Au :( ontstoken verstandskies!
+2
Caribbeanlover
Japie
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Au :( ontstoken verstandskies!
Blehhh dat is weer pijnlijk zeg. En blijkbaar ben ik niet aanvullend meer verzekerd, lekker dus kan ik m niet eens laten trekken....want de rekening kan ik zelf ook niet betalen.
Jullie nog wat te auwen?
Jullie nog wat te auwen?
Gast- Gast
Re: Au :( ontstoken verstandskies!
Auw, balen zeg! Kun je geen ontstekingsremmer/pijnstiller slikken? Misschien verminderd de pijn en kun je op een later tijdstip je kies trekken. Veel beterschap!
Laatst aangepast door Cimic op vr 20 apr 2012 - 3:56; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ja ik heb vanmorgen een buisje in mijn oor gekregen. Het is mij nogal tegen gevallen. Nu de verdoving uitgewerkt is heb ik weer oorpijn. Ik hoop dat het snel over is.
Pijn in je kies ook naar zeg! Krijg je helemaal niks vergoed als je hem laat trekken?
Pijn in je kies ook naar zeg! Krijg je helemaal niks vergoed als je hem laat trekken?
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10
Hij moet er toch uit lijkt me dus misschien geld lenen?
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
I feel you, ik had het ook! Heb 'm gister laten trekken, wat een ellende.
Je kunt naar je tandarts gaan en daar een verwijzing vragen voor de kaakchirurg. Dat kost je niks. Wel echt doen hoor, anders wordt het alleen maar erger!
Je kunt naar je tandarts gaan en daar een verwijzing vragen voor de kaakchirurg. Dat kost je niks. Wel echt doen hoor, anders wordt het alleen maar erger!
Gast- Gast
Mijn verstandskies is er pas geleden uitgehaald en het viel me erg mee wat het kostte. Inclusief 1 rontgenfoto en verdoving was ik 42 euro kwijt. Misschien dat dat nog wel te doen is? Ik zou het wel echt proberen te laten doen want als de ontsteking erger wordt kost het misschien nog wel meer.
Doorverwijzen naar de kaakchirurg doen ze hier niet om die reden en anders moet je alsnog zelf betalen.
Doorverwijzen naar de kaakchirurg doen ze hier niet om die reden en anders moet je alsnog zelf betalen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Niet? Ik had bij mijn tandarts gelukkig een keuze, of hij kon het zelf doen of hij verwees mij door naar een kaakchirurg. Omdat ik dan niks hoefde te betalen en de kaakchirurg heeft er meer handigheid in, aldus mijn tandarts.Tania schreef:
Gast- Gast
Heb je veel last Zelda? Er is toch verschil tussen trekken en snijden? Ik heb mijn 4 verstandkiezen nog en sta al te shaken bij de gedachten als ze er ooit uit moeten.
Gast- Gast
Ik heb nu behoorlijk last ja, mijn wang is nu wat gezwollen maar gelukkig heb ik goede pijnstillers meegekregen, dat scheelt al een hoop. Rond blijven lopen met een verstandskies die in mijn tandvlees drukte was ook geen optie, ik ging kapot van de pijn.Cimic schreef:Heb je veel last Zelda? Er is toch verschil tussen trekken en snijden? Ik heb mijn 4 verstandkiezen nog en sta al te shaken bij de gedachten als ze er ooit uit moeten.
Gast- Gast
m`n man had laatst ook ontzettende last van een kies (was afgebroken en er zat een ontsteking onder) Het trekken kostte `m 35 euro. Viel nog mee vond ik.
Gast- Gast
Zelda schreef:Niet? Ik had bij mijn tandarts gelukkig een keuze, of hij kon het zelf doen of hij verwees mij door naar een kaakchirurg. Omdat ik dan niks hoefde te betalen en de kaakchirurg heeft er meer handigheid in, aldus mijn tandarts.Tania schreef:
Mijn zusje is tandartsassistente en daar verwijzen ze iedereen door naar de kaakchirurg omdat dat goedkoper is...even gegoogeld en het schijnt dit jaar in het basispakket te zitten, kaakchirurgie. Dan moet ik alleen een tandartsconsult en eigen risico, dat is te overzien.
Ik slik al pijnstillers idd en ik heb peroxide om de boel mee schoon te maken en ook een mondwater om mee te spoelen van de apotheek. Meestal gaat zo'n ontsteking wel weer over met een week of wat...
Dat ze eruit moeten weet ik al een tijdje, ben alleen zo laks ze zitten ook scheef dus moet sowieso naar de kaakchirurg....
Kan van niemand geld lenen trouwens, dus dat schiet ook niet echt op.
Gast- Gast
Zelda schreef:Ik heb nu behoorlijk last ja, mijn wang is nu wat gezwollen maar gelukkig heb ik goede pijnstillers meegekregen, dat scheelt al een hoop. Rond blijven lopen met een verstandskies die in mijn tandvlees drukte was ook geen optie, ik ging kapot van de pijn.Cimic schreef:Heb je veel last Zelda? Er is toch verschil tussen trekken en snijden? Ik heb mijn 4 verstandkiezen nog en sta al te shaken bij de gedachten als ze er ooit uit moeten.
Dat geloof ik heel graag! Beterschap!
Gast- Gast
Maar waarom bel je morgen dan niet gewoon voor een afspraak bij de tandarts? Die kan je zo nodig doorverwijzen en als het moet zelf eruit halen, ze zullen er toch uit moeten anders gaat het nog meer ontsteken. Niks vind ik zo ellendig als pijn in je kies. Ik kon niet eens fatsoenlijk eten en werd 's nachts wakker van de pijn.
Gast- Gast
Dank je. Ik hoop echt dat het binnen een paar dagen over is.Cimic schreef:Zelda schreef:Ik heb nu behoorlijk last ja, mijn wang is nu wat gezwollen maar gelukkig heb ik goede pijnstillers meegekregen, dat scheelt al een hoop. Rond blijven lopen met een verstandskies die in mijn tandvlees drukte was ook geen optie, ik ging kapot van de pijn.Cimic schreef:Heb je veel last Zelda? Er is toch verschil tussen trekken en snijden? Ik heb mijn 4 verstandkiezen nog en sta al te shaken bij de gedachten als ze er ooit uit moeten.
Dat geloof ik heel graag! Beterschap!
Gast- Gast
Oooh zo vervelend, kiespijn Kan je echt van niemand geld lenen? Ik zou toch echt naar de tandarts gaan als ik jou was, dan ben je er maar vanaf. Misschien dat nu de ontsteking maar een week duurt, maar hij komt altijd terug..
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
_Leaf_ schreef:Zelda schreef:Niet? Ik had bij mijn tandarts gelukkig een keuze, of hij kon het zelf doen of hij verwees mij door naar een kaakchirurg. Omdat ik dan niks hoefde te betalen en de kaakchirurg heeft er meer handigheid in, aldus mijn tandarts.Tania schreef:
Mijn zusje is tandartsassistente en daar verwijzen ze iedereen door naar de kaakchirurg omdat dat goedkoper is...even gegoogeld en het schijnt dit jaar in het basispakket te zitten, kaakchirurgie. Dan moet ik alleen een tandartsconsult en eigen risico, dat is te overzien.
Ik slik al pijnstillers idd en ik heb peroxide om de boel mee schoon te maken en ook een mondwater om mee te spoelen van de apotheek. Meestal gaat zo'n ontsteking wel weer over met een week of wat...
Dat ze eruit moeten weet ik al een tijdje, ben alleen zo laks ze zitten ook scheef dus moet sowieso naar de kaakchirurg....
Kan van niemand geld lenen trouwens, dus dat schiet ook niet echt op.
Ik zou het toch doen hoor, naar je tandarts gaan en een verwijzing naar de kaakchirurg vragen. Er is niks zo vervelend als tandpijn. En als hij eruit is zal je er even last van hebben, maar daarna ben je blij dat je het gedaan hebt. Ik denk als je ermee blijft lopen je over een tijd weer met hetzelfde probleem zit. Sterkte!
Gast- Gast
Bij mij deed het trekken van mijn verstandskiezen trouwens geen pijn. Na het trekken heb ik een ibuprofen genomen en ben ik even gaan slapen, daarna geen last meer van gehad. Een paar maanden geleden had ik een dubbele ontsteking in een kies, dat deed echt enorm veel pijn. Ook die is getrokken, savonds zat ik alweer aan de pizza. Je hoort vaak alleen de erge verhalen, terwijl het bij veel mensen ook enorm meevalt.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Zelda schreef:Maar waarom bel je morgen dan niet gewoon voor een afspraak bij de tandarts? Die kan je zo nodig doorverwijzen en als het moet zelf eruit halen, ze zullen er toch uit moeten anders gaat het nog meer ontsteken. Niks vind ik zo ellendig als pijn in je kies. Ik kon niet eens fatsoenlijk eten en werd 's nachts wakker van de pijn.
Ze kunnen niks doen met zo'n ontsteking, dat valt niet te verdoven. Ontsteking moet dus eerst weg zijn. Zusje al gesproken, die kan zo een doorverwijzing voor me uit draaien (ik zit bij haar praktijk). En morgen is het trouwens zaterdag, haha
Ik zag weer allemaal beren op de weg, gelukkig is het nu allemaal wat duidelijker
Gast- Gast
Niet verdoven? Ze hebben bij mij gewoon verdoofd, en ik had ook een ontsteking._Leaf_ schreef:Zelda schreef:Maar waarom bel je morgen dan niet gewoon voor een afspraak bij de tandarts? Die kan je zo nodig doorverwijzen en als het moet zelf eruit halen, ze zullen er toch uit moeten anders gaat het nog meer ontsteken. Niks vind ik zo ellendig als pijn in je kies. Ik kon niet eens fatsoenlijk eten en werd 's nachts wakker van de pijn.
Ze kunnen niks doen met zo'n ontsteking, dat valt niet te verdoven. Zusje al gesproken, die kan zo een doorverwijzing voor me uit draaien (ik zit bij haar praktijk). En morgen is het trouwens zaterdag, haha
Ik zag weer allemaal beren op de weg, gelukkig is het nu allemaal wat duidelijker
En oja morgen is het zaterdag
Gast- Gast
Zelda schreef:Niet verdoven? Ze hebben bij mij gewoon verdoofd, en ik had ook een ontsteking._Leaf_ schreef:Zelda schreef:Maar waarom bel je morgen dan niet gewoon voor een afspraak bij de tandarts? Die kan je zo nodig doorverwijzen en als het moet zelf eruit halen, ze zullen er toch uit moeten anders gaat het nog meer ontsteken. Niks vind ik zo ellendig als pijn in je kies. Ik kon niet eens fatsoenlijk eten en werd 's nachts wakker van de pijn.
Ze kunnen niks doen met zo'n ontsteking, dat valt niet te verdoven. Zusje al gesproken, die kan zo een doorverwijzing voor me uit draaien (ik zit bij haar praktijk). En morgen is het trouwens zaterdag, haha
En oja morgen is het zaterdag
Het schijnt iig moeilijker te verdoven te zijn? Dat zei mijn zusje althans. Maar omdat ze bij mij alle vier niet helemaal door zijn, er zit tandvlees nog half overheen, en omdat ze scheef zitten moet ik ze echt bij de kaakchirurg laten trekken/snijden. Daar is het ook meer routinewerk en minder kans dat je er veel last van hebt...mocht het maandag nou nog erger zijn geworden (ik kan nu al bijna niet eten en er op liggen) dan mag ik een recept voor AB komen halen. Probleem is alleen dat ik niet goed kan tegen AB dus dan moet ik de HA bellen voor de bijwerking (schimmelnfectie) en ik heb als kind al ontiegelijk veel AB gehad ivm ernstig ziek zijn. Dus ik vermijd AB liever...
Ga zo maar een pot appelmoes halen als avondeten haha.
Gast- Gast
Als het geld nog het probleem is kan je dan niet die kies laten trekken en de rekening naar je zorgverzekering toe laten sturen. Dan duurt het namelijk weer een paar weken voor je zelf de rekening krijgt en moet betalen. Zo doe ik het altijd bij d etandarts. niet omdat ik het niet kan betalen maar vind dat makkelijker
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
En Leaf, heb je al gebeld? Hoe gaat het nu met je verstandskies?
Gast- Gast
Ik heb ook au.. Vanochtend 2 ovenschalen(een stenen en een glazen) kapot laten vallen op mijn blote voet. Nu heb ik een heel klein maar wel behoorlijk diep gaatje in mijn voet. Het bloed ook nog steeds...
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Verstandskies
» Verstandskies
» Verstandskies?
» Verstandskies trekken
» Kies los na trekken verstandskies?
» Verstandskies
» Verstandskies?