Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Herkenbaar? (Moe, tintelingen, duizelig)

+2
Raven
Annie24
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Herkenbaar? (Moe, tintelingen, duizelig) Empty Herkenbaar? (Moe, tintelingen, duizelig)

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 4:33

Mijn Hb is altijd aan de lage kant. Voor mijn doen is het nu hoog, namelijk 6.1
Ik heb met dit HB weinig tot geen last van klachten en ik heb nu in 3 weken tijd 2x een ijzerinfuus gekregen.
Maar sinds een paar weken heb ik vreemde klachten.

Moe, zo ontzettend moe dat ik serieus zit te knikkebollen op het werk en als ik op de bank lig zo in slaap sukkel.
Ik moet bezig blijven wil ik dat laatst niet laten gebeuren terwijl er twee kindjes ronlopen en kruipen.
In mijn linkerduim heb ik weinig tot geen gevoel meer en hij tintelt.
Dat zelfde gevoel heb ik in mijn voeten, mijn rechterkuit en linkerscheenbeen. Van de week ook eventjes in mijn linkerwang maar dat was na 30/60 minuten weer over.
Ook merk ik dat ik sinds een paar dagen mijn evenwicht minder goed kan bewaren.
Mijn benen voelen aan als lood, ik doe tergend langzaam over traplopen.

Het tintelende gevoel lijkt een beetje op een slaapvoet (of arm, hand, been, whatever) die net over begint te gaan.
Zeer irritant voor 5 minuten, laat staan als je dat de hele dag hebt.
Als ik loop lijkt het alsof mijn rechter onderbeen naar buiten staat en doordat mijn voeten zo tintelen zwabberen mijn voeten.

Verder heb ik al heel lang een enorme jeuk. Daar heb ik tabletjes voor maar als ik die niet zou nemen dan krab ik me een ongeluk.
(voorbeeld: alleen op mijn onderbenen heb i kal 47 kleine littekens)

Afgelopen vrijdag heb ik bloed laten prikken maar daar is niks geks uit gekomen.
Mijn B12 is 536 en dus ook normaal, net zoals mijn schildklier, mijn suiker, nieren... Dat is allemaal in orde.
Vrijdag komen de uitslagen nog van de ziekte van lyme en pfeiffer.
Ik heb niet het idee dat dat het is, ik heb geen vlekken/beten/ringen gehad en voor pfeiffer matchen de klachten niet.

Vrijdag moet ik weer terug naar de huisarts maar ik was benieuwd of iemand zich herkent.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Herkenbaar? (Moe, tintelingen, duizelig) Empty Re: Herkenbaar? (Moe, tintelingen, duizelig)

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 5:33

Dat moe zijn zou ook door het ijzertekort kunnen komen. Tintelingen kunnen kenmerken zijn van een vitamine B12 tekort, maar dat is goed bij je. Misschien zijn die plekken overbelast? Zelf herken ik de klachten wel en ik had Pfeiffer. Vooral op mijn handen had ik plekjes die begonnen te tintelen en ongevoelig werden. Maar de huisarts zei dat dit geen typische Pfeiffer klachten zijn. Nu mijn Pfeiffer eindelijk weggaat heb ik minder last van tintelingen etc. Wel toevallig dus. Ik was ook heel moe en zelfs als ik lang geslapen had was ik niet uitgerust, heel frustrerend. Ik hoop dat ze de oorzaak weten en dat het meevalt. Sterkte!

Gast
Gast

Herkenbaar? (Moe, tintelingen, duizelig) Empty Re: Herkenbaar? (Moe, tintelingen, duizelig)

Bericht  Annie24 wo 11 jul 2012 - 6:32

Ik moest ook meteen aan een b12 tekort denken.

Ik heb een vit. D, vit B12 en foliumzuur tekort en heb een heel behandelplan met pillen, drankjes en injecties.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je B12 niet overdreven hoog vind ofzo. Het kan best zo zijn dat die waarde voor jouw lichaam te laag is.
Zodra de waarde bij mij onder de 1100 komt begint mijn lijf tegen te sputteren, daarboven is er niets aan de hand.

Misschien dat je eens kan kijken op www.stichtingb12tekort.nl Je kan daar echt heel veel infomatie vinden over de waardes en hoe mensen daarop reageren.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 7:20

@ Peachy: De vermoeidheid waar ik nu last van heb i.c.m. de andere klachten horen bij mij niet bij een te laag HB.
Tijdens mijn zwangerschap was het 3.1 op zijn laagst en had ik er niet eens zoveel last van.
Maar jij had het dus wel bij Pfeiffer? Hmmm, dan moet ik dat nog maar even afwachten.

@ Annie: 1100!! Hmmm, dan zou het misschien zomaar kunnen.
Bedankt voor de link. Ga daar eens even lezen.

Gast
Gast

Bericht  Raven wo 11 jul 2012 - 7:21

evenwichtsorgaan ontstoken?

Ik loop ook al heel lang met vermoeidheidsklachten tintelingen in mijn handen en duizelingen maar daar is tot nu toe nog niets uit gekomen.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 7:22

Als ik naar de symptomen ga kijken dan heb ik last van dikgedrukte.

Neurologisch:

• Tintelingen, doof gevoel, brandend gevoel in armen, benen, handen en/of voeten, zenuwpijn, op “watten” lopen, uitvalsverschijnselen
  • Concentratiestoornissen, geheugenproblemen
  • Afasie: niet op de juiste woorden kunnen komen, verkeerde woorden gebruiken, verspreken
  • Ataxie: onverklaarbaar vallen, of ergens tegen aan lopen, verlies van positiegevoel, onhandig zijn, dingen uit je handen laten vallen, dingen omgooien, struikelen, moeilijk lopen

Psychisch:

• Depressie, dementie, nervositeit, psychose, paranoia, geïrriteerdheid, prikkelbaarheid, verwardheid, gedragsveranderingen

Overig:

• Spierpijn en krachtsverlies
  • Glossitis (ontstoken tong), branderige, pijnlijke of prikkelende tong, gevoelige mond
  • Vermoeidheid, slaperigheid, zwakte
  • Misselijkheid, verlies van eetlust, gewichtsverlies
  • Menstruatieklachten, zoals uitblijven menstruatie, hevige menstruatie, te lange menstruatie, verergerde menstruatiepijn
  • Gewrichtsklachten
  • Kortademigheid, benauwdheid, hartkloppingen
  • Duizeligheid
  • Bleekheid van de huid
  • Het koud hebben
  • Impotentie
  • Onvruchtbaarheid
  • Haaruitval
  • Veranderingen in gezichtsveld, wazig zien
  • Darmklachten
  • Incontinentie en/of vaak plassen
  • Hoofdpijn

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 7:23

Raven schreef:evenwichtsorgaan ontstoken?

Ik loop ook al heel lang met vermoeidheidsklachten tintelingen in mijn handen en duizelingen maar daar is tot nu toe nog niets uit gekomen.

Kan dat zomaar?
Ik ben overigens naar Kreta geweest, begin juni.
Daarna ben ik erg aan de diarree geweest en enorme buikpijn. Dit was geen crohn.
Kort daarna zijn bovenstaande klachten begonnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 7:26

Lijkt wel een infectie ofzo. Maar ik neem toch aan dat ze dat aan je bloedwaardes kunnen zien.

Gek ook dat er geen verklaring is voor de jeuk. 47 littekentjes op je been door jeuk lijkt me echt wel killing namelijk.

Veel sterkte ermee. Hoop dat er snel wat gevonden wordt zodat het goed behandeld kan worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 7:27

Als het een infectie zou zijn hadden ze dat inderdaad in het bloed moeten zien. Sinds ik terug ben, ben ik al 4 keer geprikt en dat is steeds goed.

Het is niet leuk om iets te hebben natuurlijk maar wel erg handig als je weet wat er is en of het behandeld kan worden.
Ik wordt hier (letterlijk) moe van.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 21:16

Vitamine b12 wordt via het maagdarmkanaal uit voeding gehaald. Je geeft aan dat de klachten begonnen zijn na het hebben van diarree, dus het zou kunnen dat je lichaam net niet genoeg vitamine b12 aan heeft gemaakt. Je waarde zit netjes tussen de gezonde waardes in, maar net wat Annie zegt is de behoefte hieraan verschillend.

Ik zou in ieder geval nogmaals aangeven dat de problemen begonnen zijn na je vakantieziekte. Daar kan de huisarts misschien nog wat mee. Het is nu toch een beetje speculeren wat we hier doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 21:24

Ik heb dat ook nog heel lang na de bevalling gehad (op de tintelingen na) op een gegeven moment dacht ik dat ik schijnzwanger was oid. Ik voelde me maandenlang net of ik net zwanger was. Dus extreem moe, misselijk, duizelig, slecht slapen, slechte eetlust enz. Uiteindelijk na de dokter geweest en bloed geprikt maar daar kwam niks uit. Ja mijn HB was iets te laag maar niet laag genoeg om me zo te voelen. Ze dokter gooide het maar op ontzwangeren in een heftige vorm. Rond S. zijn eerste verjaardag was het zo goed als weg. Al ben ik zou nu en dan nog duizelig maar verder gaat het goed

Gast
Gast

Bericht  Happydobby wo 11 jul 2012 - 23:57

Heb je je schildklierwaardes al laten prikken?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 8:12

Razz: Maar A is nu al bijna 8 maanden, dan had ik me toch al eerder zo moeten voelen?
Als het aan de hormonen ofzo zou liggen...

Happydobby: Ja, die zijn ook goed.

Nou ja, morgen naar de huiarts en dan zal ik het wel horen.
Mijn moeder vroeg vanavond nog wat ik toch raar met mijn been liep te zwabberen.
Ik kan gewoon niet meer normaal lopen vanwege de tintelingen en het weinig-geen gevoel hebben.

Gast
Gast

Bericht  loesje do 12 jul 2012 - 8:13

ik herken de klachten wel maar heb ook geen idee wat het is.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast za 14 jul 2012 - 5:24

Nou, uit de rest van het bloedonderzoek is ook niks gekomen.
Ze vind de verergering van mijn klachten wel zorgelijk dus ik ben doorgestuurd.
23 juli kan ik bij de internist terecht.

Ben erg benieuwd. Gisteren op het werk kreeg ik ineens enorme moeite met concentreren en nadenken.
Ik kon zelfs niet meer bedenken of 30 nu meer of minder dan 35 was. Zo stom, ik moest er zelfs van huilen.

Gast
Gast

Bericht  Twellie za 14 jul 2012 - 7:28

Wat naar Watermeloen, gelukkig kun je redelijk snel terecht bij de internist.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast za 14 jul 2012 - 7:31

Eerst was het pas over 3 weken.
Dat vond ik echt te lang duren.. .Als ik nog meer last van tintelingen krijg of dat het gevoel wegtrekt, kan ik dadelijk niet eens meer lopen...
Uitgelegd en toen kon ik met anderhalve week terecht in een andere vestiging.
Ben er wel blij om hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 6:22

meloentje, hebben ze je ontlasting al onderzocht? Misschien heb je wel een bacterie/parasiet in je darmen sluimeren? Want zoiets is niet vast te stellen met bloedonderzoek!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 7:05

Ja, hebben ze al gedaan. Al een paar weken geleden toen ik terug kwam van Kreta. Daar dachten ze toen ook meteen aan maar was niks. Of in elk geval geen bacterie waar ze op testen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 8:00

Balen, meloentje! *knuffel* Heb je mijn mail al gezien? smile

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 7:13

Ja! ik heb je mailtje gehad!
Ik mail je van de week eventjes terug. Maar door de weeks is ook goed hoor!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 6:02

Wat vervelend dat het nu erger wordt, hoop dat ze bij de internist iets vinden.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 5:49

Vandaag bij de internist geweest.
Nog niet echt iets kunnen vinden behalve a symetrische reflexen. In mijn linkerbeen en rechterarm reageerde ik niet op de testjes.
Ze stuurt me nu door naar de neuroloog en ik ben op nog eens 31 dingen geprikt.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama ma 23 jul 2012 - 6:29

Heb je al een aan hyperventilatie gehad?
Daar klinken de symtonen ook naar.

meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 21:07

Nee, daar heb ik geen last van.
Nog nooit gehad ook.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: