Band met schoonouders
+36
SoezieQ
Triesje1983
Highway
Winegum
Polly
Live Laugh Love
Sterre
Sunny87
SparklingEyes
Rouxxxe
SoGood
Arwyn
love
joyce0606
Snoes
Suus
Tania
Lindsya
Shy
Try
Parisienne
mzcharlotte
Mamsie
Silver
Roxi3
Bosjesvrouw
*Lookie*
Zonnetje
studiebol
minoessepoes
Sarah1985
Effie_O
_DoI
Caroow
Zwoesj
smooch
40 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Band met schoonouders
Ik lees zeer regelmatig dat meiden geen zin hebben om naar hun schoonouders te gaan, en er zelfs een hekel aan hebben soms. Ik ben dus wel benieuwd, wat is de band met jouw schoonouders?
Ik ben heel blij met de mijne, ze zijn heel erg lief, hebben alles voor ons over & ik ben volledig bij de familie betrokken. Ben ook erg gek op allebei, vooral op mijn schoonmoeder, dat is echt een schat. Nu zijn er soms strubbelingen door hun bedrijf, waardoor er kortaf gereageerd wordt door iedereen, maar iedereen is wel gek op elkaar, en ik ga er met plezier naar toe, dat zeker!
Ik ben heel blij met de mijne, ze zijn heel erg lief, hebben alles voor ons over & ik ben volledig bij de familie betrokken. Ben ook erg gek op allebei, vooral op mijn schoonmoeder, dat is echt een schat. Nu zijn er soms strubbelingen door hun bedrijf, waardoor er kortaf gereageerd wordt door iedereen, maar iedereen is wel gek op elkaar, en ik ga er met plezier naar toe, dat zeker!
Gast- Gast
Re: Band met schoonouders
Mijn schoonmoeder (ouders zijn gescheiden. Schoonvader woont in een ander land en heb ik twee keer gezien. Voor die tijd had mijn vriend zijn vader al 12 jaar niet meer gezien) is een ontzettend lief mens. Het laatste jaar had ze even de neiging om te veel met ons te bemoeien. Daar is iets van gezegd en de laatste tijd gaat het weer goed. Ik hoop dat het zo blijft. Wij kunnen altijd bij haar terecht en dat is wel heel fijn en wij helpen haar ook met alles.
Gast- Gast
Komt vast uit het topic: hoe breng je de feestdagen door.
Zag ook bij meerdere meiden dat ze geen zin hebben om naar hun schoonfamilie toe te gaan.
Ik kan het goed vinden met mijn schoonouders.
Mijn schoonmoeder is wel echt een aansteller en staat graag in het middelpunt en denkt dat ze nog 20 is en wilt graag beste vriendinnen zijn met haar 18 jarige dochter.
Ja soms is ze echt irritant, dat vindt mijn vriend ook.
Maar ik moet zeggen dat ze ook een hele lieve vrouw is en veel voor je over heeft. Soms moet ik daar gewoon aan denken en niet te veel op haar irritante gedrag letten.
Mij schoonvader is heel stil en heb je nooit last van, is een lieve man die soms wel wat meer tegengas kan geven tegen zijn vrouw.
Mijn zwager is een leuke jongen alleen vindt het zonde dat hij leeft op de manier dat hij nu leeft. En mijn schoonzusje die is erg vervelend en verwend aan het worden (dankzij haar moeder), geen leuke meid. Was ze wel, maar ik hoop dat het een fase is en dat ze erover heen groeit. Haar broers vinden haar gedrag op dit moment ook erg irritant.
We komen er elke week en mijn vriend en zijn broertje zijn beste vrienden, dus die komt ook vaak over de vloer.
Zag ook bij meerdere meiden dat ze geen zin hebben om naar hun schoonfamilie toe te gaan.
Ik kan het goed vinden met mijn schoonouders.
Mijn schoonmoeder is wel echt een aansteller en staat graag in het middelpunt en denkt dat ze nog 20 is en wilt graag beste vriendinnen zijn met haar 18 jarige dochter.
Ja soms is ze echt irritant, dat vindt mijn vriend ook.
Maar ik moet zeggen dat ze ook een hele lieve vrouw is en veel voor je over heeft. Soms moet ik daar gewoon aan denken en niet te veel op haar irritante gedrag letten.
Mij schoonvader is heel stil en heb je nooit last van, is een lieve man die soms wel wat meer tegengas kan geven tegen zijn vrouw.
Mijn zwager is een leuke jongen alleen vindt het zonde dat hij leeft op de manier dat hij nu leeft. En mijn schoonzusje die is erg vervelend en verwend aan het worden (dankzij haar moeder), geen leuke meid. Was ze wel, maar ik hoop dat het een fase is en dat ze erover heen groeit. Haar broers vinden haar gedrag op dit moment ook erg irritant.
We komen er elke week en mijn vriend en zijn broertje zijn beste vrienden, dus die komt ook vaak over de vloer.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10
Het valt mij inderdaad ook vaker op dat mensen geen zin hebben in de schoonfamilie. Hier in de feestdagen topic maar ook als je kijkt waar stellen sinterklaas vieren met hun kinderen. Bij de schoonfamilie is het altijd erg maar bij de eigen familie is het wel goed.
Als wij wat hebben praten wij het uit en dan is daarna ook klaar. Ik vind het heerlijk om een schoonmoeder te hebben. En net wij jij zegt Smooch je moet gewoon soms niet op de irritante dingen letten. Anders wordt het alleen maar erger.
Als wij wat hebben praten wij het uit en dan is daarna ook klaar. Ik vind het heerlijk om een schoonmoeder te hebben. En net wij jij zegt Smooch je moet gewoon soms niet op de irritante dingen letten. Anders wordt het alleen maar erger.
Gast- Gast
Ik kan juist helemaal niet overweg met mijn schoonouders (gelukkig mijn vriend wel met mijn ouders, zou bijna zeggen dat hij ook hun zoon is).
Mijn vriend en ik zijn een maand nadat hij en zijn ex uit elkaar waren samen gekomen. Doordat hij al samen woonde, moest hij, nadat het uit was met zn ex, terug naar zijn ouders. Aangezien hij dat niet erg lekker vond, en hij na 4 maanden al een nieuwe woning gevonden had, zijn we toen gelijk gaan samenwonen. Dat hebben zijn ouders mij altijd kwalijk genomen, vonden ze veel te snel. En natuurlijk, mama had eindelijk haar zoon terug, en dan ging hij (terwijl hij 28 was) weer weg.
Verder ben ik niet volgens hun normen opgevoed, en leef ik ook niet zo (zij zijn heel erg van "we willen van je houden" en familie(liefde) staat op 1). Ik ben meer op mezelf, ben niet een mega familiemens, en al helemaal niet dat mijn schoonouders mij door en door moeten kennen en van me moeten gaan houden. Kreeg kippenvel op mn armen toen ze dat bij de 2e ontmoeting al tegen me zeiden.
Ze hebben me ook duidelijk laten merken dat ze me niet moesten. Bij bezoekjes wel vragen of m'n vriend wat wil drinken, maar niet aan mij, vragen werden aan hem gesteld, als we een cadeau gaven was het altijd dat HIJ ze had gegeven en niet WIJ, toen we een nieuwe auto hadden gekocht was het ah en hij heeft zo'n mooie auto... Ik werd altijd vergeten zeg maar.
Na een jaar heb ik dit bij ze aangekaart, was iedere keer als we op bezoek waren geweest uit mn doen en was het zat. Ze hebben toen ook gezegd me niet goed genoeg te vinden voor hun zoon en me niet te accepteren.
Ondertussen kom ik alleen nog op verjaardagen of andere 'speciale' dagen daar, verder heb ik geen behoefte aan ze.
Heel sneu voor m'n vriend, hij zit tussen 2 vuren in, maar gelukkig kiest hij bij bezoekjes wel altijd partij voor mij.
Dus ik ben zeer blij dat wij deze kerst mogen gaan klussen in ons nieuwe huis, en we niet de familiebezoekjes hebben dit jaar
Mijn vriend en ik zijn een maand nadat hij en zijn ex uit elkaar waren samen gekomen. Doordat hij al samen woonde, moest hij, nadat het uit was met zn ex, terug naar zijn ouders. Aangezien hij dat niet erg lekker vond, en hij na 4 maanden al een nieuwe woning gevonden had, zijn we toen gelijk gaan samenwonen. Dat hebben zijn ouders mij altijd kwalijk genomen, vonden ze veel te snel. En natuurlijk, mama had eindelijk haar zoon terug, en dan ging hij (terwijl hij 28 was) weer weg.
Verder ben ik niet volgens hun normen opgevoed, en leef ik ook niet zo (zij zijn heel erg van "we willen van je houden" en familie(liefde) staat op 1). Ik ben meer op mezelf, ben niet een mega familiemens, en al helemaal niet dat mijn schoonouders mij door en door moeten kennen en van me moeten gaan houden. Kreeg kippenvel op mn armen toen ze dat bij de 2e ontmoeting al tegen me zeiden.
Ze hebben me ook duidelijk laten merken dat ze me niet moesten. Bij bezoekjes wel vragen of m'n vriend wat wil drinken, maar niet aan mij, vragen werden aan hem gesteld, als we een cadeau gaven was het altijd dat HIJ ze had gegeven en niet WIJ, toen we een nieuwe auto hadden gekocht was het ah en hij heeft zo'n mooie auto... Ik werd altijd vergeten zeg maar.
Na een jaar heb ik dit bij ze aangekaart, was iedere keer als we op bezoek waren geweest uit mn doen en was het zat. Ze hebben toen ook gezegd me niet goed genoeg te vinden voor hun zoon en me niet te accepteren.
Ondertussen kom ik alleen nog op verjaardagen of andere 'speciale' dagen daar, verder heb ik geen behoefte aan ze.
Heel sneu voor m'n vriend, hij zit tussen 2 vuren in, maar gelukkig kiest hij bij bezoekjes wel altijd partij voor mij.
Dus ik ben zeer blij dat wij deze kerst mogen gaan klussen in ons nieuwe huis, en we niet de familiebezoekjes hebben dit jaar
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb een leuke schoonfamilie, ik zie ze vaker dan mijn eigen familie.. Heb het dus erg getroffen
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Met mijn schoonmoeder had ik een hele goede band. We deden vaak leuke dingen samen en ik kon haar alles vertellen. Ze is vorig jaar onverwachts overleden, en mis ik haar heel erg. Met mijn schoonvader heb ik ook een goede band. Morgen ga ik naar hem toe en gaan we samen eten .
_DoI- Fluisteraar
- Aantal berichten : 417
Punten : 435
Ook hier een erg leuke schoonfamilie. Mijn schoonouders zijn erg warm, lief en zijn altijd heel goed voor me geweest toen mijn vriend nog thuis woonde en ik vaak langs kwam. Ook nu we samenwonen gaat het contact prima. We zien ze niet heel vaak, maar als we ze zien is het altijd gezellig. Ze denken beide ook vaak aan mij als ze iets willen gaan doen, om mij daar bij te betrekken (schaatsen met schoonvader, winkelen met schoonmoeder).
De rest van de schoonfamilie (tantes van mijn vriend) zijn ook geweldig, heb het echt met de schoonfamilie getroffen. Natuurlijk zijn er wel eens momenten dat je ze even achter het behang wilt plakken, maar dat heb ik net zo goed met mijn eigen familie, al is dat gevoel bij mijn eigen familie duidelijk minder. Het is toch een 'vreemde' familie waar je in komt, met hun eigen gewoonten en dat komt niet altijd overeen met dat van jezelf. Maar gelukkig kunnen we ons allemaal goed aanpassen, waardoor niemand er een probleem van maakt als iets even anders gaat.
Tuurlijk heb ik niet altijd zin om bij ze langs te gaan, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik liever een middagje voor mezelf heb, bijvoorbeeld.
De rest van de schoonfamilie (tantes van mijn vriend) zijn ook geweldig, heb het echt met de schoonfamilie getroffen. Natuurlijk zijn er wel eens momenten dat je ze even achter het behang wilt plakken, maar dat heb ik net zo goed met mijn eigen familie, al is dat gevoel bij mijn eigen familie duidelijk minder. Het is toch een 'vreemde' familie waar je in komt, met hun eigen gewoonten en dat komt niet altijd overeen met dat van jezelf. Maar gelukkig kunnen we ons allemaal goed aanpassen, waardoor niemand er een probleem van maakt als iets even anders gaat.
Tuurlijk heb ik niet altijd zin om bij ze langs te gaan, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik liever een middagje voor mezelf heb, bijvoorbeeld.
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn schoonmoeder en haar man zien we wegens allerlei omstandigheden niet meer.
En heel eerlijk gezegd zijn we beide op het punt gekomen dat we het ook niet meer erg vinden.
Ze heeft teveel leugens aan andere over ons verteld dat we er een beetje klaar mee zijn.
Met mijn schoonvader hebben we een normaal contact.
Alleen zijn vriendin woont niet in Nederland waardoor hij veel daar is.
Ik denk dat we hem/hen een keer of 6 in de maand zien.
Met kerst is altijd 1 dag/avond met hen.
Dat is eigenlijk altijd zo geweest en is ook altijd gezellig. Ik zie er ook echt niet tegenop om daar heen te gaan ofzo.
En heel eerlijk gezegd zijn we beide op het punt gekomen dat we het ook niet meer erg vinden.
Ze heeft teveel leugens aan andere over ons verteld dat we er een beetje klaar mee zijn.
Met mijn schoonvader hebben we een normaal contact.
Alleen zijn vriendin woont niet in Nederland waardoor hij veel daar is.
Ik denk dat we hem/hen een keer of 6 in de maand zien.
Met kerst is altijd 1 dag/avond met hen.
Dat is eigenlijk altijd zo geweest en is ook altijd gezellig. Ik zie er ook echt niet tegenop om daar heen te gaan ofzo.
Gast- Gast
Mijn schoonouders leven niet meer maar de relatie met hem was uitstekend. Met haar iets minder maar we hebben de 'schade' voor haar overlijden gelukkig mogen herstellen.
Gast- Gast
Ik heb echt een hekel aan mijn schoonmoeder, ze maakt regelmatig schokkende opmerkingen tegen mij. Ookvind ik het belachelijk hoe ze mijn man behandelen. En nog wel meer dingen
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Paris1985 schreef:Ik heb echt een hekel aan mijn schoonmoeder, ze maakt regelmatig schokkende opmerkingen tegen mij. Ookvind ik het belachelijk hoe ze mijn man behandelen. En nog wel meer dingen
Aan wat voor een opmerkingen moet ik dan denken?
Gast- Gast
Ze zijn heel aardig en hebben absoluut het beste met ons voor. Als we naar huis gaan dan gaan we ook meestal een heel weekend en dan slapen we vaak een nachtje bij mijn ouders en een nachtje bij zijn ouders en dat is ook prima en gezellig. Zijn moeder vind het volgens mij ook wel heel gezellig om tegen mij te babbelen.
Maar ze hebben ook wel dingen die ik na al die jaren nog niet helemaal snap. Zo wil mijn schoonmoeder niet te opdringerig zijn en daarom belt ze dus nooit! Ze wacht tot wij bellen, mijn vriend spreekt zijn ouders soms dus ook echt weken niet, dat kan ik me niet voorstellen. Ook wil ze graag alles heel vroeg afgesproken en geregeld hebben en dat is weleens irritant en ze denkt overal tot in de puntjes over na. Zo gingen we vorige week gourmetten, mijn vriend en ik, zijn zusje en vriend, zijn broertje en zijn ouders dus en dan maakt ze een tafel schikking wie waar moet zitten en dan krijgt iedereen een persoonlijk schaaltje vlees en dan bepaald zij dus al dat ik minder vlees eet dan mijn vriend bijvoorbeeld. Mijn schoonvader is echt een verstrooide professor, mijn schoonmoeder fluistert hem alles in en dan nog vergeet hij dingen, hij leeft echt om te werken, ik denk dat die man zo'n 80 uur in de week werk, hij zit elke week in het buitenland en in het weekend zit hij alleen maar te slapen op de bank, hij weet ook niet echt waar we mee bezig zijn en vertelt ook voornamelijk over zijn werk. En zo hebben ze wel meer eigenaardigheden.
Maar dat neemt niet weg dat het wel hele lieve mensen zijn en ik ben blij dat ik een paar schoonouders heb getroffen waar ik zo welkom ben.
Maar ze hebben ook wel dingen die ik na al die jaren nog niet helemaal snap. Zo wil mijn schoonmoeder niet te opdringerig zijn en daarom belt ze dus nooit! Ze wacht tot wij bellen, mijn vriend spreekt zijn ouders soms dus ook echt weken niet, dat kan ik me niet voorstellen. Ook wil ze graag alles heel vroeg afgesproken en geregeld hebben en dat is weleens irritant en ze denkt overal tot in de puntjes over na. Zo gingen we vorige week gourmetten, mijn vriend en ik, zijn zusje en vriend, zijn broertje en zijn ouders dus en dan maakt ze een tafel schikking wie waar moet zitten en dan krijgt iedereen een persoonlijk schaaltje vlees en dan bepaald zij dus al dat ik minder vlees eet dan mijn vriend bijvoorbeeld. Mijn schoonvader is echt een verstrooide professor, mijn schoonmoeder fluistert hem alles in en dan nog vergeet hij dingen, hij leeft echt om te werken, ik denk dat die man zo'n 80 uur in de week werk, hij zit elke week in het buitenland en in het weekend zit hij alleen maar te slapen op de bank, hij weet ook niet echt waar we mee bezig zijn en vertelt ook voornamelijk over zijn werk. En zo hebben ze wel meer eigenaardigheden.
Maar dat neemt niet weg dat het wel hele lieve mensen zijn en ik ben blij dat ik een paar schoonouders heb getroffen waar ik zo welkom ben.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
dat ik dom ben. Dat ze de vrouw van mijn man zijn broer veel leuker vinden dan mij en ga zo maar door, als ik bij hun ben klap ik altijd helemaal dicht.En krijg altijd buikpijnMinella schreef:Paris1985 schreef:Ik heb echt een hekel aan mijn schoonmoeder, ze maakt regelmatig schokkende opmerkingen tegen mij. Ookvind ik het belachelijk hoe ze mijn man behandelen. En nog wel meer dingen
Aan wat voor een opmerkingen moet ik dan denken?
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Ik heb een redelijk aardige schoonvader maar mijn schoonmoeder kan ik echt niks mee.
Zij denkt dat ze alles nog voor mijn vriend en dus voor mij mag bepalen, zij vind dat we echt haar ding moeten doen terwijl mijn vriend 31 is en al jaren niet meer thuis woont. Ze heeft heel duidelijk laten merken dat ik nooit goed genoeg zal zijn voor mijn vriend in haar ogen.
Maar het zijn wel de ouders van mijn vriend, hij heeft ook regelmatig behoorlijke irritaties naar zijn moeder toe maar ja het blijven zijn ouders. Ik heb dus tegen mijn vriend gezegd dat hij ze maar moet uitnodigen voor de kerst, ik zie er nu al onwijs tegen op maar ga proberen mijn best te doen.
Zij denkt dat ze alles nog voor mijn vriend en dus voor mij mag bepalen, zij vind dat we echt haar ding moeten doen terwijl mijn vriend 31 is en al jaren niet meer thuis woont. Ze heeft heel duidelijk laten merken dat ik nooit goed genoeg zal zijn voor mijn vriend in haar ogen.
Maar het zijn wel de ouders van mijn vriend, hij heeft ook regelmatig behoorlijke irritaties naar zijn moeder toe maar ja het blijven zijn ouders. Ik heb dus tegen mijn vriend gezegd dat hij ze maar moet uitnodigen voor de kerst, ik zie er nu al onwijs tegen op maar ga proberen mijn best te doen.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik heb ook heel leuke schoonouders. Ik kan met allebei goed opschieten. Ze lijken best wel op mijn eigen ouders qua waarden en normen en hoe ze leven en zo, dus dat was vanaf het begin wel makkelijk. Met mijn schoonmoeder kan ik heel gezellig kletsen. Ik ga daar ook wel eens thee drinken zonder dat mijn vriend mee gaat. Ik denk dat we ze eens de in de 1-2 weken zien; ze wonen in hetzelfde dorp als wij. Met kerst of andere feestdagen heb ik altijd even veel zin om naar mijn schoonouders te gaan als naar mijn eigen ouders. Natuurlijk blijven je eigen ouders iets meer eigen, zij kennen je al je hele leven, maar bij mijn schoonouders is het ook gezellig. Mijn schoonmoeder noemt zij soms zelfs ook haar dochter. Dat vind ik heel lief, maar dat vind ik niet nodig. Er is natuurlijk altijd een verschil tussen je echte dochter en schoondochter.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Ik heb een prima band met mijn schoonouders, ik vind ze erg aardig, ze hebben alles voor ons over en staan altijd voor ons klaar. Af en toe heb ik wel kleine (en heel soms een grotere) irritaties maar daar probeer ik maar niet te veel bij stil te staan en vooral te kijken naar wat er wel leuk aan ze is. Mijn vriend is het trouwens wel met me eens wat betreft die irritaties, dat is wel fijn. Misschien dat ik me er daardoor juist ook weer goed overheen kan zetten en het gewoon gezellig met ze heb.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb hele lieve schoonouders.
Ik werk daar ook 4 uren per week in de huishouding (persoon gebonden budget).
Kan het met ze alle 2 erg goed vinden.
Ik werk daar ook 4 uren per week in de huishouding (persoon gebonden budget).
Kan het met ze alle 2 erg goed vinden.
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Mijn vriend is een nakomertje dus mijn schoonmoeder is even oud als mijn oma, ze is echt ontzettend lief maar door haar leeftijd hebben we niet echt veel raakvlakken. Mijn schoonvader is helaas overleden toen mijn vriend 5 was.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Minella schreef:Ik lees zeer regelmatig dat meiden geen zin hebben om naar hun schoonouders te gaan, en er zelfs een hekel aan hebben soms. Ik ben dus wel benieuwd, wat is de band met jouw schoonouders?
Ik heb weinig met mijn schoonouders en ga er liever niet heen als het niet nodig is . Mijn schoonvader is dominant, mijn schoonmoeder heel nuchter en doet alles voor hem. Ze begrijpen mij niet, omdat ik heel anders ben. Ik ben sinds ik met mijn vriend ben 2 x depressief geweest, en nooit hebben ze gevraagd hoe het met me ging. Nooit.
In hun ogen ben je alleen ziek als het lichamelijk is, en dan ook nog duidelijk te zien.
Ze hebben geloof ik meer dan eens gezegd dat mijn vriend het uit moest maken met me, hij kon wel beter krijgen.
Wat ze willen is een schoondochter die alles oké vindt, minimaal 40 uur werkt, alles in huis doet, niet zeurt, en altijd aanwezig is als dat "verwacht" wordt. Ik heb ook sterk het gevoel dat ze me niet leuk vinden.
Sorry, het klinkt allemaal vrij onaardig maar soms zit het me nogal hoog.
Liefs Tea
Ik heb geen hekel aan ze, maar wel moeite met ze. Wat een geluk Minella, dat je zulke leuke schoonouders hebt!
Gast- Gast
Het zijn hele rare mensen en ik erger me steeds meer aan ze. Ze zijn wereldvreemd, lui en egoistisch.
Gast- Gast
Ik vind mijn schoonouders aardig. Ze zijn niet meer samen. Schoonvader zie ik maar af en toe, ik vind het een aardige man. Schoonmoeder is ook aardig en bedoelt het goed, ze het heeft het allerbeste met haar zoon voor en heeft ook echt haar best gedaan om mij te leren kennen (ik kom uit een heel ander milieu) dus dat waardeer ik heel erg. Ik vind het wel jammer dat ze altijd haar mening moet geven, ook ongevraagd. Zo is ze heel boos geworden toen ze erachter kwam dat mijn vriend met mij nog kinderen wilde. Dat vond ze een heel slecht idee, daar moest hij maar helemaal niet meer aan beginnen. Het had niet zozeer iets met mij te maken, want ze vindt uberhaupt niet dat hij nog of beter gezegd weer (hij heeft er al een uit andere relatie) aan kinderen moet beginnen. Ik vond dat heel kwetsend. Ik weet dat zij reageert vanuit haar gevoel en dat ze echt denk dat ze haar zoon helpt door te zeggen om het niet te doen, maar toch vind ik dat ze zich over dat soort dingen niet zo negatief moet uitlaten. Als ik dit incidentje weer heb laten bezinken vind ik haar vast weer zo lief als eerst
Gast- Gast
Ik heb een schat van een schoonmoeder en een toffe schoonvader. Soms zit ik even met mijn eigen ouders in de maag en wil ik mijn verhaal kwijt kunnen. Dan kan ik bij haar terrecht.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Ik heb echt super lieve schoonouders, volgens mij kan ik niet beter wensen. Wat ik wel jammer vind is dat mijn schoonmoeder het Nederlands niet vloeiend beheerst waardoor ze soms liever haar mond houdt ipv lekker te kletsen. Ik denk dat ze bang is om fouten te maken, terwijl die fouten mij helemaal niet uitmaken. Ik begrijp haar altijd wel.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Ouders of schoonouders?
» Schoonouders kerstkaart.
» Pusherige schoonouders
» Hoe noem jij je schoonouders?
» Mijn schoonouders...
» Schoonouders kerstkaart.
» Pusherige schoonouders
» Hoe noem jij je schoonouders?
» Mijn schoonouders...