Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
+30
NowImNothing
Paper Crown
Fiebje
koNijntje
*Lookie*
Monte
schuddebuikje
Floor
Nana
Chelle
Darius
Novalee
Limburg85
Susan
Mel
Dora
Phileine
Laced
kletskousje
Happydobby
Pien
joyce0606
Theezakje13
Schism
blondje1313
chipa
Fearie
Liadan
Smaragdje
Bruintje Beer
34 plaatsers
Pagina 38 van 40
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
@Schuddebuikje, ze raden juist af om homeopatische dingen te gaan gebruiken omdat dat toch niet helpt. mijn vk zegt dat ik het voor lief moet nemen, dat het er maar gewoon bij hoort. dingen zoals een groentedagje, wisselbaden etc dat heeft ze me niet afgeraden dus vandaar dat ik dat wel probeer...
@Teigertje, jeetje zeg, wat moeten jullie weer geschrokken zijn dat je de kleine zo slecht voelde! Lees gelukkig al een bericht dat je haar weer beter voelt, hopelijk haalt ze de schade goed in en blijft ze lekker beweeglijk!! Hoop dat jullie snel weer thuis zijn...
@All, net mn bed uit, heerlijk geslapen! Ga nu ontbijt maken, afgebakken pistoletjes met aardbeitjes en wat suiker! Heerlijk.. dat is mijn mans favoriete ontbijt en omdat hij toch al een heel klein beetje papa is verras ik hem daarmee! Hij staat nu onder de douche dus moet even snel aardbeitjes gaan wassen en snijden! Een fijne dag allemaal en ik kom vast en zeker vanavond weer!
@Teigertje, jeetje zeg, wat moeten jullie weer geschrokken zijn dat je de kleine zo slecht voelde! Lees gelukkig al een bericht dat je haar weer beter voelt, hopelijk haalt ze de schade goed in en blijft ze lekker beweeglijk!! Hoop dat jullie snel weer thuis zijn...
@All, net mn bed uit, heerlijk geslapen! Ga nu ontbijt maken, afgebakken pistoletjes met aardbeitjes en wat suiker! Heerlijk.. dat is mijn mans favoriete ontbijt en omdat hij toch al een heel klein beetje papa is verras ik hem daarmee! Hij staat nu onder de douche dus moet even snel aardbeitjes gaan wassen en snijden! Een fijne dag allemaal en ik kom vast en zeker vanavond weer!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
IK wilde overigens ook al zeggen dat de meeting ook bij mij thuis mag, woon in Harderwijk en dat is volgens mij ook best centraal gelegen!! Groot huis dus daar kunnen met gemak een hele hoop mama's in!!
Pien- Ratel
Heb nog een sms gehad:
Ze mogen weer gewoon naar huis.
Ze moeten het wel nog steeds goed in de gaten houden!
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Heb nog een sms gehad:
YEahhh!!! goed bericht... laat dat kleine teigertje maar lekker zo druk blijven!!!
Pien- Ratel
@ All, meeting lijkt mij ook wel leuk, aangezien 'k toch met jullie heb meegepraat. Zou ik ook mogen komen dan? Al zal het voor mij ook allemaal wel ver zijn.
@ Teigertje, fijn dat die kleine nu weer druk aan het bewegen is!
@ Teigertje, fijn dat die kleine nu weer druk aan het bewegen is!
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
ik denk dat het het leukste is om gewoon een meeting te doen met alle mama´s van 2011. aangezien er toch al wel veel mama´s dit topic hebben verlaten waar ik veel mee heb heen en weer geschreven!!
Pien- Ratel
Pien schreef:ik denk dat het het leukste is om gewoon een meeting te doen met alle mama´s van 2011. aangezien er toch al wel veel mama´s dit topic hebben verlaten waar ik veel mee heb heen en weer geschreven!!
Dat vind ik een goed idee Degene die dan willen en kunnen komen vanuit 2011 zijn welkom, lijkt me
@ Teigertje, fijn te horen dat je weer na huis mag !
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
@Tijgertje: Da's goed nieuws!!
Blijf een beetje vervelende kramp houden, als het vanavond nog zo is ga ik maar ff urine laten checken denk ik, wie weet zit mijn blaas niet helemaal lekker.
Blijf een beetje vervelende kramp houden, als het vanavond nog zo is ga ik maar ff urine laten checken denk ik, wie weet zit mijn blaas niet helemaal lekker.
Gast- Gast
Vind ik ook hoor. De meiden die bevallen zijn wil ik ook wel ontmoeten!!Pien schreef:ik denk dat het het leukste is om gewoon een meeting te doen met alle mama´s van 2011. aangezien er toch al wel veel mama´s dit topic hebben verlaten waar ik veel mee heb heen en weer geschreven!!
Gast- Gast
Als het bij bijv. Pien is, is het voor mij wel redelijk te doen! Lijkt mij erg leuk om eindelijk eens mensen te ontmoeten van hier.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Als het bij bijv. Pien is, is het voor mij wel redelijk te doen! Lijkt mij erg leuk om eindelijk eens mensen te ontmoeten van hier.
Pien is voor mij ook goed te doen, zal kleine 3 kwartier rijden zijn (miss half uur)
Fearie- Ratel
Dag dames,
was ik weer.. moest ff bijlezen.
@teigertje: pff wat schrikken maar fijn dat alles goed is. Had ik een paar weken terug ook en dan is t wel ff schrikken en wou je dat je een luikje had om ff te kijken. wel fijn dat ze snel je gerust stellen.. en wat een opluchting als je t hartje weer hoort he?
@all: nou hier vanaf vrijdagavond steeds harde buiken met een max van 10min er tussen. ook best pijnlijk. vrijdag op zaterdag ook amper geslapen. Gisteravond toch even met vk overlegd omdat ik zo ontzettend slecht slaap en k me afvroeg of dit nog dagen ging aanhouden.
Ze is ff geweest maar er was totaal geen actie in de atractie . Ik mocht wel zwaardere slaapmedicatie maar dan moest ik n nacht in het ziekenhuis blijven. Nou no way, dan maar hier afwachten en veel plat gaan.
Woensdag wil ze kijken of dr vordering is en word dan event ingeleid..
sinds vanochtend ein-du-luk mn slijmprop verloren. weet dat t nog geen klap zegt maar toch.
krampen zijn afgenomen en doe t ook rustig aan..
we wachten gewoon weer af....
ennuh, n meeting is altijd super leuk!!!! Ik zeg: Doen!
was ik weer.. moest ff bijlezen.
@teigertje: pff wat schrikken maar fijn dat alles goed is. Had ik een paar weken terug ook en dan is t wel ff schrikken en wou je dat je een luikje had om ff te kijken. wel fijn dat ze snel je gerust stellen.. en wat een opluchting als je t hartje weer hoort he?
@all: nou hier vanaf vrijdagavond steeds harde buiken met een max van 10min er tussen. ook best pijnlijk. vrijdag op zaterdag ook amper geslapen. Gisteravond toch even met vk overlegd omdat ik zo ontzettend slecht slaap en k me afvroeg of dit nog dagen ging aanhouden.
Ze is ff geweest maar er was totaal geen actie in de atractie . Ik mocht wel zwaardere slaapmedicatie maar dan moest ik n nacht in het ziekenhuis blijven. Nou no way, dan maar hier afwachten en veel plat gaan.
Woensdag wil ze kijken of dr vordering is en word dan event ingeleid..
sinds vanochtend ein-du-luk mn slijmprop verloren. weet dat t nog geen klap zegt maar toch.
krampen zijn afgenomen en doe t ook rustig aan..
we wachten gewoon weer af....
ennuh, n meeting is altijd super leuk!!!! Ik zeg: Doen!
NowImNothing- Fluisteraar
- Aantal berichten : 31
Punten : 33
Registratiedatum : 22-11-10
Spannend NIN, hopen dat die slijmprop toch het begin is!
Hoe groot wordt je kindje geschat, weet je dat?
Hoe groot wordt je kindje geschat, weet je dat?
Gast- Gast
@ pm, ja zou super zijn .. Van mij mag t
laatste keer dacht ze rond 3500.. Dus netjes dacht ik zo..
Time goes by so slowly
laatste keer dacht ze rond 3500.. Dus netjes dacht ik zo..
Time goes by so slowly
NowImNothing- Fluisteraar
- Aantal berichten : 31
Punten : 33
Registratiedatum : 22-11-10
ProudMama schreef:Hoe groot wordt je kindje geschat, weet je dat?
Hoe schatten ze dat precies dan? Ik hoor van een aantal dat er groeiecho's worden gedaan, maar mijn VK heeft het daar nog geen moment over gehad. Ze voelen alleen steeds aan mijn buik
Fearie- Ratel
Die van mij worden iedere 2 weken gemeten. Hoofdomtrek, buikomtrek en bovenbeentjes, daar komt dan een geschat gewicht uit en alle gegevens worden verwerkt in een curve.Fearie schreef:ProudMama schreef:Hoe groot wordt je kindje geschat, weet je dat?
Hoe schatten ze dat precies dan? Ik hoor van een aantal dat er groeiecho's worden gedaan, maar mijn VK heeft het daar nog geen moment over gehad. Ze voelen alleen steeds aan mijn buik
Gast- Gast
ProudMama schreef:Die van mij worden iedere 2 weken gemeten. Hoofdomtrek, buikomtrek en bovenbeentjes, daar komt dan een geschat gewicht uit en alle gegevens worden verwerkt in een curve.Fearie schreef:ProudMama schreef:Hoe groot wordt je kindje geschat, weet je dat?
Okee, dat is bij mij nog nooit gedaan dus. Ik zal de volgende keer eens vragen bij de VK of ze dat nog gaan doen of niet. Heb nu geen idee of mijn kleintje wel goed groeit enzo.
Fearie- Ratel
Bij een tweeling is het standaard, iedere 2 weken, vanaf 6,5 week wordt het al gedaan.Fearie schreef:ProudMama schreef:Die van mij worden iedere 2 weken gemeten. Hoofdomtrek, buikomtrek en bovenbeentjes, daar komt dan een geschat gewicht uit en alle gegevens worden verwerkt in een curve.Fearie schreef:ProudMama schreef:Hoe groot wordt je kindje geschat, weet je dat?
Okee, dat is bij mij nog nooit gedaan dus. Ik zal de volgende keer eens vragen bij de VK of ze dat nog gaan doen of niet. Heb nu geen idee of mijn kleintje wel goed groeit enzo.
En bij de controle van iedere week kijken ze alleen even of ze allebei drinken, plassen en of ze nog voldoende vruchtwater hebben. Dan meten ze dus niet, tenzij er aanleiding voor is natuurlijk.
Gast- Gast
Fearie schreef:ProudMama schreef:Die van mij worden iedere 2 weken gemeten. Hoofdomtrek, buikomtrek en bovenbeentjes, daar komt dan een geschat gewicht uit en alle gegevens worden verwerkt in een curve.Fearie schreef:ProudMama schreef:Hoe groot wordt je kindje geschat, weet je dat?
Ik heb bij de verloskundige ook nooit groeiecho's gehad verder, dat is dus ook niet standaard. Maar merk hier idd wel dat het toch vaak wel gebeurd. Bij de tweeling kreeg ik het wel iedere controle, maar net wat PM zegt, dat is dus wel standaard.
Gast- Gast
@Fearie, een groei echo doen ze alleen als daar noodzaak voor is, dat jij dus geen gehad hebt is alleen maar goed en positief!
Als het goed is meten ze vanaf het begin je buik of voelen ze, dat verschilt nogal eens per verloskundige. Zodra ze daar een afwijking constateren sturen ze je door. Dit kan dus zijn omdat je buik (extreem) klein of groot is maar dit kan ook zijn door een bmi die bijv hoog is, een familiaire klacht zoals bijv zwangerschapssuiker, veel of juist weinig vruchtwater en zo zullen er vast en zeker nog meer redenen zijn. Ik zou als ik jou was dus gewoon denken dat het alleen maar positief is!! Ik ben bijv 3 keer doorgestuurd (net 28/ 32 en 36 weken) naar het ziekenhuis voor een groei echo en had het dus liever niet gehad, je krijgt iedere keer toch een extra spanning erbij, ik wil bijv heel graag thuis bevallen maar als ze met een groei echo een afwijking zouden constateren zou ik dus in het ziekenhuis moeten bevallen...
Als het goed is meten ze vanaf het begin je buik of voelen ze, dat verschilt nogal eens per verloskundige. Zodra ze daar een afwijking constateren sturen ze je door. Dit kan dus zijn omdat je buik (extreem) klein of groot is maar dit kan ook zijn door een bmi die bijv hoog is, een familiaire klacht zoals bijv zwangerschapssuiker, veel of juist weinig vruchtwater en zo zullen er vast en zeker nog meer redenen zijn. Ik zou als ik jou was dus gewoon denken dat het alleen maar positief is!! Ik ben bijv 3 keer doorgestuurd (net 28/ 32 en 36 weken) naar het ziekenhuis voor een groei echo en had het dus liever niet gehad, je krijgt iedere keer toch een extra spanning erbij, ik wil bijv heel graag thuis bevallen maar als ze met een groei echo een afwijking zouden constateren zou ik dus in het ziekenhuis moeten bevallen...
Pien- Ratel
Zo zat net nog eens even te kijken. Ik woon trouwens heel afgelegen, het is 2.15-2.30 uur rijden naar Pien toe...hahaha...msschien dan toch niet zo'n succes voor mij om naar een meeting te gaan. Ach kijk tegen die tijd nog wel even, lijkt mij wel leuk in iedergeval
@ Fearie, groeiecho's deden ze bij ons ook niet hoor. Hier krijg je alleen extra echo's als dat nodig is. Hier deden ze schatten door middel van te voelen. Meten hebben ze hier ook nooit gedaan.
@ Fearie, groeiecho's deden ze bij ons ook niet hoor. Hier krijg je alleen extra echo's als dat nodig is. Hier deden ze schatten door middel van te voelen. Meten hebben ze hier ook nooit gedaan.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Meeting lijkt mij ook leuk! Heb (tot nu toe) alleen geen auto, ben bezig met mijn rijbewijs op het moment.
@ Teigertje wat een opluchtig dat je naar huis mag!
Ik neem me iedere keer voor om op iedereen te reageren, maar iedere keer komt het er niet van... En jullie kleppen zoveel! Maar volgens mij gaat het verder bij iedereen wel goed toch, alleen een paar die met smart op de bevalling zitten te wachten
Heb het idee dat mijn maag klem zit door mijn baarmoeder, eet ook alleen nog 's morgens en 's middags (uurtje of 4 warm, omdat ik om 5 uur moet werken) en tussendoor dan wat fruit, meer kan ik niet op. Terwijl ik eerst 's morgens, 10 uur, 's middags, 4 uur, én 's avonds nog at. Gaat dat nog over of zou het zo blijven? Ik krijg niet binnen wat ik binnen zou moeten krijgen nu... Maar meer lukt ook niet, we hebben bijv. vanavond om 7 uur gegeten, en het zit nog steeds dwars! Dan kan ik niet slapen, dat is ook weer niks.
@ Teigertje wat een opluchtig dat je naar huis mag!
Ik neem me iedere keer voor om op iedereen te reageren, maar iedere keer komt het er niet van... En jullie kleppen zoveel! Maar volgens mij gaat het verder bij iedereen wel goed toch, alleen een paar die met smart op de bevalling zitten te wachten
Heb het idee dat mijn maag klem zit door mijn baarmoeder, eet ook alleen nog 's morgens en 's middags (uurtje of 4 warm, omdat ik om 5 uur moet werken) en tussendoor dan wat fruit, meer kan ik niet op. Terwijl ik eerst 's morgens, 10 uur, 's middags, 4 uur, én 's avonds nog at. Gaat dat nog over of zou het zo blijven? Ik krijg niet binnen wat ik binnen zou moeten krijgen nu... Maar meer lukt ook niet, we hebben bijv. vanavond om 7 uur gegeten, en het zit nog steeds dwars! Dan kan ik niet slapen, dat is ook weer niks.
Gast- Gast
@ Bayzle, dat probleem van veel kleppen en bijhouden om te reageren ken ik haha Wel vervelend dat je zo'n last hebt van je maag.
@ All, over de groeiecho's. Dat voelen aan me buik enzo doen ze wel steeds en daarover hoor ik alleen maar dat alles op schema ligt. Kan er dus blijkbaar wel vanuit gaan dat alles goed gaat en kleintje op schema ligt qua groei?
@ All, over de groeiecho's. Dat voelen aan me buik enzo doen ze wel steeds en daarover hoor ik alleen maar dat alles op schema ligt. Kan er dus blijkbaar wel vanuit gaan dat alles goed gaat en kleintje op schema ligt qua groei?
Fearie- Ratel
@ Fearie, ja en tussendoor reageer ik wel af en toe dus opzich valt het wel mee, maar voel me zo ego soms Ik ga ervanuit dat als de verloskundige zegt dat alles goed is, dat alles goed is hoor! Doorsturen doen ze alleen als ze zich zorgen maken lijkt me!
Gast- Gast
Na aanleiding van mijn zwangerschap van mijn dochter die met 30 weken een groeiachterstand had van 3 weken. Heb ik nu weer 2 groeiecho's gehad met 31 weken en 36 weken. Om te kijken of dit kindje goed groeide wat wel het geval was maar met 39 weken nog een groeiecho gehad omdat mijn buik amper gegroeid was en ze het kindje heel klein schatte met de hand. Toen doorgestuurd naar zkh
Maar bij onze praktijk is het niet standaard. Ze voelen vaak met de hand aan de buik.
Maar bij onze praktijk is het niet standaard. Ze voelen vaak met de hand aan de buik.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken