Afbouwen medicijnen (anti depressiva)
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Afbouwen medicijnen (anti depressiva)
Dames,
Ik heb van de reumatoloog een recept gekregen voor een nieuw medicijn om te gaan proberen (lyrica) maar daarvoor moest ik eerst van de anti depressiva die ik nu slik af! In overleg met de huisarts moet ik van 50 mg nu de komende twee weken 25 mg slikken, en dan ligt het eraan of ik veel bijwerkingen heb of niet, of ik daarna helemaal stop, of eerst 10 mg krijg.
Nu ben ik benieuwd, wie heeft hier ervaring mee, en merk je het erg aan je lichaam als je er mee stopt? Want ik ben bang dat mijn lichaam er toch wel gewend aan is geraakt en dat ik me niet heel erg lekker ga voelen zonder die medicijnen de komende tijd... Vertel!
Ik heb van de reumatoloog een recept gekregen voor een nieuw medicijn om te gaan proberen (lyrica) maar daarvoor moest ik eerst van de anti depressiva die ik nu slik af! In overleg met de huisarts moet ik van 50 mg nu de komende twee weken 25 mg slikken, en dan ligt het eraan of ik veel bijwerkingen heb of niet, of ik daarna helemaal stop, of eerst 10 mg krijg.
Nu ben ik benieuwd, wie heeft hier ervaring mee, en merk je het erg aan je lichaam als je er mee stopt? Want ik ben bang dat mijn lichaam er toch wel gewend aan is geraakt en dat ik me niet heel erg lekker ga voelen zonder die medicijnen de komende tijd... Vertel!
Gast- Gast
Re: Afbouwen medicijnen (anti depressiva)
Toevallig ben ik net een paar dagen geleden gestopt. Ik had geen zin meer om die dingen te slikken, en aangezien mijn rotsvaste idee dat het een placebo is, zag ik er net praktisch nut niet meer van in. Ik slikte een lage dosering, dus ik ben gewoon in 1 keer gestopt. Ook niet in overleg met een arts, ik weet genoeg ervan om te weten dat dit oké is. Ik heb nog geen afkickverschijnselen, en ik zit nu op dag 4 ofzo? Geen idee, maar goed, ik had ook met beginnen geen last. Ook eerder met andere ad, nooit last gehad van afkick/opbouw klachten.
Kortom: Ik merk er geen snars van!
Kortom: Ik merk er geen snars van!
Laatst aangepast door SuperGrover op di 9 aug 2011 - 6:34; in totaal 1 keer bewerkt
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ben niet bekend met afbouwen van AD medicatie.
Maar wel met andere heftige en zware medicatie.
Dat mocht nooit met zoveel mg tegelijk afgebouwd worden juist vanwege de risico's van een terugval.
Ik moest altijd per 5mg afbouwen maar ik weet niet of de medicatie die voor AD gebruikt wordt ook in die kleine hoeveelheden bestaat..
Sowieso zou ik met je arts dan overleggen dat je je er niet prettig bij voelt.
Ik wist trouwens helemaal niet dat jij dat gebruikte.
Maar wel met andere heftige en zware medicatie.
Dat mocht nooit met zoveel mg tegelijk afgebouwd worden juist vanwege de risico's van een terugval.
Ik moest altijd per 5mg afbouwen maar ik weet niet of de medicatie die voor AD gebruikt wordt ook in die kleine hoeveelheden bestaat..
Sowieso zou ik met je arts dan overleggen dat je je er niet prettig bij voelt.
Ik wist trouwens helemaal niet dat jij dat gebruikte.
Gast- Gast
Met opbouwen zijn we van 10 naar 25 naar 50 gegaan, vandaar dat ze het ook weer zo willen afbouwen als het lukt. Maar toen heb ik wel wat last gehad van bijwerkingen; dus ik weet niet of ik die ook (weer) krijg met afbouwen. Dat moest ik maar gewoon proberen van de huisarts!
Sassa, ik slik het voor de weke-delen reuma, niet voor een depressie, maar hopelijk snel niet meer.
Sassa, ik slik het voor de weke-delen reuma, niet voor een depressie, maar hopelijk snel niet meer.
Gast- Gast
Toen ik afbouwde, merkte ik er niets van. Ik ben alleen twee weken huilerig geweest, maar dat kan ook aan de omstandigheden hebben gelegen waarin ik toen zat.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Oh ok!
Ik dacht al... Zo kom je helemaal niet over hier haha.
Hopelijk krijg je er geen last van!
Ik dacht al... Zo kom je helemaal niet over hier haha.
Hopelijk krijg je er geen last van!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Anti-depressiva vragenlijstje.
» Stoppen met anti depressiva
» Zwangerschap en anti depressiva
» Dosering anti-depressiva verhogen
» Anti-depressiva voorgeschreven gekregen voor darmklachten.
» Stoppen met anti depressiva
» Zwangerschap en anti depressiva
» Dosering anti-depressiva verhogen
» Anti-depressiva voorgeschreven gekregen voor darmklachten.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: