Mama's met kids uit 2008
+12
woezel
Kat1980
Liadan
frolic
Makamba
Darius
xxjojootjexx
Mom-Of-3
LMCurious
Dolphinne
maiadebij
Tazz
16 plaatsers
Pagina 7 van 10
Pagina 7 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Re: Mama's met kids uit 2008
Ja alleen dinsdag+donderdag middag naar school in groep 1 en 2.Kat1980 schreef:Jojootje: Heeft K op maandag maar een halve dag school?
Hier heeft J zelfs op vrijdag een hele dag, maar om die uren te compenseren, heeft hij tussendoor wel vaker een dagje vrij (bv de dag na sinterklaas).
Groep 3 komt daar de maandagmiddag bij en in groep 4 ook de vrijdagmiddag.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
xxjojootjexx schreef:Ja alleen dinsdag+donderdag middag naar school in groep 1 en 2.Kat1980 schreef:Jojootje: Heeft K op maandag maar een halve dag school?
Hier heeft J zelfs op vrijdag een hele dag, maar om die uren te compenseren, heeft hij tussendoor wel vaker een dagje vrij (bv de dag na sinterklaas).
Groep 3 komt daar de maandagmiddag bij en in groep 4 ook de vrijdagmiddag.
Grappig dat dat overal zo anders is geregeld.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Gaan jullie kinderen vanaf het begin al meteen hele dagen?
Ik wil Y. straks rustig laten beginnen, de eerste week sowieso halve dagen en ik denk dat we de woensdag dan overslaan. En dan rustig opbouwen.
Ik wil Y. straks rustig laten beginnen, de eerste week sowieso halve dagen en ik denk dat we de woensdag dan overslaan. En dan rustig opbouwen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
De eerste week halve dagen lijkt me ook beter ja. Ben benieuwd wat de juf erover zegt. We gaan 6 november met Tomas kijken daar en afspraken maken over het wennen.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Wat een verschil inderdaad. Hier hebben ze de woensdag en vrijdagmiddag vrij, vanaf groep 4 moeten ze de vrijdagmiddag ook naar school. M. zit ondertussen alweer bijna 2 jaar op school, en die is nog steeds geregeld moe aan het eind vd dag, al zal hij dat inderdaad niet toegeven. En voor het mooie zou hij ook langer moeten slapen, maar hij is zelf al om 6 uur wakker. Hier geen nso, omdat ik thuis ben.
Ik doe ze rond hun 5e op zwemmen, en als ze dat hebben, mogen ze kijken voor iets anders.
Hier vd week trommeltjes gehaald voor C voor zijn koekie, appel of banaan. Nou hij was er helemaal blij mee. Ben wel erg benieuwd wat hij er van gaat vinden en hoe de jongens het samen in de klas doen. M kleutert een jaartje extra, dus ze zitten straks samen in de klas.
Liadan, M heb ik de eerste tijd ook de middagen thuis gehouden. Was voor hem anders ook veel te veel. Bij C ga ik het ook gewoon per dag bekijken en zo nodig blijft hij ook lekker de middagen thuis.
Ik doe ze rond hun 5e op zwemmen, en als ze dat hebben, mogen ze kijken voor iets anders.
Hier vd week trommeltjes gehaald voor C voor zijn koekie, appel of banaan. Nou hij was er helemaal blij mee. Ben wel erg benieuwd wat hij er van gaat vinden en hoe de jongens het samen in de klas doen. M kleutert een jaartje extra, dus ze zitten straks samen in de klas.
Liadan, M heb ik de eerste tijd ook de middagen thuis gehouden. Was voor hem anders ook veel te veel. Bij C ga ik het ook gewoon per dag bekijken en zo nodig blijft hij ook lekker de middagen thuis.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Wat grappig zeg! Dat langer kleuteren doen ze tegenwoordig niet zo snel meer toch?woezel schreef:M kleutert een jaartje extra, dus ze zitten straks samen in de klas.
Filoria- Ratel
Filoria schreef:Wat grappig zeg! Dat langer kleuteren doen ze tegenwoordig niet zo snel meer toch?woezel schreef:M kleutert een jaartje extra, dus ze zitten straks samen in de klas.
Ja hoor het vaker dat ze het niet meer gauw doen. Gelukkig.bij M geen problemen om gehad. Die heeft het echt nodig door zijn taalachterstand die hij had
woezel- Prater
Even een suf vraagje hoor: hoe nemen jullie melk mee naar school voor de kinderen? Melk moet eigenlijk in de koelkast toch?
Filoria- Ratel
Filoria schreef:Even een suf vraagje hoor: hoe nemen jullie melk mee naar school voor de kinderen? Melk moet eigenlijk in de koelkast toch?
Hier blijven ze niet over. Maar mocht dat nodig zijn zou ik M een pakje melk mee geven.
woezel- Prater
Ik had zelf ook bedacht dat ik J de eerste week halve dagen naar school zou laten gaan, maar meneer wou dolgraag 's middags weer terug. Dus daarom is hij vanaf het begin meteen hele dagen gegaan.
Als J overblijft geef ik hem inderdaad een pakje melk mee. Ik vind dat ook zo'n gedoe met broodbeleg, bij sommige dingen vind ik het gewoon niet fris als het zo lang buiten de koelkast is (kaas, worst etc). Dus tja, dan ben je toch al vaak beperkt tot dingen als chocopasta.
Als J overblijft geef ik hem inderdaad een pakje melk mee. Ik vind dat ook zo'n gedoe met broodbeleg, bij sommige dingen vind ik het gewoon niet fris als het zo lang buiten de koelkast is (kaas, worst etc). Dus tja, dan ben je toch al vaak beperkt tot dingen als chocopasta.
Kat1980- Kletskop
Ik werd vanmorgen aangeschoten door de juf. Of we C wilde laten oefenen ivm de komende drukke periode. Of gewoon beginnen in jan. Ik heb aangegeven dat ik hem gewoon wil laten oefenen. M is in dec begonnen met school en dat is ook goed gekomen.
woezel- Prater
Wanneer begint C precies Woezel? Tomas heeft dinsdag zijn eerste wendag
Filoria- Ratel
Filoria schreef:Goed geregeld zeg Liadan.
De mama's van wie de kinderen al naar school gaan (Kat, Niene, Jojootje...): hoe moe zijn jullie kinderen na een schooldag?
Hier ook kapot na een schooldag.. Soms wil ze nog afspreken met een vriendinnetje,dat mag,maar dan niet langer als anderhalf uur,vaak ligt ze die avonden ook om half 7 al op bed.
De eerste 2 weken heb ik haar een gebroken week gegeven,1 hele dag,2 halve dagen,en dan 2 hele dagen,en die week daarop omgekeerd.
Ik geef C geen melk mee naar school,bij haar klasje hebben ze geen koelkast en staan de tasjes op de gang. Ze krijgt 2 bekers met ranja of appelsap oid mee.
Met C gaat het op school ietsje minder momenteel,qua leren enzo gaat het super,maar het overblijven ( continurooster ) is drama..
Het blijkt dus dat ze al geruime tijd tussen de middag alleen haar broodje op zit te eten omdat ze niet door eet volgens de juf..
Ze heeft 2 juffen per week,met de ene juf is er niks aan de hand en gaat ze met plezier naar school,met de andere juf heeft ze niks,die loopt ook echt te katten op de kindjes en die zet dus mijn dochter alleen.
Vanmorgen weer een gesprek gehad en aangegeven dat ik wil dat ze mij op de hoogte houd en dat ze C niet alleen moet zetten,want dat werkt averechts.
Wat ik wel niet dacht,ze had 24 kindjes die ze moest laten eten,logisch snap ik,maar er is niet voor niks ook een overblijfmoeder en als je een kind afzonderd van de groep krijg je en gepest en het kind voelt zich compleet genegeerd.Heb gezegd dat ik haar dan tussen de middag wel ophaal voor het brood eten,maar ook dat mocht niet,ze moest er maar aan wennen..
Vanmiddag maar even een gesprek aan gaan met de directeur,want mijn hart breekt als ik denk dat mijn moppie alleen in de klas zit te eten
Vind het maar een *piep* school.. Eerst gedoe met wat ze te eten mee kreeg naar school en nu dit
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Niene, nou ja zeg, dat vind ik ook raar hoor dat ze apart gezet word. Inderdaad gewoon zielig. Ben benieuwd hoe je gesprek met de directeur verloopt.
Filoria, spannend de eerste wendag komt zo erg dichtbij voor T. C mag de laatste week van nov voor het eerst en dan tot de kerstvakantie 1 ochtend per week. Dus 4x oefenen in totaal en dan na de kerstvakantie mag hij helemaal.
Filoria, spannend de eerste wendag komt zo erg dichtbij voor T. C mag de laatste week van nov voor het eerst en dan tot de kerstvakantie 1 ochtend per week. Dus 4x oefenen in totaal en dan na de kerstvakantie mag hij helemaal.
woezel- Prater
Hoe ging het gesprek met de directeur Niene? Rot zeg, dat je niet tevreden bent over de school. Kun je eventueel nog uitwijken naar een andere basisschool?
Woezel: spannend zeg! Dan zit het grootste deel van je kinderen gewoon alweer op school Wat gaat het hard he?
Tomas gaat dinsdag voor het eerst een ochtend wennen. De week erna twee hele dagen wennen. Vanaf 25-11 gaat hij elke dag.
Hij mocht zelf een broodtrommeltje en gymschoenen voor op school uitkiezen. Dat hebben we geweten. Kan even geen foto maken, maar dit is ongeveer wat hij heeft uitgekozen:
Woezel: spannend zeg! Dan zit het grootste deel van je kinderen gewoon alweer op school Wat gaat het hard he?
Tomas gaat dinsdag voor het eerst een ochtend wennen. De week erna twee hele dagen wennen. Vanaf 25-11 gaat hij elke dag.
Hij mocht zelf een broodtrommeltje en gymschoenen voor op school uitkiezen. Dat hebben we geweten. Kan even geen foto maken, maar dit is ongeveer wat hij heeft uitgekozen:
Filoria- Ratel
Filoria, en hoe is de ochtend gegaan? Geweldig die trommel en schoenen. Hier zijn ze wat dat betreft aardig vd cars.
Ja gek hoor, alweer 2 op school straks. E heb ik ook opgegeven voor de psz, maar pas voor na de zomervakantie. Dus straks eerst lekker een half jaar extra genieten.
Niene, hoe is het gesprek op school gegaan?
Ja gek hoor, alweer 2 op school straks. E heb ik ook opgegeven voor de psz, maar pas voor na de zomervakantie. Dus straks eerst lekker een half jaar extra genieten.
Niene, hoe is het gesprek op school gegaan?
woezel- Prater
Groot gelijk, dat je nog even wilt genieten van je tijd met de jongste! Is jullie gezin helemaal compleet zo met drie kinderen trouwens, of denken jullie na over een vierde (excuus als dit een te persoonlijke vraag is)
Tomas eerste dag ging heel goed. Hij verzuchte op het schoolplein dat hij het 'toch wel spannend' vond, maar eenmaal in de klas was het allemaal prima. Toen we hem op kwamen halen was hij heel lief met klasgenootjes aan het spelen. En hij zei dat hij de juffen heel lief vindt
Tomas eerste dag ging heel goed. Hij verzuchte op het schoolplein dat hij het 'toch wel spannend' vond, maar eenmaal in de klas was het allemaal prima. Toen we hem op kwamen halen was hij heel lief met klasgenootjes aan het spelen. En hij zei dat hij de juffen heel lief vindt
Filoria- Ratel
Filoria schreef:Groot gelijk, dat je nog even wilt genieten van je tijd met de jongste! Is jullie gezin helemaal compleet zo met drie kinderen trouwens, of denken jullie na over een vierde (excuus als dit een te persoonlijke vraag is)
Filoria, zo wat goed van Tomas zeg. Fijn dat hij al gelijk aan het spelen was met andere klasgenootjes.
Hier voelt het nu compleet, hopelijk blijf ik het ook zo voelen . Ben gezegent met 3 kinderen en kan er nu ook wel naar uitkijken dat ze wat groter en zelfstandiger worden enz.
Jullie nu pauze voor een 2e? Hoop echt dat jullie wens voor een 2e ook gauw in vervulling mag gaan.
woezel- Prater
Wat goed van Tomas zeg!
Het gesprek ging wel redelijk volgens mij. Hij snapte mij,maar ik moest ook begrijpen dat het lastig is 24 kindjes in bedwang te houden. ( zucht,ben ik nou werkelijk zo dom dat ze denken dat ik dat niet snap en dat het mij daarom niet gaat? )
Ik heb hem aangegeven dat hij mij ging om het feit dat ze apart gezet word.
Ik heb aan de hand van het gesprek met de directeur gisteren een gesprek met de juf gehad en die beaamde dat het de verkeerde keuze is geweest haar apart te zetten en dat ze nu een dikke duim sticker hanteren. Zodra ze goed eet en alles op heeft krijgt ze dus een sticker. Nog steeds ben ik niet blij met hoe het gaat,maar dit is in ieder geval iets,en het heeft geholpen dat ik boos ben geworden. Maandag ook 10 minuten gesprek gehad en dit hele gedoe nogmaals aangegeven,ze zullen mij wel een zeur moeder vinden,maar dat boeit mij niet,het gaat om mijn kind verdikkeme!
Er is een mogelijkheid dat ze naar een andere school gaat,maar dat wil ik nog even uitstellen. Er verandert dan veel,en er is geen continu rooster meer dan,dus dat heeft ook nadelen voor mijn werk..
Het gesprek ging wel redelijk volgens mij. Hij snapte mij,maar ik moest ook begrijpen dat het lastig is 24 kindjes in bedwang te houden. ( zucht,ben ik nou werkelijk zo dom dat ze denken dat ik dat niet snap en dat het mij daarom niet gaat? )
Ik heb hem aangegeven dat hij mij ging om het feit dat ze apart gezet word.
Ik heb aan de hand van het gesprek met de directeur gisteren een gesprek met de juf gehad en die beaamde dat het de verkeerde keuze is geweest haar apart te zetten en dat ze nu een dikke duim sticker hanteren. Zodra ze goed eet en alles op heeft krijgt ze dus een sticker. Nog steeds ben ik niet blij met hoe het gaat,maar dit is in ieder geval iets,en het heeft geholpen dat ik boos ben geworden. Maandag ook 10 minuten gesprek gehad en dit hele gedoe nogmaals aangegeven,ze zullen mij wel een zeur moeder vinden,maar dat boeit mij niet,het gaat om mijn kind verdikkeme!
Er is een mogelijkheid dat ze naar een andere school gaat,maar dat wil ik nog even uitstellen. Er verandert dan veel,en er is geen continu rooster meer dan,dus dat heeft ook nadelen voor mijn werk..
Niene- Prater
Filoria: Lachen die broodtrommel en schoenen! Fijn dat het zo goed is gegaan. Ben jij ook al een beetje gewend aan het idee dat je mannetje straks echt naar school gaat?
Niene: Fijn dat het gesprek in ieder geval een beetje heeft geholpen. Wel irritant dat een andere school lastig is met je werk omdat er dan geen continurooster meer is. Wil je haar liever niet naar de BSO doen?
Niene: Fijn dat het gesprek in ieder geval een beetje heeft geholpen. Wel irritant dat een andere school lastig is met je werk omdat er dan geen continurooster meer is. Wil je haar liever niet naar de BSO doen?
Kat1980- Kletskop
@filoria: fijn dat het goed ging op school. Tuurlijk is dat hartstikke spannend voor zo'n jochie. Wat zul jij trots zijn dat hij het zo goed doet!
@ niene: whaaaaaat! Wat lees ik nu...hoe durven ze zo tegen C. te doen! Arm mupke. Wees jij maar een zeur hoor. en anders zal ik ze een bezoekje brengen
@ niene: whaaaaaat! Wat lees ik nu...hoe durven ze zo tegen C. te doen! Arm mupke. Wees jij maar een zeur hoor. en anders zal ik ze een bezoekje brengen
Leah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 07-12-10
Niene, hoe gaat het nu op school met jouw dochter?
Leah: ik ben zeker trots! Hoe is het met jullie?
Woezel: jup, wij hebben even pauze. Begin volgend jaar ga ik onder narcose ivm ontstoken keelamandelen. Dan mag ik niet zwanger zijn Maar daarna gaan we er weer voor. Hoe is het verder met jou en de kinderen nu?
Tomas heeft alweer zijn tweede schoolweek. Hij vindt het hartstikke leuk! Van de juffen hoor ik wel dat hij het liefst de dingen doet waar hij zich nu veilig bij voelt: buiten is dat fietsen en binnen met de knikkerbaan spelen. Nouja, als hij die activiteiten maar wat heeft uitgebreid tegen de tijd dat hij naar de bovenbouw moet ben ik tevreden hoor
Leah: ik ben zeker trots! Hoe is het met jullie?
Woezel: jup, wij hebben even pauze. Begin volgend jaar ga ik onder narcose ivm ontstoken keelamandelen. Dan mag ik niet zwanger zijn Maar daarna gaan we er weer voor. Hoe is het verder met jou en de kinderen nu?
Tomas heeft alweer zijn tweede schoolweek. Hij vindt het hartstikke leuk! Van de juffen hoor ik wel dat hij het liefst de dingen doet waar hij zich nu veilig bij voelt: buiten is dat fietsen en binnen met de knikkerbaan spelen. Nouja, als hij die activiteiten maar wat heeft uitgebreid tegen de tijd dat hij naar de bovenbouw moet ben ik tevreden hoor
Filoria- Ratel
Filoria, dat is jammer dat je nu niet zwanger mag worden. Hopelijk ben je volgend jaar gauw aan de beurt.
Wat goed dat T het zo goed doet op school.
Hier mag C morgen voor de 2e keer oefenen. De eerste keer ging helemaal goed. Hij had er helemaal zin in en ging gelijk mooi zitten en puzzelen. Hij is natuurlijk al thuis op school, dus dat scheelt. Wel is het momenteel een grote boef. Als wij ja zeggen zegt hij nee en andersom en zo met bijna anders. En baldadig als wat. Dus kijk wat dat betreft wel uit naar jan, hij regelmaat met school en de drukte van nu achter de rug.
Alles goed met alledrie, ze worden allemaal gewoon groot. Zaterdag word de oudste alweer 6.
Wat goed dat T het zo goed doet op school.
Hier mag C morgen voor de 2e keer oefenen. De eerste keer ging helemaal goed. Hij had er helemaal zin in en ging gelijk mooi zitten en puzzelen. Hij is natuurlijk al thuis op school, dus dat scheelt. Wel is het momenteel een grote boef. Als wij ja zeggen zegt hij nee en andersom en zo met bijna anders. En baldadig als wat. Dus kijk wat dat betreft wel uit naar jan, hij regelmaat met school en de drukte van nu achter de rug.
Alles goed met alledrie, ze worden allemaal gewoon groot. Zaterdag word de oudste alweer 6.
woezel- Prater
Filoria, trouwens nog gefeliciteerd met T, hij is alweer bijna 1 week 4 zie ik.
woezel- Prater
Filoria,wat fijn dat Tomas het zo naar zijn zin heeft op school!
Woezel,wat fijn dat het wennen met jouw C zo goed gaat!
C gaat na de kerstvakantie naar een andere school,ben het helemaal zat! Ze gaat dan naar een degelijke katholieke school,tussen de middag kan ze op mijn werkdagen overblijven.
Het is sneller gegaan als wat ik dacht,maar we gaan ook in dat dorp wonen (23 jaar van mijn leven gewoond,dus weer terug naar mijn roots),dus de keuze was makkelijk.
Gelukkig heeft de kleine muppet er helemaal zin in
Woezel,wat fijn dat het wennen met jouw C zo goed gaat!
C gaat na de kerstvakantie naar een andere school,ben het helemaal zat! Ze gaat dan naar een degelijke katholieke school,tussen de middag kan ze op mijn werkdagen overblijven.
Het is sneller gegaan als wat ik dacht,maar we gaan ook in dat dorp wonen (23 jaar van mijn leven gewoond,dus weer terug naar mijn roots),dus de keuze was makkelijk.
Gelukkig heeft de kleine muppet er helemaal zin in
Niene- Prater
Pagina 7 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Soortgelijke onderwerpen
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» Studieschuld terugbetalen 2008? Of onterecht?
» Menorca met kids
» Wie zijn je kids?
» Wat te doen met kids.
» Studieschuld terugbetalen 2008? Of onterecht?
» Menorca met kids
» Wie zijn je kids?
» Wat te doen met kids.
Pagina 7 van 10
Permissies van dit forum: