Ergenissen om een kind van 5
+7
Pien
Olijfje
Susan
Spring
Benthe
Tania
SleepingBeauty
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ergenissen om een kind van 5
We zijn afgelopen weekend op vakantie geweest met de familie.
Erg leuk en gezellig.
Alleen kwamen we er achter dat bij 1 gezin het kind (5 jaar) de regels wel heel erg bepaalt. Noem haar even J.
Ze kreeg altijd al overal haar zin in, maar dit is echt niet normaal meer!!
Tot overmaat vraagt ze zoveel van haar moeder, dat zij ook helemaal aan de lat naar huis is gegaan...
Zou je daar wat tegen kunnen doen?
Hieronder zal ik wat voorbeelden geven.. De broer en zus van de moeder hebben al eens met haar er over gehad..maar ze negeert alles en het lijkt echt of ze zelf niks in de gaten hebben.
Zo gingen we naar het strand, mama had de zonnebril op... J.; Ik wil ook de zonnebril mam.... En hup ze krijgt hem...
J. Ik kan niet meer lopen (we waren net een eindje op weg) en hup het stepje gaat uit en ze wordt geduwd.
Is ze zonder haar mam met ons mee dan loopt ze zonder te mokken het hele eind.
Papa komt de tent uit met een pet en J. zegt ik wil die pet op... Nou papa loopt rustig weer terug naar de tent om een andere pet op te halen en die krijgt ze.
Mijn man zat haar een beetje te klieren met een koekje, J. was al ontzettend chagerijnig en kattig aan het doen. Nou zegt haar moeder kom maar mama heeft nog wel een koekje.
Om 23.00 uur 's avonds gaat de familie (haar papa en mama) naar bed omdat J. moet slapen. J. wordt nooit alleen naar bed gebracht, maar valt altidj thuis in slaap op de bank. Dus die wilde nu ook niet naar bed, met als gevolg dat ze aan het eind van de vakantie ontzettend chagerijnig was! Ze ging nu samen met haar papa en mama naar bed. Die hebben dus niks geen ontspannende avond gehad en wij ook niet omdat zij er de hele tijd bij loopt te zeuren.
Ook al ligt mijn nichtje van 9 al lang op bed, zij loopt gewoon op.
Mijn nichtje van 9 wilde een spel met haar doen, met de gewone spelregels. DAt wilde zij niet, want ze speelde het altijd op haar manier. Ja zegt haar mama, zij wil het graag op haar manier spelen. Mijn nichtje, ja maar zo gaat het spelletje toch niet. J. helemaal kwaad en hysterisch, janken en ging boos in de caravan zitten, met de deuren slaan etc.
Nou mama..kom maar gaan wij samen wel spelen!
En zo kan ik er nog tig bedenken.....Ze werd steeds vermoeider en haar ouders erbij! Wat een ergenis heeft dat opgeleverd zeg!!
Erg leuk en gezellig.
Alleen kwamen we er achter dat bij 1 gezin het kind (5 jaar) de regels wel heel erg bepaalt. Noem haar even J.
Ze kreeg altijd al overal haar zin in, maar dit is echt niet normaal meer!!
Tot overmaat vraagt ze zoveel van haar moeder, dat zij ook helemaal aan de lat naar huis is gegaan...
Zou je daar wat tegen kunnen doen?
Hieronder zal ik wat voorbeelden geven.. De broer en zus van de moeder hebben al eens met haar er over gehad..maar ze negeert alles en het lijkt echt of ze zelf niks in de gaten hebben.
Zo gingen we naar het strand, mama had de zonnebril op... J.; Ik wil ook de zonnebril mam.... En hup ze krijgt hem...
J. Ik kan niet meer lopen (we waren net een eindje op weg) en hup het stepje gaat uit en ze wordt geduwd.
Is ze zonder haar mam met ons mee dan loopt ze zonder te mokken het hele eind.
Papa komt de tent uit met een pet en J. zegt ik wil die pet op... Nou papa loopt rustig weer terug naar de tent om een andere pet op te halen en die krijgt ze.
Mijn man zat haar een beetje te klieren met een koekje, J. was al ontzettend chagerijnig en kattig aan het doen. Nou zegt haar moeder kom maar mama heeft nog wel een koekje.
Om 23.00 uur 's avonds gaat de familie (haar papa en mama) naar bed omdat J. moet slapen. J. wordt nooit alleen naar bed gebracht, maar valt altidj thuis in slaap op de bank. Dus die wilde nu ook niet naar bed, met als gevolg dat ze aan het eind van de vakantie ontzettend chagerijnig was! Ze ging nu samen met haar papa en mama naar bed. Die hebben dus niks geen ontspannende avond gehad en wij ook niet omdat zij er de hele tijd bij loopt te zeuren.
Ook al ligt mijn nichtje van 9 al lang op bed, zij loopt gewoon op.
Mijn nichtje van 9 wilde een spel met haar doen, met de gewone spelregels. DAt wilde zij niet, want ze speelde het altijd op haar manier. Ja zegt haar mama, zij wil het graag op haar manier spelen. Mijn nichtje, ja maar zo gaat het spelletje toch niet. J. helemaal kwaad en hysterisch, janken en ging boos in de caravan zitten, met de deuren slaan etc.
Nou mama..kom maar gaan wij samen wel spelen!
En zo kan ik er nog tig bedenken.....Ze werd steeds vermoeider en haar ouders erbij! Wat een ergenis heeft dat opgeleverd zeg!!
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Ergenissen om een kind van 5
Als die ouders het prima vinden zo dan moeten ze dat toch zelf weten?
Zolang ze niks doen wat schadelijk is voor hun dochter zou ik me er niet mee bemoeien.
Zolang ze niks doen wat schadelijk is voor hun dochter zou ik me er niet mee bemoeien.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Nee hier kun je niets aan doen en ik moet eerlijk zeggen dat ik de voorbeelden die je noemt ook niet schrikbarend vind. Iedereen voed zijn kinderen anders en op dat kan best voor irritaties zorgen, maar ik zou me er gewoon zo min mogelijk aan proberen te storen een volgende keer.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Nee het is niet echt schadelijk. Alleen het kindje zelf wordt er heel erg door verpest naar ons idee.
Ze speelt amper met andere kindjes, op school hadden ze ook gezegd dat ze zich erg afzonderd en heel moe over komt.
Ze is gewoon een irritatiefactor als zij er is.
Ze speelt amper met andere kindjes, op school hadden ze ook gezegd dat ze zich erg afzonderd en heel moe over komt.
Ze is gewoon een irritatiefactor als zij er is.
SleepingBeauty- Kletskop
Ik kan me het best voorstellen dat jij het irritant vond.
Maar zoals al gezegd, het is aan hun hoe ze met hun kind om gaan.
Jij weet in ieder geval dat jij het anders gaat doen bij je eigen kinderen
Maar zoals al gezegd, het is aan hun hoe ze met hun kind om gaan.
Jij weet in ieder geval dat jij het anders gaat doen bij je eigen kinderen
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou me daar zeer zeker niet mee gaan bemoeien, als ik die ouders was zou ik daar absoluut niet van gediend zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Nou, ik vind dit eigenlijk gezeur om niks.. Het kind is 5, wat verwacht je nou?
Het enige wat ik er echt toe vind doen is dat ze pas om 23.00 gaat slapen, maar dat moeten die ouders zelf maar weten.
Het enige wat ik er echt toe vind doen is dat ze pas om 23.00 gaat slapen, maar dat moeten die ouders zelf maar weten.
Olijfje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 289
Punten : 296
Susan schreef:Ik zou me daar zeer zeker niet mee gaan bemoeien, als ik die ouders was zou ik daar absoluut niet van gediend zijn.
+ 1.
Ik zie er ook totaal geen reden toe. Om 23.00 slapen is wellicht wel laat, maar goed, als het vakantie is en ze kunnen het aan, mogen ze er hier dan ook gewoon bij blijven.
Gast- Gast
ook ik zou me hier niet mee gaan bemoeien, dit is zaak van de ouders, jij weet niet hoe hun hun keuze´s maken voor een bepaalde opvoeding.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik zou me er zelf ook niet mee gaan bemoeien.
Maar het 23.00 slapen is thuis precies hetzelfde.
Je merkt gewoon aan alles dat zij de regels bepaalt thuis.
Dat lijkt me toch niet normaal. Ze wordt nooit tegen gesproken...
En het is meer dan alleen de voorbeelden die hier genoemd zijn.
't is misschien moeilijk uit te leggen, maar het kind functioneert niet als andere 5 jarigen. Nu weet ik dat ze niet allemaal het zelfde zijn.
Maar het 23.00 slapen is thuis precies hetzelfde.
Je merkt gewoon aan alles dat zij de regels bepaalt thuis.
Dat lijkt me toch niet normaal. Ze wordt nooit tegen gesproken...
En het is meer dan alleen de voorbeelden die hier genoemd zijn.
't is misschien moeilijk uit te leggen, maar het kind functioneert niet als andere 5 jarigen. Nu weet ik dat ze niet allemaal het zelfde zijn.
SleepingBeauty- Kletskop
Het lijkt me ook niet normaal, het lijkt me een strontverwend kind.. Maar dat zijn simpelweg niet jouw zaken..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik heb ook een vriendin met een kindje wat altijd net zo lang bezig is tot ze d'r zin krijgt, dat kind bepaald alles wat er gedaan moet worden, hoe laat, hoe lang, op welke manier, wanneer en wat er gegeten wordt, anders is het drama.
Ik denk altijd maar: Ach, straks zijn ze weer weg, want je wordt er echt moe van!
Al krijgt ze van mij gewoon 1 soort drinken, niet goed? Dan niet! Koekje niet goed? Jammer dan, eet je niet...
Ik denk altijd maar: Ach, straks zijn ze weer weg, want je wordt er echt moe van!
Al krijgt ze van mij gewoon 1 soort drinken, niet goed? Dan niet! Koekje niet goed? Jammer dan, eet je niet...
Gast- Gast
Ik kan me wel indenken dat jij het als vervelend hebt ervaren maar ik zou het er bij laten. Het is niet jouw kind en dus ook niet aan jou om dit gedrag te veranderen.
Gast- Gast
Idd niks van zeggen maar ik snap je frustratie, vreselijk als de kinderen de baas zijn.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Vind het nogal meevallen. Ik had door het begin van je topic een soort terroriserende kleuter verwacht. Het is nog maar een klein kind. Laat maar lekker varen die ergernissen en zeker niet bemoeien met de opvoeding.
Gast- Gast
Nou gelukkig zijn we ook weer thuis.
maar het is op zo'n vakantie wel confronterend, dan bedenk je in eens het gaat elke dag zo!
Weet dat het mijn zaken ook niet zijn, maar het heeft mij wel geïrriteerd, omdat ze gewoon iedereen naar haar hand probeert te zetten en dat begon iedereen te irriteren!
maar het is op zo'n vakantie wel confronterend, dan bedenk je in eens het gaat elke dag zo!
Weet dat het mijn zaken ook niet zijn, maar het heeft mij wel geïrriteerd, omdat ze gewoon iedereen naar haar hand probeert te zetten en dat begon iedereen te irriteren!
SleepingBeauty- Kletskop
Touwens als het mijn eigen zus was zou ik er zeker met haar over praten.
Mamsie- Ratel
Nou een kind van 5 hoeft echt niet zo te doen. Dat doet een dwingende peuter van 3. Op school zal ze dat gedrag waarschijnlijk niet vertonen.
Mamsie- Ratel
Geloof mij nou maar, jij kunt er niks aan doen. Iemand anders aanspreken op de opvoeding valt nooit in goede aarde.
Mijn vader en zijn zus hebben, close als ze zijn, ooit afgesproken: 'Jij bemoeit je niet met mijn opvoeding, ik bemoei me niet met jouw opvoeding.' Dat gaat al heel veel jaren heel erg goed.
Mijn vader en zijn zus hebben, close als ze zijn, ooit afgesproken: 'Jij bemoeit je niet met mijn opvoeding, ik bemoei me niet met jouw opvoeding.' Dat gaat al heel veel jaren heel erg goed.
Susan- Lady Post-a-lot
Mamsie schreef:Nou een kind van 5 hoeft echt niet zo te doen. Dat doet een dwingende peuter van 3. Op school zal ze dat gedrag waarschijnlijk niet vertonen.
Een kind hoeft sowieso niet zo te doen. Maar ik vind 't ook weer niet zulk schokkend gedrag.
Gast- Gast
. De voorbeelden zijn idd niet erg schokkend maar ik vind het altijd wel schokkend als kinderen de dienst bepalen. Een kind van 5 gebruikt dit namelijk opzettelijk en een kleiner kind in 1e instantie niet. Zo gaat het van kwaad naar erger. Verder ben ik het eens met Susan dat de TO er niks aan kan veranderen.Marin schreef:Mamsie schreef:Nou een kind van 5 hoeft echt niet zo te doen. Dat doet een dwingende peuter van 3. Op school zal ze dat gedrag waarschijnlijk niet vertonen.
Een kind hoeft sowieso niet zo te doen. Maar ik vind 't ook weer niet zulk schokkend gedrag.
Mamsie- Ratel
Ja op die manier snap ik je wel.
Maar in 't voorbeeld van het spelletje, dat kind van 5 liever het spel op haar manier wilt spelen en niet de manier van het kind van 9, snap ik heel goed dat kind van 5 het op haar manier wilt doen. Op die leeftijd beginnen ze net echte spelregels te snappen, dus op 't dan weer te veranderen en ingewikkeld te maken. Dat zo'n kind dan scene schopt is niet fijn, maar ook niet heel ongewoon denk ik. Hangt natuurlijk van de mate af, en met name om de manier hoe de ouders er vervolgens er op reageren. Maar op zich vind ik 't niet zo heel bijzonder.
Maar in 't voorbeeld van het spelletje, dat kind van 5 liever het spel op haar manier wilt spelen en niet de manier van het kind van 9, snap ik heel goed dat kind van 5 het op haar manier wilt doen. Op die leeftijd beginnen ze net echte spelregels te snappen, dus op 't dan weer te veranderen en ingewikkeld te maken. Dat zo'n kind dan scene schopt is niet fijn, maar ook niet heel ongewoon denk ik. Hangt natuurlijk van de mate af, en met name om de manier hoe de ouders er vervolgens er op reageren. Maar op zich vind ik 't niet zo heel bijzonder.
Gast- Gast
Ik vind juist dat voorbeeld van het spelletje het onschuldigste, en dat snap ik nog wel. Als die kleine iets wil rennen papa en mama al (zoals ik begrijp) dan sta je toch in dienst van je kind of niet? Zou bij mij echt niet gebeuren. Meer zoals bij PM, drinken niet goed? Jammer dan, je krijgt niks anders. Koekje niet lekker? Dan eet je toch geen koekje, makkelijk zat.
Gast- Gast
Ik vraag me trouwens wel af waarom je man haar zat te klieren met een koekje, als je je toch al aan haar ergert ga je haar toch niet expres uit de tent proberen te lokken, lijkt mij?
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» TV ergenissen
» Marktplaats ergenissen
» Grrrr, kleine ergenissen
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Marktplaats ergenissen
» Grrrr, kleine ergenissen
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: