Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?
+26
Aagje!
Sunshine
Bliss
luenca
Zora
bolus26
Zwerver
Farah
Oasis
Kiwi86
Lavendel
girli
Lindsya
L!ND@
May
TGR
Juul
Phileine
Inge
Puk
applestar
Sjors
Schaapke
Minx
Antibes
Penny Blossom
30 plaatsers
Pagina 4 van 40
Pagina 4 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40
Re: Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?
Dank je! Ik neem er ook geen vlees bij. Het leek me zelf ook al geen goed idee. Ik heb van die aardappel blokjes gekocht. Ik wil ze gaan bakken in een pan.
Wat eten jullie?
Wat eten jullie?
Gast- Gast
Lekker
wij eten volkoren pasta (weet nog niet of het macaroni of spaghetti gaat worden) met rundergehakt, prei, champignons, paprika, tomaat, witte kool en een saus van tomatenblokjes met veel kruiden en rode peper erdoor.
wij eten volkoren pasta (weet nog niet of het macaroni of spaghetti gaat worden) met rundergehakt, prei, champignons, paprika, tomaat, witte kool en een saus van tomatenblokjes met veel kruiden en rode peper erdoor.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Bah, ik ben zó recalcitrant afgelopen dagen. Ik staak qua studie, ik staak qua huishouden, ik staak qua boodschappen doen... Ik ben echt te dwars gewoon... IK WIL HET NIET.. Grrrrr...
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Bah, ik ben zó recalcitrant afgelopen dagen. Ik staak qua studie, ik staak qua huishouden, ik staak qua boodschappen doen... Ik ben echt te dwars gewoon... IK WIL HET NIET.. Grrrrr...
@ Antibes: dat is best wel herkenbaar . Gelukkig is mijn studie bijna klaar, mijn huishouden gedaan door vriendlief en de boodschappen heb ik net gedaan! Ik heb 1 desembroden van de albert heijn. Oberlander (is lichter maar niet wit) en iets van Reinlander (roggebrood achtig met desem en noten, ERG lekker!)
@ Inge: die rodekool schotel klinkt wel erg lekker!
@ Liv: ik eet kipdrumsticks met aardappeltjes en salade. Niet heel gezond maar mijn vriend lijnt niet mee dus tja.
@ TD: ik ben benieuwd naar je taart! Ben er zaterdag niet bij maar kom er hem graag een keer bij je proeven . Fijn dat je motivatie weer terug is!
@ Juul: welkom! Wat is het dukan dieet?
@ All: mijn motivatie is helemaal terug! Vandaag op het werk de boterhammen en crackers met chocopasta weerstaan en alleen netjes mijn brood opgegeten. Op een of andere manier krijg ik mijn ontbijt niet meer weg, geen brood, yoghurt en musli. Alleen nog maar havermout en daar heb ik geen tijd voor als ik moet werken maar ik heb de oplossing. Ik maak de avond van te voren een smoothie met heel veel fruit en een paar scheppen brinta. Dan heb ik mijn vitamines en vezels toch binnen..
Eetlijstje:
Ontbijt: smoothie met aardbeien/banaan/kiwi/druiven/yoghurt/brinta
Tussendoor: appel en banaan
Lunch: 2 desemboterhammen met kipfilet, 1 desemboterham met vruchtenhagel
Tussendoor: druiven + appel
Avondeten: kipdrumsticks, aardappeltjes, salade
(heb echt een overkill aan fruit vandaag, ach iig beter dan snoep )
Gast- Gast
Appeltje, die rodekoolschotel is ook echt echt echt heel erg lekker
Antibes, dat herken ik wel... Hoewel ik nu al even klaar ben met de studie herken ik de dip wel, toendertijd tijdens mijn studie, maar ook nu wel eens
Antibes, dat herken ik wel... Hoewel ik nu al even klaar ben met de studie herken ik de dip wel, toendertijd tijdens mijn studie, maar ook nu wel eens
Inge- Ratel
Thanks ladies!
Bij het Dukan-dieet val je in fases af. (de franse dr. Frank, eiwitdieet)
In de eerste fase (5 dagen) mag je alleen maar zuivere eiwitten eten.
Dus geen brood, pasta, rijst en bijvoorbeeld groente.
Je mag wel ei, alle soorten vis, magere yoghurt, griekse yoghurt 0% vet, magere kwark, optimel kwark maar dan zonder de stukjes vruchten.
Na de eerste 5 dagen mag je er groente bij gaan eten zolang je de erwtjes en sperziebonen nog maar even laat staan.
Zo bouwt zich elke fase op.
Ik had verwacht dat ik het erg zwaar zou hebben, maar het valt reuze mee!
De eerste twee dagen waren wannen en ook vroeg naar bed omdat ik moe was, maar nu voel ik me steeds fitter!
Ben nu ruim 2 kilo kwijt in de eerste dagen. Ik moet morgen nog en dan mogen de groenten erbij
Zo een heel verhaal, hoop dat de uitleg een beeetje duidelijk is
appeltje schreef:
@ Juul: welkom! Wat is het dukan dieet?
Bij het Dukan-dieet val je in fases af. (de franse dr. Frank, eiwitdieet)
In de eerste fase (5 dagen) mag je alleen maar zuivere eiwitten eten.
Dus geen brood, pasta, rijst en bijvoorbeeld groente.
Je mag wel ei, alle soorten vis, magere yoghurt, griekse yoghurt 0% vet, magere kwark, optimel kwark maar dan zonder de stukjes vruchten.
Na de eerste 5 dagen mag je er groente bij gaan eten zolang je de erwtjes en sperziebonen nog maar even laat staan.
Zo bouwt zich elke fase op.
Ik had verwacht dat ik het erg zwaar zou hebben, maar het valt reuze mee!
De eerste twee dagen waren wannen en ook vroeg naar bed omdat ik moe was, maar nu voel ik me steeds fitter!
Ben nu ruim 2 kilo kwijt in de eerste dagen. Ik moet morgen nog en dan mogen de groenten erbij
Zo een heel verhaal, hoop dat de uitleg een beeetje duidelijk is
Juul- Fluisteraar
- Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11
Klinkt heel prima. Ik heb een tijdje dr Frank op mijn eigen manier gedaan en vond dat echt ideaal. Had niks geen hongergevoel
De Griekse yoghurt/kwark van de Lidl is heel erg lekker (zit in een bak)... Die smaakt erg lekker.
Ik deed er nog wel eens een scheutje suikervrije limosiroop doorheen (slimpie van AH)
En als je weer groente mag toevoegen...
Tauge is lekker door je groente (voelt beetje als spaghetti) tauge overgieten met warm water en dan door je gerecht doen en doorwarmen.
Ik at ook vaak courgette door mijn gerecht (courgette met groente en eventueel een sausje van roomkaas light)
Op het dr Frank forum staan ook veel lekkere recepten :p Ik heb ook nog wel een bestand met allerlei recepten op de pc staan, als je daar interesse in hebt? (misschien mag je niet alles, maar misschien als tip / ideeën)
Zo heb ik een keer een heerlijke indische taart gemaakt met allerlei producten die mochten
De Griekse yoghurt/kwark van de Lidl is heel erg lekker (zit in een bak)... Die smaakt erg lekker.
Ik deed er nog wel eens een scheutje suikervrije limosiroop doorheen (slimpie van AH)
Tauge is lekker door je groente (voelt beetje als spaghetti) tauge overgieten met warm water en dan door je gerecht doen en doorwarmen.
Ik at ook vaak courgette door mijn gerecht (courgette met groente en eventueel een sausje van roomkaas light)
Op het dr Frank forum staan ook veel lekkere recepten :p Ik heb ook nog wel een bestand met allerlei recepten op de pc staan, als je daar interesse in hebt? (misschien mag je niet alles, maar misschien als tip / ideeën)
Zo heb ik een keer een heerlijke indische taart gemaakt met allerlei producten die mochten
Inge- Ratel
Vandaag een beroerde dag. De salade die bij de c1000 nog lag was nog maar 2 dagen houdbaar dus geen vitaminen er meer in. Dus maar niet mee genomen en dan ben je uitgeleverd op het brood :S. Geen snoep gehad maar wel brood dus. Nou ja morgen maar weer vol aan de bak. En vanavond natuurlijk.
Ben wel gaar wat kunnen kinderen druk zijn. Al was het nog niet heel druk.
@ schaapke (dacht ik) leuk, ik ga over een paar weken ook weer op kamp en volgend jaar b1 training geven
Ben wel gaar wat kunnen kinderen druk zijn. Al was het nog niet heel druk.
@ schaapke (dacht ik) leuk, ik ga over een paar weken ook weer op kamp en volgend jaar b1 training geven
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Hello meiden!
Hier heeft de buikgriep toch echt doorgezet want ik zat vannacht met een emmer op de wc : ( Ben vandaag wel wezen werken maar volgens mij kon ik beter in bed blijven liggen. Ging eigenlijk net niet. Gelukkig waren mijn collega’s erg lief en lieten zij mij niet zo heel veel doen.
Mijn eetlijstje voor vandaag stelt eigenlijk helemaal niets voor
S’ochtends wat yoghurt genomen maar dat kwam er gelijk weer uit en over de hele dag 3 kopjes thee gedronken. Heb net een beetje (droge) rijst op en hoop maar dat dat binnen blijft.
@theedoosje: hij klinkt echt lekker! Ik ga het zeker een keer proberen thuis. Hier wandel ik niet alleen langs het strand door. Soms door het bos maar dat vind ik minder leuk. Is zo hetzelfde haha,
Wat goed dat je alweer een beetje bent afgevallen
@puk: Ahh jij ook al niet lekker. We zitten echt in hetzelfde schuitje.
@fairytail: Wordt je actie toch beloont met 0.6kg eraf! Goed hoor!
Balen met je wat mindere dag
@appeltje: Nou hier is het wel doorgezet. Mijn lijstje stelt dan ook niet zo veel voor.
fijn dat je motivatie terug is!
@sjors: bij mij werd het plassen op den duur wel minder. Ik begon er ook aan te wennen en hoefde niet elke half uur meer naar de wc.
@vilein: Jou gerecht klinkt super lekker! Ga ik ook eens proberen!
@schaapke: ik heb de aarbeien shake wel al een keer op maar die vanielle nog niet. Verder heb ik een choco reep op en die vond ik ook goed te doen. Die banenreep heb ik bij voorbaat al laten liggen want als ergens een banensmaakje aanzit weer ik bijvoorbaat al dat ik dat niet lust. Haha
@juul: Maar natuurlijk! Welkom hier! Fijn dat het dieet werkt voor jou. Klinkt ook wel aantrekkelijk. Helaas heb ik hier echt mijn vezeltjes nodig voor mijn darmen.
Ik ga lekker douchen en duik heerlijk mijn bedje in !
Liefs,
Hier heeft de buikgriep toch echt doorgezet want ik zat vannacht met een emmer op de wc : ( Ben vandaag wel wezen werken maar volgens mij kon ik beter in bed blijven liggen. Ging eigenlijk net niet. Gelukkig waren mijn collega’s erg lief en lieten zij mij niet zo heel veel doen.
Mijn eetlijstje voor vandaag stelt eigenlijk helemaal niets voor
S’ochtends wat yoghurt genomen maar dat kwam er gelijk weer uit en over de hele dag 3 kopjes thee gedronken. Heb net een beetje (droge) rijst op en hoop maar dat dat binnen blijft.
@theedoosje: hij klinkt echt lekker! Ik ga het zeker een keer proberen thuis. Hier wandel ik niet alleen langs het strand door. Soms door het bos maar dat vind ik minder leuk. Is zo hetzelfde haha,
Wat goed dat je alweer een beetje bent afgevallen
@puk: Ahh jij ook al niet lekker. We zitten echt in hetzelfde schuitje.
@fairytail: Wordt je actie toch beloont met 0.6kg eraf! Goed hoor!
Balen met je wat mindere dag
@appeltje: Nou hier is het wel doorgezet. Mijn lijstje stelt dan ook niet zo veel voor.
fijn dat je motivatie terug is!
@sjors: bij mij werd het plassen op den duur wel minder. Ik begon er ook aan te wennen en hoefde niet elke half uur meer naar de wc.
@vilein: Jou gerecht klinkt super lekker! Ga ik ook eens proberen!
@schaapke: ik heb de aarbeien shake wel al een keer op maar die vanielle nog niet. Verder heb ik een choco reep op en die vond ik ook goed te doen. Die banenreep heb ik bij voorbaat al laten liggen want als ergens een banensmaakje aanzit weer ik bijvoorbaat al dat ik dat niet lust. Haha
@juul: Maar natuurlijk! Welkom hier! Fijn dat het dieet werkt voor jou. Klinkt ook wel aantrekkelijk. Helaas heb ik hier echt mijn vezeltjes nodig voor mijn darmen.
Ik ga lekker douchen en duik heerlijk mijn bedje in !
Liefs,
Woow wat is er weer veel gepost haha. Niet bij te houden
Welkom Juul. Natuurlijk mag je meeschrijven. Succes met je dieet.
Appeltje: komt goed, je proeft hem vast wel een keer Jammer dat je er niet bij bent
Applestar: balen van je buikgriep. Ik hoop dat je e rgauw weer vanaf bent. Trouwens ik wandel hier ook wel eens door het bos, ik vind dat wel leuk. Wat ik ook vaak doe is foto's maken onderweg. Dat maakt wandelen net ff leuker
Inge: jij zei ook nog iets tegen mij maar ben het ff kwijt...ff terug lezen hahah
Welkom Juul. Natuurlijk mag je meeschrijven. Succes met je dieet.
Appeltje: komt goed, je proeft hem vast wel een keer Jammer dat je er niet bij bent
Applestar: balen van je buikgriep. Ik hoop dat je e rgauw weer vanaf bent. Trouwens ik wandel hier ook wel eens door het bos, ik vind dat wel leuk. Wat ik ook vaak doe is foto's maken onderweg. Dat maakt wandelen net ff leuker
Inge: jij zei ook nog iets tegen mij maar ben het ff kwijt...ff terug lezen hahah
Gast- Gast
Wat is jullie plan als jullie op je streefgewicht/streefmaat zitten?
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Inge schreef:Theedoosje, fijn dat je motivatie terug is.
Je taart klinkt lekker, ik heb ooit ook een "gezonde" kwarktaart gemaakt... geloof met een bodem van volkoren biscuitjes en de taart van kwark met siroop en vruchten erdoor
Dat klinkt ook erg lekker.
Gast- Gast
Vilein schreef:Ik heb ook nog een idee voor een gemakkelijk, gezond én lekker gerecht:
Kip kerrie met roerbakgroenten. Je neemt wat kipfilet, een zakje/zelfgemaakte kerriesaus en daarbij een zak roerbakgroentes (courgette, champignon is er lekker bij, maar alles kan wel). Dat lekker door elkaar gemixt en je hebt binnen een kwartier een gezond en lekker gerecht op tafel
Ook dit klinkt goed
Gast- Gast
TGR schreef:Wat is jullie plan als jullie op je streefgewicht/streefmaat zitten?
Ik ben niet zo zeer aan het lijnen, maar minder snoepen/gezonder & regelmatiger eten. Ik geloof dus niet dat ik iets moet plannen voor dan.
Ik ben nu gezonder bezig, ik val af, als ik straks meer af wil vallen kan ik wat sporten erbij pakken. Maar ik heb niet écht een streefgewicht nog nu en ook geen plan voor erna..
Antibes- Ratel
Antibes schreef:TGR schreef:Wat is jullie plan als jullie op je streefgewicht/streefmaat zitten?
Ik ben niet zo zeer aan het lijnen, maar minder snoepen/gezonder & regelmatiger eten. Ik geloof dus niet dat ik iets moet plannen voor dan.
Ik ben nu gezonder bezig, ik val af, als ik straks meer af wil vallen kan ik wat sporten erbij pakken. Maar ik heb niet écht een streefgewicht nog nu en ook geen plan voor erna..
Klinkt goed en gezond Maar ik doel dan meer op de meiden die zich nu voeden met shakes en van die soepdieeten
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
TGR schreef:Antibes schreef:TGR schreef:Wat is jullie plan als jullie op je streefgewicht/streefmaat zitten?
Klinkt goed en gezond Maar ik doel dan meer op de meiden die zich nu voeden met shakes en van die soepdieeten
Oh, ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.. Ik neem aan dat het plan is om daarna niet aan te komen en ook minder te eten (net als ik nu doe dus in principe), maja, dat zal het plan van de meeste jojo-ers ook wel zijn geweest...
Argh, ik ga zo maar boodschappen doen, ik ben mijn ritme om zeep aan het helpen. Bijna acht uur 's avonds en nog steeds geen honger!
Ben ook gewoon zo dwars, ik vind het soms irritant om alleen te wonen. Dan heb ik thuiswonende studiegenootjes waar ik via skype mee samenwerk: "ik moet even naar beneden eten hoor" of vriendinnen waarbij een huisgenootje kookt...
Don't get me wrong, ik vind het fantaaaaaaastisch om alleen te wonen... Maar af en toe, vind ik het zo stom dat ik ook echt ALLES alleen moet doen..
Antibes- Ratel
Antibes: ja lijkt mij ook vervelend als je altijd alles alleen met doen. Ben blij dat ik nog iemand hier bij mij heb
Gast- Gast
TGR schreef:Wat is jullie plan als jullie op je streefgewicht/streefmaat zitten?
Net zo door gaan als nu eigenlijk. Gezond eten en zo afentoe wat lekkers / ongezonds
Over soepdiëten enzo, ik volg het niet, maar wat ik denk; we weten allemaal hoe het wel en hoe het niet moet. Stel ik zou een soepdieet volgen zou ik daarna overschakelen op gezond eten.. Geen idee of je lichaam dan zo schrikt van meer calorieën dat je weer wat aankomt.
Laatst aangepast door Inge op wo 25 mei 2011 - 6:56; in totaal 1 keer bewerkt
Inge- Ratel
Inge schreef:TGR schreef:Wat is jullie plan als jullie op je streefgewicht/streefmaat zitten?
Net zo door gaan als nu eigenlijk. Gezond eten en zo afentoe wat lekkers / ongezonds
Precies. Ik ben ook echt mijn leefwijze aan het aanpassen nu. Die was eerst gewoon echt ongezond.
Gast- Gast
Ik heb een vraagje en stel hem maar even hier, denk dat hier wel meiden zijn die mij er misschien antwoord op kunnen geven. Ik ga binnenkort naar de dieetiste en het hoofddoel is niet om af te vallen, maar dat zal wel een subdoel zijn. Hebben jullie de dieetiste als positief ervaren in de afvalstrijd? En wat deed ze precies?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Alvast bedankt voor de antwoorden!
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Mwa niet positief en niet negatief.
Bij mij zat de diëtiste bij het sportprogramma wat ik volgde.
Eigenlijk alles wat ze vertelde wist ik al wel. De 1e keer moest ik mijn eetpatroon een paar dagen bijhouden, dit namen we door en zij gaf tips. Verder elke keer werd besproken hoe het ging, gaf ze tips, adviezen of vertelde ze het 1 en ander
Bij mij zat de diëtiste bij het sportprogramma wat ik volgde.
Eigenlijk alles wat ze vertelde wist ik al wel. De 1e keer moest ik mijn eetpatroon een paar dagen bijhouden, dit namen we door en zij gaf tips. Verder elke keer werd besproken hoe het ging, gaf ze tips, adviezen of vertelde ze het 1 en ander
Inge- Ratel
Zo, net langs de Chinees, de snackbar, de toko, twee pizzeria's en nog een snackbar (en volgens mij zit er nog wel meer op die twee minuten lopen haha) gelopen en tóch naar de AH geweest, haha..
Wel een magnetronmaaltijd (zo'n stoommaaltijd met kip/mozzarella). Niet supergezond, maar een mooie middenweg met mijn recalcitrante bui.. Verder gewoon aaaaaaallemaal lekkere tussendoordingetjes in huis gehaald:
- nootjes
- rauwe ham en meloen
- sinaasappels
- bevroren frambozen met yoghurt..
Wel een magnetronmaaltijd (zo'n stoommaaltijd met kip/mozzarella). Niet supergezond, maar een mooie middenweg met mijn recalcitrante bui.. Verder gewoon aaaaaaallemaal lekkere tussendoordingetjes in huis gehaald:
- nootjes
- rauwe ham en meloen
- sinaasappels
- bevroren frambozen met yoghurt..
Antibes- Ratel
TGR schreef:Antibes schreef:TGR schreef:Wat is jullie plan als jullie op je streefgewicht/streefmaat zitten?
+1, dat is nou precies de reden dat ik niet aan shakes, repen, soepjes doe. Ik probeer mijn levensstijl aan te passen en dat is echt heel moeilijk, het afvallen gaat heel langzaam maar het blijft er wel af. No jo-jo for me!
Gast- Gast
Inge schreef:Klinkt heel prima. Ik heb een tijdje dr Frank op mijn eigen manier gedaan en vond dat echt ideaal. Had niks geen hongergevoel
Dat klinkt erg goed Bedankt voor de tips!
Als je de recepten wil pm-en of mailen is misschien makkelijker?
Dan pm ik morgen wel even mijn e-mail.
Ik heb inderdaad ook weinig hongergevoel.
En dan 1x per dag de 'heerlijke' haverzemelen door de yoghurt voor de stoelgang Elke keer een feest!
Juul- Fluisteraar
- Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11
Ik gooi er lijnzaad door heen en vind het niet eens vies eigenlijk best lekker.
Net een 3,5 uur durende test gedaan om te kijken of er fouten in zitten. Komt niets uit en pc doet toch raar. Kijken hoe lang ik morgen weer met dell aan de telefoon hang. Normaal echt wel goede pc's maar heb het toevallig net de verkeerde getroffen.
Net een 3,5 uur durende test gedaan om te kijken of er fouten in zitten. Komt niets uit en pc doet toch raar. Kijken hoe lang ik morgen weer met dell aan de telefoon hang. Normaal echt wel goede pc's maar heb het toevallig net de verkeerde getroffen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Pagina 4 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?
» Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen
» Nieuw afval topic voor mensen die 5 a 6 kilo willen afvallen
» Gezocht: meiden die samen willen afvallen (regio Utrecht)
» 5 x 20 = 100 kilo afvallen
» Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen
» Nieuw afval topic voor mensen die 5 a 6 kilo willen afvallen
» Gezocht: meiden die samen willen afvallen (regio Utrecht)
» 5 x 20 = 100 kilo afvallen
Pagina 4 van 40
Permissies van dit forum: