Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonouders kerstkaart.

+24
Ella
Clapperdie
TGR
LMCurious
-Ieniemienie-
VeryCherry
Fearie
vlinder-19
SarahKey
Susan
Parisienne
Lenthe
PluDan
Teddyaapje
Annie24
Mamsie
rapa nui
PapillonRose
Lady1984
studiebol
Pussycat
Tania
Flower_L
mickey
28 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:15

Zoals sommige van jullie misschien wel weten hebben wij sinds aug. 2010 geen contact meer met mijn schoonouders. Ze hebben nooit 1 keer meer gebeld, geen kaartje gestuurd en geen reactie gegeven op de kinderen hun verjaardag op een verjaardagskaart na voor S.enna. M.ara kreeg met haar eerste verjaardag geen kaart. Nu hebben we vandaag een kaart ontvangen waarop op de voorkant staat ; " Kerst is voor liefde, voor vrede en vooral voor bezinning", en dan alleen de namen van mijn schoonouders erin, meer niet. Geen succes, geen sterkte, geen wensen voor een hoopvol nieuwjaar met M.ara etc. terwijl ze via mijn schoonzus wel weten dat M.ara geopereerd gaat worden. Ze hebben zelfs via via onze babysite. Wat zouden jullie hiermee doen ? Reageren of juist niet reageren ? (Graag niet quoten, haal dit weer weg)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  mickey di 13 dec 2011 - 10:19

Ik zou ze in de stront laten zakken met hun kaart! Als je weet dat er zo'n belangrijke zaken spelen in het leven van je zoon en schoondochter, dan kom je er niet mee weg om zo'n stom kaartje te sturen, als je al bijna 1,5 jaar niks van je hebt laten horen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Flower_L di 13 dec 2011 - 10:20

Lastig zeg. Zelf zou ik negeren en niet op reageren.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Tania di 13 dec 2011 - 10:21

Ik zou niet reageren. Als ze het goed willen maken dan zou daar voor mij (veel) meer voor nodig zijn dan een kerstkaartje en al helemaal als ze er verder niks opgeschreven hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Pussycat di 13 dec 2011 - 10:21

Misschien willen ze wel graag weer contact maken, maar weten ze niet goed hoe?
Wat zouden jullie willen dan? Willen jullie contact?
Misschien heeft het anders even de tijd nodig om weer rustig op te bouwen?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  studiebol di 13 dec 2011 - 10:21

Moeilijk....

ik denk dat ik niks zou doen... als ik wat zou doen is een kerstkaart terug sturen met daar in dan alleen jullie namen...
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Lady1984 di 13 dec 2011 - 10:22

Het lijkt erop alsof ze willen dat jullie je bezinnen. Oftewel dat jullie nu de volgende stap nemen tot contact. Lekker makkelijk; met een kaartje net doen alsof je een handreiking doet, om vervolgens de verdere veel belangrijkere acties (spijt hebben, het uitpraten als dat nog mogelijk is) achterwege te laten.


Laatst aangepast door Lady1984 op di 13 dec 2011 - 10:22; in totaal 1 keer bewerkt
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:22

Ik zou denk ik niks terug sturen. Hoe vind je man het dat zijn schoonouders zo deden/doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:23

Mickey, dat was ook mijn eerste ingeving, buiten het idee dat ik ze op wilde bellen om eens goed de waarheid te zeggen maar van dat idee ben ik afgestapt. Ik wilde ze eigenlijk een simpele kaart terug sturen met de tekst 'en kerst is van belangstelling' en dan onze namer eronder. Maar daal ik dan niet tot hun niveau ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  PapillonRose di 13 dec 2011 - 10:24

Ik zou niet reageren denk ik. Als ze op zulke belangrijke momenten niks hebben laten horen, dan zouden ze het van mij mogen bekijken met hun kaart..

En stel dat ze spijt hebben en weer graag contact zouden willen, dan vind ik dit niet echt de manier. Een kaart met deze tekst en alleen hun namen vind ik een beetje vreemd. Alsof het nu aan jullie is om wat te doen, en alsof jullie tot bezinning moeten komen. Dat vind ik echt raar, zij hebben het toch laten afweten?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:28

Op mij komt de kaart ook over alsof ze ons wil laten bezinnen. Alsof wij fout zijn geweest omdat we geen contact meer hebben. Op het moment van het zien van die kaart ging er ook van alles door me heen. Wat denken ze wel niet ? Dat 1 zo'n simpel kaartje indruk maakt om voor ons de volgende stap te zetten ? Aan de andere kant hebben mijn moeder en ik ook erg gelachen, het bewijst maar weer eens hoe zielig en zelfingenomen ze zijn. Maar hoe je het ook went of keert leuk is het echt niet. Ik had toch gehoopt op een ander kaartje van hun, het was toch weer een kans voor hen om iets naar ons te schrijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  rapa nui di 13 dec 2011 - 10:29

Mama_van2 schreef: Ik wilde ze eigenlijk een simpele kaart terug sturen met de tekst 'en kerst is van belangstelling' en dan onze namer eronder. Maar daal ik dan niet tot hun niveau ?

Ik zou dat laatste niet doen. Ik kan me wel voorstellen dat dat een eerste ingeving is maar ik vind dat inderdaad een beetje op dezelfde manier reageren. Weet niet of je daar uiteindelijk gelukkiger van wordt en de situatie wordt er zeker niet beter van. Ik zou op korte termijn niet reageren en het samen even laten rusten en er over nadenken. Dan kun je uiteindelijk altijd nog wel/ niet reageren maar doe je ook niets waar je weer spijt van kunt krijgen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Mamsie di 13 dec 2011 - 10:30

Ik zou er niks mee doen. Ja de kliko in gooien.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:31

Mamsie schreef:Ik zou er niks mee doen. Ja de kliko in gooien.

lol!

(heb trouwens bijna een afspraak, waarschijnlijk kerstvakantie, whoooieee)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:32

Ik zou denk ik niet reageren, blijkbaar hebben zij het gewoon echt niet begrepen. Hoe moeilijk het misschien ook is, maar je hebt momenteel genoeg andere dingen ana je hoofd om je zorgen om te maken. Zo ontzettend jammer, het zijn wel M.ara's en S.enna's opa en oma en V's ouders, en ik vind het eigenlijk verschrikkelijk om te lezen dat ze zo koeltjes, luchting en ongeïnteresseerd met de situatie met M.ara omgaan...

hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:38

Rapa nui, ik ga het ook niet doen. Inderdaad, ik verlaag mezelf dan tot hun niveau.

Maple, dank je ! Het doet ook pijn dat ze zo met ons omgaan, angstig dat mensen zo kunnen zijn.

Mijn vriend heeft avonddienst, heb hem nig niet gesproken over deze kaart.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:41

Ja, dat kan ik me voorstellen. Als het nou mensen waren die wat verder van je af stonden, oke, maar het zijn V's ouders en dat doet gewoon pijn. Nu wil ik best begrijpen dat alles wat er nu met M.ara gaande is moeilijk is om mee om te gaan, maar om vervolgens helemáál geen interesse te tonen... dat vind ik een ander uiterste en gewoon ronduit harteloos.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Annie24 di 13 dec 2011 - 10:43

Mamsie schreef:Ik zou er niks mee doen. Ja de kliko in gooien.

+1

Als je een kaart terug gaat sturen met een andere tekst ga je je idd 'verlagen' tot hun niveau en dat zijn ze niet waard. Als zij willen dat het goed komt en ze willen dat het contact stapje voor stapje weer beter wordt hadden ze dat anders aan moeten pakken en niet op deze manier. Ik krijg nu een beetje het idee dat ze jullie de schuld willen geven van hoe het allemaal gelopen is. Maar dat is hoe ik er over denk Wink

Volg je hart en doe wat jij denkt dat goed is (jij = jullie angel )
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Teddyaapje di 13 dec 2011 - 10:55

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze juist bedoelen dat zij tot bezinning zijn gekomen en daarom een kaartje sturen...maar dat maakt het wel weer vreemd om er verder niks in te zetten en daarbij vind ik deze manier ook wel raar.

Ik ben vroeger (toen ik 16 was) weggelopen van huis (had vaak ruzie met mn vader, om de belachelijkste dingen en ik trok het niet meer). Ik heb een week lang niks van ze gehoord, toen kreeg ik opeens een smsje van mn moeder, heel kort en kil. Wat er precies in stond weet ik niet meer maar ze vroeg dus of ik ook naar de verjaardag van mn vader kwam. Dit vond ik ook zó acherlijk. Achteraf zeiden ze dat ze niet wisten hoe ze me moesten benaderen en bang waren voor mijn reactie/ het alleen maar erger werd.

Misschien kun je met je schoonzus praten? Misschien weet zij hoe je schoonouders erin staan? Al kan ik me eigenlijk ook wel heel goed voorstellen dat je geen behoefte hebt aan hun. Wie toont er nu geen belangstelling in zijn (klein)kinderen, vooral met de dingen die bij jullie spelen...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:56

Ze zijn ook gewoon harteloos, en dat is best moeilijk te beseffen omdat ik helemaal niet zo ben, en mijn familie totaal niet. Ze bellen, sturen soms een kaartje of gaan naar de kerk om een kaarsje aan te steken en whatsappen dat door :-) Net zoals mijn oom, heb hem in geen 3 jaar meer gezien, toch heeft hij vandaag 15 kaarjes gekocht voor de kertsboom van het Sophia in Rotterdam, voor de aanschaf van een nieuwe MRI scan. Dat is toch geweldig !

Annie, zo voelt het voor mij ook. Alsof wij de schuld krijgen van dit alles, dat wij te inzien moeten komen en de volgende stap moeten zeggen. Terwijl hun al 1,5 jaar niets van zizhzelf hebben laten horen, echt helemaal niets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:57

Ik zou ze een brief schrijven met daarin dat jullie enorm gekwetst zijn door hun totaal-niet-reageren op de gang van zaken rondom M.ara en dat jullie geen contact meer met hen wensen te hebben. Iets in die geest. Ik zou ook het wachtwoord (die zat er toch op) van de site veranderen en schoonzus duidelijk maken dat zij deze niet aan de ouders mag doorgeven. Maar goed, ik ben iemand die altijd héél erg graag wil laten weten waarom ik zo boos/gekwetst ben.

Je kunt natuurlijk ook de kaart ritueel verbranden en vergeten dat je uberhaupt schoonouders hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:58

Teddyaapje schreef:Het kan natuurlijk ook zijn dat ze juist bedoelen dat zij tot bezinning zijn gekomen en daarom een kaartje sturen...maar dat maakt het wel weer vreemd om er verder niks in te zetten en daarbij vind ik deze manier ook wel raar.

Hier heb ik ook even aan gedacht. Maar als dat zo zou zijn dat hadden ze toch wel meer inhoud in de kaart kunnen zetten ? Een paar zinnen dat we snappen dat de kaart juist vanuit hun eigen gevoel is gestuurd. Dat ze beseffen dat ze fout zitten e.d. Nu komt het echt over alsof wij fout zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 11:02

Lieskuh, vorig jaar heb ik haar gemaild en ons gevoel echt netjes verteld m.b.t hun des intresse. Je wil niet weten wat voor mail ik terug kreeg, was perplex. Wij waren geen koningen, onze kinderen waren geen prinssesen, al wilde Senna ons nogal eens voor haar karretje spannen en zich zo gedragen. Ik moest uitkijken voor V. hij was gevaarlijk en heeft een meters dik dossier bij de riagg, en is volgens haar onhandelbaar. En zo kan ik nog wel even doorgaan angel Ik vrees dat ik nooit tot haar zal doordringen.


Laatst aangepast door Mama_van2 op di 13 dec 2011 - 11:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  PluDan di 13 dec 2011 - 11:03

Ik zou er niks mee doen en de eer aan mijzelf houden!
Zeker na zo'n belachelijke mail.
Waar halen ze het lef vandaan zeg...
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 11:04

Dan is voodoo misschien een optie Wink

Nee ff serieus, klikoliseren en noooooit meer aan denken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders kerstkaart. Empty Re: Schoonouders kerstkaart.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum