Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verstandskies

4 plaatsers

Ga naar beneden

Verstandskies Empty Verstandskies

Bericht  Caroow wo 24 aug 2011 - 23:48

Dinsdagmorgen is mijn verstandskies getrokken. Het was echt een drama, de tandarts heeft 50 minuten lopen sjorren voordat hij eruit was. Toen het klaar was ben ik schoongemaakt, want overal zat bloed en het enige wat de tandarts zei was dat ik die middag moest koelen en ibuprofen mocht slikken.

Het heeft eigenlijk niet zo veel pijn gedaan, prima te bestrijden met paracetamol. Maar nu vraag ik me toch een paar dingen af..

Kan ik gewoon mijn mond spoelen met mondwater?
Mag ik alles eten?
Mag ik alcohol drinken?
Wanneer wordt de zwelling in mijn wang minder?

Wie heeft meer adviezen gekregen van de tandarts en weet het antwoord?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies Empty Re: Verstandskies

Bericht  Minx do 25 aug 2011 - 0:10

Ik ben gister bij de kaakchirurg geweest. De zwelling kan een dag of 3/4 aanhouden. In principe mag je gewoon alles eten. Of het gaat is dan vraag 2. Ik heb een recept mee gekregen voor ibu600 en een mondspoelmiddel chloorhexidine. Alcohol werd wel afgeraden. Weet alleen even niet voor hoe lang dat staat in mijn folder. Maar dat je wang nu nog dik is is normaal. En ik moest ook wat rustiger aan doen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caroow do 25 aug 2011 - 0:19

Maar, het klinkt alsof jij er ook echt last van hebt? Want ik heb dus geen pijn..
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx do 25 aug 2011 - 4:15

Ja bij mij zitten er ook twee of drie hechtingen in. Maar dat schOonhouden enz is om ontsteking tegen te gaan. Dus daar moeten we dan voor zorgen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx zo 28 aug 2011 - 8:18

Even een upje met een andere vraag vind het zo zonde om daar een nieuw toic vuur te openen. Hoe lang hebben jullie er last van gehouden. Bij mij is de kies er woensdag uitgehaald en eigenlijk heb ik nog best veel pijn. Zit nog steeds op 3 ibu per dag wel twee van 400 en een keer 600. Maar dat is toch niet normaal. Ik ging vanochtend werken en dacht neem voor de zekerheid nog een 400. Daarna niets genomen omdat ik dacht dat het niet hoeft was me toch een bende lamlendig en het deed me nog behoorlijk veel pijn. Ene wang voelde ook warmer aan. Maar verder ziet het er niet echt rood of erg dik uit. Heb volgens mij ook niet echt koorts. Woensdag moet ik sowieso naar de ortho dus die zou het na kunnen kijken. (ps rare zinnen/woorden komt door telefoon)&
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 8:25

Ik heb tegelijk de bovenste verstandskiezen laten trekken en heb er een dag of twee wat last van gehad. Geen pijnstillers nodig gehad.

Gast
Gast

Bericht  Monte zo 28 aug 2011 - 8:27

Fairytale: mijn kies was op dinsdag getrokken en zaterdag ging het goed, zwelling minder, pijn stukken minder(maar alles was nog niet weg). En toen van zaterdag op zondag weer heel erge pijn, kon er niet van slapen en in de ochtend mijn wang weer heel dik en idd warmer dan de ander en ik had een rare/vieze smaak ik mijn keel. IK heb toen maandag gebeld en kon dinsdagochtend komen(een week na de operatie dus). Bleek ik een behoorlijk abces te hebben(dus de wond was gaan ontsteken) dus moest alles weer open e.d.
Dus als ik jou was zou ik heel goed in de gaten houden of je een van deze dingen krijgt:
- gloeien
- dikkere wang
- meer pijn, of idd. pijn die niet weggaat
- vieze smaak in keel
- rode wang
Want het lijkt me inderdaad niet normaal dat je nog steeds zoveel pijnstilling nodig hebt. Maar kijk het ook even aan want de een is de ander niet en het is ''pas'' jouw 4e dag. Als het maandag en misschien dinsdag nog niet gaat even bellen of inderdaad wachten tot je afspraak woensdag(als je dat red)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Caroow zo 28 aug 2011 - 21:48

Dinsdag is hij getrokken, woensdag ben ik weer gaan werken. Ik heb sowieso geen pijn gehad, alleen een vervelend gevoel. Als ik jou was zou ik de tandarts even bellen, misschien heb je wel een ontsteking oid.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx ma 29 aug 2011 - 2:23

Heb inderdaad de tandarts maar gebeld was weer om 6 uur wakker met pijn. Je raad het al tandarts met vakantie. Dus vervanger gebeld. Die hebben een nieuw nummer, maar dat had de tandarts nog niet op het bandje staan en op hun site ook niet. Nou ja dan die van vorige week maar bellen moet toch wat. Eerst een hele preek dat ik dan toch echt die onbereikbare tandarts moest hebben. Maar daar wel gehOlpen. Zij hadden wel het goede nummer. Had ze even opgezocht en geprobeerd. Snap op zich de irritatie ook wel een beetje. Ze zal wel meer mensen nog krijgen dan. Maar heb nu mOrgen een afspraak bij de goede tandarts.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 7:21

Sterkte dan! Lijkt me heel vervelend, zo'n pijn in je mond!

Gast
Gast

Bericht  Minx ma 29 aug 2011 - 7:33

Dank je, is ook heel vervelend. Je word er zo moe van :P
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  RedRose ma 29 aug 2011 - 20:45

Ik ben afgelopen vrijdag bij de kaakchirurg geweest. Kies eruit gesneden en dat ging niet helemaal goed.
Zal jullie het hele verhaal besparen, maar er moest flink gesneden en geboord worden om 'm eruit te krijgen. (owja en de verdoving werkte niet goed :s )

Ook ik heb heb nog steeds veel pijn en neem minstens 2x per dag ibrufen 600mg.
Ik heb alleen zelf het idee dat de pijn nu meer bij de kiezen ernaast liggen, dus doorstralingspijn.
Ik geef het zelf een week, dus ik wacht aankomend weekend nog af, heb ik maandag nog steeds zo'n pijn (dus ruim een week later) ga ik ook de tandarts bellen.
Ik spoel het wel goed schoon met mondwater.
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11

Bericht  Monte di 30 aug 2011 - 0:00

RedRose: ja van die niet werkende verdoving heb ik ook gehad, was echt vreselijk. Daarna bijverdoofd en nog niet genoeg, echt een verschrikking. Dus jij zit vandaag op de 4e dag na je operatie? Dan zou ik het inderdaad nog een even aankijken en dan overmogen bellen als het nog niet over is. Heb je geen andere klachten(zoals ik noem in mijn bericht hierboven)?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Minx di 30 aug 2011 - 3:26

Ik ben bij de tandarts geweest en het is gelukkig niet ontstoken. Was heel normaal dat het nog zo veel pijn deed. Zit op dit moment dus nog steeds aan de max dosis ibuprofen (4x600) en daarnaast nog paracetamol. Hij heeft het schoongespoten. Kan je vertellen niet lekker zo'n spuit er in. De spuit heb ik mee gekregen. En als het pijn deed moest ik daar met een of ander mondwater de mond mee spoelen. Lekker advies want het is nog steeds pijnlijk.

Echt totaal niet tevreden over die tandarts. Gelukkig morgen naar de ortho daar kan ik mijn vragen wel kwijt. Ik kwam van een andere praktijk omdat eigen tandarts op vakantie is. Assistente stelt zich niet eens voor. Tenminste ik neem aan dat het de assistente was. Zegt ga maar zitten ik maak even een foto. Ok doen we dat. Vraagt op een onbenullige manier. Je bent niet zwanger toch. Uhm nee anders had ik het wel gezegd. Pakt een spiegeltje en kijkt in mijn mond. Nou ja ziet er netjes uit hoor is mooi geheeld. Gaat snel.... Uhm ja muts je kijkt ook naar het verkeerde gat. Ik weet niet waar jou verstandskiezen zitten maar die van mij zitten achteraan in mijn mond niet vooraan naast mijn hoektanden. Ze keek gewoon vrolijk naar de plek waar de tandarts in april een kies heeft getrokken voor mijn beugel. Drukt vervolgens een plaatje er in voor de foto. Ging bijna over mijn nek.

Nou ja toen kwam de tandarts kijkt een keer pakt een spuit en spuit het schoon. Fijn dat hij even verteld wat hij doet en waarvoor. Nou ja toen kon ik weer gaan. Moest maar paracetamol erbij gaan slikken en dat samen met ibuprofen.

Toen naar de balie om te betalen. Ik snap niet dat ze dat niet gewoon kunnen declareren. Waarom kan een fysio dat wel en een tandarts dat niet?? voor mij een groot raadsel. Moest ik 34,10 afrekenen. Dus ik geef die meid achter de balie 50 euro. Krijg ik 16,10 terug. Moest ze er een rekenmachine bij pakken om te controleren of het echt 15,90 moest zijn toen ik dat zei.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Monte di 30 aug 2011 - 3:29

Wat raar, ik hoef nooit iets bij de tandarts te betalen, die stuurt het altijd gelijk door en dan krijg ik later een acceptgiro die ik moet betalen, is makkelijker dan aan de balie. Maar wat fijn dat het niet ontstoken is, dat moet toch een geruststelling zijn. Hopen dat de pijn snel afneemt.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Minx di 30 aug 2011 - 3:34

Mijn eigen tandarts is op vakantie dus moest bij een vervangende tandarts langs en dan moet je altijd contant betalen. Vind het ook heel vreemd dat het bij tandartsen zo werkt. Die kunnen neem ik aan toch ook gewoon een verzekeringscheck doen. Zo apart.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow di 30 aug 2011 - 4:20

Inderdaad raar dat je gelijk moet betalen. Ik hoef nooit de tandarts te betalen, ik heb een hele hoge verzekering. Maar stel dat ik in het weekend een zenuwbehandeling moet, dan kan ik gewoon dan gelijk afrekenen. Er zijn vast genoeg mensen die dat niet kunnen betalen, mogen die dan niet naar een vervanger? Ik vind het maar raar.

En, vervelend dat je er zo'n last van hebt! Ik kan niet eens meer voelen dat er ooit een kies heeft gezeten, het gat is al helemaal dicht, en ook echt geen pijn. En vandaag is hij er een week uit.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx do 1 sep 2011 - 6:50

Ja vind ik ook heel vreemd. Ja hoe dat met mensen met weinig geld zit. Geen probleem die moeten dan wss wachten tot na het weekend of krom liggen. Je kan het wel weer terug krijgen van de verzekering maar niet gelijk.

Mss is hier een tandarts(assistente) die kan vertellen waarom dat is?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow ma 5 sep 2011 - 23:35

Zo, mijn tweede verstandskies is ook getrokken. Ik had me al weer voorbereid op het ergste, maar het viel zo erg mee. Ik ging liggen, verdoving erin en hij trok 1 keer aan de kies en toen had hij hem al eruit. Dus binnen 5 minuten stond ik al weer buiten smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx di 6 sep 2011 - 5:24

Dat is lekker Very Happy. Ik ben sinds zondag helemaal zonder pijnstilling. En het gaat nu goed. Hechtingen zittne er nog wel in maar die zullen er snel uitvallen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud