Duizelig bij het douchen
+3
Marsy28
Sazzle
Antibes
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Duizelig bij het douchen
Edit: weet niet of dit algemeen, persoonlijk, beauty of wonen is... Ik merk het wel als hij verplaatst wordt!
Sinds een jaar of twee heb ik regelmatig het probleem dat ik echt héél naar word onder de douche. Ik heb al uitgevonden dat ik beter eerst kan ontbijten en dán douchen Maar alsnog wordt het me af en toe helemaal zwart voor mijn ogen en lukt het me niet overeind te blijven. Net ben ik weer drijfnat de badkamer uitgestrompeld om op bed neer te vallen. Ik word gewoon helemaal dizzy, zweterig, misselijk en dus zwart voor mijn ogen.
Wat ik nu dus al doe:
- eerst ontbijten, dan douchen
- lauw douchen
- serieus even "lucht happen" als ik naar word (douchegordijntje open, haha)
- niet al te lang douchen
Ik vraag me ook af of het te maken heeft met mijn nek/rug wat al heel lang heel erg vast zit. Want het achterover buigen/armen boven mijn hoofd bij het haar wassen, werkt ook behoorlijk averechts.
Herkent iemand dit en heeft er iemand misschien tips? Het is écht heel vervelend namelijk..
Sinds een jaar of twee heb ik regelmatig het probleem dat ik echt héél naar word onder de douche. Ik heb al uitgevonden dat ik beter eerst kan ontbijten en dán douchen Maar alsnog wordt het me af en toe helemaal zwart voor mijn ogen en lukt het me niet overeind te blijven. Net ben ik weer drijfnat de badkamer uitgestrompeld om op bed neer te vallen. Ik word gewoon helemaal dizzy, zweterig, misselijk en dus zwart voor mijn ogen.
Wat ik nu dus al doe:
- eerst ontbijten, dan douchen
- lauw douchen
- serieus even "lucht happen" als ik naar word (douchegordijntje open, haha)
- niet al te lang douchen
Ik vraag me ook af of het te maken heeft met mijn nek/rug wat al heel lang heel erg vast zit. Want het achterover buigen/armen boven mijn hoofd bij het haar wassen, werkt ook behoorlijk averechts.
Herkent iemand dit en heeft er iemand misschien tips? Het is écht heel vervelend namelijk..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Re: Duizelig bij het douchen
Misschien helpt het om te gaan zitten..? Op een stoel dan, niet op de grond.
Sazzle- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10
Vervelend is dat. Ik douche met de deur open en hap af en toe ook wat frisse lucht. Verder zou ik het ook niet weten.
Wel zou het natuurlijk altijd iets te maken kunnen hebben met dat je nek vastzit. Want daarvoor was het nog niet? Dan raad ik je aan naar een chiropractor te gaan. Dat werkt vaak heel goed!
Wel zou het natuurlijk altijd iets te maken kunnen hebben met dat je nek vastzit. Want daarvoor was het nog niet? Dan raad ik je aan naar een chiropractor te gaan. Dat werkt vaak heel goed!
Gast- Gast
Ik herken dit wel ja! Van een aantal jaar geleden, toen ik nog vrij slank was (51 kilo) in die periode werd ik ook regelmatig misselijk en duizelig onder de douche. Ik trok helemaal wit weg. Helaas heb ik geen tips voor je, ik weet nog steeds niet hoe het kwam dat ik zo reageerde onder de douche. Zelf denk ik een combinatie van de te hete stoom, en mijn gewicht toendertijd.
Gast- Gast
Sazzle schreef:Misschien helpt het om te gaan zitten..? Op een stoel dan, niet op de grond.
Bij mijn ouders (die hebben zo'n stoomcabine) douche ik vaak zittend en dan heb ik het probleem ook minder, bij mijn zus kan ik op de grond gaan zitten en dat werkt ook wel iets beter. Hoewel het in beide gevallen dan wel weer beroerder wordt als je weer op moet staan..
Alleen in mijn douche is echt geen ruimte voor een krukje oid... En het is toch belachelijk als je als gezonde 23jarige meid een krukje in de douche nodig hebt? :o
Laatst aangepast door Antibes op zo 5 jun 2011 - 22:46; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
Storm schreef:Ik herken dit wel ja! Van een aantal jaar geleden, toen ik nog vrij slank was (51 kilo) in die periode werd ik ook regelmatig misselijk en duizelig onder de douche. Ik trok helemaal wit weg. Helaas heb ik geen tips voor je, ik weet nog steeds niet hoe het kwam dat ik zo reageerde onder de douche. Zelf denk ik een combinatie van de te hete stoom, en mijn gewicht toendertijd.
Mijn gewicht is iig DIK in orde!
Hete stoom denk ik ook, vandaar dus al lauwer en korter aan het douchen en af en toe het gordijntje open.. Maja, alsnog word ik soms gewoon heel naar.
Antibes- Ratel
Elodie schreef:Vervelend is dat. Ik douche met de deur open en hap af en toe ook wat frisse lucht. Verder zou ik het ook niet weten.
Mijn nek zit volgens mij al sinds mijn 14e chronisch vast (toen depressief en sindsdien altijd spanningsproblemen).. Ik heb oefeningen en af en toe laat ik het los maken, maar het werkt allemaal niet écht..
Deur heb ik inderdaad ook altijd open staan!
Antibes- Ratel
Het zou heel goed kunnen dat de boel in je schouders vast zit en door de stralen van de douche 'gemasseerd' worden zeg maar. Ik heb ook wel eens dat het helemaal vast zit, en als mijn vriend mij dan masseert kan ik ook heel raar worden in mijn hoofd. Duizelig, zwart voor de ogen en een tintelend gevoel in mijn armen of vingers.
Gast- Gast
Tip: controleer je bloeddruk even.. Ik heb een te lage bloeddruk en als ik me TEveel inspan (trap oprennen etc.) dan heb ik hetzelfde. Ook onder de douche. Ik moet sowieso regelmatig eten op een dag want bij mij hebben de suikers invloed op mijn bloeddruk. Ben bloedjegezond hoor want lage bloeddruk is namelijk heel erg goed voor je. Maar kan wel op vervelende momenten (warmte buiten, douche, inspanning) duizeligheid veroorzaken..
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Heb mijn bloeddruk toevallig laatst laten meten, omdat ik steeds gesprongen bloedvaatjes had in mijn ogen. Maar die was gewoon normaal.. Maar dat was ook in de middag en ik heb bij het douchen eigenlijk altijd 's ochtends problemen.. 's Avonds komt het bijna nooit voor dat ik naar word, maar ik wil gewoon 's ochtends douche omdat ik in bed nog wel eens zweet...
Antibes- Ratel
Het zou goed je bloeddruk kunnen zijn. Ik denk dat je, door het staan in een en dezelfde houding, toch een bloeddrukdaling krijgt. Je brein krijgt te weinig bloed en daardoor krijg je deze klachten. De warmte van de douche speelt daarin ook nog een rol: je vaten gaan opstaan, dus dat doe je bloeddruk sowieso al dalen.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Kan me niet voorstellen dat een lage bloeddruk gezond is. Ik heb er heel veel last van, trillen etc. Dat is toch niet gezond lijkt me.Elodie schreef:Is een lage bloeddruk gezond? Dat is mooi
Gast- Gast
Dat lijkt mij ook, heb er ook wel is last van... Maar Het is dacht ik wel zo dat als je een hoge bloeddruk hebt naar de dokter moet en aan pillen en weet ik veel wat. Aan lage bloeddruk kan je niet heel veel doen, behalve zout en suiker eten..Francaise_ schreef:Kan me niet voorstellen dat een lage bloeddruk gezond is. Ik heb er heel veel last van, trillen etc. Dat is toch niet gezond lijkt me.Elodie schreef:Is een lage bloeddruk gezond? Dat is mooi
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Lady4 schreef:Het zou goed je bloeddruk kunnen zijn. Ik denk dat je, door het staan in een en dezelfde houding, toch een bloeddrukdaling krijgt. Je brein krijgt te weinig bloed en daardoor krijg je deze klachten. De warmte van de douche speelt daarin ook nog een rol: je vaten gaan opstaan, dus dat doe je bloeddruk sowieso al dalen.
Klinkt wel het meest logisch hè... Weet jij toevallig of je bloeddruk door de dag heen nog erg kan varieren?
En wat kan ik eraan doen, meer zout eten?
Antibes- Ratel
Ik heb hier ook veel last van gehad.. het is erg naar. Ik had dan in die periode's een te lage bloeddruk en/of bloedarmoede. Ik had het zelfs een keer op vakantie, toen ik rustig in bad lag. Het werd helemaal zwart voor mijn ogen, begon te trillen en zweten. Gelukkig was mijn vriend toen in de buurt. Ik heb niet je hele topic doorgelezen, dus weet niet of iemand je al aangeraden heeft, om je bloed te laten controleren?
Gast- Gast
Razz88 schreef:Ik heb hier ook veel last van gehad.. het is erg naar. Ik had dan in die periode's een te lage bloeddruk en/of bloedarmoede. Ik had het zelfs een keer op vakantie, toen ik rustig in bad lag. Het werd helemaal zwart voor mijn ogen, begon te trillen en zweten. Gelukkig was mijn vriend toen in de buurt. Ik heb niet je hele topic doorgelezen, dus weet niet of iemand je al aangeraden heeft, om je bloed te laten controleren?
Bloeddruk heb ik tijdje terug gecheckt.. Maar Hb heb ik al heel lang niet meer bekeken..
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Razz88 schreef:Ik heb hier ook veel last van gehad.. het is erg naar. Ik had dan in die periode's een te lage bloeddruk en/of bloedarmoede. Ik had het zelfs een keer op vakantie, toen ik rustig in bad lag. Het werd helemaal zwart voor mijn ogen, begon te trillen en zweten. Gelukkig was mijn vriend toen in de buurt. Ik heb niet je hele topic doorgelezen, dus weet niet of iemand je al aangeraden heeft, om je bloed te laten controleren?
Bloeddruk heb ik tijdje terug gecheckt.. Maar Hb heb ik al heel lang niet meer bekeken..
Daar kan het echt aan liggen! dus als ik jou was , zou ik even naar de dokter gaan om je HB te laten checken.
Gast- Gast
Je bloeddruk kan door de dag heen anders zijn. Als je een hele tijd hebt gelegen is hij vaak lager dan als je al een tijd staat en loopt enzo..
Wat je eraan kan doen, als je uit bed stapt langzaam doen, dus eerst zitten dan pas staan (kan je bloeddruk een beetje wennen) en wat ik van een vriendin hoorde, zoute dropje en zout eten. Maar verder weet ik het eigenlijk niet zo.
Wat je eraan kan doen, als je uit bed stapt langzaam doen, dus eerst zitten dan pas staan (kan je bloeddruk een beetje wennen) en wat ik van een vriendin hoorde, zoute dropje en zout eten. Maar verder weet ik het eigenlijk niet zo.
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Serena schreef:Je bloeddruk kan door de dag heen anders zijn. Als je een hele tijd hebt gelegen is hij vaak lager dan als je al een tijd staat en loopt enzo..
Maar ze zegt dat haar bloeddruk oke is. Die zal dan s' ochtends echt niet super veel lager zijn. En daarbij helpt drop alleen maar als je er zakken vol van eet.
Gast- Gast
Serena schreef:Je bloeddruk kan door de dag heen anders zijn. Als je een hele tijd hebt gelegen is hij vaak lager dan als je al een tijd staat en loopt enzo..
Langzaamaan doe ik al, ga ook eerst rustig ontbijten enzo.. Ik heb wel last van snel dalende bloeddruk bij het opstaan enzo, maar dat is niet meer aan de orde als ik al een half uur in beweging ben voor ik ga douchen lijkt me..
Antibes- Ratel
Ik denk wel dat je bloeddruk door de dag heen kan variëren. Het is afhankelijk van veel factoren: ben je in rust of in actie, stress/spanning, eetpatroon, koude/warmte.
Ik heb zelf ook last van flauwtes (al herken ik tegenwoordig de symptomen en kan ik het echte flauwvallen voorkomen). Meestal krijg ik hier last van wanneer ik lang stilsta. Waarschijnlijk omdat het bloed dan letterlijk in je benen zakt door de zwaartekracht en de bloeddoorstroming naar je brein verminderd en ik daardoor dus neig tot flauwvallen. Ik heb dit voornamelijk 's ochtends op mijn werk, maar ook weleens onder de douche, net als jij.
Als je van jezelf een lage bloeddruk hebt (ik ook) dan zou je dit kunnen compenseren door wat meer zout te eten.
Ik heb zelf ook last van flauwtes (al herken ik tegenwoordig de symptomen en kan ik het echte flauwvallen voorkomen). Meestal krijg ik hier last van wanneer ik lang stilsta. Waarschijnlijk omdat het bloed dan letterlijk in je benen zakt door de zwaartekracht en de bloeddoorstroming naar je brein verminderd en ik daardoor dus neig tot flauwvallen. Ik heb dit voornamelijk 's ochtends op mijn werk, maar ook weleens onder de douche, net als jij.
Als je van jezelf een lage bloeddruk hebt (ik ook) dan zou je dit kunnen compenseren door wat meer zout te eten.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ja, lage bloeddruk is gezond, het beschermt je bloedvaten..
En bij mij schommelt het ook verschrikkelijk. Daarom eet ik ook veel zout (drop, jaja) en de hele dag door. Als mijn bloedsuiker daalt, daalt mijn bloeddruk ook, is vastgesteld. Dit verklaart misschien bij jou 's morgens, als je weinig in je maag hebt. Ik kan ook absoluut niet zonder ontbijt douchen. Of trap op lopen.
Je moet gewoon zorgen dat je een ritme krijgt. Altijd wat suiker bij je hebben (cola en dextro energy doen wonderen) en verder gewoon accepteren.
En bij mij schommelt het ook verschrikkelijk. Daarom eet ik ook veel zout (drop, jaja) en de hele dag door. Als mijn bloedsuiker daalt, daalt mijn bloeddruk ook, is vastgesteld. Dit verklaart misschien bij jou 's morgens, als je weinig in je maag hebt. Ik kan ook absoluut niet zonder ontbijt douchen. Of trap op lopen.
Je moet gewoon zorgen dat je een ritme krijgt. Altijd wat suiker bij je hebben (cola en dextro energy doen wonderen) en verder gewoon accepteren.
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Wel herkenbaar, ik heb het niet vaak, maar een paar keer wel gehad, maar ook altijd 's ochtends.
Als je er echt vaak last van hebt zou ik toch echt gewoon 's avonds gaan douchen...
Als je er echt vaak last van hebt zou ik toch echt gewoon 's avonds gaan douchen...
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Ik heb dat ook, ik denk dat het toch te benauwd word in mijn douche/badkamer... de ventilatie is er niet optimaal (ik heb geen ramen, alleen zo'n afzuigroostertje). Misschien kun jij wel iets meer ventilatie creeren in jouw badkamer?
Verder zou ik het ook niet weten, bij mij gaat benauwdheid vaak gepaard met hartkloppingen, dan breekt me echt het zweet uit en zie je mijn borstkas heftig meebewegen met mijn hart zeg maar. De huisarts meende dat het niks was... dus ik douche met de deur open en het gordijn altijd op een kier.
Verder zou ik het ook niet weten, bij mij gaat benauwdheid vaak gepaard met hartkloppingen, dan breekt me echt het zweet uit en zie je mijn borstkas heftig meebewegen met mijn hart zeg maar. De huisarts meende dat het niks was... dus ik douche met de deur open en het gordijn altijd op een kier.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Duizelig
» Herkenbaar? (Moe, tintelingen, duizelig)
» duizelig
» Wie is er ook zo duizelig?
» Constant duizelig
» Herkenbaar? (Moe, tintelingen, duizelig)
» duizelig
» Wie is er ook zo duizelig?
» Constant duizelig
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: