Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grijp jij snel in/handel je snel?

+6
Joli86
Pien
Tullow
studiebol
VeryCherry
Jeanette
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Grijp jij snel in/handel je snel? Empty Grijp jij snel in/handel je snel?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:19

Door het topic over de man die zichzelf in brand heeft gestoken op de Dam.

Help jij snel in dat soort situaties? Iemand onwel, een ongeluk, een overval, diefstal, wat dan ook? Ben je te verdoofd om wat te doen of ben jij degene die de hulpdiensten belt of direct naar voren rent om te helpen? Of ben je de filmer? :P

Ben benieuwd (voorbeelden mag natuurlijk ook).

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijp jij snel in/handel je snel? Empty Re: Grijp jij snel in/handel je snel?

Bericht  Jeanette wo 6 apr 2011 - 1:20

Ik ga wel direct over in actie. Bij een overval weet ik niet hoe ik zou reageren, want dat heb ik nooit mee gemaakt. Maar in nood situaties ga ik wel gelijk over in actie. Misschien dat het komt dat ik ook BHV'er ben.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  VeryCherry wo 6 apr 2011 - 1:21

Oh ik heb echt een schuwhekel aan mensen die gaan staan kijken, dat vond ik al erg toen ik zelf een auto-ongeluk had. Maar ik zou wel doen wat ik kan. Dat heb ik ook met gevechten hoor, ik spring er meteen tussen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:22

Ik ben best wel snel erbij en sta ook niet zo snel verstijft.

Op W. z`n verjaardag werd hij uit de tijd geslagen door een gast en het bloed vloog overal en hij lag te spacen op de grond en daarna alleen maar met grote ogen en doodstil. Toen was ik wel samen met een vriend de enige die wat deed.. Terwijl ik z`n pols in de gaten hield belde ik met de ambu en de rest stond er maar wat omheen te discussieren..

Er is trouwens wel een filmpje van gemaakt, maar dat vond ik toen niet erg..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:22

Ik kan daar echt niet over oordelen. Ik denk dat ik heel erg in shock zou zijn en de adrenaline door m'n lijf zou gieren. Geen idee hoe ik daar op zou reageren.

Gast
Gast

Bericht  studiebol wo 6 apr 2011 - 1:23

Ik weet het niet want ik heb nog nooit zo iets mee gemaakt, maar ik ben op zich wel praktisch ingesteld en zal denk ik wel snel handelen. En dat dan achteraf pas het besef komt wat er precies aan de hand was.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:23

Hangt van de situatie af, als ik een ongeluk zie gebeuren ofzo zal ik wel gaan kijken of ik iets kan doen maar als ik een stel vechtende jongens zie zal ik er niet tussen gaan springen (of het moeten vrienden zijn)

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:26

Oh en laatst fietste in langs een huis en daar stonden allemaal auto`s op de weg stil te kijken naar dat huis.. Stond de schoorsteen in brand en niemand deed iets.. Toen heb ik ook maar aangebeld en die vrouw verteld dat haar huis in de fik stond.. Ze was de baby aan het voeden op de bank.. Zat ik ineens met een baby en een peuter buiten bij iemand in de tuin terwijl hun mama spulletjes aan het pakken was in het huis.. Zo`n adrenaline heb ik ook nog nooit gevoeld..

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 6 apr 2011 - 1:32

Weet je wat ik ook zo stom vind; een file omdat iedereen naar de andere kant van de weg kijkt :S Heb ik echt nog nooit begrepen...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:36

VeryCherry schreef:Weet je wat ik ook zo stom vind; een file omdat iedereen naar de andere kant van de weg kijkt :S Heb ik echt nog nooit begrepen...

Nee, dat snap ik ook werkelijk waar niet... Ik heb iemand van de andere weghelft half uit zijn auto getrokken na mijn busongeluk (het lukte me niet laughcry ). Hij zat zo overduidelijk 'geamuseerd' (ik weet even niet het echt goede woord, maar hij keek echt geboeid) te kijken en op gegeven moment ging ik door het lint angel Echt niet iedereen hoeft zijn auto uit om te helpen en dat je blik die kant op gaat snap ik ook als je auto stil staat/langzaam moet vanwege het ongeluk, maar het is geen dierentuin.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:37

_Donnaa schreef:Oh en laatst fietste in langs een huis en daar stonden allemaal auto`s op de weg stil te kijken naar dat huis.. Stond de schoorsteen in brand en niemand deed iets.. Toen heb ik ook maar aangebeld en die vrouw verteld dat haar huis in de fik stond.. Ze was de baby aan het voeden op de bank.. Zat ik ineens met een baby en een peuter buiten bij iemand in de tuin terwijl hun mama spulletjes aan het pakken was in het huis.. Zo`n adrenaline heb ik ook nog nooit gevoeld..

Het is echt heel vreselijk, maar je schrijft zo droog 'aangebeld en verteld dat haar huis in de fik stond' dat ik er bijna om moest lachen laughcry

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 6 apr 2011 - 1:39

Nee inderdaad.
Toen ik 8,5 geleden dat auto-ongeluk had heb ik die vent die het had veroorzaakt met zijn kop door de voorruit gesmeten. Nooit meer wat van gehoord gelukkig, maar zijn hele kop zat onder het bloed. Ik was zooo ontzettend kwaad toen en de adrenaline gierde door mijn lijf. Ik heb ook nog nooit zo snel een heel pakje sigaretten leeggerookt Embarassed
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:41

Dat kan ik pas achteraf zeggen, een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Graag zou ik mezelf als held betichten en zeggen dat ik overal en altijd gelijk actie onderneem, koste wat het kost... Maar dat weet je pas als het je overkomt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:44

_Donnaa schreef:Ik ben best wel snel erbij en sta ook niet zo snel verstijft.

Op W. z`n verjaardag werd hij uit de tijd geslagen door een gast en het bloed vloog overal en hij lag te spacen op de grond en daarna alleen maar met grote ogen en doodstil. Toen was ik wel samen met een vriend de enige die wat deed.. Terwijl ik z`n pols in de gaten hield belde ik met de ambu en de rest stond er maar wat omheen te discussieren..

Er is trouwens wel een filmpje van gemaakt, maar dat vond ik toen niet erg..

:shock: Jemig, wat zijn dat voor type's die zo om zich heen meppen? Op een verjaardag???

Gast
Gast

Bericht  Tullow wo 6 apr 2011 - 1:45

Heb nog nooit zoiets meegemaakt, maar zou wel helpen. Ik heb er ook een hekel aan als mensen alleen maar staan toe te kijken.

Toen ik 15 was ofzo ben ik een keer door een groep meiden in elkaar geslagen bij de jeugdsoos (lees:hangplek). Toen ik op een gegeven moment keihard op een steen viel, gingen die meiden er van door en er stonden wel 30 man om me heen. Ze stonden me echt aan te gapen.
Toen is er 1 jongen die me overeind heeft geholpen, de rest stond daar maar! Walgelijk!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  VeryCherry wo 6 apr 2011 - 1:47

Ik ben toen ik 14 was in elkaar geslagen recht voor het politiebureau, zelfs de politie kwam niet naar buiten, ze stonden gewoon vanachter de ramen te kijken. Mijn broertje was erbij en die was helemaal in paniek, die heeft overal aangebeld en toen kwam er een man naar buiten die ons toen geholpen heeft.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:48

Hebben jullie wel eens 112 moeten bellen? Ik zelf wel. Dat is niet zo tof, als ik er aan denk krijg ik al buikpijn. Maar ondanks dat ik de meest emotionele was ( janken aan een stuk door ), was ik wel de meest rationele door te bellen en rustig uit te leggen dat we hulp nodig hadden.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:49

VeryCherry schreef:Ik ben toen ik 14 was in elkaar geslagen recht voor het politiebureau, zelfs de politie kwam niet naar buiten, ze stonden gewoon vanachter de ramen te kijken. Mijn broertje was erbij en die was helemaal in paniek, die heeft overal aangebeld en toen kwam er een man naar buiten die ons toen geholpen heeft.

Wat walgelijk van de politie. Dat snap je toch niet? Wordt dan putjesschepper op zee of zo.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:49

Haha, is echt gek hoe je zo anders kan doen in zulke situaties he? Misschien dacht hij door de klap dat zijn verwonding kwam door het ongeluk :P Vlak na de klap lag bij ons in de bus alles en iedereen op de grond en ik ben bijna eng rustig richting buschauffeur gegaan, die al werd geholpen door iemand en daarna ben ik de bus uit gegaan en naar het busje (frontaal op 100km weg) waarmee mee waren gebotst gegaan. Daar was nog niemand bij, maar die man was niks meer aan te doen en vervolgens alsof er niks aan de hand was aan de man die bij de buschauffeur gevraagd of 112 al was gebeld.

Daarna een andere passagier mijn paraplu en flesje water gegeven en op dat moment belde toevallig een vriendin en ik nam gewoon heel normaal de telefoon op en zij begon heel gezellig een verhaal over of ik die en die datum kon afspreken en toen zei ik 'Ja dat weet ik niet, want mn bus heeft net een ongeluk gehad en ik heb overal bloed en er is iemand dood'. Whahaha, zij in de stress :P Daarna mn telefoon gepakt en mn vader gebeld en heel droog gevraagd of hij even mn werk kon bellen dat ik niet op tijd zou zijn. En pas toen hij vroeg waarom hij dat moest doen ben ik heel heel heel hard gaan huilen, whahahahaha.

Nu snap ik echt niet waarom ik zo deed :P Maar goed, als een kip zonder kip niks doen en gaan staan gillen heeft ook weinig zin.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 6 apr 2011 - 1:50

Jawel, voor een bermbrand en voor een auto-ongeluk. En dan kan ik heel helder blijven.
En ik heb op het punt gestaan 112 te bellen toen ik in de crisisopvang zat met mijn zoontje en hij twee oxazepam had ingeslikt, maar ik mocht van de leiding niet bellen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:50

Tea-Leaf schreef:Hebben jullie wel eens 112 moeten bellen? Ik zelf wel. Dat is niet zo tof, als ik er aan denk krijg ik al buikpijn. Maar ondanks dat ik de meest emotionele was ( janken aan een stuk door ), was ik wel de meest rationele door te bellen en rustig uit te leggen dat we hulp nodig hadden.

Knap dat je dat dan wel kon, Tea! Ik heb een aantal keer 112 moeten bellen ja. Ik vond ze gelukkig heel vriendelijk aan de telefoon. Wel koeltjes (logisch, moet ook), maar wel vriendelijk. Het ambulancepersoneel net zo.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 6 apr 2011 - 1:50

Tea-Leaf schreef:
VeryCherry schreef:Ik ben toen ik 14 was in elkaar geslagen recht voor het politiebureau, zelfs de politie kwam niet naar buiten, ze stonden gewoon vanachter de ramen te kijken. Mijn broertje was erbij en die was helemaal in paniek, die heeft overal aangebeld en toen kwam er een man naar buiten die ons toen geholpen heeft.

Wat walgelijk van de politie. Dat snap je toch niet? Wordt dan putjesschepper op zee of zo.

Yup, daar heb ik ook een gruwelijke hekel aan politie gekregen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tullow wo 6 apr 2011 - 1:50

Ik heb 112 een keer gebeld omdat er brand op ons vakantiepark. Vervolgens zijn mijn vriend en ik erheen geraced en het een beetje geprobeerd te blussen.

Wat trouwens wel een echte blunder was van de meldkamer. Ik moest zeggen waar de brand, dus ik noem de plaats. Hij vroeg nogmaals om de plaats, dus ik herhaal dat. Toen vroeg hij of dat ik Groningen of Friesland was.. euh, in Drenthe was mijn antwoord. Ik heb het ongeveer moeten spellen en daardoor is er veel tijd verloren gegaan!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:51

Ja, ik handel heel snel en grijp ook altijd in. Maar goed dat is ook mijn werk!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:51

Ja, ik heb zelfs een keer 112 gebeld terwijl ik zelf in het ziekenhuis was..

Was op bezoek bij m`n oma toen m`n vader in paniek belde dat hij bloed spuugde en hij kon niet meer praten enzo.. Toen heb ik 112 gebeld terwijl ik nog in het ziekenhuis was.. Best weird..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: