Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
+30
NowImNothing
Paper Crown
Fiebje
koNijntje
*Lookie*
Monte
schuddebuikje
Floor
Nana
Chelle
Darius
Novalee
Limburg85
Susan
Mel
Dora
Phileine
Laced
kletskousje
Happydobby
Pien
joyce0606
Theezakje13
Schism
blondje1313
chipa
Fearie
Liadan
Smaragdje
Bruintje Beer
34 plaatsers
Pagina 35 van 40
Pagina 35 van 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
O gelukkig, lijkt me wel prettig als je gewoon bij je vaste VK kan blijven ipv weer switchen.
Bij mij meten ze minimaal tot en met 34 weken, daarna zou het in theorie niet meer hoeven want dan remmen ze toch niet meer als het doorzet. Maar misschien dat het wel standaart blijft bij de controle, ik wacht het wel af.
Bij mij meten ze minimaal tot en met 34 weken, daarna zou het in theorie niet meer hoeven want dan remmen ze toch niet meer als het doorzet. Maar misschien dat het wel standaart blijft bij de controle, ik wacht het wel af.
Gast- Gast
@ Schuddebuikje; hoe is het bij de dokter afgelopen?
@ Fearie; Ik werk nu 20 uur en wil dat na de bevalling ook blijven doen. Denk dat je zoveel uur moet werken als waar je jezelf prettig bij voelt en wat financieel haalbaar is.
@ Pien: Wij hebben met 29 weken een groei-echo gehad en woog toen ruim 1600 gram.
Ik hoop dat je het vocht een beetje kwijt raakt, maar zoals mijn vk vertelde; als je er aanleg voor hebt dan heb je pech en raak je het grootste gedeelte pas na de bevalling weer kwijt. Moet zeggen dat zo'n groentedag bij mij wel helpt. En hoe oncharmant ook de kousen ook.
@ Kruumel; wat fijn dat je weer thuis bent! En dat alles nog steeds goed is. Moet je nu wel vaker naar de vk?
@All; na een ochtend vol therapie was ik vanmiddag op, en nu nog steeds niet fit. Hebben jullie enig idee waar je aandelen kunt kopen van Rennie???? Pffff wordt gek van het maagzuur, had het eerst alleen 's avonds als ik op bed ging liggen maar nu de hele dag door.
@ Fearie; Ik werk nu 20 uur en wil dat na de bevalling ook blijven doen. Denk dat je zoveel uur moet werken als waar je jezelf prettig bij voelt en wat financieel haalbaar is.
@ Pien: Wij hebben met 29 weken een groei-echo gehad en woog toen ruim 1600 gram.
Ik hoop dat je het vocht een beetje kwijt raakt, maar zoals mijn vk vertelde; als je er aanleg voor hebt dan heb je pech en raak je het grootste gedeelte pas na de bevalling weer kwijt. Moet zeggen dat zo'n groentedag bij mij wel helpt. En hoe oncharmant ook de kousen ook.
@ Kruumel; wat fijn dat je weer thuis bent! En dat alles nog steeds goed is. Moet je nu wel vaker naar de vk?
@All; na een ochtend vol therapie was ik vanmiddag op, en nu nog steeds niet fit. Hebben jullie enig idee waar je aandelen kunt kopen van Rennie???? Pffff wordt gek van het maagzuur, had het eerst alleen 's avonds als ik op bed ging liggen maar nu de hele dag door.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10
Fiebje: Ik vind Gaviscon drank beter als Rennies. Is ook gewoon te koop bij de apotheek of drogist
Gast- Gast
[quote="Smaragdje"]
Hier 3 groeiecho's gehad met 30 weken was hij rond de 1500gr en met 35 weken en 5 dagen 2450 gr.Hij werd op 3000/3500 gram geschat met 40 weken. Heb zelf de dag voor dat ik ingeleid werd nog een groeiecho gehad en toen werd het geschat op 2850 dit was met 39 weken. Hij is met 39 weken en 1 dag geboren en hij was ' maar' 2605gram
Met dochter ook heel veel groeiecho's gehad. Met 30 weken was ze nog geen kilo en had ze een groeiachterstand van bijna 3 weken. Met rust en 3 groeiecho's later groeide ze een haar eigen lijntje. En werd ze op 6 pond geschat. Ze is geboren met 42 weken en woog 3115gram
Kruumel: wat fijn dat je thuis ben en dat je onder controle van de vk mag blijven.
_MamaRosa_ schreef:Pien schreef:ik bedoelde dat ik dan eerder denk dat ik over die 7 pond heen ga!_MamaRosa_ schreef:Pien schreef:heb jij een zoontje of een dochter? daar schijnt namelijk ook een behoorlijk verschil tussen te zitten, qua gewicht.pantuf schreef:Pien schreef:bij ons was ze met 32 weken zo rond de 2000 gram. met 36 weken was ze rond de 2800/2900 gram. uiteindelijk schatten ze dat ze met de bevalling onder de 7 pond uit komt!
smaragdje, ik ben idd ook heel benieuwd naar Kruumel. heb haar wel op hyves, zal eens kijken of daar al iets op staat!
Hier ook 2900 geschat bij 36 weken. Geboren met een gewicht van bijna 3400 gram (39 weken)
als jij met 39 weken bevallen bent en ik loop bijv 2 weken overtijd kan het haast nooit op 3400 gram uitkomen!
Dat zou wel kunnen hoor. Hier groeide de tweeling zelfs nog zo hard, ruim 300 gr in de 14 dagen, tot het laatst toe zelfs. Terwijl dat voor een tweeling toch wel bijzonder veel is.
Pien, hier werd ook geschat rond de 3500 gram met 40 weken. Was 9 dagen over tijd en hij woog toch maar 3130 gram
Hier 3 groeiecho's gehad met 30 weken was hij rond de 1500gr en met 35 weken en 5 dagen 2450 gr.Hij werd op 3000/3500 gram geschat met 40 weken. Heb zelf de dag voor dat ik ingeleid werd nog een groeiecho gehad en toen werd het geschat op 2850 dit was met 39 weken. Hij is met 39 weken en 1 dag geboren en hij was ' maar' 2605gram
Met dochter ook heel veel groeiecho's gehad. Met 30 weken was ze nog geen kilo en had ze een groeiachterstand van bijna 3 weken. Met rust en 3 groeiecho's later groeide ze een haar eigen lijntje. En werd ze op 6 pond geschat. Ze is geboren met 42 weken en woog 3115gram
Kruumel: wat fijn dat je thuis ben en dat je onder controle van de vk mag blijven.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
ProudMama schreef:Fiebje: Ik vind Gaviscon drank beter als Rennies. Is ook gewoon te koop bij de apotheek of drogist
Fiebje, gaviscon is wel duur en smerig, heb het nu ook maar als de fles leeg is neem ik weer antagel.
Ik doe het nu zo, voor ik naar bed ga neem ik die drank en naast het bed heb ik rennies. Ik moet rond 4.00 uur naar het toilet en dan voel ik het branden en dan neem ik 1 renniekauwtablet.
Daarna heb ik geen last meer.
Gaviscon kost 7.80 geloof ik voor 200 ml maar bij de apotheek kan je vragen naar antagel, dat zit in een fles van 300 ml voor 5.95.
Gaviscon is een merknaam vandaar dat het duurder is.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
@HD: Ik heb het via de huisarts, moest het inderdaad zelf betalen.
Heb er verder niet naar gekeken aangezien dit is wat ze thuis brachten.
De volgende keer bestel ik dan mooi Antagel, is dat ook zonder recept?
En Gaviscon is niet lekker, maar vind het ook niet heel erg vies. Het werkt in elk geval voor mij
En Gaviscon is niet lekker, maar vind het ook niet heel erg vies. Het werkt in elk geval voor mij
Gast- Gast
@ Kruumel: Fijn dat je weer thuis bent! Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tas maar kan maar geen leuke vinden, dus hoop dat er iemand een leuke tip heeft!
@ Theezakje: Braaf je oefeningen blijven doen dan! Scheelt een hoop gedoe als je niet meer naar de fysio hoeft.
@ All: Het lijkt wel of iedereen groeiecho's krijgt, voor zover ik weet krijg ik die helemaal niet
Heb gister bloed laten prikken, ik ben erg benieuwd naar mijn suiker. Hoor namelijk vaak dat ik een grote buik heb en best best snel veel aangekomen.
De kleine is lekker druk, erg leuk om te voelen, maar af en toe gaat ie zo hard dat ik het echt een naar gevoel vind hoor. Hebben jullie dat ook?
@ Theezakje: Braaf je oefeningen blijven doen dan! Scheelt een hoop gedoe als je niet meer naar de fysio hoeft.
@ All: Het lijkt wel of iedereen groeiecho's krijgt, voor zover ik weet krijg ik die helemaal niet
Heb gister bloed laten prikken, ik ben erg benieuwd naar mijn suiker. Hoor namelijk vaak dat ik een grote buik heb en best best snel veel aangekomen.
De kleine is lekker druk, erg leuk om te voelen, maar af en toe gaat ie zo hard dat ik het echt een naar gevoel vind hoor. Hebben jullie dat ook?
Schism- Prater
- Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10
@HD; ik heb antagel ook gebruikt. maar dacht dat je dat niet lang mag gebruiken. Dus na 2 flesjes ben ik ermee gestopt.
Fiebje- Prater
ProudMama schreef:@HD: Ik heb het via de huisarts, moest het inderdaad zelf betalen.
Ja antagel is zonder recept. Ik had eerst regla PH, ook weer een andere fabrikant die was niet zo slijmerig als gaviscon en had een betere smaak. Vandaar dat ik gaviscon vies vind. Nu was de regla ph uit het asortiment en kreeg ik antagel van de kring apotheek. Staat zo op de doos.
@schism, Je kindje word groter nu en als hij/zij draaid dan voelt het soms benauwd aan. Het schoppen maakt plaats voor duwen en draaien.
Happydobby- Ratel
Verbaas me ook iedere keer weer over de kleur van de Gaviscon, roze... Hoe komen ze erbij?
Gast- Gast
ProudMama schreef:Verbaas me ook iedere keer weer over de kleur van de Gaviscon, roze... Hoe komen ze erbij?
Roze? Bij mij is het wit, had pepperemunt smaak maar zag dat ze ook anijs hebben.
Happydobby- Ratel
dat is voor de roze wolk
Fiebje- Prater
Ik heb anijs, en dat is roze...Happydobby schreef:ProudMama schreef:Verbaas me ook iedere keer weer over de kleur van de Gaviscon, roze... Hoe komen ze erbij?
Roze? Bij mij is het wit, had pepperemunt smaak maar zag dat ze ook anijs hebben.
Gast- Gast
ieuw die Graviscon ging ik alleen maar over mijn nek zo vies vond ik dat en dat was dan natuurlijk weer niet bevoordelijk voor het maagzuur. blegh!!
Ik heb medelijden hoor!!
Ik heb medelijden hoor!!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Ik had dat een week of 2 geleden ook. De dag erna had ik weer controle bij de VK en toen was ze helemaal ingedaald terwijl dat een week eerder nog niet zo was. Dus grote kans dat dat bij jou nu ook gebeurd is!Pien schreef:vanmorgen een heel beurs gevoel in mn schaamstreek, liezen en onderbuik. misschien dat ze nu dus toch volledig ingedaald is.
Ik heb met 34+6 een groeiecho gehad. Ons meisje was toen ongeveer 2500 gram. De verloskundige zei dat ze gemiddeld met 150 tot 200 gram per week aankomen en schatte het geboortegewicht dus tussen de 3100 en 3500 gram. Ik hoefde geen 8 ponder te verwachten zei ze.Pien schreef:even een vraag aan jullie, hoe groot word jullie kleine nu geschat? hebben ze daar een idee van? hebben jullie misschien onlangs een groei echo gehad?
Een week later had ik weer controle, bij een andere VK. Zij heeft geen echo gedaan maar gevoeld en zij schatte het geboortegewicht rond de 3700 à 3800 gram . Nu bleek uit alle echo's dat ons meisje lange beentjes heeft, maar het buikje en hoofdje waren steeds gemiddeld of zelfs juist wat aan de kleine kant (maar wel groot genoeg hoor), dus ik denk dat ik me maar aan de schatting van de echo vasthoud. Al zitten ze er vaker naast dan dat ze het goed hebben volgens mij...
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Kruumel, fijn dat de metingen goed waren en dat je weer lekker thuis bent! Wat lief dat je vriendin je boodschappen voor je gesjouwt heeft. Laat je maar goed verwennen en doe het maar rustig aan
Fiebje, hoeveel uur je nu ook gaat werken, voor je omgeving doe je het toch nooit goed dus niks meer van aantrekken. Als je na de geboorte weer gaat werken merk je snel genoeg of 32 uur het juiste aantal is voor jou. Daar kom je maar op één manier achter.
All, volgens mij is de nesteldrang hier ook toegeslagen. Gisteren de hele gang van boven tot onder schoongemaakt (inclusief meterkast ). Daarna om 11 uur 's avonds nog een ladekast op de slaapkamer uitgemest en opnieuw ingedeeld. En vandaag heb ik de zolder opgeruimd en gestofzuigd en meteen de filters van de droger schoongemaakt. Als ik nou eens nuttige dingen zou opruimen/schoonmaken.... *zucht*
Verder heb ik de hele dag wel een beetje krampjes, heel licht menstruatieachtig. Maar ik durf en wil er niks van denken. Volgens mij ben ik gewoon te druk (geweest). Ze moet echt nog even blijven zitten!
Fiebje, hoeveel uur je nu ook gaat werken, voor je omgeving doe je het toch nooit goed dus niks meer van aantrekken. Als je na de geboorte weer gaat werken merk je snel genoeg of 32 uur het juiste aantal is voor jou. Daar kom je maar op één manier achter.
All, volgens mij is de nesteldrang hier ook toegeslagen. Gisteren de hele gang van boven tot onder schoongemaakt (inclusief meterkast ). Daarna om 11 uur 's avonds nog een ladekast op de slaapkamer uitgemest en opnieuw ingedeeld. En vandaag heb ik de zolder opgeruimd en gestofzuigd en meteen de filters van de droger schoongemaakt. Als ik nou eens nuttige dingen zou opruimen/schoonmaken.... *zucht*
Verder heb ik de hele dag wel een beetje krampjes, heel licht menstruatieachtig. Maar ik durf en wil er niks van denken. Volgens mij ben ik gewoon te druk (geweest). Ze moet echt nog even blijven zitten!
Novalee- Kletskop
Moet je dan niet iets rustiger aan doen Novalee?
Haha, geweldig dat je dan dat soort dingen ga doen. Meestal doen mannen dat soort onlogische schoonmaakdingen ipv het nuttige wat moet gebeuren toch?
Haha, geweldig dat je dan dat soort dingen ga doen. Meestal doen mannen dat soort onlogische schoonmaakdingen ipv het nuttige wat moet gebeuren toch?
Gast- Gast
Nou mijn vriend maakt helemaal niks schoon dus ik denk dat ik zijn taak heb overgenomen
En ik neem ook wel genoeg rust tussendoor hoor. Dan heb ik ook nergens last van, alleen als ik bezig ben.
En ik neem ook wel genoeg rust tussendoor hoor. Dan heb ik ook nergens last van, alleen als ik bezig ben.
Novalee- Kletskop
Lieve meiden,
even een grotendeels ego bericht:
Gisteren een echo gehad.
En tja, ze is inderdaad al flink diep ingedaald, maar ze is ook erg klein. Tis omdat we al voor morgen een afspraak hebben staan met de gyn, anders hadden we vanmiddag nog gemoeten.
Op het moment weegt ze ongeveer 1900 gram en ze zal met 4 weken erbij ongeveer 2800 gram gaan wegen (minder dan A.nouk dus).
Vandaag mochten wij ons om 14.50 uur bij de gyn melden. Meteen werd mijn bloeddruk opgenomen en deze was voor mijn doen erg hoog (130/80), terwijl ze daar zeiden dat ie erg netjes was, dus maar even aangeven dat ik normaal een stuk lager zit. En alvast een infopakketje gekregen.
Na even in de wachtkamer gezeten te hebben werden we binnengeroepen.
Nou meteen vroeg de gyn wat de echoschopiste en verloskundige hadden gezegd. Dus aangegeven dat de echoschopiste had gezegd dat omdat we morgen (vandaag dus) een afspraak hadden niet meteen langs hoefde bij de gyn.
Hij vond het dus toch wel een ernstige groeiachterstand dat ik meteen kreeg te horen dat ik dus bij hun in het ziekenhuis onder controle moet blijven. Ook vroeg ie waar ik wilde bevallen, dus aangegeven dat ik het nog niet wist, thuis of in het geboortecentrum (poliklinisch zonder medische indicatie), nou gaf ie aan, dat zal het niet worden, je hebt nu dus een medische indicatie.
De gynaecoloog had een leerling, die heeft eerst gevoeld en inderdaad, de baarmoeder zit erg laag, het hoofdje is ingedaald. Daarna heeft hij nog even gevoeld. Toen gaf hij ook aan dat dit een buik voor ongeveer 32/33 weken is, dus een achterstand van z’n 4 weken.
Ik moet nu dus om de dag een CTG laten maken, zondag moet ik de verloskamers bellen voor een tijdstip en voor dinsdag en donderdag zijn ze al ingepland. Ook ga ik nu wekelijks een doppler-echo krijgen om de bloeddoorstroming in de navelstreng te meten (en daarmee dus de werking van de placenta in de gaten wordt gehouden). Wel heeft de gyn geprobeerd er voor te zorgen dat ik op de lijst zou komen voor thuis montering, maar dat zat al helemaal vol. Heb wel kans dat als er iemand binnenkort bevalt het als nog kan. Zou wel fijn zijn, scheelt me toch wel weer een hoop ritjes op en neer rijden.
Vandaag dus ook al een CTG laten maken, dit was allemaal prima (voor vandaag) en bloed laten prikken en een plasje ingeleverd, want ik word voor de zekerheid ook op zwangerschapsvergiftiging gecheckt. Ach, als we dan toch bezig zijn….
Eigenlijk moet ik woensdag terug komen bij de gyn en de echo laten maken, maar we hebben gevraagd of het dan op dinsdag of donderdag kan, want anders zitten we 3 dagen achter elkaar in het ziekenhuis. Helaas weet ik maandag pas wanneer ik de echo en de afspraak bij de gyn heb.
Zodra de situatie ook maar dreigt te verslechteren wordt ik meteen ingeleid. Dus zolang het kan nog maar heel hard genieten van deze en mijn enigste zwangerschap.
En zodra ik minder leven voel dan normaal moet ik ook meteen aan de bel trekken en niet een dag willen wachten.
(sorry voor het rommelige schrijven, maar tis voor mij/ons nog vrij heftig en stiekem rauw op ons dak gevallen zegmaar)
@ NIN: fijn dat alles goed gaat!
@ PM: De grootste bij jou weegt op het moment meer dan die van mij....
even een grotendeels ego bericht:
Gisteren een echo gehad.
En tja, ze is inderdaad al flink diep ingedaald, maar ze is ook erg klein. Tis omdat we al voor morgen een afspraak hebben staan met de gyn, anders hadden we vanmiddag nog gemoeten.
Op het moment weegt ze ongeveer 1900 gram en ze zal met 4 weken erbij ongeveer 2800 gram gaan wegen (minder dan A.nouk dus).
Vandaag mochten wij ons om 14.50 uur bij de gyn melden. Meteen werd mijn bloeddruk opgenomen en deze was voor mijn doen erg hoog (130/80), terwijl ze daar zeiden dat ie erg netjes was, dus maar even aangeven dat ik normaal een stuk lager zit. En alvast een infopakketje gekregen.
Na even in de wachtkamer gezeten te hebben werden we binnengeroepen.
Nou meteen vroeg de gyn wat de echoschopiste en verloskundige hadden gezegd. Dus aangegeven dat de echoschopiste had gezegd dat omdat we morgen (vandaag dus) een afspraak hadden niet meteen langs hoefde bij de gyn.
Hij vond het dus toch wel een ernstige groeiachterstand dat ik meteen kreeg te horen dat ik dus bij hun in het ziekenhuis onder controle moet blijven. Ook vroeg ie waar ik wilde bevallen, dus aangegeven dat ik het nog niet wist, thuis of in het geboortecentrum (poliklinisch zonder medische indicatie), nou gaf ie aan, dat zal het niet worden, je hebt nu dus een medische indicatie.
De gynaecoloog had een leerling, die heeft eerst gevoeld en inderdaad, de baarmoeder zit erg laag, het hoofdje is ingedaald. Daarna heeft hij nog even gevoeld. Toen gaf hij ook aan dat dit een buik voor ongeveer 32/33 weken is, dus een achterstand van z’n 4 weken.
Ik moet nu dus om de dag een CTG laten maken, zondag moet ik de verloskamers bellen voor een tijdstip en voor dinsdag en donderdag zijn ze al ingepland. Ook ga ik nu wekelijks een doppler-echo krijgen om de bloeddoorstroming in de navelstreng te meten (en daarmee dus de werking van de placenta in de gaten wordt gehouden). Wel heeft de gyn geprobeerd er voor te zorgen dat ik op de lijst zou komen voor thuis montering, maar dat zat al helemaal vol. Heb wel kans dat als er iemand binnenkort bevalt het als nog kan. Zou wel fijn zijn, scheelt me toch wel weer een hoop ritjes op en neer rijden.
Vandaag dus ook al een CTG laten maken, dit was allemaal prima (voor vandaag) en bloed laten prikken en een plasje ingeleverd, want ik word voor de zekerheid ook op zwangerschapsvergiftiging gecheckt. Ach, als we dan toch bezig zijn….
Eigenlijk moet ik woensdag terug komen bij de gyn en de echo laten maken, maar we hebben gevraagd of het dan op dinsdag of donderdag kan, want anders zitten we 3 dagen achter elkaar in het ziekenhuis. Helaas weet ik maandag pas wanneer ik de echo en de afspraak bij de gyn heb.
Zodra de situatie ook maar dreigt te verslechteren wordt ik meteen ingeleid. Dus zolang het kan nog maar heel hard genieten van deze en mijn enigste zwangerschap.
En zodra ik minder leven voel dan normaal moet ik ook meteen aan de bel trekken en niet een dag willen wachten.
(sorry voor het rommelige schrijven, maar tis voor mij/ons nog vrij heftig en stiekem rauw op ons dak gevallen zegmaar)
@ NIN: fijn dat alles goed gaat!
@ PM: De grootste bij jou weegt op het moment meer dan die van mij....
Laatst aangepast door Teigertje op vr 17 jun 2011 - 10:23; in totaal 1 keer bewerkt
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Pfff heftig teigertje! Kan het met eventueel volledige rust nog wel beter worden?
Gast- Gast
Nee, want anders had ik wel volledige bedrust gekregen (en dat zou ik waarschijnlijk ook niet kunnen... Ben ik te onrustig voor. Zeker met hier een dreumes die lekker rondkruipt)
Dora- Kletskop
Tis gewoon afwachten en hopen dat er niks 'verslechterd', hoe langer bij mij hoe beter natuurlijk.
Maar dan moet ze wel blijven groeien.
De rompertjes maat 44 heb ik al in de vluchttas gemikt.....
Hoop dat ik in ieder geval de 37 weet te behalen, dan kan ze misschien meteen mee naar huis. Maar dat moet ik bij de controle nog even vragen. Er is vandaag zoveel op ons afgekomen...
Maar dan moet ze wel blijven groeien.
De rompertjes maat 44 heb ik al in de vluchttas gemikt.....
Hoop dat ik in ieder geval de 37 weet te behalen, dan kan ze misschien meteen mee naar huis. Maar dat moet ik bij de controle nog even vragen. Er is vandaag zoveel op ons afgekomen...
Dora- Kletskop
Jeetje Teigetje, was er eerder geen aanleiding voor onderzoek dan?
Ze dachten toch al eerder dan je kindje te klein was?
Geniet er idd nog maar even van.
Ze dachten toch al eerder dan je kindje te klein was?
Geniet er idd nog maar even van.
Happydobby- Ratel
Pagina 35 van 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken