Dosering anti-depressiva verhogen
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Dosering anti-depressiva verhogen
Hallo,
Sinds januari dit jaar slik ik anti depressiva (prozac) ik ben begonnen met de eerste week 10 mg en vanaf toen naar 20 mg. Vorige week heb ik samen met de arts besloten de dosering te verhogen, omdat het medicijn wel iets leek te werken maar nog niet voldoende. Nu ruim een week slik ik dus 40 mg per dag. Ik voel me nu al enkele dagen een stuk beter dan de afgelopen maanden. Een vriendin vroeg mij of dit al het resultaat kan zijn van de verhoging. Eigenlijk kon ik daar geen antwoord op geven en daarom hoop ik dat iemand van jullie het wellicht weet. Ik heb al wat op internet gezocht, maar kon zo gauw niks vinden. Ik kan ook de arts nu niet bellen want die werkt niet op maandag...en aangezien ik beetje ongeduldig ben, ga ik gewoon zelf vast op zoek naar het mogelijke antwoord ...
In het begin is het zo dat het 4 tot 8 weken duurt voordat het middel werkt, maar ik vraag me dus af of deze termijn ook geldt voor verhoging. Want snel dat het echt tot 8 weken kan duren, dan heb ik het wellicht niet nodig omdat het nu 'vanzelf' al beter gaat..
Hopelijk heeft iemand een antwoord op mijn vraag..
Bedankt..Groetjes!
Sinds januari dit jaar slik ik anti depressiva (prozac) ik ben begonnen met de eerste week 10 mg en vanaf toen naar 20 mg. Vorige week heb ik samen met de arts besloten de dosering te verhogen, omdat het medicijn wel iets leek te werken maar nog niet voldoende. Nu ruim een week slik ik dus 40 mg per dag. Ik voel me nu al enkele dagen een stuk beter dan de afgelopen maanden. Een vriendin vroeg mij of dit al het resultaat kan zijn van de verhoging. Eigenlijk kon ik daar geen antwoord op geven en daarom hoop ik dat iemand van jullie het wellicht weet. Ik heb al wat op internet gezocht, maar kon zo gauw niks vinden. Ik kan ook de arts nu niet bellen want die werkt niet op maandag...en aangezien ik beetje ongeduldig ben, ga ik gewoon zelf vast op zoek naar het mogelijke antwoord ...
In het begin is het zo dat het 4 tot 8 weken duurt voordat het middel werkt, maar ik vraag me dus af of deze termijn ook geldt voor verhoging. Want snel dat het echt tot 8 weken kan duren, dan heb ik het wellicht niet nodig omdat het nu 'vanzelf' al beter gaat..
Hopelijk heeft iemand een antwoord op mijn vraag..
Bedankt..Groetjes!
FruttiTutti- Fluisteraar
- Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Re: Dosering anti-depressiva verhogen
Bij mij werkte de meeste pillen ook pas na 6 weken ofzo.. Het kan ook zijn dat je nu baat hebt bij een minder hoge dosis, maar dat het langer heeft geduurd...
Gelukkig dat je je al beter voelt dan eerst!! Dat is echt een heerlijk gevoel he
Gelukkig dat je je al beter voelt dan eerst!! Dat is echt een heerlijk gevoel he
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Weet je, dat is eigenlijk niet te zeggen. Je psyche is zoiets complex, het is heel moeilijk om precies aan te wijzen wat nou van die pillen komt, en wat door andere zaken komt. Maar dat maakt toch eigenlijk niet uit? Geniet ervan!
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Bedankt voor de reacties.
Het is inderdaad een heerlijk gevoel, zeker na zo'n lange tijd. Toch blijft er een stukje angst zitten voor hoelang ik hiervan mag genieten, maar dat probeer ik van me af te zetten en in ieder geval blij te zijn met de momenten dat ik me goed voel.
Opzich maakt het inderdaad niet uit waar het nou precies door komt. Maar als het niet door de medicijnen komt, dan vraag ik me af of ik dan niet beter terug kan gaan naar de oude dosering..
maar ik kijk gewoon wel even:)
Het is inderdaad een heerlijk gevoel, zeker na zo'n lange tijd. Toch blijft er een stukje angst zitten voor hoelang ik hiervan mag genieten, maar dat probeer ik van me af te zetten en in ieder geval blij te zijn met de momenten dat ik me goed voel.
Opzich maakt het inderdaad niet uit waar het nou precies door komt. Maar als het niet door de medicijnen komt, dan vraag ik me af of ik dan niet beter terug kan gaan naar de oude dosering..
FruttiTutti- Fluisteraar
Bij mij werkte de verhoging ook vrijwel meteen. Het is moeilijk te zeggen of het echt zo is, of dat het t placebo effect is. Sowieso merkte ik al heel snel positieve verandering met AD, al ruim binnen de 6 weken. Dit kan in mijn geval ook zeggen dat het idd noodzakelijk is omdat de aanmaak of opname van serotonine niet goed verloopt. Gezien mijn familiegeschiedenis van zelfmoorden en depressies is dit logisch te noemen.
Gast- Gast
Ik merkte ook heel snel na de verhoging een enorme verbetering.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou me nu geen zorgen maken over of je je later wellicht weer rot gaat voelen. Daar kan toch niemand iets over zeggen (nou ja niet over periodes, rottige momenten horen bij het leven en zijn zeker).FruttiTutti schreef:Bedankt voor de reacties.
Maar zeker niet terug gaan naar de oude dosering! Blijkbaar hielp dat niet, en of het placebo is of echt, dat maakt niet uit. Hier voel je je blijkbaar goed bij, dus waarom zou je veranderen?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Deze zin zegt écht wara het op staat...zo ga ik er vanaf nu naar kijken ...NU gaat het goed en daar ga k van genieten!SuperGrover schreef:Ik zou me nu geen zorgen maken over of je je later wellicht weer rot gaat voelen. Daar kan toch niemand iets over zeggen (nou ja niet over periodes, rottige momenten horen bij het leven en zijn zeker). Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in, en ik probeer er ook niet te veel aan te denken, maar soms bekruipt dat gevoel me wel...FruttiTutti schreef:Bedankt voor de reacties.
Maar zeker niet terug gaan naar de oude dosering! Blijkbaar hielp dat niet, en of het placebo is of echt, dat maakt niet uit. Hier voel je je blijkbaar goed bij, dus waarom zou je veranderen?
FruttiTutti- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Anti-depressiva vragenlijstje.
» Stoppen met anti depressiva
» Zwangerschap en anti depressiva
» Weerstand verhogen? Hoe?
» Anti-depressiva voorgeschreven gekregen voor darmklachten.
» Stoppen met anti depressiva
» Zwangerschap en anti depressiva
» Weerstand verhogen? Hoe?
» Anti-depressiva voorgeschreven gekregen voor darmklachten.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: