Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Te snel?

5 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Te snel? - Pagina 2 Empty Re: Te snel?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:58

Na gisteravond het met vriend er nog even over gehad te hebben, hebben we afgesproken dat als we er klaar voor zijn, we eerst in mijn huis (tijdelijk) gaan wonen. Het is niet ideaal met zijn baan maar hij begrijpt me (en stelde het zelf voor:)) en het is te overzien omdat hij weet dat het dan voor tijdelijk is. Maar zo kunnen we het samenwonen goed uitproberen.

Noa, is het naïef als ik denk dat ik gewoon realistisch kan denken Wink. Verder hebben we al wel het één en ander meegemaakt ja omdat het iets minder goed met me ging.

Persephone, je hebt helemaal gelijk wat betreft een baan. Ik probeer dat in die regio wel te vinden als het samenwonen in mijn huis goed gaat. Ook het samenwonen in mijn huis zullen we niet binnen een half jaar doen, maar wachten er vast ook geen jaar meer mee. Het voelt voor mij natuurlijk veel veiliger. Wel moet ik hier natuurlijk ook mee oppassen omdat mijn zoon zich dan natuurlijk nog maar aan hem gaat hechten. Ik vind dat trouwens sowieso nu ook al onverwacht snel gaan.
En ja, ik wil graag nog een kind. Ook al is die wens groot, ik ben daar na wat ik meegemaakt heb wel nog voorzichtiger in geworden. Dus dat zal nog wel even duren.

RYW, fijn om een reactie van een ervaringsdeskundige te krijgen Wink. Ik vind het heel knap hoe jij ermee omgaat. Zijn jouw zoontjes tevreden met de situatie? Is het dan niet moeilijk voor ze dat je vriend al geruime tijd af en toe bij jullie is? Ik begrijp je redenen helemaal om er zo lang mee te wachten en daar heb ik respect voor. Maar op een gegeven moment kan ik me ook heel goed voorstellen dat het dan juist goed is om samen te wonen.

De biologische vader van mijn zoon is helemaal niet in beeld. Daar hoef ik dus geen rekening mee te houden.

Mijn vriend is niet iemand die alleen maar stoeit en gezellig doet met mijn zoon. Dit doet hij ook volop maar daarnaast steunt hij me echt. Mijn zoon die aanvaardt dat maar probeert hem soms wel wat meer uit. Maar dat lijkt me logisch. Bij mij weet hij hoe ver hij kan gaan en bij mijn vriend moet hij daar nog achter komen.

Bedankt voor je advies. We hebben een vakantie geboekt dus gaan ook lekker even met z'n drieën weg. En hopelijk gaat het dan allemaal niet nog meer kriebelen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sweety wo 25 mei 2011 - 22:37

Fijn dat er een oplossing is gekomen. En positief dat hij er zelf mee kwam om eerst bij jou in huis te gaan samenwonen.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 23:56

Elodie schreef:Na gisteravond het met vriend er nog even over gehad te hebben, hebben we afgesproken dat als we er klaar voor zijn, we eerst in mijn huis (tijdelijk) gaan wonen. Het is niet ideaal met zijn baan maar hij begrijpt me (en stelde het zelf voor:)) en het is te overzien omdat hij weet dat het dan voor tijdelijk is. Maar zo kunnen we het samenwonen goed uitproberen.

Noa, is het naïef als ik denk dat ik gewoon realistisch kan denken Wink. Verder hebben we al wel het één en ander meegemaakt ja omdat het iets minder goed met me ging.
Ja, dat is naïef denk ik Wink Ik ben ook één van de velen die zelfde fout maakte: tot over m'n oren verliefd, sliepen elke dag samen, konden geen genoeg van elkaar krijgen. Wisten zeker dat we een toekomst hadden samen. Waren er van overtuigd dat we een rationele keuze maakten. We hebben het een half jaar volgehouden.

Wat fijn dat je vriend (zelf) met het voorstel kwam om het eerst in jouw huis uit te proberen, zo kunnen jullie er lekker aan wennen in een voor jou en je zoon stabiele omgeving!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 0:01

Ik weet niet wat realistisch is... Ik zeg alleen dat ''op je gevoel afgaan'' niet in alle situaties goed is, zeker niet als je verliefd bent. Soms moet je ook je verstand gebruiken in dit soort situaties. Maar gezien je laatste post (en je posts in het algemeen) doe je dat ook wel! Fijn dat jullie nu even tot deze oplossing zijn gekomen en dat je vriend dat ook ziet zitten. Voor hem moet het ook een hele switch zijn? Of heeft hij zelf kinderen?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 2:14

Ik probeer ook écht om niet alleen op mijn gevoel af te gaan. In dit geval denk ik, in mijn geval al helemaal, al erg rationeel. Wel is dat niet één van mijn sterkste punten. Ik moet daar dus wel voor oppassen.
Mijn vriend is daar veel beter in waardoor het wel fijn is om met hem erover te praten.

Noa, voor hem verandert er dan ook veel ja. Hij heeft (godzijdank;)) geen kinderen.

Gast
Gast

Bericht  RYW do 26 mei 2011 - 21:12

Ik ga je even PM sturen, Elodie !
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 21:18

RYW schreef:Ik ga je even PM sturen, Elodie !
OK smile

Gast
Gast

Bericht  RYW do 26 mei 2011 - 21:38

Het duurde even, maar ik heb 'm gestuurd Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484