Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke vaste lasten bij een koophuis i.t.t een huurhuis?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Welke vaste lasten bij een koophuis i.t.t een huurhuis? Empty Welke vaste lasten bij een koophuis i.t.t een huurhuis?

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 11:23

Wat voor extra verzekeringen heb je nodig? Betaal je extra belasting of een extra iets van de gemeente? Waar moeten we rekening mee houden?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vaste lasten bij een koophuis i.t.t een huurhuis? Empty Re: Welke vaste lasten bij een koophuis i.t.t een huurhuis?

Bericht  Coccinelle vr 13 jan 2012 - 11:28

Je betaald jaarlijks WOZ belasting, rioolrecht. Een opstal/inboedelverzekering, maar misschien heb je dat nu ook.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Welke vaste lasten bij een koophuis i.t.t een huurhuis? Empty Re: Welke vaste lasten bij een koophuis i.t.t een huurhuis?

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 11:29

De WOZ niet, wat voor bedragen zijn dat ongeveer? Inboedel hebben we inderdaad ook gewoon, rioolrecht volgens mij ook. Dat zit bij de gemeentelijke belastingen in, volgens mij.

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle vr 13 jan 2012 - 11:35

Het ligt aan de WOZ waarde van je huis wat je per jaar betaald. Tussen de € 200,- en € 300,- voor eengezinswoningen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Onroerendezaakbelasting

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 11:36

WOZ wel, dat valt onder de gemeentelijke belastingen.
Ik ga straks 50 euro per kwartaal meer betalen aan opstalverzekering, toevallig gister naar Unive geweest om alles te regelen.

Gast
Gast

Bericht  Lilou vr 13 jan 2012 - 23:16

- OZB (op basis van je WOZ-waarde)
- Hogere gemeentelijke belastingen (afvalstoffen, rioolrecht)
- Hogere heffingen van het waterschap; als eigenaar betaal je extra heffingen, ook weer te maken met de WOZ-waarde van je woning.
- Overlijdensrisico- en/of levensverzekering
- Mogelijk moet je inboedelverzekering verhoogd worden
- Opstal- / woonhuisverzekering
- Onderhoudskosten

Het lijken een boel extra kosten als je het zo op een rijtje zet haha. Maar ons viel het mee tot nu toe hoor Wink. Maak een rondje langs de websites van je gemeente, waterschap en verzekeraar en je hebt een goed idee van de kosten.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 23:34

Behalve alle belastingen/verzekeringen die erbij komen moet je er natuurlijk ook aan denken dat alle verbeteringen/verbouwingen voor eigen rekening zijn.. Dat is wat mij tegenvalt iig, moet nu zelf een nieuwe CV-ketel gaan kopen en das is best een klap geld.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 23:56

WOZ is duur...ligt aan de gemeente....wij betalen ongeveer 700 euro per jaar.

Verder verzekeringen...ca. 30 euro p/m.

En dan al die dingen als rioolheffing enzo...dat tikt ook wel aan...en waterschapsheffing, dat valt bij ons niet onder de WOZ....ook nog eens rond de 250 euro per jaar.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 3:01

WOZ is bij ons 43 euro per maand best veel dus.

Gast
Gast

Bericht  piene1983 za 14 jan 2012 - 6:02

OZB en riool en afvalstoffenheffing valt volgens mij onder de woonlastennota-gemeentebelastingen. Deze woonlastennota krijgen huurhuisbewoners ook maar dan zonder de ozb. Ook je hondenbelasting staat bijvoorbeeld op de woonlastennota. De hoogte van deze gemeentebelasting is naast het aantal bewoners ook afhankelijk van de WOZ waarde van een huis. Vorig jaar heb ik namelijk voor mijn oma een aanvraag tot kwijtschelding van de woonlastennota gedaan waardoor ik weet dat zij ook gemeentelijke lasten betaald. Het bedrag aan ozb is voor ons op jaarbasis geloof ik 200 euro, de totale woonlastennota bedraagt voor ons zo´n 700 euro geloof ik. Daarnaast natuurlijk je waterschapsbelastingen die bij ons apart komen, dit is ook zo´n 300 euro als ik mij niet vergis.

Verder wat Lilou zegt. Denk ook aan rechtsbijstandsverzekering, niet noodzakelijk maar je bent als eigen huis bezitter wel kwetsbaar.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: