Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trouwen in het buitenland, getuigen nodig?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Trouwen in het buitenland, getuigen nodig? Empty Trouwen in het buitenland, getuigen nodig?

Bericht  Floor ma 10 dec 2012 - 3:45

Een vriendin van me wil trouwen in het buitenland (Amerika, florida) heeft ze daar ook getuigen nodig?
Ik geloof dat als je daar een huwelijk aangaat je het hier in NL nog wel officieel moet laten maken toch.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen in het buitenland, getuigen nodig? Empty Re: Trouwen in het buitenland, getuigen nodig?

Bericht  luisa ma 10 dec 2012 - 4:47

Of je daar getuigen nodig heeft ligt aan de Amerikaanse wet, lijkt me wel. Amerikaans huwelijk zal hier wel rechtsgeldig zijn, maar wel handig om het in NL te laten inschrijven zodat je hier bijv. een afschrift kan opvragen. Staat als het goed is wel allemaal op de site van buitenlandse zaken.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Trouwen in het buitenland, getuigen nodig? Empty Re: Trouwen in het buitenland, getuigen nodig?

Bericht  Floor ma 10 dec 2012 - 4:54

Ik zal eens kijken op die site. bedankt.
Ze gaan met z'n tweeen naar amerika en vandaar de vraag of er getuigen nodig zijn (er gaan dus geen bekenden mee met hun)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl ma 10 dec 2012 - 10:31

Wij zijn dan in Canada getrouwd niet de US, maar ik denk dat je wel getuigen nodig hebt hoor. Hadden wij igg ook. Maar misschien kunnen ze de mensen van bijv het hotel waar ze verblijven vragen ofzo?

Wat betreft het rechtsgeldig zijn. Je moet je buitenlandse huwelijksakte laten legaliseren daar. Voor ons hield dat in eerst naar de Canadese overheid sturen die er dan een stempel + handtekening op zetten. Daarna naar de Nederlandse ambassade in Canada om ook daarvan een handtekening en stempel te krijgen.
Hier in Nederland ben ik gewoon met die akte naar het gemeentehuis gegaan om ons huwelijk in te schrijven en dan is alles geregeld.
Hoe je in de US aan een gelegaliseerde huwelijksakte komt zouden ze dus even uit moeten zoeken.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  duckie di 11 dec 2012 - 2:37

wij zijn op aruba getrouwd en hadden wel getuigen nodig als we ze niet zelf hadden, hadden ze via het bureau wat alles voor ons regelde wel mensen geregeld.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Floor za 15 dec 2012 - 23:23

Bedankt!

ik denk niet dat ze het dan gaan doen als ze 'onbekenden' als getuigen nodig hebben voor het huwelijk.
bedankt voor jullie informatie.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Floor zo 16 dec 2012 - 10:20

duckie schreef:wij zijn op aruba getrouwd en hadden wel getuigen nodig als we ze niet zelf hadden, hadden ze via het bureau wat alles voor ons regelde wel mensen geregeld.

nog een vraagje, via welk bureau/wat voor bureau hadden jullie dit alles geregeld?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  duckie ma 17 dec 2012 - 3:25

je hebt pm
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: