Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2008

+12
woezel
Kat1980
Liadan
frolic
Makamba
Darius
xxjojootjexx
Mom-Of-3
LMCurious
Dolphinne
maiadebij
Tazz
16 plaatsers

Pagina 8 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2008 - Pagina 8 Empty Re: Mama's met kids uit 2008

Bericht  Filoria ma 3 dec 2012 - 8:12

Dankje Woezel! Jeetje dat M. alweer 6 wordt... wauw. Tomas was trouwens ook heeel vervelend in de laatste weken voordat hij naar school ging. Gaat nu veel beter. Hij was toe aan uitdaging denk ik?
Ging dat bij M. ook zo?

Niene, wat goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Lijkt me wel moeilijk - zo'n beslissing. Hoe heb je je dochter uitgelegd dat ze naar een andere school moet? De verhuizing de schuld gegeven? Hoe is je gevoel bij de nieuwe school?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Niene ma 3 dec 2012 - 21:46

Filoria,
Mijn dochter vind het helemaal leuk! We wonen dadelijk praktisch naast de school,en daar zitten ook kindjes uit onze oude buurt.
Morgen na mijn werk fietsen we er even langs en dan gaan we even kijken op het schoolplein en bij het nieuwe huis. Gelukkig heb ik een vreselijk makkelijk kind,die onderhand gewend is aan verhuizen laughcry
Tuurlijk is de beslissing lastig,en als de verhuizing er niet tussen gekomen was had ik haar er denk ik niet zo snel afgehaald,en het toch eerst op proberen te lossen met de directeur. Het heeft zo moeten zijn denk ik..
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  woezel ma 3 dec 2012 - 22:57

Niene, hopelijk heeft C het straks wel naar haar zin op de nieuwe school. Wel een goed begin vh nieuwe jaar, met een frisse start beginnen. Wanneer gaan jullie verhuizen?

Filoria, ja M alweer 6, gaat af en toe veel t hard. M heeft trouwens ook wel zo'n periode gehad. Hoort er vast bij. Ach je geniet dan extra vd rust als ze even op school zijn.

Hier is C vandaag voor de 2e keer aan het oefenen. Hij had er weer zin in. Morgen komt sintererklaas op school, dus besloten dat ik hem dan niet naar de psz doe. Kan hij ook gezellig mee kijken naar de aankomst vd sint.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Niene ma 3 dec 2012 - 23:20

Woezel, 14 december krijg ik de sleutel. Inderdaad een frisse start!
Spannend morgen sinterklaas op school! Bij ons ook,maar oma brengt C naar school,dus ik krijg er helaas niks van mee. Hoor de verhalen vast wel na m'n werk.
Niene
Niene
Prater
Prater

Bericht  Niene zo 6 jan 2013 - 23:25

Zo,hallo! Laat ik het topic eens omhoog halen.. Laughing

Iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Hoe is het met iedereen?
Niene
Niene
Prater
Prater

Bericht  Kat1980 wo 9 jan 2013 - 8:32

De 2008 mama's zijn gewoon te druk Wink
Maar inderdaad iedereen nog de beste wensen (kan dat nu nog wel?)

Hier gaat alles goed. Ben blij dat de vakantie er weer op zit, want 2 weken met druilerig weer binnenzitten is niet bevorderlijk voor het humeur van mijn zoon smile Gelukkig is hij weer een stuk vrolijker nu hij zijn dagelijkse ritme van school weer heeft.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  maiadebij wo 9 jan 2013 - 9:04

Even een stukje gekopieerd uit de zomer 2013 mama's:

Oh meiden net de schrik van mijn leven. Was met een vriendin naar de supermarkt, terwijl wij afrekenen hangen N en haar zoontje aan de tafel waar je je boodschappen kunt inpakken, staat dat kl*te ding niet aan de muur vast waardoor hij omvalt boven op ons jongens, op zijn gezicht. Hij had een gapend gat op zn neusbrug. Als een gek naar de ha hier, godzijdank niet gebroken en lijmen was voldoende. Nu ligt hij in mijn armen te slapen. En ik zit na te shaken, echt het bloedde zo erg en zag er ernstig uit. Mijn vriendin vertelde dat die tafel al eerder omgevallen is bij kinderen, dan moeten ze dat toch vast zetten?!

Hij ligt nu naast me te slapen, ik vind het zo enorm sneu voor hem.... eerste week school, hij vind het zo leuk en nu dit... ik hou hem morgen ochtend sowieso thuis maar hoop dat hij snel opknapt en er geen littekenaan over houdt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Niene vr 18 jan 2013 - 2:08

Ik maak mij er ook schuldig aan.. Druk met werken en gister dagje in het ziekenhuis gelegen dus even geen tijd voor het forum Neutral

Wat een schrik Maya!! Is het goed geheeld?

Mijn dochter is net opgehaald door haar vader,ze wilde hem zo graag zien en wilde 2 nachtjes bij papa slapen..! En ik vind het verschrikkelijk... Ze is nog geen half uur weg en ik mis haar intens..
Gelukkig mag ik vanavond een late dienst draaien anders zou ik gek worden denk ik..
Merk naarmate ze ouder word ik er steeds meer moeite mee krijg en ook echt mijn best moet doen bij het afscheid niet te gaan huilen Cry
Jullie kunnen er niks mee maar moest het even van mij aftypen..

Fijn weekend allemaal!
Niene
Niene
Prater
Prater

Bericht  Filoria ma 21 jan 2013 - 10:11

Hoe gaat het nu Niene? Verder even een upje voor Dolphinne, ben heel benieuwd hoe D. het doet op school!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Dolphinne ma 21 jan 2013 - 10:19

Hoi allemaal!
Bedankt voor het upje Filoria, ik had het topic inmiddels gevonden en was even aan het doorlezen wie er allemaal nog meeschrijven enzo.

D ean gaat inmiddels al sinds Oktober naar school. Hij heeft het er goed naar zijn zin en gaat er gelukkig met plezier heen. Hij heeft ook nooit hoeven te huilen.
Hij is alleen nog steeds flink moe aan het einde van de week.
Hij gaat naar een school met een continurooster. Hij heeft dan ma, di, do en vr van 8.30 tot 14.30 school en wo is hij 12.15 vrij. Best lange dagen dus.
Hij heeft ook al een paar vriendjes in de klas. Sinds een week of 2 weer een nieuw vriendje dat net begonnen is. Erg leuk om daar verhalen over te horen smile.

Hij heeft alleen soms op woensdag wel even wat moeite. Dat is nl de wisseldag van zijn vader naar mij. Vader brengt hem dan naar school en ik haal hem weer op en dan is hij tot zaterdag of zondag weer bij mij. Maar de laatste weken gaat dat gelukkig ook al beter.

Hoe gaat het nu met jullie kindjes. Allemaal al een beetje gewend aan school?
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Niene ma 28 jan 2013 - 21:38

Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier is de rust weer wat wedergekeerd..
Vorige week heeft mijn meisje bijna een week in het ziekenhuis gelegen met het rota virus.. wat was ze ziek!
Haar vader bracht haar zondag doodziek thuis,ze bleek al vanaf zaterdagmiddag aan het spugen te zijn maar hij wilde haar niet terug brengen.
Zondag kwam er dus een lijkbleek enorm ziek meisje thuis.. Hele zondag in de weer geweest,bij de huisartsenpost geweest en domperidon zetpillen gekregen,maar daar spuugde ze dwars doorheen,paar keer gebeld met hun,maar het werd alleen maar slechter.
Na een helse nacht maandag naar onze eigen huisarts geweest en we werden meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis,kind was compleet uitgedroogd en zakte steeds weg.
Zelfs infuus prikken was bijna niet meer te doen,na 5!!x prikken eindelijk gelukt en werd er met kracht een zak vocht ingebracht.
In totaal 10 zakken gehad met glucose,zout en kalium en ze knapte iets op.
Ze is nu voor het eerst weer een ochtendje naar school,maar ze heeft er een flinke klap van gehad.

Nu zorgen dat ze weer goed gaat eten en aan gaat komen,4 kilo verliezen op zo'n klein lijfje is teveel. Gelukkig ben ik deze week nog thuis omdat ik anderhalve week geleden zelf ook een dag in het ziekenhuis heb gelegen.
Niene
Niene
Prater
Prater

Bericht  maiadebij di 29 jan 2013 - 10:03

Jeetje niene wat heftig! Gelukkig gaat het nu beter met haar en hopelijk zijn de 4 kilo's er snel weer bij. En wat rot dat haar vader niet eerder in gegrepen heeft, dat geeft jou ook weinig vertrouwen of niet?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Filoria di 29 jan 2013 - 10:12

Nou Niene, das inderdaad een heftig verhaal! Wat zul je je zorgen hebben gemaakt! Verandert ze wel weer in haar oude zelf langzaamaan? Hoe ging het op school? Knuffel voor jullie Mama's met kids uit 2008 - Pagina 8 699888

Dolphinne: leuk dat je daadwerkelijk even bent komen kijken hier! Wat schattig dat D. al vriendjes maakt. Ook vooral jongens zeker (hier ook haha).

Tomas begint ook al vriendjes te krijgen. Die begroeten hem al enthousiast als we het schoolplein op komen lopen. Zo van ''Hé Tomas, kijk eens wat voor coole fiets ik heb!'' Leuk vind ik dat om te zien. Samen spelen na school blijkt wel wat lastig. Tomas is maar twee middagen per week bij ons thuis, en dat moet dan net te combineren zijn met de drukke schema's van de andere vaders en moeders. De meesten werken en hebben net als wij naschoolse opvang + een of meerdere dagen opa & oma die oppassen.

Herkenbaar?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Niene di 29 jan 2013 - 10:57

Mijn vertrouwen was al niet veel maar nu dus helemaal niet meer nee..
Ze gaat er dus voorlopig ook niet meer naar toe.
Ze is trouwens heel aanhankelijk naar mij toe en erg onrustig snachts.. Dan schreeuwt ze ineens 'ik wil geen prikje meer!'.. Alles heeft een diepe indruk op haar achtergelaten volgens mij, meer dan ik besef..

Vandaag op school ging heel goed, merkte wel
dat het wat veel was nog, iedereen was blij haar te zien en ze kreeg veel aandacht,
op een gegeven moment trok ze helemaal wit weg.
Ze lag om half 6 vanavond al bijna te slapen op de bank,de schat,

Filoria, dat afspreken herken ik wel ja. Nu ik thuis ben is het wat makkelijker
maar normaal gesproken werk ik erg veel en dan is het lastig inplannen,zeker als ik een late dienst heb.
Tot nu toe blijft het afspreken beperkt tot alleen de woensag middag of vrijdag middag als ze vrij zijn. En als het niet kan kan het gewoon niet.

Hoop trouwens dat de reactie goed gaat, zit voor het eerst met m'n telefoon op het forum en dat typt werkelijk voor geen meter haha!
Niene
Niene
Prater
Prater

Bericht  Filoria di 29 jan 2013 - 11:02

Nou, wat een gedoe is dat he Niene? Maar je hebt wel witregels in je reactie! Hoe doe je dat, mij lukt dat niet op mijn telefoon!

Weet je ex al dat je van plan bent om je dochter een tijdje bij je te houden? Wat vindt hij ervan?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Niene di 29 jan 2013 - 11:14

Met de iPhone heb je een return button, als ik die indruk krijg je niet van die lappen tekst aan elkaar.

Weet je, mijn ex boeit het allemaal niks volgens mij..Met Gods gratie is hij naar het ziekenhuis gekomen, toen ik hem een whatsapp stuurde met de mededeling dat ze opgenomen werd: 'oh nou sterkte dan maar' . Heb hem bijna gesmeekt te komen omdat ze echt heel erg ziek was de eerste 2 dagen.
Het is dat ik mij op dat moment groot moest houden voor C maar de tranen brandde mij in m'n ogen..
Als ik niet aangeef dat ze hem zien wil horen we weken/maanden niks van hem,
dus hij merkt het niet eens als ik haar bewust bij mij hou.
Het is zo moeilijk soms.. Gun haar zo graag een vader maar niet ten koste van alles
Niene
Niene
Prater
Prater

Bericht  Filoria di 29 jan 2013 - 11:28

Pfff wat een rotsituatie zeg! Hebben jullie iets op papier staan over een omgangsregeling / co-ouderschap / hoe je dat ook noemt?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Niene di 29 jan 2013 - 23:09

Filoria,
Nee we hebben niks op papier staan qua omgangsregeling. Wel geprobeerd maar dat werkte niet omdat hij zich niet aan de afspraken hield.
Niene
Niene
Prater
Prater

Bericht  Kat1980 wo 30 jan 2013 - 1:44

Niene: Jeetje, wat een heftige situatie met je dochter! Hopelijk is ze snel weer helemaal aangesterkt. Erg vervelend ook dat haar vader zo weinig van zich laat horen en dat je hem gewoon hebt moeten smeken om naar het ziekenhuis te komen.

Maia: Hoe is het inmiddels met de wond van N? Echt slecht zeg, dat het al vaker is gebeurd dat dat ding omviel en er nu nog steeds niks aan gedaan is!

J ging in het begin juist bijna alleen maar met meisjes om, maar toen hij een maandje op school zat kwam er een nieuw jongetje bij en sindsdien is dat zijn beste vriend (zoals hij zelf zegt Very Happy ) Ze zitten in de klas naast elkaar en spelen ook bijna altijd met elkaar. Ook is hij daar en dat jongetje hier al een paar keer komen spelen. Echt leuk hoor, da hij zijn maatje gevonden heeft!
Aankomende vrijdag krijgt J trouwens zijn eerste rapport. Ben heel benieuwd! De week erna heb ik dan ook een gesprek over dat rapport en hoe het nu gaat.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005

Bericht  Niene wo 30 jan 2013 - 23:38

Kat,geweldig he dat vriendjes en vriendinnetjes gedoe Very Happy Spannend zeg het eerste rapport!

Hier is C weer naar school.. Heb haar gister de halve dag thuis gehouden,ik liep zelf te tollen op mijn benen en viel pas tegen de ochtend in slaap na een helse nacht van veel pijn. Gaat lekker hier in huis,stelletje kneusjes Laughing
Vanmorgen zei een klasgenootje van C ' oh ik ben blij dat je er weer bent,was al bang dat je weer in het ziekenhuis lag' zo lief!
Deze week mogen we nog even laks zijn met alles,maar vanaf volgende week gewoon weer hele dagen naar school en ik aan het werk,volgende week vieren ze ook carnaval en dan alweer vakantie!

Ben momenteel bezig om alles te regelen voor m'n opleiding ( ga verpleegkunde afmaken ),moet een leer werk plek vinden en heb dus een aantal sollicitaties de deur uit gedaan. Zelfs m'n huidige werkplek aangeschreven en daar heb ik als enige niks van gehoord!
Maargoed,werd dus gister gebeld door 1 van die werkplekken met de vraag of ik niet eerder bij hun aan de slag wil met mijn huidige diploma's en dan in september doorstromen als leerling verpleegkundige,nu wachten tot het team zelf contact op neemt en dan kan ik direct al starten,zo leuk! Heb gewoon zin in een nieuwe uitdaging,wil verder en heb nu het gevoel dat ik stil sta..
Niene
Niene
Prater
Prater

Bericht  LMCurious do 31 jan 2013 - 1:28

hallo hallo!!

ik ben ook alweer een tijdje niet geweest!

Niene, wat vervelend dat het zo raar loopt met je ex. Lijkt me zo'n nare situatie om in te zitten. Ook voor je dochter.

Verder leuk al die verhalen over school en vriendjes en vriendinnetjes. Wij doen ook vrolijk mee. Joris heeft vorige week voor het eerst een vriendje mee naar huis genomen, en dinsdag daar geweest (met mij, want hij durfde niet alleen).

Ik moet wel zeggen dat ik het zelf ook wel gek vind en wennen dat afspreken. wisselen jullie altijd tel. nrs uit met de andere ouders? Dat had ik dus nu niet gedaan, maar vond ik eigenlijk best gek. En hoe spelen jullie kindjes met de anderen? Wat doen ze? Dit vriendje wilde steeds iets anders doen dan Joris, en hij had het liefste dat ik ook de hele tijd meedeed. Dat vond ik eigenlijk best wennen. haha. Ben zo gewend dat Joris veel zelf speelt. En dan Milou erbij, die nog niet mee kan doen met de meeste spelletjes. Of het alleen maar stuk maakt ipv mee te doen. Dus hoe gaat dat bij jullie?

En wat zijn ze groot en wijs ineens. Hoe Joris elke keer dingen zegt nu, zo grappig! Milou volgende maand ook alweer 2 jaar. Dan kan ze ook bij de peuters op de opvang. Vind ze superleuk. Nu speelt ze er ook al vaak, omdat ze het daar leuker vind. Dus dat scheelt, hoeven we ons geen zorgen te maken om de overstap.

En ergens vind ik het ook zo fijn, eentje op school, de andere al 2....voor mijn gevoel ben ik echt klaar met baby's! Het niet kunnen praten enzo. Vind dit echt leuker. Ook als we nu bij ons eerste neefje (2 weken) zijn. Heerlijk hoor, knuffelen enzo. maar ben blij dat ik niet meer in die fase zit vol onzekerheid en onduidelijkheid!

Tot zover, een update van ons!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167

Bericht  Niene do 31 jan 2013 - 1:35

Leuk dat je ook even komt kijken lmc!

Zie elke keer mooie foto's van de kids op facebook voorbij komen,ze worden zeker groot Very Happy
Hier wisselen we geen telefoonnummers uit.. Gaat eigenlijk heel relaxed het afspreken,weet niet,loopt gewoon vanzelf eigenlijk Laughing
Als ze hier zijn gaat het ook vanzelf,als C iets anders wil doen als het vriendinnetje,prima toch,ze zoeken elkaar toch weer op. Ik bemoei me er ook zo min mogelijk mee,alleen als ze naar mij toe komen dan meng ik mij er in.
Ze komen hier graag spelen,dus ergens gaat het goed haha!
Niene
Niene
Prater
Prater

Bericht  Liadan do 31 jan 2013 - 1:44

Leuk dat dit topic weer omhoog is gehaald smile .

Niene, wat naar dat je dochter zo ziek geweest is, dat is niet niks een week ziekenhuis en dan ook nog zoveel afvallen. Groot gelijk dat jullie deze week nog lekker rustig aandoen.

kat, wauw morgen al een rapport! Volgens mij krijgen ze dat op de school van Y. pas in groep 2 voor het eerst.

LMC, Y. heeft tot nu toe 1 keer bij een klasgenootje gespeeld en toen heb ik wel telefoonnummers uitgewisseld. Ik ga dat ook wel doen als ze bij iemand anders speelt, ik wil ook graag dat ze mij kunnen bereiken als er iets met Y. aan de hand is.
Hetzelfde meisje is ook al 2 keer bij ons geweest en dan spelen ze bijna de hele tijd samen boven, ik zet de babyfoon dan aan zodat ik het nog wel een beetje in de gaten kan houden. K ian blijft bij mij beneden want hij loopt anders in de weg en ze willen niet dat hij erbij is.

Hier ook een schoolgaande dochter, ik denk dat ze vanmiddag ook weer gaat spelen want ik heb haar net huilend van school gehaald om 12 uur omdat ze toen al wilde gaan spelen.
Y ara vindt het erg leuk op school, ze zou het liefst in het weekend ook naar school willen (al wilde ze vanmiddag eigenlijk niet naar school omdat ze ze moe is, maar toen ik zei dat ze dan ook niet af kan spreken wilde ze toch wel).
En nu heb ik nog een uur rust, heerlijk! Y ara op school en K ian in bed, dat komt niet vaak voor, dus ik zit met mijn laptop op de bank en ga zo een filmpje kijken smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Filoria do 7 feb 2013 - 4:13

Niene, hoe is het met je dochter nu?
LMC: leuk om een update te lezen!

Tomas heeft vorige week voor het eerst bij een vriendje gespeeld. Van de vader van dat jochie kreeg ik allemaal foto's via whatsapp van wat voor mooie knikkerbanen ze aan het maken waren haha Very Happy

Hebben jullie kinderen al rapporten gehad of zijn er al oudergesprekken geweest?

Ik kom net bij 't eerste 10-minutengesprek vandaan. Allemaal lof Mama's met kids uit 2008 - Pagina 8 281626781behalve dat Tomas wat zelfstandiger mag worden met jas aan/uit doen, drinkbeker openmaken etc. Maar dat wisten we al wel. Hij is lui...... Herkenbaar voor de andere jongensmama's? Meisjes zijn vaak wat zelfstandiger toch?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  maiadebij do 7 feb 2013 - 7:14

Ja zeker filoria! J wilt alles zel doen terwijl N zich alles heerlijk laat aanleunen haha. Ik heb het gesprek woensdag maar verwacht dat zij een heel ander jongetje beschrijven als ik ken. Hij houdt zich daar zó in qua kunnen, emotisch, karakter (en dat moet er thuis dus weer uit) . Er is nu 1 jongetje waar hij leuk mee optrekt dus dat vind ik wel erg fijn, zo vind hij toch een beetje zijn draai. Op de psz heeft hij trouwens ook nooit het achterste van zijn tong laten zien hoor, dat is echt gewoon N.

Morgen carnaval ook school, hij gaat als dino :-)

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende