Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang wachten op huurhuis?

+18
Blondie
Bimbam
Ugly Betty
Sweety
Minx
Jeanette
Shisha
Beachgirl
xxDila
Stoplicht
Zwerver
Tsjip
Sjaantje
Mizz_S
TukTuk
Atelier Madame
nijntje4
Cheesegirl
22 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:54

wij hadden onze eensgezinswoning na 3 jaar. gemiddeld is de wachttijd hier 4 jaar voor een eensgezinswoning.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:57

1,5 jaar voor een eengezinswoning met grote tuin. Ik woon in een groot dorp, scheelt enorm smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Atelier Madame zo 5 jun 2011 - 10:14

1.5 jaar? Waaaaaar kan dat nog in nederland?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Cheesegirl zo 5 jun 2011 - 23:58

Wat een verschillen in wachttijd zeg, ongelovelijk!

Voor de meiden die particulier huren, hoe komen jullie aan zo'n woning? En betalen jullie dan inclusief of niet?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 1:02

Ik stond 1 dag ingeschreven toen ik mijn appartement kreeg aangeboden.

Oke ben ik wel een heel uitzonderlijk geval hahaha ik had ook urgentie.
Maar hier is een wachtlijst van 3 a 4 jaar vrij normaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 1:03

Zo`n 3/4 jaar voor een eengezinswoning met 3/4 slaapkamers en een ruime tuin..

Zo`n 1-2 jaar voor een kleine jongerenwoning..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Shisha ma 6 jun 2011 - 1:27

De wachtijd is hier zo'n 10 jaar voor een eengezinwoning en zo'n 8 jaar voor een flatje. Voor een crappy flatje in een crappybuurt wellicht nog iets korter dan 8 jaar.
Mij duurde het te lang dus we hebben vorig jaar een huis gekocht. Ik stond toen 7 jaar ingeschreven en kwam over het algemeen ergens in de top 30/40.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Jeanette ma 6 jun 2011 - 1:29

Hier in de gemeente duurt zijn de wachtlijsten ellendig lang en er wordt haast niks particuliers aangeboden (op chaletjes na, maar dat hoef ik niet, vragen ze echt belachelijk veel voor). De wachtlijsten zijn hier ongeveer 6 jaar. Telkens sta ik verschillend. De ene keer ben sta ik hoog op de lijst en dan weer laag. Het is natuurlijk maar net wie er reageren. Ik hoop dat ik snel ook eens geluk heb haha!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 1:31

Atelier Madame schreef:1.5 jaar? Waaaaaar kan dat nog in nederland?

Waar ik woon. Moet wel zeggen dat ik geluk had hoor, want dit huis was behoorlijk uitgeleefd en daarom hadden een aantal mensen het afgewezen. Maar de woningbouw heeft het helemaal opgelapt en wij verder en het is een heel leuk huisje geworden met een grote tuin smile. De mensen die er hadden gewoond waren eruit gezet, omdat ze de huur niet betaald hadden, dingen hadden vernield in de woning enzovoort. Het is dus ons geluk geweest dat de woningbouw alles opgelapt heeft, nieuwe deuren, muren opnieuw gedaan enzovoort. De buren hebben nog oude deuren erin zitten bijvoorbeeld, en die krijgen voorlopig ook geen nieuwe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Mizz_S ma 6 jun 2011 - 1:40

Atelier Madame schreef:Wat ik me overigens wel afvraag: wat is hier de definitie voor een huisje? Want hier in de regio is de wachttijd voor een tussenwoning/eengezinswoning een jaar of 10, terwijl je met een jaar of 6 wel een appartement hebt.

Hier maakt het weinig verschil volgens mij.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Minx ma 6 jun 2011 - 2:29

Hier is het geloof ik een jaar of 3. Nu zijn ze per eind mei over gegaan op een ander systeem. Niet meer dat je voor punten moet reageren maar op inschrijfduur. Ik heb me ingeschreven in 2009 maar volgens hun in 2007. Ik snap er vrij weinig van maar ze zullen het wel goed gedaan hebben.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  xxDila ma 6 jun 2011 - 3:17

Atelier Madame schreef:
xxDila schreef:De eerste keer voor ons flatje met 1 slaapkamer stond mijn vriend 3 maanden ingeschreven bij de woniningstichting. Je reageert bij ons gewoon via internet. We stonden op de 5e plaats, maar de 4 voor ons wezen het af. (opzich logisch want het was smerigg!)

Voor ons twee huurhuis, tussenwoning, 4 slaapkamers, ruime tuin, stond mijn vriend 3 jaar en 1maanden ingeschreven. Het was wel een foutje. Door een systeemfout was niet de gene met de meeste punten boven aan gezet, maar degene die het eerst had gereageerd. Daardoor hebben wij nu deze woning. Ik denk dat we anders nog een jaar hadden moeten wachten.. :shock:

wtf bounce das nog is geluk hebben! En sowieso met 4 jaar een tussenwoning vinden is al heel snel

Klopt! Ze kwamen er pas achter toen de toewijzingsbrieven al waren verstuurd en konden dus (tenzij het financiële plaatje niet klopte) niet meer terugdraaien! Wij genieten nog elke dag van hun fout!

Op je andere vraag.. Hier ligt het echt aan de mens zelf. Kun je ergens doorheen kijken? Wil je klussen of niet. Ons flatje was echt té smerig, maar daar moet je doorheen kijken. Ik zag wat we ervan konden maken & heb geeist dat de woningstichting het schoonmaakte. Twee weken later een schone flat waar veel klussen in moesten worden gedaan. Onze huidige woning was een echt oma huisje, plakfolie met vogeltjes, wit met bruine bloemetjes behang, oude uitgeleefde vloerbedekking etc etc. Nu een mooi modern (vind ik :P )huisje!

Normaal gesproken zou bij ons in de regio een woning als deze zo'n 4/5 jaar duren. Een kleine flat (1 a 2 personen) 2 jaar, groter flat 3 tot 5 jaar.
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Sweety ma 6 jun 2011 - 3:21

Ik sta voor R.dam nu 8 maanden ingeschreven en dat kan nog wel een aantal jaar duren. Voor woningen vlakbij mijn werk weet ik niet precies de wachttijd. Ik sta sinds januari ingeschreven dit jaar. Maar dit zou ook nog wel even kunnen duren.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 3:44

Als het goed is wordt het hele systeem overal in Nederland aangepast vanaf 1 november, alle inschrijfjaren en punten komen dan te vervallen. (Ik weet hier een aantal gemeentes in de regio die dat gaan toepassen). Iedereen kan dan dus gewoon reageren, maar er wordt dan wel naar het inkomen gekeken, dus boven die meen ik 33.000 per jaar, heb je geen recht meer op woningen tot 625 euro huur.
Maar normaal had je hier ca ook pas na 5 jaar een huisje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  TukTuk ma 6 jun 2011 - 3:50

Weetjewel schreef:Als het goed is wordt het hele systeem overal in Nederland aangepast vanaf 1 november, alle inschrijfjaren en punten komen dan te vervallen. (Ik weet hier een aantal gemeentes in de regio die dat gaan toepassen). Iedereen kan dan dus gewoon reageren, maar er wordt dan wel naar het inkomen gekeken, dus boven die meen ik 33.000 per jaar, heb je geen recht meer op woningen tot 625 euro huur.
Maar normaal had je hier ca ook pas na 5 jaar een huisje.

Waar heb je die informatie vandaan? Bij ons wordt er niks over gezegd bij de woningbouw vereniging! Zou toch mooi klote zijn dan, mijn vriend staat al ruim 9 jaar ingeschreven en komen nu eindelijk een sboven aan.. Willen ze dan met loting gaan werken ofzo?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 4:08

AngelNyn schreef:
Weetjewel schreef:Als het goed is wordt het hele systeem overal in Nederland aangepast vanaf 1 november, alle inschrijfjaren en punten komen dan te vervallen. (Ik weet hier een aantal gemeentes in de regio die dat gaan toepassen). Iedereen kan dan dus gewoon reageren, maar er wordt dan wel naar het inkomen gekeken, dus boven die meen ik 33.000 per jaar, heb je geen recht meer op woningen tot 625 euro huur.
Maar normaal had je hier ca ook pas na 5 jaar een huisje.

Waar heb je die informatie vandaan? Bij ons wordt er niks over gezegd bij de woningbouw vereniging! Zou toch mooi klote zijn dan, mijn vriend staat al ruim 9 jaar ingeschreven en komen nu eindelijk een sboven aan.. Willen ze dan met loting gaan werken ofzo?

Wij kregen daar een brief over, dat het landelijk per 1 januari in zou gaan ofzo, maar onze gemeente het wil uitstellen tot 1 januari 2012.

Hier kun je er ook het één en ander over vinden.
http://financieel.infonu.nl/diversen/64642-met-een-hoger-inkomen-goedkoop-huren-kan-in-2011-niet-meer.html

Ik weet niet precies met hoe en wat, want wij hebben er straks niks meer mee te maken, dus heb me er ook niet in verdiept. Maar een vriendin van mij gaat toch proberen om nog een huurwoning te krijgen dit jaar, zij staat zelf heel hoog qua punten. Maar dat vervalt dus eind van het jaar allemaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 4:11

wij stonden 1.5 jaar ingeschreven toen we dit huis kregen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Jeanette ma 6 jun 2011 - 5:49

Weetjewel schreef:Als het goed is wordt het hele systeem overal in Nederland aangepast vanaf 1 november, alle inschrijfjaren en punten komen dan te vervallen. (Ik weet hier een aantal gemeentes in de regio die dat gaan toepassen). Iedereen kan dan dus gewoon reageren, maar er wordt dan wel naar het inkomen gekeken, dus boven die meen ik 33.000 per jaar, heb je geen recht meer op woningen tot 625 euro huur.
Maar normaal had je hier ca ook pas na 5 jaar een huisje.

Dat is hier bij ons al. Echter kan iemand dan nog wel die woning huren, maar betaald dan ook meer. Maar de inschrijfjaren zijn hier nog wel gewoon.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Sweety ma 6 jun 2011 - 6:06

Wat ik op die site las had alleen maar te maken voor mensen met een hoger salaris dan 33.000.
Dus niet zozeer dat alle punten en inschrijfdatums voor iedereen vervalt ( incl die onder de 33.000 )
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Ugly Betty ma 6 jun 2011 - 6:14

Wij stonden 6 jaar ingeschreven toen we dit huis kregen en dan hebben we echt ontzettend geluk gehad want het had nog wel een paar jaar kunnen duren als ik alleen naar het aantal punten zou kijken.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 19:19

Sweety schreef:Wat ik op die site las had alleen maar te maken voor mensen met een hoger salaris dan 33.000.
Dus niet zozeer dat alle punten en inschrijfdatums voor iedereen vervalt ( incl die onder de 33.000 )

Ik zal het vanmiddag eens navragen hoe het hier nu zit, volgens mij ging het er om dat ze alles moesten gaan filteren op inkomens en er dan niks meer klopt qua wachtlijsten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  TukTuk ma 6 jun 2011 - 19:22

Weetjewel schreef:
Sweety schreef:Wat ik op die site las had alleen maar te maken voor mensen met een hoger salaris dan 33.000.
Dus niet zozeer dat alle punten en inschrijfdatums voor iedereen vervalt ( incl die onder de 33.000 )

Ik zal het vanmiddag eens navragen hoe het hier nu zit, volgens mij ging het er om dat ze alles moesten gaan filteren op inkomens en er dan niks meer klopt qua wachtlijsten.

Ja maar er staat nu al op de site bij onze woningbouw vereniging:
Per 1 januari 2011 trad een belangrijke wijziging op in de voorwaarden waaronder -naam woningbouwvereniging- woningen verhuurt. Daarom verhuurt -naam woningbouwvereniging- woningen met een huurprijs beneden € 652,52 (prijspeil 1-1-2011) alleen nog aan woningzoekenden met een huishoudinkomen (het inkomen van alle huurders en meerderjarige inwonenden, behalve van inwonende kinderen) dat niet hoger is dan € 45.000. -naam woningbouwvereniging- is verplicht uw inkomen te toetsen. Dit betekent dat u, als u kandidaat bent voor een woning, moet kunnen aantonen hoe hoog uw inkomen is. Het gemakkelijkst is dit aan te tonen middels een aanslag Inkomstenbelasting of een IB60-formulier. Dit formulier kunt u telefonisch bij de Belastingdienst aanvragen.

Dus voordat je de woning definitief krijgt, toetsen ze je inkomen dus. Neem aan dat dit over hetzelfde gaat dan?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Atelier Madame ma 6 jun 2011 - 19:51

Sweety schreef:Wat ik op die site las had alleen maar te maken voor mensen met een hoger salaris dan 33.000.
Dus niet zozeer dat alle punten en inschrijfdatums voor iedereen vervalt ( incl die onder de 33.000 )

Dit klopt inderdaad. Ze toetsen gewoon je verwachte jaarinkomen. Je moet laten zien wat je het afgelopen jaar hebt verdiend en wat je op basis van je komende salaris gaat verdienen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 20:03

AngelNyn schreef:
Weetjewel schreef:
Sweety schreef:Wat ik op die site las had alleen maar te maken voor mensen met een hoger salaris dan 33.000.
Dus niet zozeer dat alle punten en inschrijfdatums voor iedereen vervalt ( incl die onder de 33.000 )

Ik zal het vanmiddag eens navragen hoe het hier nu zit, volgens mij ging het er om dat ze alles moesten gaan filteren op inkomens en er dan niks meer klopt qua wachtlijsten.

Ja maar er staat nu al op de site bij onze woningbouw vereniging:
Per 1 januari 2011 trad een belangrijke wijziging op in de voorwaarden waaronder -naam woningbouwvereniging- woningen verhuurt. Daarom verhuurt -naam woningbouwvereniging- woningen met een huurprijs beneden € 652,52 (prijspeil 1-1-2011) alleen nog aan woningzoekenden met een huishoudinkomen (het inkomen van alle huurders en meerderjarige inwonenden, behalve van inwonende kinderen) dat niet hoger is dan € 45.000. -naam woningbouwvereniging- is verplicht uw inkomen te toetsen. Dit betekent dat u, als u kandidaat bent voor een woning, moet kunnen aantonen hoe hoog uw inkomen is. Het gemakkelijkst is dit aan te tonen middels een aanslag Inkomstenbelasting of een IB60-formulier. Dit formulier kunt u telefonisch bij de Belastingdienst aanvragen.

Dus voordat je de woning definitief krijgt, toetsen ze je inkomen dus. Neem aan dat dit over hetzelfde gaat dan?

Dan hebben ze daar de "officiele" regeling ook nog niet toegepast vanaf die 33.000 verzamelinkomen. Volgens mij gaat het echt een zooi worden straks met de huursector als alles wel is toegepast.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  TukTuk ma 6 jun 2011 - 20:12

Nouja hopelijk zullen wij in september over gaan.. Mijn vriend zit op dit moment zonder werk, maar is zijn eigen bedrijf aan het opzetten, daar heeft hij 3 maanden de tijd voor, dan wordt zijn WW stop gezet, dus dan hebben we ook wat meer financiele zekerheid over 3 maanden (of zijn bedrijf loopt goed genoeg, of hij gaat weer werken), en we zijn vorige week 4de geworden op een woning, dus blijven lekker reageren en hopelijk over 3 / 4 maanden dus aan de beurt!
Hopelijk zijn we al die ellende voor dan! Bedankt in ieder geval voor de informatie, ik zal eens kijken of ik er meer over kan vinden smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wachten op huurhuis? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang wachten op huurhuis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum