Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Anti-depressiva vragenlijstje.

+10
Raindrop
luenca
Highway
Kaboutertje
_Jet
Merai
SuperGrover
Baby
Lotus
Moezie
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Anti-depressiva vragenlijstje. Empty Anti-depressiva vragenlijstje.

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 3:05

Wat slik je?
Wat voor klachten had (heb) je?
Welke dosis?
Heb je veel bijwerkingen (gehad)?
Zo ja, wat voor?
Wat is jouw ervaring met anti depressiva?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Anti-depressiva vragenlijstje. Empty Re: Anti-depressiva vragenlijstje.

Bericht  Moezie di 24 mei 2011 - 3:11

Wat slik je? heb veel verschillende geslikt
Wat voor klachten had (heb) je? Ik had een traumatische stressstoornis met paniekaanvallen en woede aanvallen
Welke dosis? Heb hoge en lagere dosissen gehad
Heb je veel bijwerkingen (gehad)? Zo ja, wat voor? Jeps Van sommige werd ik heel misselijk en moe

Wat is jouw ervaring met anti depressiva? Uhm.. Ik denk dat ik zelf zo ben geworden door op een begeven moment een punt achter alles te zetten.. Alhoewel ik nu af en toe terug val
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Lotus di 24 mei 2011 - 3:16

Wat slik je? Op het moment slik ik geen AD, maar ik heb paroxetine, fluvoxamine, fluoxetine en citalopram geslikt.
Wat voor klachten had (heb) je? Ik was erg depressief.
Welke dosis? Verschillende doses.
Heb je veel bijwerkingen (gehad)? Nee, niet heel veel.
Zo ja, wat voor? Van de eerste werd ik zo duizelig dat ik moest stoppen van mijn psychiater. Van de volgende twee ging ik trillen. De laatste daar ben ik in het begin een paar weken een beetje duizelig van geweest en ik werd er een beetje moe van zolang ik het gebruikte.
Wat is jouw ervaring met anti depressiva? De eerste drie hebben niets voor me gedaan, behalve bijwerkingen geven. De citalopram heeft me erg geholpen in een periode dat het erg slecht met me ging.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 3:33

Ik heb vroeger ook paroxetine geslikt, maar dat is niet goed gegaan, zo erg dat ik er psychoses van heb gehad. Die zooi hoef ik dus nooit meer. Dus ik ben wel wat angstig om AD te gaan slikken.
Ik heb morgen medicatie gesprek met de arts van de GGZ, zou eigenlijk vorige week zijn, maar werd verzet.
Ook heb ik verschrikkelijk veel moeite om in te slapen, om mezelf de volgende ochtend weer met pijn en moeite mijn bed uit te slepen. Zoals de huisarts vorige maand al zei, je bent jezelf verschrikkelijk aan het kwellen, het kan een paar weken goed gaan, maar ik kan ook 's morgens wakker worden, moe, energieloos, de hele dag mezelf gek piekeren en dan weet ik alweer hoe laat het is en donder ik weer terug naar beneden.
Er moet dus wat aan gedaan worden, want ik word er ook gek van.

Gast
Gast

Bericht  Baby di 24 mei 2011 - 4:57

Wat slik je? Cipramil
Wat voor klachten had (heb) je? Depressies /slecht slapen
Welke dosis? begon met 16 mg nu 36 mg
Heb je veel bijwerkingen (gehad)? ja!
Zo ja, wat voor? Trillende handen, duizeligheid, vergeetachtig zijn, droge mond, angst werd heftiger, geen concentratie, verminderde eetlust, hoofdpijn, misselijkheid, vermoeidheid.
Wat is jouw ervaring met anti depressiva? Goed! (behalve de bijwerkingen, maar die had ik maar twee weken) Ik ben evenwichtiger, niet meer suicidaal, depressieve buien komen véél minder voor, ben minder angstig en pieker veel minder
Baby
Baby
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 59
Punten : 75
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  SuperGrover di 24 mei 2011 - 5:24

Wat slik je? Nu Remeron (Mirtazapine), eerder Cipramil (Citalopram)
Wat voor klachten had (heb) je? Depressies
Welke dosis? Cipramil 15/20/30/60 en Remeron nu 15 mg.
Heb je veel bijwerkingen (gehad)? Nee
Zo ja, wat voor? Bij normaal gebruik heb ik er echt nog nooit iets van gemerkt
Wat is jouw ervaring met anti depressiva? Goed spul smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Merai di 24 mei 2011 - 5:54

Wat slik je? Nu Lexapro, in het verleden heb ik citalopram geslikt.
Wat voor klachten had (heb) je? De citalopram had ik vanwege een depressie, lexapro is begonnen om angstklachten maar al snel werd duidelijk dat mijn serotonine opname niet goed gaat en daarvoor moet ik ze blijven slikken.
Welke dosis? Citalopram had ik 40mg, Lexapro nu 15mg (vergelijkbaar met 30mg van citalopram).
Heb je veel bijwerkingen (gehad)? Alleen de eerste paar weken.
Zo ja, wat voor? Van citalopram werd ik heel misselijk na de inname, van de lexapro zijn de eerste weken mijn angstklachten veel erger geworden. Daarnaast was mijn libido door de lexapro de eerste paar maanden ongeveer tot onder het nulpunt gezakt Wink.
Wat is jouw ervaring met anti depressiva? Ik ben erg blij dat het bestaat!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Jet di 24 mei 2011 - 7:48

@ Merai --> Mag ik vragen hoe het duidelijk werd dat jouw serotonine opname niet goed gaat?

Wat slik je? Sertraline
Wat voor klachten had (heb) je? Paniek/angstaanvallen
Welke dosis? 1,5 tablet (Ik weet even niet uit mijn hoofd hoeveel mg)
Heb je veel bijwerkingen (gehad)? De eerste 2 à 3 weken wel (de paniek en het angstgevoel werd alleen maar erger).
Wat is jouw ervaring met anti depressiva? Ik ben erg blij dat het bestaat. Ik heb 2 keer eerder geprobeerd af te bouwen, maar dat werd echt helemaal niks. Ik doe nu weer lekker van alles, zonder paniek/angst.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Kaboutertje di 24 mei 2011 - 8:08

Wat slik je? Ik slik lexapro, al ruim een jaar.
Wat voor klachten had (heb) je? futloos, veel piekeren, negatief zelfbeeld, depressief.
Welke dosis? 15mg
Heb je veel bijwerkingen (gehad)? In het begin eventjes, nu niet echt. Alleen veel moe.
Zo ja, wat voor? zie boven.
Wat is jouw ervaring met anti depressiva? Op zich wel goed, het helpt mij goed. Al hoop ik het over een tijd af te kunnen bouwen.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Merai di 24 mei 2011 - 9:56

_Jet schreef:@ Merai --> Mag ik vragen hoe het duidelijk werd dat jouw serotonine opname niet goed gaat?

.

Dit heeft de psychiater vastgesteld naar aanleiding van mijn heftige reactie op de ad, ik heb geen neurologisch onderzoek gehad oid maar er viel wel meteen heel veel op zijn plaats.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  _Jet wo 25 mei 2011 - 7:43

Merai schreef:
_Jet schreef:@ Merai --> Mag ik vragen hoe het duidelijk werd dat jouw serotonine opname niet goed gaat?

.

Dit heeft de psychiater vastgesteld naar aanleiding van mijn heftige reactie op de ad, ik heb geen neurologisch onderzoek gehad oid maar er viel wel meteen heel veel op zijn plaats.

Oké. Ik heb nl al 2 keer geprobeerd om af te bouwen, maar beiden keren is het niet gelukt. Tijdens mijn zwangerschap is het afbouwen trouwens wel gelukt. Bij ons zit het in de familie.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 8:23

Wat slik je? Amitriptyline
Wat voor klachten had (heb) je? Fibromyalgie
Welke dosis? 2 tabletjes van 25 mg, dus 50 mg in totaal
Heb je veel bijwerkingen (gehad)? Valt opzich wel mee, alleen heb ik toch wel wat problemen nu, waarvan ik bang ben dat het daardoor komt
Zo ja, wat voor? Heel moeilijk uit mijn woorden komen, tintelvoeten en wat andere kleine dingen
Wat is jouw ervaring met anti depressiva?Het werkt voor mij oké, maar ik heb het niet voor een depressie

Gast
Gast

Bericht  Highway wo 25 mei 2011 - 8:57

Wat slik je? Ik Slikte prozac/fluoxetine
Wat voor klachten had (heb) je? depressie in combinatie met eetbuien. De fluoxetine in deze dosis hielp tegen beiden
Welke dosis? opbouw naar 60mg en ook weer afgebouwd naar 0. Heb het twee jaar geslikt
Heb je veel bijwerkingen (gehad)?Zo ja, wat voor? alleen bij ophogingen en starten het gevoel dat ik er wel was; maar toch niet. Ik voelde me een beetje in een droomwereld. Daarbij ben ik ook bij 1 ophoging hypomaan geworden; was btw best een fijne afwisseling Wink maar dat trok ook weer weg na een week of twee.
(De hypomanie uitte zich in hyperdepieper gedrag; overmatig gelukzalige gedachten bijv; ik zat op de wc op mijn werk en bedacht " goh wat hou ik toch van mezelf en ging dit ook hardop zingen' erg bijzonder Wink
)
+ Mijn libido is naar het nul-punt gedaald.
Wat is jouw ervaring met anti depressiva? Op dat moment heeft het me heel goed geholpen icm de gesprekken die ook had. Maar mijn problematiek was niet alleen depressie op dat moment.Indien nodig zou ik het wel nog een keer aandurven om de medicatie te nemen. Het was een echte steun in de rug.

edit: besef ik nu toch ineens dat ik de grootste bijwerking ben vergeten :O Ik ben ruim 20 kilo aangekomen.

Laatst aangepast door Highway op vr 27 mei 2011 - 11:16; in totaal 1 keer bewerkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 22:11

Weetjewel schreef:Wat slik je? Paroxetine
Wat voor klachten had (heb) je? Stemmingswisselingen
Welke dosis? 20 mg
Heb je veel bijwerkingen (gehad)? nee, alleen met afbouwen moet je opletten en je moet echt "afkicken"
Zo ja, wat voor? -
Wat is jouw ervaring met anti depressiva? Het bevalt me goed en ik zit een stuk fijner in m'n vel

Gast
Gast

Bericht  luenca za 28 mei 2011 - 10:50

Weetjewel schreef:Wat slik je? sertraline, ritalin, prometazine, oxazepam
Wat voor klachten had (heb) je? angst, stemmingswisselingen, onrust, depressief, lichte psychose´s
Welke dosis? sertraline 150 de rest weetk niet uit mn hoofd, prometazine en oxazepam slik ik niet elke dag.
Heb je veel bijwerkingen (gehad)? alleen bij overdosis, trillen en overactief, toen lagere dosering
Zo ja, wat voor? zie vraag hiervoor, oja en ik heb eerste maanden van sertraline weinig eetlust gehad.ik heb trouwens ook van een andere ad , citalopram, erg veel overgewicht gekregen, die neem ik nooit meer.
de eerste vreselijk, het hielp averechts en kwam er veel van aan. nu ben ik inmiddels ook immuum voor sertraline, want zo goed voel ik me vaak niet, als de ritalin alleen genoeg is laat ik het daarbij plus de alleen zo nodig medicatie. zo niet dan krijg ik van mijn psych een andere ad erbij.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 0:07

Wat zijn er toch veel mensen die het slikken! Ik heb het ook geprobeerd met mirtazapine en citalopram, maar ik kwam er beide keren op uit dat het niet goed voor me was. Duizelig, moe, wazig zien, trillen, nachtmerries, compleet ander mens ( mijn vriend en een vriendin vonden dat ik '' afgestompt" was, heel vlak qua emoties en gevoelens.. ) Ik had ook echt direct al afkickverschijnselen toen ik stopte met laatstgenoemde AD, ondanks het geleidelijk afbouwen. Ik lag te zweven en zweten in bed, zo naar.

En nu wil de psychiater me weer aan de AD's hebben, omdat ik een angststoornis heb in combinatie met paniekaanvallen en omdat ik de laatste jaren dus twee keer een depressie heb gehad laughcry

Maar ik durf niet en ik wil ook niet, bang dat ik weer een compleet ander mens word. Dus ik wacht tot ik eindelijk kan starten met cognitieve therapie.

( niet quoten graag )

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 9:12

Vervelend dat je er zulke negatieve ervaringen mee hebt. Ik slik Lexapro, de eerste week heel erg slaperig geweest en een ontzettend droge mond. Nu is het pas verhoogd maar behalve een droge mond is er verder niet veel te merken van de bijwerkingen.

Gast
Gast

Bericht  Raindrop ma 30 mei 2011 - 9:28

Weetjewel schreef:Wat slik je? Ik slikte Mirtazapine en Citalopram (niet tegelijk).
Wat voor klachten had (heb) je? Depressief.
Welke dosis? Heb er verschillende gehad.
Heb je veel bijwerkingen (gehad)? Bij allebei had ik in het begin wel last van bijwerkingen (duizeligheid, reactievermogen was minder, en bij de een had ik ook een tijdje buikpijn).
Zo ja, wat voor? Zie vorige reactie.
Wat is jouw ervaring met anti depressiva? Ik ben blij dat het bestaat maar telkens als ik een dosis een tijd nam werkte het op den duur ook minder. Maar mocht ik de antidepressiva ooit weer moeten slikken zou ik het zeker overwegen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Phileine ma 30 mei 2011 - 10:12

.

Laatst aangepast door Vilein op di 31 mei 2011 - 6:25; in totaal 1 keer bewerkt
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jasmine di 31 mei 2011 - 2:02

Wat slik je? Tegenwoordig slik ik Sertraline.
Wat voor klachten had (heb) je? Depressief en allerlei persoonlijkheidsproblematiek.
Welke dosis? 50-100-150-200 en nu weer 150mg, maar wil het liefst terug naar 100mg, i.v.m. zwangerschap.
Heb je veel bijwerkingen (gehad)? Van de Sertraline niet. Van eerdere antidepressiva's werd ik heel vlak, voor mijn gevoel soms bijna apathisch, weinig eetlust etc.
Zo ja, wat voor? Zie vorige vraag.
Wat is jouw ervaring met anti depressiva? Ik ben blij dat die medicijnen er zijn. Zonder zou het leven voor mij een stuk zwaarder zijn.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 2:11

Dolcis, fijn dat jij er wel baat bij hebt! Ik lees hier gelukkig veel positieve verhalen, dat kan natuurlijk ook smile

Vilein, ik heb af en toe ook een benzo. Welke slik jij? Ik heb Alprazolam ( Xanax ), af en toe als de angst te groot word of ik een paniekaanval heb. Dat werkt inderdaad direct, dat is het fijne. Alleen jammer dat het een verslavend middel kan worden en het echt een korte termijn oplossing is. Slik je het dagelijks of ook incidenteel?

Hoe bevalt de therapie jou? Kan je me er wat meer over vertellen? Je mag me ook een PM sturen als je wil hoor.

Ook mij weer niet quoten :P

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 wo 1 jun 2011 - 3:25

Weetjewel schreef:
Wat slik je? ik het sertraline (zoloft), citolapram en cipramil geslikt
Wat voor klachten had (heb) je? ik had(heb) angststoornis met heftige paniekaanvallen, agorafobie en depressie ontwikkeld
Welke dosis? weet ik niet meer
Heb je veel bijwerkingen (gehad)? ja
Zo ja, wat voor? eerste 2 weken goed ziek, alsof je de flinke griep heb. daarna vooral hoofdpijn, ik bleek overgevoelig te zijn. lagere dosis gekregen en pseudo medicatie. na 3 jaar ben ik af gaan bouwen en wederom 2 á 3 weken goed ziek geweest. (afkickverschijnselen) het werd door mijn psychiater niet voor niets vergleken met een heroïne/coke verslaving
het is rommel! het heeft mij "geholpen"de scherpe randjes van me aanvallen af te halen. voorderest word je er afhankelijk van als je het lange een tijd slikt. maar goed dit kan bij iedereen anders zijn!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Supertalentje wo 1 jun 2011 - 7:06

@tealeaf, wat fijn dat je cg gaat doen, ik hoop dat je snel terecht kunt en dat het helpt, het heeft mij iig heel erg geholpen.

Sorry, ontopic: ik heb nooit ad geslikt, ik werd al ziek van de bijwerkingen beschreven in de bijsluiter en wilde het graag 'zelf' doen. Ik was trouwens niet suicidaal en ik heb geen kinderen, dus zoveel 'last' had niemand van mij toen ik weken onder de dekens lag. Mijn depressie had ook geen fysieke oorzaak zoals serotonine.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 3:38

Supertalentje, fijn dat het je wel gelukt is smile Al helemaal omdat het nogal een gezoek kan zijn naar een ander beginnetje in een cirkel.

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje do 2 jun 2011 - 3:44

Dolcis: heb jij jouw beginnetje al gevonden of gewoon blij voor mij? ;-)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: