Ergenissen om een kind van 5
+7
Pien
Olijfje
Susan
Spring
Benthe
Tania
SleepingBeauty
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Ergenissen om een kind van 5
Susan schreef:Ik vraag me trouwens wel af waarom je man haar zat te klieren met een koekje, als je je toch al aan haar ergert ga je haar toch niet expres uit de tent proberen te lokken, lijkt mij?
Eens..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Susan schreef:Ik vraag me trouwens wel af waarom je man haar zat te klieren met een koekje, als je je toch al aan haar ergert ga je haar toch niet expres uit de tent proberen te lokken, lijkt mij?
haha dat was niet echt klieren hoor...Maar het koekje stond haar niet aan en daar begon ze om te mauwen, waarop hij zei dan niet. Dan krijg je geen koekje...
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Antibes schreef:Het lijkt me ook niet normaal, het lijkt me een strontverwend kind.. Maar dat zijn simpelweg niet jouw zaken..
+1!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind dit eigenlijk helemaal geen rare voorbeelden en helemaal niet extreem. Een kind van 5 kán nog nauwelijks volgens de regels een spel doen, en het lijkt me helemaal niet raar dat een kind op een step mag als ze moe is van het lopen of dat ze een koekje krijgt als iemand haar daarmee plaagt.
Volgens mij heb jij weinig zicht op hoe 5-jarigen functioneren. Want behalve het in slaap vallen op de bank vind ik het niet bizar of vreemd. Mijn kinderen bepalen zéker niet de regels hier in huis, maar ik zou bovenstaande allemaal zo doen. Ligt een beetje aan de manier waarop, want jengelen en dreinen pik ik niet, maar wat is er zo vreselijk aan wat die ouders doen?
Volgens mij heb jij weinig zicht op hoe 5-jarigen functioneren. Want behalve het in slaap vallen op de bank vind ik het niet bizar of vreemd. Mijn kinderen bepalen zéker niet de regels hier in huis, maar ik zou bovenstaande allemaal zo doen. Ligt een beetje aan de manier waarop, want jengelen en dreinen pik ik niet, maar wat is er zo vreselijk aan wat die ouders doen?
Gast- Gast
SleepingBeauty schreef:Susan schreef:Ik vraag me trouwens wel af waarom je man haar zat te klieren met een koekje, als je je toch al aan haar ergert ga je haar toch niet expres uit de tent proberen te lokken, lijkt mij?
haha dat was niet echt klieren hoor...Maar het koekje stond haar niet aan en daar begon ze om te mauwen, waarop hij zei dan niet. Dan krijg je geen koekje...
Als iemand anders zich op die manier met mijn kind zou bemoeien zou ik ook een ander koekje gaan halen. Opvoeden doe ik wel, hoeft iemand anders niet voor me te doen, tenzij mijn kind iemand lastig valt ofzo, dan mogen ze er best iets van zeggen. Maar een ander hoeft mijn kind niet te leren dat ze niet hoeft te mauwen. Als het niet je eigen kind is heb je totaal geen inzicht in wat werkt en wat niet, wanneer het zin heeft om in te grijpen en wanneer niet, enzovoorts. Ik vind het nogal arrogant dat je denkt het beter te weten of je ermee te moeten bemoeien.
Gast- Gast
Ik zou me aan sommige dingen ook wel kunnen irriteren (continue een jammerend kind dat haar zin krijgt en anders jammert totdat ze haar zin krijgt bijvoorbeeld), maar ja.. het is hun keuze! Als zij dat zo willen en kunnen volhouden. Het is natuurlijk wel jammer als zij er niet gezellig bij kunnen zitten in de avonden, maar ook dat is hun keuze. Dan kunnen jullie het nog gezellig hebben met de rest. Pas om 23.00 uur naar bed gaan zou ik als ik een kind van vijf had niet doen. Zeker niet doordeweeks, maar nogmaals probeer er afstand van te nemen.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Ik ben het eigenlijk helemaal eens met Persephone.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk dat de TO zelf wel redelijk kan inzien hoe dat kind reageerd etc. Het gaat om de manier waarop vind ik. Niet mee willen doen met de echte regels oke dat kan ik begrijpen maar als ze dan vervolgens jankend etc en dwingend het op haar manier zou willen spelen zou ze bij mij ook dikke pech hebben.
Net zoals t koekje, wil je die niet nou dan niet. Want zolas ik een beetje van de TO begreep is het zo dat ze dat koekje niet wil en dan niet eens omdat ze het niet lust nee omdat ze gewoon een andere ( lekkere ) wilt. Ze weet als ze gaat huilen etc dat mama zegt aaah kom maar ik heb wel een koekje.
Net zoals t koekje, wil je die niet nou dan niet. Want zolas ik een beetje van de TO begreep is het zo dat ze dat koekje niet wil en dan niet eens omdat ze het niet lust nee omdat ze gewoon een andere ( lekkere ) wilt. Ze weet als ze gaat huilen etc dat mama zegt aaah kom maar ik heb wel een koekje.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» TV ergenissen
» Marktplaats ergenissen
» Grrrr, kleine ergenissen
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Marktplaats ergenissen
» Grrrr, kleine ergenissen
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: