Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verstandskies laten trekken vanmiddag

+4
mickey
Blueschick
Caroow
ShallY
8 plaatsers

Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  ShallY vr 2 dec 2011 - 6:05

Het kon 'gelukkig' bij de tandarts maar men..wat heeft hij zitten wrikken zeg. Verstandskies zat nog voor een deel onder het bot, dus het lukte niet van harte. Wat een pijn heb ik nu, en heb al pijnstilling ingenomen. Hopelijk gaat het inwerken want weet niet waar ik het zoeken moet. Ik las op internet dat je beter geen melkproducten kan eten. Waarom niet? Omdat je dan veel slijm aanmaakt ofzo?

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 6:12

Geloof weet het niet zeker dat melk idd veel slijm aanmaankt. Wat misschien ook kan helpen is om te spoelen met lauw water eventueel met een heel klein beetje zout (zoutoplossing) dit om een ontsteking tegen te gaan. Met eten kan er namelijk wat in je wond komen vandaar het spoelen.

Beterschap! Ik moet mijn kiezen ook eigenlijk laten trekken, maar durf niet Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  ShallY vr 2 dec 2011 - 6:14

Cimic schreef:Geloof weet het niet zeker dat melk idd veel slijm aanmaankt. Wat misschien ook kan helpen is om te spoelen met lauw water eventueel met een heel klein beetje zout (zoutoplossing) dit om een ontsteking tegen te gaan. Met eten kan er namelijk wat in je wond komen vandaar het spoelen.

Beterschap! Ik moet mijn kiezen ook eigenlijk laten trekken, maar durf niet Embarassed

Nou bij mij heeft het ook lang geduurd voordat ik een afspraak heb gemaakt. Maar omdat ik nu vanwege mijn hand in de ziektewet zit dacht ik,laat ik dan ook maar mijn verstandskies trekken.
Kan dat met dat zout spoelen geen kwaad? Dan zal ik dat eens proberen.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Caroow vr 2 dec 2011 - 6:16

En een beetje ijs op je wang voelt misschien ook wel lekker. Succes ermee!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 6:20

ShallY schreef:
Cimic schreef:Geloof weet het niet zeker dat melk idd veel slijm aanmaankt. Wat misschien ook kan helpen is om te spoelen met lauw water eventueel met een heel klein beetje zout (zoutoplossing) dit om een ontsteking tegen te gaan. Met eten kan er namelijk wat in je wond komen vandaar het spoelen.

Beterschap! Ik moet mijn kiezen ook eigenlijk laten trekken, maar durf niet Embarassed

Nou bij mij heeft het ook lang geduurd voordat ik een afspraak heb gemaakt. Maar omdat ik nu vanwege mijn hand in de ziektewet zit dacht ik,laat ik dan ook maar mijn verstandskies trekken.
Kan dat met dat zout spoelen geen kwaad? Dan zal ik dat eens proberen.

Ik zit voor de zekerheid nog even na te kijken, maar het mag. Je moet natuurijk geen pot zout erin gooien maar zorgt er wel voor dat de wond schoon blijft. Liever geen producten te gebruiken zoals Listerine. Misschien kan je de apotheek even bellen voor een spuitje daarmee spuit je wat makkelijker de wond schoon

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  ShallY vr 2 dec 2011 - 6:22

Cimic schreef:
ShallY schreef:
Cimic schreef:Geloof weet het niet zeker dat melk idd veel slijm aanmaankt. Wat misschien ook kan helpen is om te spoelen met lauw water eventueel met een heel klein beetje zout (zoutoplossing) dit om een ontsteking tegen te gaan. Met eten kan er namelijk wat in je wond komen vandaar het spoelen.

Beterschap! Ik moet mijn kiezen ook eigenlijk laten trekken, maar durf niet Embarassed

Nou bij mij heeft het ook lang geduurd voordat ik een afspraak heb gemaakt. Maar omdat ik nu vanwege mijn hand in de ziektewet zit dacht ik,laat ik dan ook maar mijn verstandskies trekken.
Kan dat met dat zout spoelen geen kwaad? Dan zal ik dat eens proberen.

Ik zit voor de zekerheid nog even na te kijken, maar het mag. Je moet natuurijk geen pot zout erin gooien maar zorgt er wel voor dat de wond schoon blijft. Liever geen producten te gebruiken zoals Listerine. Misschien kan je de apotheek even bellen voor een spuitje daarmee spuit je wat makkelijker de wond schoon

Ow thnx! Mijn vader zei net, vanavond wel ff je mond spoelen met soort van listerine..maar zei al dat ik dat echt niet ging doen.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 6:25

Je kan idd beter dan met zout water spoelen, dat werkt wond helend en ontstekingsremmend.
Verder regelmatig een paracetamol nemen of een ibuprofen ( werkt ook ontstekingsremmend)

Sterkte! Hopelijk word de pijn snel minder!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Blueschick vr 2 dec 2011 - 6:28

Wat je ook doet,NIET spoelen!! In de wond zit gestold bloed en dit moet erin blijven,dit wordt vervangen door bindweefsel en later jong bot. Spoel je dit weg heb je kans op een flinke alveolitis. Onsteking van de lege tandkas. De pijn die je nu hebt is vergelijkbaar met een flinke blauwe plek,en niet van ontsteking.Neem een ibuprofen en een paracetamol samen en neem om de paar uur een pijnstiller bij. Beterschap!
Blueschick
Blueschick
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 307
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 6:35

Blueschick schreef:Wat je ook doet,NIET spoelen!! In de wond zit gestold bloed en dit moet erin blijven,dit wordt vervangen door bindweefsel en later jong bot. Spoel je dit weg heb je kans op een flinke alveolitis. Onsteking van de lege tandkas. De pijn die je nu hebt is vergelijkbaar met een flinke blauwe plek,en niet van ontsteking.Neem een ibuprofen en een paracetamol samen en neem om de paar uur een pijnstiller bij. Beterschap!

Ik wilde net zeggen dat je juist niet moet spoelen, maar jij beschrijft het wel heel goed! Haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 6:37

Ik zou er ook niks aan doen, behalve eventueel pijnstilling, als je daar in gelooft.

Het heelt vrij snel, dus even doorzetten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 6:42

_MamaRosa_ schreef:
Blueschick schreef:Wat je ook doet,NIET spoelen!! In de wond zit gestold bloed en dit moet erin blijven,dit wordt vervangen door bindweefsel en later jong bot. Spoel je dit weg heb je kans op een flinke alveolitis. Onsteking van de lege tandkas. De pijn die je nu hebt is vergelijkbaar met een flinke blauwe plek,en niet van ontsteking.Neem een ibuprofen en een paracetamol samen en neem om de paar uur een pijnstiller bij. Beterschap!

Ik wilde net zeggen dat je juist niet moet spoelen, maar jij beschrijft het wel heel goed! Haha!

Dus als ik het goed begrijp mag je alleen spoelen als je onsteking hebt. Zit ff te googlen en ik kom op zoiets uit. Ik dacht namelijk dat je met spoelen meer het voedsel weg kon halen om juist een onsteking te voorkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 8:07

Vorige week vrijdag heb ik mijn verstandskies laten trekken. Sinds vandaag begint de pijn wat af te nemen. (nadat ik er zelf een hechting uit getrokken heb.) Ik mocht na 48 uur met een spuitje met wat water en zout erin gaan spoelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  mickey vr 2 dec 2011 - 8:14

Cimic schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Blueschick schreef:Wat je ook doet,NIET spoelen!! In de wond zit gestold bloed en dit moet erin blijven,dit wordt vervangen door bindweefsel en later jong bot. Spoel je dit weg heb je kans op een flinke alveolitis. Onsteking van de lege tandkas. De pijn die je nu hebt is vergelijkbaar met een flinke blauwe plek,en niet van ontsteking.Neem een ibuprofen en een paracetamol samen en neem om de paar uur een pijnstiller bij. Beterschap!

Ik wilde net zeggen dat je juist niet moet spoelen, maar jij beschrijft het wel heel goed! Haha!

Dus als ik het goed begrijp mag je alleen spoelen als je onsteking hebt. Zit ff te googlen en ik kom op zoiets uit. Ik dacht namelijk dat je met spoelen meer het voedsel weg kon halen om juist een onsteking te voorkomen.
Mijn vriend heeft een tijdje terug ook zijn kiezen laten trekken, maar hij mocht de eerste dag inderdaad niet spoelen! Inderdaad i.v.m. gestold bloed. Vanaf de tweede dag mocht hij wel spoelen. Had daar een recept voor meegekregen om op te halen bij de apotheek. PerioAid heette het geloof ik.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Sweety vr 2 dec 2011 - 9:53

Inderdaad niet spoelen. Ik heb ook mijn kies een tijd terug laten trekken en mocht toen ook eerst niet spoelen. De dag erna mocht ik pas. Heel veel sterkte ermee!
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  ShallY vr 2 dec 2011 - 22:26

Het gaat gelukkig al veel beter. Heb vannacht nog een pijnstiller genomen maar nu heb ik bijna geen pijn eraan.
Ook heb ik al iets kunnen eten.
Zou ik vandaag wel mogen spoelen dan? Of zal ik wachten tot 15:00 uur. Dan is het 24 uur geleden.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 5:22

Tegen mij werd gezegd dat ik zeker 48 uur moest wachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  ShallY za 3 dec 2011 - 8:10

Heb namelijk net gewoon mee gegeten, dan wel aan de goede kant natuurlijk. Dus dacht, ook gelijk ff spoelen. Ik ben nu wel heel bang voor een evt ontsteking omdat ik heb meegegeten maar goed, dat is dan mn eigen schuld. Ik heb ook zo'n fijne tandarts die niks erover gezegd heeft wat wel/niet.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 8:59

Waarom zou je überhaupt gaan spoelen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Kqip za 3 dec 2011 - 9:37

De 2 onder die bij mij getrokken waren, waren gehecht en bij die 2 moest ik wel spoelen van de kaakchirurg na een dag. Om een ontsteking tegen te gaan. Kreeg toen een recept. De 2 boven zijn bij de tandarts getrokken en hij had ook niks gezegd over spoelen. UIteindelijk na een paar dagen wel gespoeld met wat lauw water met zout erin. Maar dat was meer voor mijn eigen gemoedsrust dan dat het moest. Omdat ik niet durfde te poetsen bij de wonden laughcry
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 10:20

Ik hoefde ook niet te spoelen trouwens, en het is helemaal goed gekomen. Dat gat zit vrij snel dicht hoor. Het kán gaan ontsteken maar die kans is volgens mij niet zo groot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Caramba za 3 dec 2011 - 21:31

De ondersten heb ik ook moeten spoelen, wel na 24 uur. Maar ik mocht echt alles wel gewoon eten hoor.
Wel heb ik van de laayste getrokken kies erg veel pijn gehad, maar ow wat ben ik blij dat ik er geen 1 meer heb.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  ShallY ma 12 dec 2011 - 9:09

Het is ruim een week geleden en ik heb nog steeds veel pijn. Zowel mijn kaak als 1 van de wondjes. Verder zijn mijn tanden aan die kant ook nog steeds erg gevoelig. Vraag me toch af hoelang het nog gaat duren. Als het eind van de week niet over is bel ik de tandarts om te vragen of ik volgende week langs mag komen. echt vervelend hoor.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Linnie1985 ma 12 dec 2011 - 9:15

ShallY schreef:Het is ruim een week geleden en ik heb nog steeds veel pijn. Zowel mijn kaak als 1 van de wondjes. Verder zijn mijn tanden aan die kant ook nog steeds erg gevoelig. Vraag me toch af hoelang het nog gaat duren. Als het eind van de week niet over is bel ik de tandarts om te vragen of ik volgende week langs mag komen. echt vervelend hoor.

Het kan nog wel een poosje duren voor je pijn helemaal weg is. Het is niet zo dat (zoals bij mij) jeeen gaatje hebt laten vullen. Heel je tand is weg en dat duurt wel wat langer met helen. Bij mij heeft de kaak chirurg mijn verstandskiezen verwijdert gelukkig niks van gevoeld. Is al een poosje geleden, maar had er wel een paar weken last van hoor.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  ShallY ma 12 dec 2011 - 9:58

Linnie1985 schreef:
ShallY schreef:Het is ruim een week geleden en ik heb nog steeds veel pijn. Zowel mijn kaak als 1 van de wondjes. Verder zijn mijn tanden aan die kant ook nog steeds erg gevoelig. Vraag me toch af hoelang het nog gaat duren. Als het eind van de week niet over is bel ik de tandarts om te vragen of ik volgende week langs mag komen. echt vervelend hoor.

Het kan nog wel een poosje duren voor je pijn helemaal weg is. Het is niet zo dat (zoals bij mij) jeeen gaatje hebt laten vullen. Heel je tand is weg en dat duurt wel wat langer met helen. Bij mij heeft de kaak chirurg mijn verstandskiezen verwijdert gelukkig niks van gevoeld. Is al een poosje geleden, maar had er wel een paar weken last van hoor.

Ow ok, geduldig afwachten dus.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten trekken vanmiddag Empty Re: Verstandskies laten trekken vanmiddag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum