Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pusherige schoonouders

4 plaatsers

Ga naar beneden

Pusherige schoonouders Empty Pusherige schoonouders

Bericht  Sterre wo 22 mei 2013 - 22:16

Ik ben behoorlijk pissed op de ouders van mijn vriend op dit moment! Verhaal in het kort:

Het zusje van mijn vriend is twee jaar geleden naar Aru.ba verhuisd samen met haar vriend. Eerst zou ze er 1 a 2 jaar zitten, nu lijkt het permanent(er). Eind 2012 hoorden we ineens van de moeder van mijn vriend dat ze daar ging trouwen, een maand later al. Ze had dat ons niet verteld, we waren ook niet uitgednoigd om erbij te zijn. Daarnaast kon dat al niet eens meer, want we gingen toen zelf op vakantie naar Thail.and. De rest van de familie van mijn vriend was wel op de hoogte gesteld en die hebben last minute nog een ticket kunnen boeken.

De relatie tussen mijn vriend en zijn zusje is daardoor niet zo top. Er is geen ruzie, maar er is ook niet zo veel contact. Mijn vriend vindt het heel jammer dat ze niet de moeite heeft genomen om hem te vertellen dat ze gingen trouwen, en na een hoop pogingen tot contact heeft mijn vriend zich er een beetje bij neergelegd dat dit het is.

Nou is het zo dat de ouders van mijn vriend elke gelegenheid aangrijpen om te zeggen dat we naar Ar.uba moeten om haar op te zoeken. "ze zou het zeker weten leuk vinden, ze zegt dat wel niet, maar ze zou het zo waarderen". "het is voor 'zusje' heel moeilijk wanneer jullie wel andere vakanties boeken en haar niet opzoeken". "ik wil niet pushen, maaar". Aargh. Naast dat ik oprecht denk dat zijn zusje er echt niet op zit te wachten, hebben wij ook geen vakantiedagen over of geld voor over om er zomaar even naartoe te vliegen. En zeker niet omdat zijn ouders het willen.

Dit weekend heb ik rustig geprobeerd uit te leggen hoe het zit, en dat het er ooit misschien van komt als het zo uitkomt maar dat het op dit moment geen prioriteit voor ons heeft om bovengenoemde redenen. Nu is het zo dat mijn vriend gisteren zijn ouders weer sprak, hebben ze doodleuk tegen zijn zusje gezegd dat wij van plan zijn langs te komen. Echt, WTF!

Dit gaat zo over mijn grens heen. Ze had niet zo enthousiast gerageerd (joh!), maar het ergste is we dat nooit hebben gezegd. Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan? Komend weekend moeten we weer naar zijn ouders voor een verjaardag, maar ik ben zo pissed dat ik bang ben dat ik heel kwaad word als het woord Aru.ba alleen al valt Mad. Mijn vriend heeft wel tegen ze gezegd het niet zo leuk te vinden, maar hij is ook niet iemand die duidelijk grenzen aangeeft. Hoe zouden jullie reageren op deze situatie?

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pusherige schoonouders Empty Re: Pusherige schoonouders

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 22:21

Zijn ouders, zijn probleem, niet mee bemoeien, niet in discussie gaan.
Als ze erover beginnen alleen zeggen 'dat gaan we voorlopig niet doen' en verder niet, niet verantwoorden, niet uitleggen, niet in discussie, en laat het verder je vriend uitzoeken. Leg het naast je neer.

Gast
Gast

Bericht  Sterre wo 22 mei 2013 - 22:31

Ja, je hebt natuurlijk gelijk, maar ik vind het niet zo makkelijk. Zijn moeder begon er zondag over toen we even alleen waren. Ik heb toen zo open en eerlijk mogelijk (misschien een fout, zie ik nu smile ) uitgelegd hoe het zit en dat ik snap dat ze het liefste ziet dat het contact goed is maar dat dit de situatie is. En het maakt me zo boos dat ze zo respectloos daar mee omgaat. Dat is waarom ik het me persoonlijk zo aantrek en waarom het voelt dat ze over mijn grens gaat.

Ik ga je advies proberen op te volgen, want dit kost alleen maar nutteloze energie.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Mermaid do 23 mei 2013 - 0:58

Ik denk dat het advies van Artemis het beste is. Probeer er niet op te reageren, of zo min mogelijk. wel echt heel irritant dat ze zo doet.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Tabbert do 23 mei 2013 - 1:20

Eens met het advies van Art. Als je erop gaat reageren, krijg je waarschijnlijk alleen een slechte band met je schoonouders ipv dat het ook daadwerkelijk iets oplost.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Bericht  Dora do 23 mei 2013 - 7:57

Ik zou vragen wanneer ze jullie ticket boeken en vragen zodat jij/jullie vakantie aan kunnen vragen. En dit dan wel sarcastisch natuurlijk.

En vragen of ze zich er verder aub niet meer mee willen bemoeien.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gast do 23 mei 2013 - 10:55

Dora schreef:Ik zou vragen wanneer ze jullie ticket boeken en vragen zodat jij/jullie vakantie aan kunnen vragen. En dit dan wel sarcastisch natuurlijk.

Hiermee voed je alleen maar een discussie, want de schoonmoeder kan het heel anders opvatten. Dit zou ik dus absoluut niet doen.

Wat rot Sterre dat je schoonmoeder zo erop aandringt. Ik zou, als ze er specifiek tegen jou over begint en je vriend er niet bij is, niet op in proberen te gaan. Blijven aangeven dat het niet in de planning staat om binnen nu en afzienbare tijd die kant op te gaan. Als je vriend er wel bij zit, zou ik toch proberen hem zijn zegje te laten doen en je meer op de achtergrond houden. Niet eens zozeer om de lieve vrede te bewaren, maar meer omdat het zijn ouders zijn en hij daarin ook verantwoordelijkheid meer mag nemen dan nu het geval is qua grenzen aangeven. Niemand zou dit makkelijk vinden, denk ik. Het is ongepast om je te mengen in de keuze van vakantieoord als (schoon)ouders zijnde met ruimschoots volwassen kinderen. Ik hoop voor je dat het dit weekend niet escaleert, want dat zou het zo lastig maken. Succes!

Gast
Gast

Bericht  Dora do 23 mei 2013 - 10:57

Guattari schreef:
Dora schreef:Ik zou vragen wanneer ze jullie ticket boeken en vragen zodat jij/jullie vakantie aan kunnen vragen. En dit dan wel sarcastisch natuurlijk.

Hiermee voed je alleen maar een discussie, want de schoonmoeder kan het heel anders opvatten. Dit zou ik dus absoluut niet doen.

Das ook weer zo ja... Maar vandaar ook die zin eronder.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud