Dilemma getuigen
+7
Aagje!
Bazinga
blondje1313
Stranger
Rovine
Parel
Linnie1985
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Dilemma getuigen
Wij gaan in juni trouwen, en hebben de papieren al binnen.
Maar nu zit ik met een probleem. Ik heb gescheiden ouders, en weet niet wie ik als getuigen moet nemen.
Graag zou ik mijn ouders als getuigen hebben en ook mijn stiefvader, maar dat kan dus niet... Als ik mijn eigen vader neem, voel ik me schuldig tegenover mijn stiefvader (aangezien hij altijd het beste met me voorhad toen ik nog bij mijn moeder en hem woonde), en als ik mijn stiefvader neem, voel ik me weer schuldig tegenover mijn eigen vader.
En aangezien er in het verleden wat dingen gebeurd zijn, kan mijn moeder het niet vinden met mijn vader en andersom heeft mijn vader geen problemen met mijn moeder.
En omdat het onze dag is, ook al houden we het klein, willen we het natuurlijk wel gezellig houden.
Ik zat er ook nog aan te denken om gewoon mijn ouders als getuigen te nemen, en dat mijn stiefvader de ringen aan ons geeft. Maar we weten nog niet of we wel ringen willen doen.
Ook dacht ik anders mijn broertje en stiefvader te nemen als getuigen, maar omdat mijn vriend graag alleen ons en de getuigen op de dag wil hebben, vind ik het dan weer lullig tegenover zijn zusjes.
Dus help! Ik weet het niet meer...
Maar nu zit ik met een probleem. Ik heb gescheiden ouders, en weet niet wie ik als getuigen moet nemen.
Graag zou ik mijn ouders als getuigen hebben en ook mijn stiefvader, maar dat kan dus niet... Als ik mijn eigen vader neem, voel ik me schuldig tegenover mijn stiefvader (aangezien hij altijd het beste met me voorhad toen ik nog bij mijn moeder en hem woonde), en als ik mijn stiefvader neem, voel ik me weer schuldig tegenover mijn eigen vader.
En aangezien er in het verleden wat dingen gebeurd zijn, kan mijn moeder het niet vinden met mijn vader en andersom heeft mijn vader geen problemen met mijn moeder.
En omdat het onze dag is, ook al houden we het klein, willen we het natuurlijk wel gezellig houden.
Ik zat er ook nog aan te denken om gewoon mijn ouders als getuigen te nemen, en dat mijn stiefvader de ringen aan ons geeft. Maar we weten nog niet of we wel ringen willen doen.
Ook dacht ik anders mijn broertje en stiefvader te nemen als getuigen, maar omdat mijn vriend graag alleen ons en de getuigen op de dag wil hebben, vind ik het dan weer lullig tegenover zijn zusjes.
Dus help! Ik weet het niet meer...
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Dilemma getuigen
Als je met beide ouders nog goed contact hebt, dan zou ik voor je ouders kiezen. Je stiefvader begrijpt echt wel dat je je echte vader voor laat op zo'n moment. Als het goed is weet hij ook dat je maar 2 getuigen mag hebben, en ik denk dat hij er echt niet moeilijk over doet.
Als ik moet kiezen worden het wel mijn moeder en stiefvader, maar dat is omdat ik geen (goed) contact meer heb met mijn vader.
Als ik moet kiezen worden het wel mijn moeder en stiefvader, maar dat is omdat ik geen (goed) contact meer heb met mijn vader.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Parel schreef:Als je met beide ouders nog goed contact hebt, dan zou ik voor je ouders kiezen. Je stiefvader begrijpt echt wel dat je je echte vader voor laat op zo'n moment. Als het goed is weet hij ook dat je maar 2 getuigen mag hebben, en ik denk dat hij er echt niet moeilijk over doet.
Haha ik weet dat hij het niet erg vind, maar ik voel me altijd zo snel schuldig. Ik heb ook wel contact met mijn vader, spreek en zie hem alleen wat minder dan mijn stiefvader.
Linnie1985- Kletskop
Ik vind één van de mooiste tradities van trouwen eigenlijk wel dat de vader zijn dochter weggeeft. Kan je vader je niet weggeven en stiefvader getuige laten zijn?
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Rovine schreef:Ik vind één van de mooiste tradities van trouwen eigenlijk wel dat de vader zijn dochter weggeeft. Kan je vader je niet weggeven en stiefvader getuige laten zijn?
Wij gaan alleen naar het gemeentehuis ff tekenen en klaar. Misschien een paar foto's en later een etentje om het te vieren.
Linnie1985- Kletskop
Waarom kunnen je vriend z'n zusjes er niet gewoon bijzijn dan? Alleen getuigen en je vriend z'n zusjes maakt toch niet zo'n groot verschil met alleen getuigen? Of heeft hij meer dan 10 zusjes?
Daarnaast zou ik persoonlijk nooit alleen oudere mensen als je getuige vragen, het lijkt me niet zo'n fijn idee dat jullie getuigen waarschijnlijk allemaal een stuk eerder zullen overlijden dan jullie. Maar goed, dat is persoonlijk.
Daarnaast zou ik persoonlijk nooit alleen oudere mensen als je getuige vragen, het lijkt me niet zo'n fijn idee dat jullie getuigen waarschijnlijk allemaal een stuk eerder zullen overlijden dan jullie. Maar goed, dat is persoonlijk.
Stranger- Fluisteraar
- Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13
Stranger schreef: Daarnaast zou ik persoonlijk nooit alleen oudere mensen als je getuige vragen, het lijkt me niet zo'n fijn idee dat jullie getuigen waarschijnlijk allemaal een stuk eerder zullen overlijden dan jullie. Maar goed, dat is persoonlijk.
Ik vind het juist een mooi idee als je ouders getuigen kunnen zijn, dat ze achter je trouwen staan, ik denk dan ook dat ik mijn ouders als getuige wil hebben als ik ga trouwen. En als ik volgend jaar zou trouwen, dan kan het zomaar zo zijn dat mijn ouders nog ruim 30 jaar te leven hebben, dus dat vind ik niet echt een reden om het niet te doen.
Gast- Gast
Kun je dan niet alleen je moeder vragen?
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Pippa schreef:Stranger schreef: Daarnaast zou ik persoonlijk nooit alleen oudere mensen als je getuige vragen, het lijkt me niet zo'n fijn idee dat jullie getuigen waarschijnlijk allemaal een stuk eerder zullen overlijden dan jullie. Maar goed, dat is persoonlijk.
Ik vind het juist een mooi idee als je ouders getuigen kunnen zijn, dat ze achter je trouwen staan, ik denk dan ook dat ik mijn ouders als getuige wil hebben als ik ga trouwen. En als ik volgend jaar zou trouwen, dan kan het zomaar zo zijn dat mijn ouders nog ruim 30 jaar te leven hebben, dus dat vind ik niet echt een reden om het niet te doen.
Voor mij wel. Een ouder als getuige zou ik misschien wel willen, maar ik vind het een fijn idee dat ik ook een getuige heb die in principe nog net zolang als ik meegaat
Stranger- Fluisteraar
- Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13
Je kan evt ook nog getuigen laten tekenen in je trouwboekje..
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Als je nu puur afgaat op je gevoel en dan kijkt wie je liever hebt. De ander begrijpt dit echt wel! Iedereen weet dat het jullie dag is en dat jullie hem invullen zoals jullie dat willen
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Wij wilden juist niet dat de ouders ook getuigen waren, ik vind ouders een andere rol hebben als getuigen, daarnaast zijn mijn ouders escheiden en hebben ze allebei een nieuwe partner.
Wij hebben gekozen voor goede vrienden en d peetoom van mijn man, en mijn broer was mijn getuige en een goede vriendin.
Wij hebben gekozen voor goede vrienden en d peetoom van mijn man, en mijn broer was mijn getuige en een goede vriendin.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik ben met een vriendin op de een of andere manier bang dat je straks geen vriendinnen bent, om welke reden dan ook, en dat je dan spijt hebt dat je diegene als getuige hebt gekozen. Dit komt misschien vooral omdat ik dacht vriendinnen voor het leven te hebben, en je leven veranderd, en je dan ineens maar heel weinig contact hebt nog. Familie heb je voor altijd Het zou dus ook nog kunnen dat ik mijn twee zussen vraag!
Gast- Gast
Ik heb mijn beste vriendin als getuige gevraagd. Ik zit nu alleen met het volgende ik wil mijn stiefvader waarschijnlijk als 2e getuige, en ook mijn vriend vind dat ik hem moet vragen, aangezien ik hem meer zie en spreek dan mijn eigen vader. Ben alleen bang dat mijn eigen vader dat niet leuk gaat vinden. Hij is uiteraard wel welkom op die dag.
Linnie1985- Kletskop
Ik vond inderdaad ook dat onze ouders een andere rol hadden die dag, maar dat is uiteraard voor iedereen persoonlijk. Weg gegeven worden door mijn vader vond ik onzin en mijn vader ook, een beetje het gevoel of ik zijn bezit was. Dus heb ik gevraagd of mijn vader een woordje wilde spreken tijdens de ceremonie, zo ook mijn schoonvader. Daarnaast hebben we de ambtenaar specifiek gevraagd onze ouders bijzonder welkom te heten.
Ik heb mijn broer gevraagd als getuige. Mijn man zijn broertje en zusje. Mijn broer en ik zijn nu eenmaal maar met zijn tweeen en toevallig zijn ze bij mijn man thuis met zijn drieen. Dat maakte dus dat ik 1 getuige had en mijn man 2. Ik vond het niet nodig er nog iemand bij te zoeken.
Ik begrijp dat jullie klein willen trouwen, maar waarom zo klein dat de broers en zussen er niet bij kunnen zijn? Het lijkt me toch wel belangrijk voor je aangezien je zelfs twijfeld je broertje als getuige te vragen. Er zit een groot gat tussen getuige zijn en gelemaal niet uitgenodigd worden.
Ik heb mijn broer gevraagd als getuige. Mijn man zijn broertje en zusje. Mijn broer en ik zijn nu eenmaal maar met zijn tweeen en toevallig zijn ze bij mijn man thuis met zijn drieen. Dat maakte dus dat ik 1 getuige had en mijn man 2. Ik vond het niet nodig er nog iemand bij te zoeken.
Ik begrijp dat jullie klein willen trouwen, maar waarom zo klein dat de broers en zussen er niet bij kunnen zijn? Het lijkt me toch wel belangrijk voor je aangezien je zelfs twijfeld je broertje als getuige te vragen. Er zit een groot gat tussen getuige zijn en gelemaal niet uitgenodigd worden.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had mijn moeder en mijn vader gevraagd. Jij bent hun kind en dat zul je blijven ook. OF je moet ruzie hebben met 1 van de ouders dan had ik de stiefvader/stiefmoeder gevraagd.
Ik heb zelf gekozen voor mijn moeder en broer. Ik heb geen vader meer anders had ik hem gevraagd. Vrienden wou ik niet, want je weet maar nooit wat er gebeurd. Je ouders blijven je ouders. En in mijn geval mijn broer. Mijn nichtje is een maand na het overlijden van mijn vader geboren, en naar hem vernoemd dus zij mocht de ringen geven. Het is zo persoonlijk hoe ieder alles invult.
Ik heb zelf gekozen voor mijn moeder en broer. Ik heb geen vader meer anders had ik hem gevraagd. Vrienden wou ik niet, want je weet maar nooit wat er gebeurd. Je ouders blijven je ouders. En in mijn geval mijn broer. Mijn nichtje is een maand na het overlijden van mijn vader geboren, en naar hem vernoemd dus zij mocht de ringen geven. Het is zo persoonlijk hoe ieder alles invult.
Ik heb bij ons gp gekozen voor 1 getuige: mijn moeder.
Mijn vriend zijn ouders zijn gescheiden en die heeft toen voor zijn broertje gekozen.
Wij waren dus met vijf personen: mijn ouders, broertje van vriend, vriend en ik.
Zijn ouders waren er dus niet bij. Ten 1e omdat het voor ons tekenen was en klaar (ivm aankoop huis) en ten 2e omdat ze na 12 jaar nog steeds niet door 1 deur kunnen, dus dan allebei er maar niet bij.
Mochten we ooit in de toekomst gaan trouwens moeten ze zelf maar uitzoeken wat ze doen. Wel komen of niet komen, maar als ze beiden komen en ze verpesten onze dag hebben ze écht een heel groot probleem
Mijn vriend zijn ouders zijn gescheiden en die heeft toen voor zijn broertje gekozen.
Wij waren dus met vijf personen: mijn ouders, broertje van vriend, vriend en ik.
Zijn ouders waren er dus niet bij. Ten 1e omdat het voor ons tekenen was en klaar (ivm aankoop huis) en ten 2e omdat ze na 12 jaar nog steeds niet door 1 deur kunnen, dus dan allebei er maar niet bij.
Mochten we ooit in de toekomst gaan trouwens moeten ze zelf maar uitzoeken wat ze doen. Wel komen of niet komen, maar als ze beiden komen en ze verpesten onze dag hebben ze écht een heel groot probleem
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Soortgelijke onderwerpen
» Getuigen: vragenlijstje
» Getuigen bij trouwen
» Trouwen in het buitenland, getuigen nodig?
» Wie waren jouw getuigen op de bruiloft..
» Dilemma...
» Getuigen bij trouwen
» Trouwen in het buitenland, getuigen nodig?
» Wie waren jouw getuigen op de bruiloft..
» Dilemma...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: