Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang wachten op huurhuis?

+18
Blondie
Bimbam
Ugly Betty
Sweety
Minx
Jeanette
Shisha
Beachgirl
xxDila
Stoplicht
Zwerver
Tsjip
Sjaantje
Mizz_S
TukTuk
Atelier Madame
nijntje4
Cheesegirl
22 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 20:19

AngelNyn schreef:Nouja hopelijk zullen wij in september over gaan.. Mijn vriend zit op dit moment zonder werk, maar is zijn eigen bedrijf aan het opzetten, daar heeft hij 3 maanden de tijd voor, dan wordt zijn WW stop gezet, dus dan hebben we ook wat meer financiele zekerheid over 3 maanden (of zijn bedrijf loopt goed genoeg, of hij gaat weer werken), en we zijn vorige week 4de geworden op een woning, dus blijven lekker reageren en hopelijk over 3 / 4 maanden dus aan de beurt!
Hopelijk zijn we al die ellende voor dan! Bedankt in ieder geval voor de informatie, ik zal eens kijken of ik er meer over kan vinden smile

Als je inderdaad gewoon voor die regeling zit dan is er weinig aan de hand Very Happy
Het viel me hier trouwens wel op dat de huurprijzen hoog belachelijk zijn geworden van de huizen die weer de verhuur in gaan. Een bovenwoning met 2 slaapkamers 569 euro :S

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  TukTuk ma 6 jun 2011 - 20:22

Weetjewel schreef:
AngelNyn schreef:Nouja hopelijk zullen wij in september over gaan.. Mijn vriend zit op dit moment zonder werk, maar is zijn eigen bedrijf aan het opzetten, daar heeft hij 3 maanden de tijd voor, dan wordt zijn WW stop gezet, dus dan hebben we ook wat meer financiele zekerheid over 3 maanden (of zijn bedrijf loopt goed genoeg, of hij gaat weer werken), en we zijn vorige week 4de geworden op een woning, dus blijven lekker reageren en hopelijk over 3 / 4 maanden dus aan de beurt!
Hopelijk zijn we al die ellende voor dan! Bedankt in ieder geval voor de informatie, ik zal eens kijken of ik er meer over kan vinden smile

Als je inderdaad gewoon voor die regeling zit dan is er weinig aan de hand Very Happy
Het viel me hier trouwens wel op dat de huurprijzen hoog belachelijk zijn geworden van de huizen die weer de verhuur in gaan. Een bovenwoning met 2 slaapkamers 569 euro :S

Wat een geld! Hier valt het nog goed mee, het zijn wel oude woningen, maar gemiddeld zit een 1 gezinswoning tussen de 430 en 550 euro. De nieuwbouw woningen vallen helaas nét boven de grens van huurtoeslag (grens is geloof ik ook 652 euro ofzo, en dan zijn die woningen 653 euro.. ja dat kunnen we niet betalen als we geen huurtoeslag ontvangen)
Appartementen liggen hier rond de 300 euro, vaak wel met 1 slaapkamer maar.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 23:35

Ik heb me in juni 2009 ingeschreven.
In augustus 2009 heb ik deze woning gekregen.

wij hebben hier een lotingssysteem. Over het algemeen gaat dat erg snel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  TukTuk ma 6 jun 2011 - 23:46

Jade schreef:Ik heb me in juni 2009 ingeschreven.
In augustus 2009 heb ik deze woning gekregen.

wij hebben hier een lotingssysteem. Over het algemeen gaat dat erg snel.

Dat is echt snel! Hoeveel mensen reageren er gemiddeld op een woning dan? Hier zijn het vaak gemiddeld 270 tot 340 mensen die op een woning reageren.. En gemiddeld komen er 1 of 2 woningen per week vrij..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Bimbam di 7 jun 2011 - 1:25

Ik heb 10 maanden gewacht op mijn huisje. Wel bizar, ze gebruiken hier een optiesysteem en ik stond op plaats 5, maar blijkbaar wilden de eerste 4 dit huisje niet hebben. Dus nu heb ik het, en ik ben er erg blij mee Very Happy
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Atelier Madame di 7 jun 2011 - 2:03

Weetjewel schreef:
AngelNyn schreef:Nouja hopelijk zullen wij in september over gaan.. Mijn vriend zit op dit moment zonder werk, maar is zijn eigen bedrijf aan het opzetten, daar heeft hij 3 maanden de tijd voor, dan wordt zijn WW stop gezet, dus dan hebben we ook wat meer financiele zekerheid over 3 maanden (of zijn bedrijf loopt goed genoeg, of hij gaat weer werken), en we zijn vorige week 4de geworden op een woning, dus blijven lekker reageren en hopelijk over 3 / 4 maanden dus aan de beurt!
Hopelijk zijn we al die ellende voor dan! Bedankt in ieder geval voor de informatie, ik zal eens kijken of ik er meer over kan vinden smile

Als je inderdaad gewoon voor die regeling zit dan is er weinig aan de hand Very Happy
Het viel me hier trouwens wel op dat de huurprijzen hoog belachelijk zijn geworden van de huizen die weer de verhuur in gaan. Een bovenwoning met 2 slaapkamers 569 euro :S
Die prijs wordt waarschijnlijk gewoon op basis van een puntensysteem berekend hoor. Zal wel een flink vloeroppervlakte hebben bijvoorbeeld.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Blondie di 7 jun 2011 - 9:23

Eigenlijk heb ik met mijn vorige huurwoning en mijn huidige huurwoning erg veel geluk gehad qua wachttijd. Voor de eerste woning stond ik een halfjaar op een wachtlijst en de tweede woning kreeg ik na ongeveer 8 maanden toegewezen.
Blondie
Blondie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 80
Punten : 89
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Filoria di 7 jun 2011 - 9:27

Jeeetje wat gaat dat snel bij jullie! Hier in 't Gooi is het een drama. We doen mee aan zowel de loting (voor mensen van onder de 30) als aan zo'n puntensysteem (voor mensen van boven de 30) en zijn na vijf jaar nog steeds niet aan de beurt gekomen. Om ons heen horen we ook veel van dit soort verhalen.

Er reageren hier vaak wel 700/800 mensen op een huis. Wij komen nu uit rond plaats 150 ofzo. Leuk, maar daar heb je niks aan.

Nu zijn we maar particulier gaan huren.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Filoria di 7 jun 2011 - 9:30

Carola589 schreef:Voor de meiden die particulier huren, hoe komen jullie aan zo'n woning? En betalen jullie dan inclusief of niet?
Via Direct Wonen. Een enorme rotorganisatie (vragen heel veel bemiddelingskosten, maar de bemiddeling verloopt belabberd). Maar we hebben nu wel een heel mooi huis. 135m2, 7 kamers, midden in het centrum, voor 900 inclusief per maand. Dat mag een wonder heten. Normaal heb je hier een tweekamerappartementje voor dat geld.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:49

In mijn vorige woonplaats moet je ongeveer 6 jaar wachten en in mijn huidige woonplaats ongeveer 4 jaar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  M@niek di 7 jun 2011 - 10:34

Wij hebben redelijk lang moeten wachten.

Bij alles stonden meestal tussen de 30 en de 40. Op ons huidige huis stonden we op de 7e plek, nooit verwacht dat we dit zouden krijgen!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 12:02

Mijn vriend staat al iets langer ingeschreven dan 6 jaar voor de regio Amsterdam. Voor Amsterdam is dat eigenlijk nog niet lang genoeg, wij komen vaak nog boven de 30 te staan dus reageren we eigenlijk alleen nog maar in omliggende plaatsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Isilme wo 8 jun 2011 - 11:14

In principe moet je hier in de omgeving Rotterdam vaak wel minstens 5 of 6 jaar ingeschreven staan geloof ik om kans te maken op een huis.
Ik besloot na 8 maanden om particulier te gaan huren, wat duurder maar ik kon echt niet een paar jaar wachten.
Isilme
Isilme
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 57
Registratiedatum : 08-06-11
Woonplaats : R'dam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  silly-one wo 8 jun 2011 - 21:29

Voor sociale woningbouw in Nijmegen in een leuke wijk moet je 8 jaar minimaal ingeschreven staan. Ik sta nu 6 jaar ingeschreven en een kans op een woning heb ik nog niet niet. Ik huur nu particulieer weer een kamer. Maar ik ga vanaf september weer verder zoeken, want ik zit nu wel heel leuk, maar niet op mijn plek.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Cheesegirl wo 8 jun 2011 - 22:02

Ik kreeg toevallig gister een brief van de Woningbouw met een uitnodiging om een huisje te bekijken volgende week vrijdag! Very Happy Ben erg benieuwd, het is volgens mij ook niet zo groot. Maar goed, we zullen zien!
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 22:05

Ik sta nu 6 jaar & 3 maanden ingeschreven. Ik heb al een (koop)huis, maar ik kijk toch nog even regelmatig om te zien hoe het er nu voor staat. Zou namelijk best ooit naar een nieuwbouwwoning willen verhuizen en koop of huur maakt me dan niet uit. Voor een jongerenwoning (40m2) zou ik nu wel bijna aan de beurt zijn maar voor alle andere woningen maak ik nog geen schijn van kans helaas..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum