Constant duizelig
+6
ShallY
Lady4
Susan
May
Jente10
PapillonRose
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Constant duizelig
De laatste tijd ben ik bijna constant duizelig. Heel vervelend en soms word ik er zelfs misselijk van. Niet handig als je een kleintje hebt waar je voor moet zorgen. Het is af en toe zo erg dat ik bang ben flauw te vallen. Gelukkig is dit nog niet gebeurd.
Vandaag was het weer zo erg dat ik sowieso de HA ga bellen voor een afspraak.
Maar nu vraag ik me af, waar kan je eigenlijk duizelig van zijn? Zit me suf te piekeren maar ik kan niet bedenken waar ik nou duizelig van word..
Is natuurlijk ook wel het werk van de HA, maar ik ben toch wel benieuwd waar duizeligheid door veroorzaakt kan worden en waarschijnlijk kan ik maandag op zn vroegst bij de HA terecht. Iemand suggesties?
Vandaag was het weer zo erg dat ik sowieso de HA ga bellen voor een afspraak.
Maar nu vraag ik me af, waar kan je eigenlijk duizelig van zijn? Zit me suf te piekeren maar ik kan niet bedenken waar ik nou duizelig van word..
Is natuurlijk ook wel het werk van de HA, maar ik ben toch wel benieuwd waar duizeligheid door veroorzaakt kan worden en waarschijnlijk kan ik maandag op zn vroegst bij de HA terecht. Iemand suggesties?
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Re: Constant duizelig
Misschien lage bloeddruk? Een vriendin van mij heeft dat en die is daardoor ook vaak duizelig, en het wordt nog erger als het warm is.
Jente10- Fluisteraar
- Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10
Inderdaad lage bloeddruk, laag Hb, vermoeidheid, virus...
Zou maar eventjes langs de huisarts gaan om te laten nakijken, dan ben je hopelijk weer wat gerust.
Zou maar eventjes langs de huisarts gaan om te laten nakijken, dan ben je hopelijk weer wat gerust.
Gast- Gast
Ik heb BPPD, heel onschuldig maar heel vervelend. En het komt wel overeen met jouw klachten.
Benigne Paroxysmale Positie Duizeligheid (BPPD) kenmerkt zich door acute draaiduizeligheid die ontstaat bij bewegingen, bijvoorbeeld als men gaat liggen en/of vanuit liggende houding overeind komt. De draaiduizeligheid is zeer heftig maar duurt kort, gewoonlijk minder dan 1 minuut. Soms gaat de duizeligheid gepaard met een misselijk gevoel. De klachten zijn uitputbaar, dat wil zeggen dat herhaling van de snelle hoofdbewegingen de klachten doet verminderen of verdwijnen. Dit laatste heeft een belangrijke therapeutische consequentie.
Overigens duurde het bij mij in het begin wel langer dan 1 minuut. Ik ben 3 dagen compleet duizelig geweest, zo erg dat ik liep alsof ik dronken was. Nu is het wel vaak wel van korte duur.
Het kan overigens ook door andere dingen veroorzaakt worden, zoals inderdaad lage bloeddruk, laag hb etc. Gewoon even langs de dokter om het te laten checken.
Benigne Paroxysmale Positie Duizeligheid (BPPD) kenmerkt zich door acute draaiduizeligheid die ontstaat bij bewegingen, bijvoorbeeld als men gaat liggen en/of vanuit liggende houding overeind komt. De draaiduizeligheid is zeer heftig maar duurt kort, gewoonlijk minder dan 1 minuut. Soms gaat de duizeligheid gepaard met een misselijk gevoel. De klachten zijn uitputbaar, dat wil zeggen dat herhaling van de snelle hoofdbewegingen de klachten doet verminderen of verdwijnen. Dit laatste heeft een belangrijke therapeutische consequentie.
Overigens duurde het bij mij in het begin wel langer dan 1 minuut. Ik ben 3 dagen compleet duizelig geweest, zo erg dat ik liep alsof ik dronken was. Nu is het wel vaak wel van korte duur.
Het kan overigens ook door andere dingen veroorzaakt worden, zoals inderdaad lage bloeddruk, laag hb etc. Gewoon even langs de dokter om het te laten checken.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Ik had het omdat ik last had van een lage bloedsuiker. Rillerig, duizelig, beetje van de wereld. Gevoel alsof ik wilde liggen .
Gast- Gast
Dinsdag kan ik bij de HA terecht.. Ben benieuwd of er iets uit gaat komen, want het is niet grappig meer
Lage bloeddruk zal het waarschijnlijk niet zijn (hij is meestal normaal en dan eerder richting bovengrens), maar de andere suggesties sluit ik niet uit. Pffff, het is lastig om iets te hebben waar je niet direct wat aan kunt doen. Zoals even een paracetamol nemen ofzo..
Lage bloeddruk zal het waarschijnlijk niet zijn (hij is meestal normaal en dan eerder richting bovengrens), maar de andere suggesties sluit ik niet uit. Pffff, het is lastig om iets te hebben waar je niet direct wat aan kunt doen. Zoals even een paracetamol nemen ofzo..
PapillonRose- Ratel
Het kan je HB zijn. Na de bevallig was die van mij ook erg laag en heb daar weken lang medicijnen voor moeten slikken. Nu is hij nog niet helemaal op pijl en ik ben af en toe ook duizelig. Vooral als ik erg gestressed ben
Gast- Gast
Ik had last van duizeligheid toen ik een lage bloeddruk had en toen ik pril zwanger was.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn Hb zou trouwens nog best kunnen.. Hoewel ik in het ziekenhuis na de bevalling een ijzerinfuus gekregen heb en het een tijdje daarna nog gecheckt is (was toen prima). Wel neem ik slecht b12 op en als dat te ver naar beneden gaat zakt ook mijn Hb. Maar dat wordt wel in de gaten gehouden. Wie weet is het dit keer toch wat harder gezakt en heb ik toch weer een lager Hb?
Zwanger kan ik in elk geval niet zijn, maar toen was ik in het begin ook flink duizelig trouwens. Mijn bloeddruk was toen ook lager. Die zal de HA vast ook wel even checken denk ik, weet ik in elk geval meteen of het daarmee te maken heeft.
Zwanger kan ik in elk geval niet zijn, maar toen was ik in het begin ook flink duizelig trouwens. Mijn bloeddruk was toen ook lager. Die zal de HA vast ook wel even checken denk ik, weet ik in elk geval meteen of het daarmee te maken heeft.
PapillonRose- Ratel
Het kan ook een ontsteking aan je evenwichtsorgaan zijn, daarbij ben je ook erg duizelig. Onschuldig iets, maar zeer vervelend. Het kan lang ( lees weken tot maanden) duren voordat dit weer over is. Studiegenootje van mij zit er al ruim een maand door thuis.
Beterschap!
Beterschap!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Een indicatie van je hb kun je trouwens makkelijk checken door de binnenkant van je onderste ooglid te bekijken. Erg licht is mogelijk een verlaagd hb, mooi rood is waarschijnlijk een gezond hb.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Lady4: Het is mooi rood aan de binnenkant van mijn oog, dus waarschijnlijk een gezond Hb. Ontsteking aan je evenwichtsorgaan klinkt vervelend! Hopelijk heb ik dat niet, of gaat het snel over als dat het wel is.
Ik ben nog steeds duizelig, al dagen achterelkaar. Gelukkig is het niet constant heel erg, maar helemaal weg gaat het ook niet
Ik ben nog steeds duizelig, al dagen achterelkaar. Gelukkig is het niet constant heel erg, maar helemaal weg gaat het ook niet
PapillonRose- Ratel
Hoe zijn ze er bij jou achter gekomen dat jij dit hebt?May schreef:Ik heb BPPD, heel onschuldig maar heel vervelend. En het komt wel overeen met jouw klachten.
Ik ben ook regelmatig duizelig, en heb het al een paar keer gehad dat ik een paar dagen alleen maar op bed kon liggen omdat alles tolde. Daarvoor toen naar de dokter geweest en die zei dat ik last heb van evenwichtsstoornissen. Het is ook een paar keer geweest omdat ik heel erg verkouden was en oorpijn had, en dat was dan weer een virus op mijn evenwichtsorgaan.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Ik heb dat vroeger weleens gehad, last van mijn evenwichtsorgaan. Dan was ik heel even duizelig bij het snel draaien van je hoofd, of opstaan of bukken. Maar dat was niet langdurig en ging ook zo weer over. Ik had geen ontsteking maar dat kan dan ook nog dus
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Ik ben (waarschijnlijk) doordat er iets met mijn darmen of eierstokken niet goed zit al 6 weken vrijwel non stop duizelig. De ene keer wat erger dan de andere, en zolang ik zit of lig gaat het eigenlijk best goed. Ik heb er nu pilletjes tegen gekregen, maar ik heb niet het idee dat het helpt helaas
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb ook veel last van periodes met duizeligheid. Momenteel ook weer. Het ergste vind ik de draaiduizeligheid die hierboven ergens word beschreven. Die treedt bij mij vaak 's nachts en 's ochtends op. Je voelt het niet als je in een bepaalde houding ligt, maar wanneer je je omdraait of gaat zitten, draait ineens alles om je heen. En als je dan weer een tijdje in die positie blijft neemt het langzaam af. Ook ben ik vaak licht duizelig (zoals nu) maar dan kan ik mijn normale bezigheden nog wel blijven doen. Ik weet dat ik last heb van hyperventilatie en PDS en ik denk dat de oorzaak daar ergens in ligt. Het gaat ook altijd weer over en ik heb het al jaren, dus het kan vast geen kwaad. Maar het is wel ontzettend vervelend.
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
Helaas nog meer mensen met duizeligheid zo te lezen. Vervelend is het zeker! Hopelijk zijn jullie er ook gauw vanaf.
Ik heb trouwens wel PDS en met periodes flinke last van mijn darmen. Daar ben ik echter nog niet eerder duizelig van geweest, maar wie weet is dit wel de eerste keer.
Vanmorgen al bij de huisarts geweest trouwens. Mijn medicatie krijg ik voortaan weer van een ander merk, ik heb nu 2x met een tussenpoze een ander merk gehad om een of andere reden en daar wordt de duizeligheid erger van. Dus dat in elk geval gelijk aangekaart. Verder is er bloed afgenomen om mijn Hb en vitamine b12 na te kijken omdat dit in het verleden (ook tijdens de zwangerschap) al meerdere malen te laag is geweest. Vrijdag is de uitslag daarvan er waarschijnlijk al. Ligt het daar niet aan dan maak ik een nieuwe afspraak om verder te kijken.
Ik heb trouwens wel PDS en met periodes flinke last van mijn darmen. Daar ben ik echter nog niet eerder duizelig van geweest, maar wie weet is dit wel de eerste keer.
Vanmorgen al bij de huisarts geweest trouwens. Mijn medicatie krijg ik voortaan weer van een ander merk, ik heb nu 2x met een tussenpoze een ander merk gehad om een of andere reden en daar wordt de duizeligheid erger van. Dus dat in elk geval gelijk aangekaart. Verder is er bloed afgenomen om mijn Hb en vitamine b12 na te kijken omdat dit in het verleden (ook tijdens de zwangerschap) al meerdere malen te laag is geweest. Vrijdag is de uitslag daarvan er waarschijnlijk al. Ligt het daar niet aan dan maak ik een nieuwe afspraak om verder te kijken.
PapillonRose- Ratel
Hier ook iemand met vaak duizeligheid!
Zelf heb ik last van duizeligheid "vanuit mijn nek". Of dit altijd hierdoor komt weet ik niet, maar meestal wel.
Ik ga dan naar de manueel therapuit en die mobiliseert mijn nek en soms kraakt hij. Het schijnt dat er dan wat klem zit.
Ook kan het zijn dat er in mijn nek een spanning zit wat de bloedvaatjes bekneld waardoor die duizeligheid komt.
Bij mij uit het zich meestal als ik wakker wordt en overeind kom. Alles draait dan. Dit gaat dan ook niet (gelijk) weg. Het is wel erg eng en ik ben eigenlijk elke ochtend bang dat het weer "zover is".
Soms (als ik zeker weet dat het door mijn nek komt) is het als ik bijvoorbeeld naar beneden of omhoog kijk. Dan draait alles ook.
Ben al bij doktoren geweest, heb zelfs al een MRI-scan gehad. Maar niks van dit alles heeft iets opgeleverd.
Ik ben nu dus ook altijd bang als ik op vakantie ga of zo dat ik weer duizelig ga worden en dat ik geen kant op kan. Het is bij dus best een angst geworden...
Nou ja, lang verhaal, misschien heb je er wat aan en misschien is een bezoekje aan de fysio (manueel therapuit) een goed idee. Wie weet helpt het.
Zelf heb ik last van duizeligheid "vanuit mijn nek". Of dit altijd hierdoor komt weet ik niet, maar meestal wel.
Ik ga dan naar de manueel therapuit en die mobiliseert mijn nek en soms kraakt hij. Het schijnt dat er dan wat klem zit.
Ook kan het zijn dat er in mijn nek een spanning zit wat de bloedvaatjes bekneld waardoor die duizeligheid komt.
Bij mij uit het zich meestal als ik wakker wordt en overeind kom. Alles draait dan. Dit gaat dan ook niet (gelijk) weg. Het is wel erg eng en ik ben eigenlijk elke ochtend bang dat het weer "zover is".
Soms (als ik zeker weet dat het door mijn nek komt) is het als ik bijvoorbeeld naar beneden of omhoog kijk. Dan draait alles ook.
Ben al bij doktoren geweest, heb zelfs al een MRI-scan gehad. Maar niks van dit alles heeft iets opgeleverd.
Ik ben nu dus ook altijd bang als ik op vakantie ga of zo dat ik weer duizelig ga worden en dat ik geen kant op kan. Het is bij dus best een angst geworden...
Nou ja, lang verhaal, misschien heb je er wat aan en misschien is een bezoekje aan de fysio (manueel therapuit) een goed idee. Wie weet helpt het.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Ik kan inderdaad eens kijken of een fysio er wat mee kan.. Ben er in het verleden weleeens geweest voor iets anders en dat is toen heel goed aangepakt.
Inmiddels weet ik dat mijn Hb en vitamine B12 in orde zijn, dacht ik eigenlijk ook wel omdat dit sowieso met enioge regelmaat gecontroleerd moet worden bij mij.
De duizeligheid is al wel wat minder omdat ik nu weer een ander merk krijg van mijn medicatie en daar reageer ik beter op. Het is echter niet weg, dus ik kijk het nog eventjes aan en anders hoop ik dat er verder gezocht kan worden.
Inmiddels weet ik dat mijn Hb en vitamine B12 in orde zijn, dacht ik eigenlijk ook wel omdat dit sowieso met enioge regelmaat gecontroleerd moet worden bij mij.
De duizeligheid is al wel wat minder omdat ik nu weer een ander merk krijg van mijn medicatie en daar reageer ik beter op. Het is echter niet weg, dus ik kijk het nog eventjes aan en anders hoop ik dat er verder gezocht kan worden.
PapillonRose- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: