Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma...

+8
Merai
Fearie
Kaat
Paper Crown
Rovine
Sweety
Sjaantje
Jezzie
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Dilemma... - Pagina 2 Empty Re: Dilemma...

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 1:39

Maar ik heb mijn rooster al op papier staan, geldt dat dan ook?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Merai wo 25 mei 2011 - 1:40

Ik zou het inderdaad eerst eens even goed uitpluizen voor je je erbij neerlegt. Ik weet er ook het fijne niet van maar had altijd in mijn hoofd dat je bij een 0 uren contract gewoon kunt opstappen. Wat ik niet helemaal begrijp: Als je niet wordt aangenomen ben je er gewoon in juni toch? Of hoor je pas na de training of je bent aangenomen?
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown wo 25 mei 2011 - 1:56

2CKC2 schreef:
Storm schreef:
2CKC2 schreef:
Storm schreef:Ik heb net mijn leidinggevende gesproken en die gaf meteen al aan dat op 1 juni al beginnen echt een no go is omdat ik 1 maand opzegtermijn heb (blijkbaar).

Dus ik kan die baan waarschijnlijk toch niet aannemen Mad

Dit zou ik niet laten gebeuren.. Denk goed na Storm, ze hebben je NU wel nodig.. maar over een paar weken zit je weer meer thuis zonder geld..

Ik kan niet anders. Wat moet ik anders doen?

Gewoon naar de training gaan, als je wordt aangenomen, gewoon wegblijven. Klinkt misschien raar, maar ze geven echt geen flikker om jouw welzijn (dan zouden ze je als waardering teministe een 12u contract aanbieden). Anders zit je daar, wetende dat je een baan had kunnen hebben! Ik weet dat je daar goed weg wil, maar ze gaan niet coulant om met je situatie.

Je moet de 31ste sowieso werken?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 2:00

Baaaah weet door de bomen het bos niet meer allemaal.

Nee moet de 31e niet werken (ze hadden me wel gevraagd maar heb gezegd dat ik niet kon) omdat ik dus dat assassment heb. Had.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je wo 25 mei 2011 - 2:02

Als je staat ingeroosterd, kan je inderdaad niet zomaar wegblijven. Omgekeerd: zij mogen jou ook niet kosteloos afbellen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Pussycat wo 25 mei 2011 - 2:20

Dat zou ik eigenlijk niet aangeven, want stel dat je niet wordt aangenomen dan kan dat nogal voor een ongemakkelijke sfeer zorgen bij je huidige werkgever. Omdat iedereen weet dat je eigenlijk weg wilt, maar nog niet weg bent omdat je nog nergens bent aangenomen.

Je hebt al aangegeven mer uren te willen, maar dat doen ze niet dus dan weten ze het zo ook wel...
En als ze je niet kwijt willen dan kunnen ze inderdaad alsnog meer uren aanbieden.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Pussycat wo 25 mei 2011 - 2:24

ow sorry heb niet het hele topic gelezen...

Maar kan je geen personeelsafdeling bellen o.i.d. die jou kunnen helpen met je vraag?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Serena wo 25 mei 2011 - 3:06

Maar voor hoeveel uur is die andere baan dan? want misschien kan je die maand, (of tijd dat je bent ingeroosterd) wel combineren met die nieuwe baan. Ik zou sowieso wel gewoon dat assesment doen, aangezien dat gewoon op een vrije dag is... En ik weet niet of je 1 juni dan staat ingepland, maar dan kan je je desnoods nog ziekmelden of een vervanger regelen? (licht er ook aan wat je allemaal al aan je leidinggevende hebt verteld)
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 3:16

Ik kan dat assassment niet meer doen, ik heb het uitzendbureau gebeld en die zeiden toen dat het geen goed plan was om alsnog op assassment te gaan.

Gast
Gast

Bericht  Rovine wo 25 mei 2011 - 3:17

Vriend is onlangs gestopt met zijn 2e baan en zijn nieuwe baan kwam ook eerder dan zijn opzegtermijn. Hij had een 6-urencontract maar werkte veel meer.

Hij is er dus gewoon heen gegaan en als ze het niet op wilden lossen moesten ze hem maar gewoon op die 6 uur inplannen wanneer hij wel kon. Nu werkt hij dus eventjes in totaal 52 uur per week gedurende zijn opzegtermijn (drie banen dus), maar ze kunnen hem niks maken, al hadden ze hem liever 16 uur ingeroosterd, zoals normaal.

Het gaat er logischerwijs bij mij niet in dat je met een 0-urencontract niet zomaar weg kan. Jij hebt daardoor nul zekerheid, daar zou iets tegenover moeten staan.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Melis_je wo 25 mei 2011 - 3:49

Wat rot voor je, Storm.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 3:51

Rot is het zeker. Ik had me eigenlijk best verheugd op die baan, uren maken, geld verdienen. En ik kan verder ook niets meer doen, mijn leidinggevende heeft gezegd dat er absoluut geen sprake is van uitdiensttreding per 1 juni en wat kan ik daar tegenin brengen?

Gast
Gast

Bericht  Melis_je wo 25 mei 2011 - 3:54

Ja, echt kut. Je kunt ook moeilijk alvast opzeggen en binnen een maand wat nieuws vinden en zo schiet het niet op. Wel een beetje raar dat die dag één dag voor de eerste werkdag is. Is daar een goede reden voor? Het komt een beetje rommelig op me over.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sjaantje wo 25 mei 2011 - 3:55

Ik vrees inderdaad dat je echt gigantisch pech hebt, Storm Sad
Wat is eigenlijk een assessment? En waarom kiest een bedrijf ervoor om dat te doen een dag voordat je moet beginnen? Ik neem aan dat meerdere mensen met een opzegtermijn zitten, dan zou het dus betekenen dat alleen mensen zonder werk kunnen solliciteren?? Of zeg ik nu iets geks?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Kqip wo 25 mei 2011 - 4:36

Ik heb op dit moment een 0 uren contract en werk er ongeveer 24 per week. In mijn contract staat dat ik tot 13 weken 7 dagen opzegtermijn heb, na 13 weken werken 14 dagen opzegtermijn en na 26 weken 1 maand opzegtermijn. Zou dus even je contract nakijken Storm. Suc6 iig!
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: