Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang wachten op huurhuis?

+18
Blondie
Bimbam
Ugly Betty
Sweety
Minx
Jeanette
Shisha
Beachgirl
xxDila
Stoplicht
Zwerver
Tsjip
Sjaantje
Mizz_S
TukTuk
Atelier Madame
nijntje4
Cheesegirl
22 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Cheesegirl zo 5 jun 2011 - 0:55

Hoelang hebben jullie moeten wachten op een huurhuis? Op dit moment staan mijn vriend en ik beide ingeschreven sinds wij 18 zijn, bijna 3 jaar dus. Inmiddels zitten wij vaak in de top 30.

Hoelang hebben jullie moeten wachten op een huurhuis?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 1:01

De eerste keer niet, omdat ik toen particulier ging huren. Mijn huisje kwam toen na een maand of 8 vrij. De tweede keer ook niet lang, omdat mijn vriend al heel lang stond ingeschreven (jaar of Cool en we dus op zijn naam reageerden. Toen we weer uit elkaar gingen had ik "geluk" dat ik tijdens de vakantie op een appartementje reageerde, want ik stond pas een paar maanden weer ingeschreven. Het was ook wel een 1 persoonsappartement, dus ik denk dat daar sowieso wat minder reacties op komen. Met mijjn koophuis had ik weer geluk, ik heb het gekocht van de woningbouw en dan werkt dat op dezelfde manier. Maar het was wederom vakantie en er waren maar 3 reacties op het huis gekomen (ik stond op 3, maar de eerste koper had er toch vanaf gezien en de tweede geïnteresseerde had al een ander huis gekocht).
Bij ons duurt het geloof ik gemiddeld 3 jaar tot je een huis hebt, maar er zit echt veel verschil in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  nijntje4 zo 5 jun 2011 - 1:37

Ik sta nu 6 jaar ingeschreven in een plaats waar 4 of 5 jaar genoeg zou moeten zijn maar ik eindig nu vaak 10e (ook als er honderden reageren). Dat lijkt heel wat maar het schiet maar niet op. Ik ben weer een paar maanden verder en het aanbod is erg treurig.

Ik zou nog niet zo blij zijn als ik 30e stond denk ik, maar misschien gaat het in andere plaatsen sneller.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Atelier Madame zo 5 jun 2011 - 1:47

Ik stond 4.5 jaar
ingeschreven toen Ik mijn huisje kreeg. Zat wel een leeftijdsgrens op TOT en met 22 jaar, dus de spoeling wordt steeds dunner naarmate je de 23 nadert.
30e worden is nog wel lang. Ik zou is kijken of je mss in een andere plaats iets sneller kan vinden. Soms heb je ook woningen met inkomenseisen oid zou je is goed verdiepen wat populaire huizen en wijken zijn en reageren op degene die minder populair zijn!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  TukTuk zo 5 jun 2011 - 2:27

Mijn vriend staat op dit moment 9 jaar en 4 maanden ingeschreven en we staan nu sinds een paar weken in de top tien, ook alleen maar omdat huidige huurders op dit moment geen voorrang meer krijgen op nieuwe huurders, dat was tot 1 april wel. Nu wordt er gekeken naar de inschrijfduur óf de woonduur.
Overigs woon ik in een dorp, met wel heel veel industrie om ons heen, veel fabrieken en hoofdkantoren dus veel werkgelegenheid.

Vind dat het belachelijk lang duurt, maarja het is helaas niet anders.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Mizz_S zo 5 jun 2011 - 2:32

Wij stonden denk ik 1,5/2 jaar ingeschreven. Best snel dus, als ik dat zo hoor. Het eerste jaar hadden we nog geen interesse maar we hadden ons gewoon vast ingeschreven. Maar bij onze woningstichting had je soms ook lotingswoningen, dan had iedereen dus evenveel kans, al stond je bij wijze van spreke pas 1 week ingeschreven. Op zo'n woning waren wij eerste geworden van de 250 ofzo, eigenlijk veel mazzel dus! Qua gewone lijsten stonden we toen ongeveer top 20, maar dat was per keer weer verschillend.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Sjaantje zo 5 jun 2011 - 2:33

Hier in de omgeving is de wachttijd een jaar of 4 (althans toen ik me inschreef) maar ik had de mazzel dat er na driekwart jaar een woning vrijkwam die helemaal was aangepast voor een rolstoelgebruiker. Verlaagde keuken, slaapkamer en badkamer op de begane grond en de badkamer ook aangepast met douchezitje, verlaagde wastafel en aangepast toilet. Ik (en mijn toen-nog-vriend) heb op dat huis gereageerd en ondanks dat we niet als eerste geëindigd waren, heb ik het huis tóch gekregen omdat ik al die aanpassingen nodig heb.
Geluk bij een ongeluk dus!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Tsjip zo 5 jun 2011 - 2:36

Het eerste huisje hebben we particulier gehuurd. Ondertussen stonden we nog wel ingeschreven bij de woningbouw al hadden we geen haast om te verhuizen. In januari 2010 hebben we op een huis gereageerd van de woningbouw en die hebben we toegewezen gekregen. Stonden toen 3.5 jaar ingeschreven. Dat is ook de gemiddelde inschrijfduur hier in onze woonplaats.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  TukTuk zo 5 jun 2011 - 2:36

Sjaantje schreef:Hier in de omgeving is de wachttijd een jaar of 4 (althans toen ik me inschreef) maar ik had de mazzel dat er na driekwart jaar een woning vrijkwam die helemaal was aangepast voor een rolstoelgebruiker. Verlaagde keuken, slaapkamer en badkamer op de begane grond en de badkamer ook aangepast met douchezitje, verlaagde wastafel en aangepast toilet. Ik (en mijn toen-nog-vriend) heb op dat huis gereageerd en ondanks dat we niet als eerste geëindigd waren, heb ik het huis tóch gekregen omdat ik al die aanpassingen nodig heb.
Geluk bij een ongeluk dus!

Dat is inderdaad een geluk dan! Fijn dat ze daarvoor in ieder geval nog urgentie toepassen! Tegenwoordig krijg je bijna alleen nog maar urgentie als je een vluchteling / asielzoeker bent, belachelijk gewoon.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 2:36

Ik sta al 8 jaar ingeschreven, maar maak alleen kans op achterbuurten. Ik heb daarom altijd particulier gehuurd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  TukTuk zo 5 jun 2011 - 2:38

Wat een korte inschrijfduur bij iedereen eigenlijk zeg! Zijn dat toevallig allemaal kleinere gemeentes of zijn er ook meiden die in grotere steden wonen en zo kort ingeschreven stonden? Wel super fijn voor iedereen natuurlijk, het is hier gewoon echt heel slecht geregeld. Gemiddeld staat er 1 woning per week op die geschikt is, waar dan 300 mensen op reageren, tegenover 4 of 5 50+ woningen waar met geluk 10 mensen op reageren.. En heel veel 1 kamer appartementen waar we ook weinig aan hebben..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Zwerver zo 5 jun 2011 - 2:39

In Groningen sta ik nu 2 en half jaar ingeschreven. Daar duurt het ook nog wel even voor ik een huis kan krijgen.

Ik woon nu anti kraak. Ook goedkoop en super leuk huisje + mooie locatie!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Sjaantje zo 5 jun 2011 - 2:44

AngelNyn schreef:Dat is inderdaad een geluk dan! Fijn dat ze daarvoor in ieder geval nog urgentie toepassen! Tegenwoordig krijg je bijna alleen nog maar urgentie als je een vluchteling / asielzoeker bent, belachelijk gewoon.
Nou, het valt officieel niet onder urgentie. Heb er ook geen urgentieverklaring voor hoeven aanvragen, moest alleen een bewijs van de gemeente overleggen dat ik werkelijk een 'gevalletje WVG' ben, dus dat ik een rolstoel heb enzo. Maar het is ook kostenbesparend, anders had de woningbouw in dit huis een andere (normale) keuken moeten plaatsen want een gezond persoon heeft niets aan een verlaagd en onderrijdbaar aanrecht. Ook de badkamer had weer normaal gemaakt moeten worden. En als ik dan enige tijd later wél op de eerste plaats zou staan voor een huis, zou dát huis weer aan mij aangepast moeten worden. Onzin dus.

Vandaar dat de huizen die al aangepast zijn (in mijn geval voor de vorige bewoner) ook alleen opnieuw worden verhuurd aan iemand die al wat mankeert. En dan wordt ook gekeken wie de aanpassing het hardst nodig heeft. Bovendien is dit huis (zonder aanpassingen) een seniorenwoning (nultreden-woning) waarvoor sowieso alleen 55+ers mochten reageren.

Maar inderdaad geluk voor mij!!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  TukTuk zo 5 jun 2011 - 2:49

Sjaantje schreef:
AngelNyn schreef:Dat is inderdaad een geluk dan! Fijn dat ze daarvoor in ieder geval nog urgentie toepassen! Tegenwoordig krijg je bijna alleen nog maar urgentie als je een vluchteling / asielzoeker bent, belachelijk gewoon.
Nou, het valt officieel niet onder urgentie. Heb er ook geen urgentieverklaring voor hoeven aanvragen, moest alleen een bewijs van de gemeente overleggen dat ik werkelijk een 'gevalletje WVG' ben, dus dat ik een rolstoel heb enzo. Maar het is ook kostenbesparend, anders had de woningbouw in dit huis een andere (normale) keuken moeten plaatsen want een gezond persoon heeft niets aan een verlaagd en onderrijdbaar aanrecht. Ook de badkamer had weer normaal gemaakt moeten worden. En als ik dan enige tijd later wél op de eerste plaats zou staan voor een huis, zou dát huis weer aan mij aangepast moeten worden. Onzin dus.

Vandaar dat de huizen die al aangepast zijn (in mijn geval voor de vorige bewoner) ook alleen opnieuw worden verhuurd aan iemand die al wat mankeert. En dan wordt ook gekeken wie de aanpassing het hardst nodig heeft. Bovendien is dit huis (zonder aanpassingen) een seniorenwoning (nultreden-woning) waarvoor sowieso alleen 55+ers mochten reageren.

Maar inderdaad geluk voor mij!!

Ahh ok! Ja dat is inderdaad vanuit de woningbouw ook slim bekeken smile Wist niet dat ze verplicht waren jou woning dan ook aan te passen, dat is netjes!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Sjaantje zo 5 jun 2011 - 2:54

AngelNyn schreef:Ahh ok! Ja dat is inderdaad vanuit de woningbouw ook slim bekeken smile Wist niet dat ze verplicht waren jou woning dan ook aan te passen, dat is netjes!
Ik moet dan een aanvraag doen bij de gemeente waar ik woon, en zij gaan dan bepalen of mijn huis inderdaad aangepast moet worden. De woningbouw zorgt dan voor de aanpassingen (zij hebben immers genoeg personeel daarvoor) en de gemeente betaalt de rekening.
Maar dat is zó veel werk om allemaal aan te vragen dat ik stiekem wel blij was dat dit huis al kant-en-klaar was Very Happy
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Stoplicht zo 5 jun 2011 - 3:03

Ik stond toendertijd ( 4,5jr. geleden ) 6,5 jaar ingeschreven toen ik tweede stond voor mijn huidige offiicieel 2 kamerappartement ( heb het zelf tot 3 kamerappartement gemaakt ).
De persoon die als eerste recht had op dit appartement vond het toch te klein bij bezichtiging ( en dat terwijl ik dus de zolder verbouwd heb tot extra slaapkamer ) en zodoende kwam ik in aanmerking!

Stoplicht
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 121
Punten : 172
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  TukTuk zo 5 jun 2011 - 3:13

Sjaantje schreef:
AngelNyn schreef:Ahh ok! Ja dat is inderdaad vanuit de woningbouw ook slim bekeken smile Wist niet dat ze verplicht waren jou woning dan ook aan te passen, dat is netjes!
Ik moet dan een aanvraag doen bij de gemeente waar ik woon, en zij gaan dan bepalen of mijn huis inderdaad aangepast moet worden. De woningbouw zorgt dan voor de aanpassingen (zij hebben immers genoeg personeel daarvoor) en de gemeente betaalt de rekening.
Maar dat is zó veel werk om allemaal aan te vragen dat ik stiekem wel blij was dat dit huis al kant-en-klaar was Very Happy

Kan me voorstellen, het liefst wil je zo min mogelijk gezeur er mee, dus echt heel fijn dat het zo kon! En nu heb je de tuin ook nog super leuk ingericht, je hoeft er voorlopig ook niet weg denk ik? Very Happy
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Sjaantje zo 5 jun 2011 - 3:27

AngelNyn schreef:Kan me voorstellen, het liefst wil je zo min mogelijk gezeur er mee, dus echt heel fijn dat het zo kon! En nu heb je de tuin ook nog super leuk ingericht, je hoeft er voorlopig ook niet weg denk ik? Very Happy
Nee dat is echt veel werk maar als het niet anders kan dan duik ik er natuurlijk vol in! Maar dit was wel heel makkelijk zo Very Happy
En inderdaad, ik blijf hier voorlopig nog wel zitten. Op zich zou ik heel graag terugverhuizen naar de plaats waar ik vandaan kwam, zus/zwager/nichtje wonen daar ook en de rest van mijn sociale leven ook. Het is maar 15km hier vandaan, maar toch... Alleen is mijn huis nu zó perfect voor mij (alles aangepast, fijne tuin, schuur waar mijn scootmobiel in kan en via poort kan ik daarmee achterom de tuin uit, oprit aan de voorkant waar zelfs 2 auto's op passen) dat ik er wel van uit kan gaan dat ik in mijn vorige woonplaats niet weer zo'n fijn huis terug zal vinden. Dus ik blijf toch maar hier en daarom heb ik besloten de tuin op te gaan knappen.

Alleen zei de buurman een keer tegen mij: 'Sjaan, jij bent geen echte buurvrouw, want je bent nooit thuis!" lol!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  xxDila zo 5 jun 2011 - 3:48

De eerste keer voor ons flatje met 1 slaapkamer stond mijn vriend 3 maanden ingeschreven bij de woniningstichting. Je reageert bij ons gewoon via internet. We stonden op de 5e plaats, maar de 4 voor ons wezen het af. (opzich logisch want het was smerigg!)

Voor ons twee huurhuis, tussenwoning, 4 slaapkamers, ruime tuin, stond mijn vriend 3 jaar en 1maanden ingeschreven. Het was wel een foutje. Door een systeemfout was niet de gene met de meeste punten boven aan gezet, maar degene die het eerst had gereageerd. Daardoor hebben wij nu deze woning. Ik denk dat we anders nog een jaar hadden moeten wachten.. :shock:
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 4:11

Ik huur particulier en hoefde dus niet te wachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 4:33

Marin schreef:Ik huur particulier en hoefde dus niet te wachten.

Same.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Atelier Madame zo 5 jun 2011 - 4:51

xxDila schreef:De eerste keer voor ons flatje met 1 slaapkamer stond mijn vriend 3 maanden ingeschreven bij de woniningstichting. Je reageert bij ons gewoon via internet. We stonden op de 5e plaats, maar de 4 voor ons wezen het af. (opzich logisch want het was smerigg!)

Voor ons twee huurhuis, tussenwoning, 4 slaapkamers, ruime tuin, stond mijn vriend 3 jaar en 1maanden ingeschreven. Het was wel een foutje. Door een systeemfout was niet de gene met de meeste punten boven aan gezet, maar degene die het eerst had gereageerd. Daardoor hebben wij nu deze woning. Ik denk dat we anders nog een jaar hadden moeten wachten.. :shock:

wtf bounce das nog is geluk hebben! En sowieso met 4 jaar een tussenwoning vinden is al heel snel
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Beachgirl zo 5 jun 2011 - 5:48

Ik sta vanaf mijn 18e ingeschreven, ben nu 24. Ik sta nu gemiddeld op nr 40 voor een huisje. De wachttijd is hier ongeveer 9 a 10 jaar.

Ik huur nu intussen particulier omdat het echt veels te lang duurt. Ik hoop over 2 jaar een huisje van de woningbouw te hebben.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:42

Wij staan nu bijna één jaar ingeschreven voor een huisje waar de wachttijd 1,5 tot 2 jaar is . Je krijgt dan gewoon een huisje aangeboden, dus geen gedoe met reageren.
Verder staan we ook ingeschreven in Groningen, maar dat gaat zoooo lang duren, dat dat eigenlijk meer voor de handig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Atelier Madame zo 5 jun 2011 - 8:05

Wat ik me overigens wel afvraag: wat is hier de definitie voor een huisje? Want hier in de regio is de wachttijd voor een tussenwoning/eengezinswoning een jaar of 10, terwijl je met een jaar of 6 wel een appartement hebt.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum