Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
NowImNothing
Paper Crown
Fiebje
koNijntje
*Lookie*
Monte
schuddebuikje
Floor
Nana
Chelle
Darius
Novalee
Limburg85
Susan
Mel
Dora
Phileine
Laced
kletskousje
Happydobby
Pien
joyce0606
Theezakje13
Schism
blondje1313
chipa
Fearie
Liadan
Smaragdje
Bruintje Beer
34 plaatsers

Pagina 34 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 34 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Happydobby do 16 jun 2011 - 23:20

Theezakje13 schreef:PM, inderdaad is het nu allemaal niet meer zo eng als vroeger.. Maar toch..

Happydobby, die pijn de ribben heb ik trouwens ook. Kleintje ligt met zijn rug aan mijn linkerkant, dus ligt ook steeds lekker tegen mijn rechter ribben te trappen...

Bij mij doet de linkerkant zeer, echt irritant.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 34 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Theezakje13 do 16 jun 2011 - 23:25

Happydobby schreef:
Theezakje13 schreef:PM, inderdaad is het nu allemaal niet meer zo eng als vroeger.. Maar toch..

Happydobby, die pijn de ribben heb ik trouwens ook. Kleintje ligt met zijn rug aan mijn linkerkant, dus ligt ook steeds lekker tegen mijn rechter ribben te trappen...

Bij mij doet de linkerkant zeer, echt irritant.

Af en toe zou ik willen dat hij/zij eens met de rug naar de andere kant ging liggen, dus tegen de linkerkant kan trappen... Zou de rechterkant bij kunnen komen haha
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 23:28

Hopen dat ze snel indalen, dan heb je misschien net iets meer ruimte bij je ribben. Of ligt de baby bij jullie al ingedaald?

Gast
Gast

Bericht  Theezakje13 do 16 jun 2011 - 23:32

Hier is hij/zij bezig met indalen.. Merk er nog weinig van haha..
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Happydobby vr 17 jun 2011 - 0:01

Hier is de kleine ook al volledig ingedaald, en heb nog steeds/ weer vaker last van maagzuur. Ik heb steken gevoeld af en toe en ik voel de hik onderin, dat is echt een gek gevoel I love you

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Theezakje13 vr 17 jun 2011 - 0:26

Zo, ben net door de huisarts gebeld en bij de verloskundige geweest.
Mijn urine was niet helemaal schoon, maar was ook twijfelachtig of er een ontsteking zat. Dus die gaat op kweek, en daar krijg ik woensdag of donderdag de uitslag van.
Mijn harde buiken kunnen geen kwaad, zolang ze geen pijn doen. Kan best al wat voor aan het rommelen zijn. Zolang ze geen pijn doen en niet om de 5 minuten komen gedurende minimaal een uur, kan het geen kwaad.
Ik ben dus weer gerustgesteld.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Pien vr 17 jun 2011 - 0:41

ook hier is de kleine ingedaald maar nog niet volledig. mochten mijn vliezen breken moet ik dan ook gelijk gaan liggen. (tenzij ik natuurlijk midden in de supermarkt sta) erg vreemd overigens, ik ben op 7 juni bij de vk geweest, toen was ze goed genoeg ingedaald en een week later 14 juni weer niet... ik dacht altijd dat als hij/zij ingedaald was dat dan zo bleef? vannacht overigens heel veel pijn aan mn buik gehad en vanmorgen een heel beurs gevoel in mn schaamstreek, liezen en onderbuik. misschien dat ze nu dus toch volledig ingedaald is.

van de week heb ik een topic geopend over vocht vasthouden, het is nu weer zo erg dat ik echt mn voeten 2 keer zo dik heb als normaal. vandaag en morgen dus maar goed veel drinken, vanmiddag met mn man samen even wat boodschapjes doen en dan brandnetelthee halen, bleekselderij, komkommer, tomaat, rode paprika, dat word namelijk geadviseerd om te nemen!

ik lig nu op bed, voeten boven harthoogte en af en toe ben ik hoera aan het roepen, de beweging die je dan met je armen maakt schijnt ook weer goed te zijn! dus.... gehoorzaam als ik ben, doe ik dat!!

even een vraag aan jullie, hoe groot word jullie kleine nu geschat? hebben ze daar een idee van? hebben jullie misschien onlangs een groei echo gehad?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 0:51

Pien: Mijn groei- echo uitslag staat onder aan mijn ticker, die van 31 weken is van gister.
Wel balen van dat vocht zeg, hopen dat je thee en die groentes een beetje helpen.

All: Wanneer betaal je eigenlijk voor de geboortekaartjes? Als je gaat bestellen of als je ze gedrukt gaat ophalen?
Of betaal je 50/50?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 0:55

ProudMama schreef:Misschien heeft de ene net de optimalere bloedtoevoer? Ze delen dezelfde bloedsomloop natuurlijk.
'Normaal' zwakt de groei van een tweeling rond de 28/ 30 weken toch iets af, maar bij mij groeien ze hetzelfde als ervoor. Ben nu toch wel beetje blij dat ze me niet tot de 40 weken laten lopen Wink

Zoals je weet groeiden mijn kindjes ook als kool de hele zwangerschap, daar was de gyn ook altijd heel verbaasd over. Ook het vruchtwater was bij beide echt heel extreem veel, er leek geen einde aan te komen toen ze bij de 1e de vliezen braken. De 2e werd in de ok gebroken tijdens de keizersnee, en ook daar kwam erg veel los vertelden ze me later.

Ik heb verder nooit suiker hoeven prikken volgens mij, of dat moet tegelijk zijn nagekeken toen ik elke week voor de bloeddruk moest bloedprikken. (ivm zw.vergiftiging)
Maar misschien is dat ook wel weer anders omdat ze bij mij beide erg veel vruchtwater hadden, en bij jou verschilt dat dus nogal.

De mijne wogen trouwens bijna 2200 gr met 33 weken.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:00

Ik gok met 33 weken op 1900 & 2400 gram als ze zo blijven groeien.
Heb de meeste kleertjes dubbel, maar denk niet dat ze dezelfde maat hebben als ze geboren worden Wink

Ja, bij mij was het 4,5 cm om 10 cm, en het verschil in gewicht loopt steeds verder uit. En vooral omdat het verschil in vruchtwater er opeens was, zagen ze dat als reden.
Ben met de standaart bloedcontroles ook op bloedsuikers geprikt, toen was het gewoon goed, dus blijkbaar is er toch iets verandert.

Gast
Gast

Bericht  Theezakje13 vr 17 jun 2011 - 1:03

Pien, ons kleintje was met 32 weken tussen de 2300 en 2400 gram. Met de 2e groeiecho met 34 weken ben ik het vergeten te vragen..

PM, ik heb de geboortekaartjes via internet besteld. En na bestelling heb ik meteen de enveloppen thuis gestuurd gekregen. Daarna heb ik de kaartjes betaald. Hoef na de geboorte alleen maar te bellen met de gegevens en dan drukken hun ze en worden ze opgestuurd.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:04

ProudMama schreef:Ik gok met 33 weken op 1900 & 2400 gram als ze zo blijven groeien.
Heb de meeste kleertjes dubbel, maar denk niet dat ze dezelfde maat hebben als ze geboren worden Wink

Ja, bij mij was het 4,5 cm om 10 cm, en het verschil in gewicht loopt steeds verder uit. En vooral omdat het verschil in vruchtwater er opeens was, zagen ze dat als reden.
Ben met de standaart bloedcontroles ook op bloedsuikers geprikt, toen was het gewoon goed, dus blijkbaar is er toch iets verandert.

Nou, als ze nog even lekker blijven zitten heb je ws. geen maat 44 meer nodig!

Hier zat er 255 gr tussen, nu nog steeds ongeveer. Ze hebben wel dezelfde maten aan, maar bij de ene zit het wel veel ruimer, ook in de lengte. Maar het past hier gelukkig prima. Wel zo makkelijk.
Hier dachten sommigen dat ze tts hadden gehad door het 'grote' verschil (vond ik dus wel meevallen) maar dat kon in mijn geval helemaal niet.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje vr 17 jun 2011 - 1:10

Weet iemand hoe het nu bij kruumel gaat?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pien vr 17 jun 2011 - 1:26

bij ons was ze met 32 weken zo rond de 2000 gram. met 36 weken was ze rond de 2800/2900 gram. uiteindelijk schatten ze dat ze met de bevalling onder de 7 pond uit komt!

smaragdje, ik ben idd ook heel benieuwd naar Kruumel. heb haar wel op hyves, zal eens kijken of daar al iets op staat!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  pantuf vr 17 jun 2011 - 1:28

Pien schreef:bij ons was ze met 32 weken zo rond de 2000 gram. met 36 weken was ze rond de 2800/2900 gram. uiteindelijk schatten ze dat ze met de bevalling onder de 7 pond uit komt!

smaragdje, ik ben idd ook heel benieuwd naar Kruumel. heb haar wel op hyves, zal eens kijken of daar al iets op staat!

Hier ook 2900 geschat bij 36 weken. Geboren met een gewicht van bijna 3400 gram (39 weken)
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  Pien vr 17 jun 2011 - 1:32

pantuf schreef:
Pien schreef:bij ons was ze met 32 weken zo rond de 2000 gram. met 36 weken was ze rond de 2800/2900 gram. uiteindelijk schatten ze dat ze met de bevalling onder de 7 pond uit komt!

Hier ook 2900 geschat bij 36 weken. Geboren met een gewicht van bijna 3400 gram (39 weken)
heb jij een zoontje of een dochter? daar schijnt namelijk ook een behoorlijk verschil tussen te zitten, qua gewicht.
als jij met 39 weken bevallen bent en ik loop bijv 2 weken overtijd kan het haast nooit op 3400 gram uitkomen!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:42

Pien schreef:
pantuf schreef:

heb jij een zoontje of een dochter? daar schijnt namelijk ook een behoorlijk verschil tussen te zitten, qua gewicht.
als jij met 39 weken bevallen bent en ik loop bijv 2 weken overtijd kan het haast nooit op 3400 gram uitkomen!

Dat zou wel kunnen hoor. Hier groeide de tweeling zelfs nog zo hard, ruim 300 gr in de 14 dagen, tot het laatst toe zelfs. Terwijl dat voor een tweeling toch wel bijzonder veel is.

Gast
Gast

Bericht  Pien vr 17 jun 2011 - 1:44

_MamaRosa_ schreef:
Pien schreef:
pantuf schreef:

Dat zou wel kunnen hoor. Hier groeide de tweeling zelfs nog zo hard, ruim 300 gr in de 14 dagen, tot het laatst toe zelfs. Terwijl dat voor een tweeling toch wel bijzonder veel is.
ik bedoelde dat ik dan eerder denk dat ik over die 7 pond heen ga!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:45

Pien schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Pien schreef:
pantuf schreef:

Ok, haha!

Gast
Gast

Bericht  Happydobby vr 17 jun 2011 - 2:30

@Pien, wel vaag dat je ze eerst ingedaald was en nu niet meer, ik vroeg gister aan de vk of ik moet gaan liggen als de vliezen breken maar vlgs haar hoeft dat niet.

Hier geen groeiecho's dus geen idee wat ons ukkie weegt straks. Zal wel niet heel hoog zijn want de vk dacht te voelen dat het een klein kindje word.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Theezakje13 vr 17 jun 2011 - 2:32

Toch nog even iets positiefs na alle harde buiken van de afgelopen dagen.
Ik hoef niet meer naar de fysio toe!!! Bekkenklachten en rugklachten zijn nu acceptabel, en door de oefeningen te blijven doen ga ik er als het goed is niet meer last van krijgen!!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Smaragdje vr 17 jun 2011 - 2:42

_MamaRosa_ schreef:
Pien schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Pien schreef:
pantuf schreef:

Ok, haha!

Pien, hier werd ook geschat rond de 3500 gram met 40 weken. Was 9 dagen over tijd en hij woog toch maar 3130 gram Wink

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 3:47

Ladies, ik ben weer thuis!

Gisteravond was mijn batterij van de foon leeg, dus kon ik niet meer internetten, mijn man was de lader vergeten.

Gisteravond heb ik nog een meting gehad, die kwam uit op 27 en 28 mm. Toen vanmorgen weer aan de ctg, de hartslagmeting viel af en toe uit als de kleine schopte, dus moest ik nog een half uur opnieuw, langer dan een uur aan dat ding gehangen dus. Dat werd goedgekeurd, daarna kwam de arts aan bed de ronde doen, ze zei dat ze me zo kwam halen voor de meting en als die goed was mocht ik weer naar huis. Die meting was 30 mm, dus ik mocht weer gaan.

Toen ik thuis kwam meteen mn werkgever gebeld dat ik de laatste week voor het verlof niet meer kom werken. Het UWV ook meteen ingelicht.
Verder alle afspraken afgebeld voor van het weekend, en voor de zekerheid de kraamzorg even gebeld. Ik heb nog geen telefoon gehad voor de intake, en mensen uit mn omgeving die nog niet zo ver zijn wel. Ik maakte me een beetje zorgen, vooral na dat incident van gisteren... niet dat de kleine dalijk komt en dat ik geen kraamhulp heb. Wilde even zeker weten dat mijn inschrijving goed gegaan was. Weer een zorg minder.

Zojuist is er een vriendin langsgeweest die samen met me mijn boodschappen gedaan heeft. Zij heeft alles voor me gesjouwd en zo, erg lief!

PM, weet jij eigenlijk hoeveel mm een 'normale goede' baarmoederhals is? Ik ben er achteraf gezien helemaal vergeten naar te vragen.

PM, wij betalen de kaartjes na ontvangst, maar dit is wel bij de drukker die alles levert aan het bedrijf van mn man.

NIN, goed om weer wat van je te lezen.

All, weet iemand waar je online leuke tassen kunt kopen. Ik moet een nieuwe handtas (liefst een beetje een grotere) maar ga er niet voor naar de stad.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 3:50

Kruumel: Ik zou het niet durven zeggen. Weet wel dat de eerste meting bij mij 41 mm was, en nu dus nog 16/ 17 mm. Maar vlg mij is het wel normaal dat het tijdens je zwangerschap korter wordt, alleen niet te kort en te vroeg.
Moet je wekelijks terug voor een meting of blijf je verder gewoon onder controle bij je VK?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 3:56

Ik mag onder controle blijven van de verloskundige, maar zij moeten er wel goed op blijven letten en me weer doorsturen als ze t niet vertrouwen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 34 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: