6 feb 2011 - 2:07

bij een doorkomende verstandskies heb ik meestal last van zeurende en voortdurende pijn.
een afte doet ook constant pijn, maar daarbij wordt de pijn erger als er bepaald eten of drinken tegen zo'n afte aan komt. bijvoorbeeld tomaat of sinaasappelsap.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Emma_ zo 6 feb 2011 - 2:21

Ik heb echt precies hetzelfde als jij (tenminste ik zou het ook zo omschrijven Wink ) en bij mij zijn het wel mijn verstandskiezen die doorkomen. Tenminste volgens mijn tandarts. Ik had ook erg gehoopt dat ik ze gewoon niet zou krijgen omdat ik steeds van die horrorverhalen in mijn omgeving hoor van mensen die naar de kaakchirug moesten e.d. Ik ging dus helemaal bang naar de tandarts en die gaf aan dat mijn verstandskiezen waarschijnlijk helemaal doorkomen en dat ze niet rot zijn en er ook geen ontsteking onder zit (foto's gemaakt). Dus kortom: ik heb voor niets zitten stressen, mijn verstandskiezen mogen voorlopig lekker blijven zitten!

Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  applestar zo 6 feb 2011 - 2:28

Trisha schreef:Hoeee ga ik dit uitleggen... Ik heb achter mijn laatste kies linksboven opeens pijn! Voel niet echt een puntje doorkomen of zo, maar er zit wel een hobbeltje? Alleen 't hobbeltje zit echt hélemaal achterin, ik kan er niet achter voelen zegmaar. Zou nu mijn verstandskies doorkomen of kan 't iets anders zijn?! Ik ben als de dood voor de tandarts en wil dus ook écht niet heen maar ik heb geen idee of dit dus een verstandskies is of iets anders... Nou vind ik m'n gebit sowieso raar; vorig jaar heb ik pas mijn laatste melktand gewisseld..

Klinkt dit als een doorkomende verstandskies volgens jullie?
*ik wil 't niet ik wil 't niet ik wil 't niet!*

ik had dit een aantal maanden geleden ook opeens. Ik ben ook als de dood voor de tandarts maar ben toch gegaan. De tandarts heeft foto's gemaakt en toen bleek het mijn verstandkies die doorkwam ( ze dachten in eerste instantie aan een ontsteking in mijn kaak ) Gelukkig staan al mijn verstandkiezen goed en kunnen ze 'normaal' doorkomen.

Nu een aantal maanden is er pas 1/4 deel van mijn verstandkies ( links boven ) door en zo nu en dan heb ik een zeurderig gevoel daar of drukt het flink maar echt pijn heb ik niet echt.

Maar als je het niet vertrouwd zou ik ondanks je angst toch wel even naar de tandarts gaan.
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  Zora zo 6 feb 2011 - 3:22

Dat je verstandskiezen doorkomen wil niet meteen zeggen dat ze er ook zo snel mogelijk uit moeten hoor smile ik heb ze sinds een paar jaar alle 4 (af en toe gingen ze weer even terug, maar nu zitten ze er echt). Ik heb er toen wel wat last van gehad, maar nu nooit meer, en voorlopig kunnen ze dan ook prima blijven zitten. Als je genoeg ruimte hebt in je mond, goed erbij kunt met poetsen, en er geen last van hebt als ze helemaal door zijn is er niets aan de hand.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 3:25

Ik heb 3 verstandskiezen en die mogen gewoon blijven zitten van de tandarts.
Ik denk trouwens dat je inderdaad een verstandskies krijgt, wat je beschrijft herken ik daar namelijk wel in.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 3:26

Mijn 4 verstandskiezen zijn al 3 jaar bezig met doorkomen. Nu moeten er nog 2. Ik had in het begin inderdaad ook een stukje achterin dat wat dikker aanvoelde, na een tijdje werd het een los flapje tandvlees. Ik heb flink last gehad van het doorkomen. Heb periodes gehad dat ik mijn kaak niet helemaal kon openen, onstekingen onder dat tandvleesflapje en hele erge keelpijn ,aan de kant van de doorkomende kies.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:20

Hehe ja ik ben ook wel een angsthaasje (wat is m'n afbeeldingdingie nu leuk Very Happy <-- ) en afgelopen weken heb ik zóveel mensen gehoord over verstandskies die eruit moest en zo, schoot gelijk in de stress Very Happy

Wat ik nu wel heel opvallend vind, is dat de hele linkerkant van m'n gezicht pijnlijk is (meer geirriteerd zeg maar) en heel warm aan voelt... Andere kant is gewoon 'koud'.

Overigens moet ik eerdaags ook ongesteld worden dus mijn gezeur en gepiep kan daar ook vandaan komen...

Gast
Gast

Bericht  Lotus_ zo 6 feb 2011 - 5:42

Het zou ook kunnen dat door het doorkomen van je verstandskies je tandvlees daar ontstoken is. Dit heb ik gehad. Dacht eerst dat ik echt kiespijn had maar bleek dus tandvlees te zijn. Op advies van de tandarts heb ik van oral-b van die zakjes gekocht (kan ff niet op de naam komen). Die helpen ook tegen aften e.d. Moest dit op een gaasje doen en op de zere plek leggen. Na 3 keer was de pijn weg smile
Lotus_
Lotus_
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 545
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Cow zo 6 feb 2011 - 21:57

Klnkt idd als je verstandskies, mijn laatste heeft er 4jaar over gedaan om door te komen! Gelukkig deed het maar af en toe zeer, idd een drukkende pijn.
En dat je warm aanvoelt aan 1 kant kan ook goed, is bij baby's ook vaak als de kiezen doorkomen. Wel even in de gaten houden en als het niet gaat dan toch naar de tandarts, kan nl ook zomaar zijn dat hij er scheef in ligt.....
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud