Wie waren jouw getuigen op de bruiloft..
+23
Quet
Ugly Betty
luisa
Bosjesvrouw
Jelin
Paper Crown
Niekske
bolus26
mzcharlotte
Flip Fluitketel
Minx
Angela_1986
rapa nui
Tiara
Bruintje Beer
Ella
Juul
Miss G
silly-one
TGR
Middleme
Merai
Dennenappel
27 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wie waren jouw getuigen op de bruiloft..
Ik had mijn moeder en mijn beste vriendin.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn ouders, dat vond ik het speciaalste, beide waren ze ernstig ziek, dus ik wilde ze beide heel graag als getuige nu ze nog leefden. Gelukkig gaat het op het moment wel wat beter met mijn vader, mijn moeder is 10 maanden later overleden. Ik ben dus erg blij dat ze dit heeft kunnen doen.
Gast- Gast
Fauve schreef:Oh ik heb ook nog nooit iemand gehoord die zijn ouders als getuigen had!
Bij ons is dat eigenlijk wel het meest gebruikelijke. Ik had dit sowieso wel gedaan in die omstandigheden waarin we zaten.
Gast- Gast
In jouw geval vind ik het zeker een hele bijzondere gedachte MamaRosa.
Gast- Gast
Fauve schreef:Oh ik heb ook nog nooit iemand gehoord die zijn ouders als getuigen had!
Ook in mijn woonplaats is dat gebruikelijk. Komt eigenijk alleen bij uitzondering maar anders voor.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Mijn vriend wil graag 2 getuigen: zijn broer en zijn zus. Hij wil geen keuze maken dus kiest hij voor allebei.
Ik heb ook 2 getuigen gekozen omdat ik dat een mooi evenwicht vond :-)
Mijn broer is mijn 1e getuige, maar dat was voor mij gewoon een logische keuze. Ik heb verder geen broers en zussen dus die keus was snel gemaakt.
Daarnaast heb ik een nicht van me gevraagd om getuige te zijn. In onze jeugd kwamen we heel veel bij elkaar, we zitten nu in dezelfde vriendengroep en ik heb haar altijd een beetje als zusje gezien.
Vorig jaar is ze zelf getrouwd, daar ben ik verder niet bij betrokken (ik mocht alleen op het feest komen), haar moeder is was toen ernstig ziek en is inmiddels overleden. Ik heb haar altijd in mijn hoofd gehad als getuige, voor haar zal onze bruiloft nu misschien een nare bijsmaak hebben maar ik vind het heel erg fijn dat ze er de hele dag bij is.
Ik vind het ook fijn dat het familie is, dat blijft. Een vriendin durfde ik niet goed te vragen aangezien ik bang ben dat de vriendschap ooit misschien zal eindigen.
Ik heb ook 2 getuigen gekozen omdat ik dat een mooi evenwicht vond :-)
Mijn broer is mijn 1e getuige, maar dat was voor mij gewoon een logische keuze. Ik heb verder geen broers en zussen dus die keus was snel gemaakt.
Daarnaast heb ik een nicht van me gevraagd om getuige te zijn. In onze jeugd kwamen we heel veel bij elkaar, we zitten nu in dezelfde vriendengroep en ik heb haar altijd een beetje als zusje gezien.
Vorig jaar is ze zelf getrouwd, daar ben ik verder niet bij betrokken (ik mocht alleen op het feest komen), haar moeder is was toen ernstig ziek en is inmiddels overleden. Ik heb haar altijd in mijn hoofd gehad als getuige, voor haar zal onze bruiloft nu misschien een nare bijsmaak hebben maar ik vind het heel erg fijn dat ze er de hele dag bij is.
Ik vind het ook fijn dat het familie is, dat blijft. Een vriendin durfde ik niet goed te vragen aangezien ik bang ben dat de vriendschap ooit misschien zal eindigen.
Gast- Gast
Mijn schoonzus en haar man hadden ook de ouders als getuige.
Hij heeft 3 zussen en wilde niet kiezen, zij hebben toen voor de ouders gekozen.
Hij heeft 3 zussen en wilde niet kiezen, zij hebben toen voor de ouders gekozen.
Gast- Gast
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand z'n ouders als getuigen heeft gevraagd. Wat grappig dat het op sommige plaatsen in NL blijkbaar heel normaal is terwijl het elders helemaal niet bekend is.
Ergens is het ook wel 'n mooie gedachte, zeker in de situatie van MamaRosa!
Bij gaat dat trouwens ook niet meer want mijn moeder is overleden. Maar nu ik er over nadenk, misschien is het wel heel mooi om m'n vader & broertje als getuigen te vragen... Zij zijn zó belangrijk voor mij! Dat ik mijn broertje als getuigen wil, weet ik al langer maar ik wist nooit zo goed wie ik nog meer wilden.
Ik bedenk me nu dat ik ook wel de beste vriendin van mijn moeder zou kunnen vragen, zij heeft destijds aan mijn moeder 'beloofd' dat ze op mij zou letten en ik zie haar mijn hele leven al als 'n tante, ik kom ook zowat wekelijks bij haar en kan veel met haar delen. Ik denk dat mijn moeder dat ook wel heel mooi zou hebben gevonden.
Maar ach, voorlopig hoef ik me hier geen zorgen over te maken, eerst maar eens 'n bruidegom zien te vinden
Ergens is het ook wel 'n mooie gedachte, zeker in de situatie van MamaRosa!
Bij gaat dat trouwens ook niet meer want mijn moeder is overleden. Maar nu ik er over nadenk, misschien is het wel heel mooi om m'n vader & broertje als getuigen te vragen... Zij zijn zó belangrijk voor mij! Dat ik mijn broertje als getuigen wil, weet ik al langer maar ik wist nooit zo goed wie ik nog meer wilden.
Ik bedenk me nu dat ik ook wel de beste vriendin van mijn moeder zou kunnen vragen, zij heeft destijds aan mijn moeder 'beloofd' dat ze op mij zou letten en ik zie haar mijn hele leven al als 'n tante, ik kom ook zowat wekelijks bij haar en kan veel met haar delen. Ik denk dat mijn moeder dat ook wel heel mooi zou hebben gevonden.
Maar ach, voorlopig hoef ik me hier geen zorgen over te maken, eerst maar eens 'n bruidegom zien te vinden
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik ben niet getrouwd maar als ik zou trouwen word mijn peettante mijn getuige en die van mijn vriend zijn schoonbroer
Gast- Gast
Mochten mijn opa en oma nog leven als ik trouw wil ik hun graag als getuigen vragen. Vind het een mooi idee en je stoot daarmee ook niemand voor het hoofd.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Fairytale schreef:Mochten mijn opa en oma nog leven als ik trouw wil ik hun graag als getuigen vragen. Vind het een mooi idee en je stoot daarmee ook niemand voor het hoofd.
Als je nog een andere opa en oma hebt kan dat wel
Gast- Gast
Ik ben er nog niet helemaal uit. 1 persoon weet ik 100% zeker (zus). De tweede nog niet (mijn vriend heeft twee getuigen in gedacht dus voor het evenwicht wil ik er ook nog een bij, maar vind het heel lastig). Ik weet niet wie ik van mijn vriendinnen ik zou moeten kiezen, maar wil ook wel graag mijn broertje als getuigen, maar ja heb ook nog een zus dus die valt dan eigenlijk buiten de boot. Dus daar twijfel ik nog over. Zou haar wel een andere 'taak'willen geven maar weet er geen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Gast- Gast
Ik heb gekozen voor mijn moeder en zus omdat ik hier een hele hechte band meehebt.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Mijn vriend heeft zijn twee beste vrienden gevraagd, ik mijn beste vriendin en een goede (britse) vriend van mij.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
mijn man had zijn ouders en ik mn moeder en opa.
is hier ook wel gewoon hoor als je je ouders vraagt.
is hier ook wel gewoon hoor als je je ouders vraagt.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
(Groot) ouders als getuige is bij ons niet gebruikelijk, een vriendin van me die een paar jaar geleden getrouwd is, wilde ook haar oma als getuige en dat mocht toen gewoon niet van de ambtenaar. Die zei dat het idee van een getuige was, dat het iemand is die jou nog je hele huwelijk kan bijstaan zeg maar, ofwel, iemand van ongeveer je eigen leeftijd. Ze heeft toen voor een vriendin gekozen. Wel apart dat het op sommige plekken gebruikelijk is, terwijl het hier niet eens mocht...
Ik ben zelf komende week getuige bij een goede vriendin. Ik denk alleen niet dat ik haar ook als getuige zou vragen en ik ben een beetje bang dat ze daar wel op rekent... ik zou mijn broertje en mijn beste vriendin vragen. Mijn zusje wil ik dan als ceremoniemeester vragen.
Ik ben zelf komende week getuige bij een goede vriendin. Ik denk alleen niet dat ik haar ook als getuige zou vragen en ik ben een beetje bang dat ze daar wel op rekent... ik zou mijn broertje en mijn beste vriendin vragen. Mijn zusje wil ik dan als ceremoniemeester vragen.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
opa is hier ook niet gebruikelijk maar t mag wel. de enige regel is 18 jaar of ouder, tenminste dat begreep ik.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik vind het echt zo belachelijk dat verhaal van Niekske. Het is een symbolische taak, geen letterlijke. Waar ik getuige was, was de andere getuige ook de opa van de bruid. Hij was toen al ziek en is een paar jaar later overleden. Heel vreemd dat dat ergens niet mag, als ik het per se had gewild had ik een andere ambtenaar gezocht.
Gast- Gast
Mijn broertje en mijn nicht. Heb veel vriendinnen en die wilde ik niet voor 't hoofd stoten!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Fauve schreef:Ik vind het echt zo belachelijk dat verhaal van Niekske. Het is een symbolische taak, geen letterlijke. Waar ik getuige was, was de andere getuige ook de opa van de bruid. Hij was toen al ziek en is een paar jaar later overleden. Heel vreemd dat dat ergens niet mag, als ik het per se had gewild had ik een andere ambtenaar gezocht.
Ja ik vond het ook raar! Het argument van de ambtenaar zie ik ook wel iets in, maar dan nog moet het ieders eigen keuze zijn.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Ik zelf ga denk ik voor mijn zus en nichtje. Ik wil er misschien nog wel een derde persoon bij, maar dat weet ik nog niet 100% zeker
Gast- Gast
Mijn moeder was mijn getuige en mijn man had zijn jongste broertje als getuige.
Ik heb gekozen voor mijn moeder omdat ze na mijn broertje het dichtst bij me staat. Mijn broertje was in die tijd minderjarig, anders had ik hem gevraagd als getuige. Mijn man heeft voor zijn jongste broertje gekozen, omdat zij een goede band hebben.
Ik heb gekozen voor mijn moeder omdat ze na mijn broertje het dichtst bij me staat. Mijn broertje was in die tijd minderjarig, anders had ik hem gevraagd als getuige. Mijn man heeft voor zijn jongste broertje gekozen, omdat zij een goede band hebben.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Ik zou m`n middelste broer en m`n moeder vragen..
Gast- Gast
Niekske schreef:Fauve schreef:Ik vind het echt zo belachelijk dat verhaal van Niekske. Het is een symbolische taak, geen letterlijke. Waar ik getuige was, was de andere getuige ook de opa van de bruid. Hij was toen al ziek en is een paar jaar later overleden. Heel vreemd dat dat ergens niet mag, als ik het per se had gewild had ik een andere ambtenaar gezocht.
Ja ik vond het ook raar! Het argument van de ambtenaar zie ik ook wel iets in, maar dan nog moet het ieders eigen keuze zijn.
Ik heb mijn getuigen ingediend alvorens de ambtenaar te kiezen en spreken, m.a.w. de ambtenaar heeft er nog geeneens omkijken naar. We hebben in maart de datum vastgelegd en de getuigen geregistreerd, in oktober gaan we in ondertrouw en in december/januari spreken we de ambtenaar. We trouwen overigens eind februari.
Ik was in de overtuiging dat getuigen er waren om het huwelijk rechtsgeldig te 'maken', dat zij 'toestemming' geven voor jullie trouwen en dat ze daarom wel de betekenis achter het huwelijk moesten begrijpen (en het daarmee eens zijn natuurlijk). Ik begrijp niet dat een grootouder dat niet zou kunnen t.o.v. je leeftijdsgenoot. Hoe zit het bijvoorbeeld dan met een ernstig zieke vriendin die je kiest (hypothetisch gezien)? Die kan jou misschien ook niet verder bijstaan tijdens je huwelijk?
Opvallend dat het overal toch anders gaat.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel mensen op jouw bruiloft?
» Dilemma getuigen
» Getuigen bij trouwen
» Getuigen: vragenlijstje
» Trouwen in het buitenland, getuigen nodig?
» Dilemma getuigen
» Getuigen bij trouwen
» Getuigen: vragenlijstje
» Trouwen in het buitenland, getuigen nodig?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: