Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
NowImNothing
Paper Crown
Fiebje
koNijntje
*Lookie*
Monte
schuddebuikje
Floor
Nana
Chelle
Darius
Novalee
Limburg85
Susan
Mel
Dora
Phileine
Laced
kletskousje
Happydobby
Pien
joyce0606
Theezakje13
Schism
blondje1313
chipa
Fearie
Liadan
Smaragdje
Bruintje Beer
34 plaatsers

Pagina 28 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 28 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Happydobby di 14 jun 2011 - 0:33

@novalee
Typisch een man he! Die van mij wacht tot ik met voorbeelden kom en dan zal hij het ook wel best vinden.

Die pillen voor je HB maken je ontlasting zwart of donkerder.
Verder zou je last kunnen krijgen van verstopping, roosvisee laxo drinken en veel vezels eten.
Water drink je zo te lezen al genoeg.

Ik had die pillen voor 4 weken en gisteren was de laatste dag, a.s donderdag weer naar de VK en dan gaan ze het nog checken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 28 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 0:33

Novalee: Dank je wel!

Ik slik al een hele tijd Ferro ivm laag HB. Al wil het bij mij niet echt stijgen, zakken doet het in elk geval niet meer, dat ik ook wat waard.
Grote kans dat je wel last krijgt van je darmen in het begin, Ferro kan voor verstopping zorgen. Dus misschien is het handig om Roosvice Laxo op je boodschappenlijstje te zetten als je dat niet in huis hebt.

Gast
Gast

Bericht  Novalee di 14 jun 2011 - 0:43

Happydobby, m'n vriend is normaal juist erg moeilijk met dat soort dingen dus nu verbaasde hij me echt. Ken je deze site al? http://www.allenieuwegeboortekaartjes.nl/ Dan hoef je niet alle sites één voor één af te zoeken, hier komen van meerdere de nieuwste ontwerpen te staan en kun je zo doorklikken.

PM, ik las net je topic over de bedrijfsarts. Wat een belachelijke vent zeg Evil or Very Mad

Hmm, vroeger lustte ik nooit Roosvicee, hopelijk is m'n smaak daarin dan ook veranderd laughcry . De apothekersassistente had het ook over dat sommigen last kregen van hun maag, hebben/hadden jullie dat ook?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Happydobby di 14 jun 2011 - 0:46

Novalee schreef:

Hmm, vroeger lustte ik nooit Roosvicee, hopelijk is m'n smaak daarin dan ook veranderd laughcry . De apothekersassistente had het ook over dat sommigen last kregen van hun maag, hebben/hadden jullie dat ook?

Die roosvicee laxo is best lekker, beter dan roosvicee ferro.

Maagklachten heb ik er niet van gekregen, maar ach heb natuurlijk ook last van maagzuur.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 0:51

Als je snel last heb van maagklachten zou ik het na het eten innemen. Het staat bij mij op het doosje, een uur voor het eten, en bij klachten 2- 3 uur na het eten.
En niet met melk innemen!

Gast
Gast

Bericht  Novalee di 14 jun 2011 - 1:01

Volgens mij kan m'n maag wel wat hebben dus ga het gewoon voor het eten proberen. Geen melk(producten) erbij innemen weet ik, maar daar kunnen m'n darmen sowieso niet zo goed tegen dus dat leek me hoe dan ook geen goede combi voor mij smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Laced di 14 jun 2011 - 2:02

Even een vraagje.. Heeft iemand de tip tegen aambeien?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 2:14

Laced schreef:Even een vraagje.. Heeft iemand de tip tegen aambeien?
Ik ben in het weekend bij de aotheek geweest, maar de zalf die ze daar hadden mocht ik niet ivm zwangerschap. Heb toen Vaseline/ Lidocaine 3% gekocht, dat verdoofd. Werkt goed vind ik, heb er lang niet meer zoveel pijn aan.

Gast
Gast

Bericht  koNijntje di 14 jun 2011 - 2:24

ik lees hier af en toe even mee, maar het valt me op dat chipa iedere dag actief is maar vandaag nog niet.. scratch ik denk......
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 3:06

koNijntje schreef:ik lees hier af en toe even mee, maar het valt me op dat chipa iedere dag actief is maar vandaag nog niet.. scratch ik denk......
Ik ook Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 14 jun 2011 - 3:24

Ja chipa zal wel aan het bevallen zijn.
Anders had ze zich wel gemeld!

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 3:27

Spannend!!
Fijn voor haar als het zo ver is!

Gast
Gast

Bericht  Novalee di 14 jun 2011 - 3:32

Dat idee had ik ook ja! smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 3:39

Jij mag vanaf morgen ook thuis bevallen he?! smile

Gast
Gast

Bericht  Novalee di 14 jun 2011 - 3:42

Jep, maar niet te hard zeggen, straks hoort ze het :P
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 3:52

Jij wil nog niet?

Gast
Gast

Bericht  Novalee di 14 jun 2011 - 3:54

Ik hoop inderdaad dat ze nog even blijft zitten. Nog teveel te doen en ik wil ook nog even kunnen genieten als alles af is. Ben het zwanger zijn nog lang niet zat! Al ben ik ook wel heel nieuwsgierig...

En ondanks dat ik niet echt bang ben voor de bevalling, sta ik er ook niet om te springen om het al heel snel te moeten doen smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Happydobby di 14 jun 2011 - 4:45

Novalee schreef:Ik hoop inderdaad dat ze nog even blijft zitten. Nog teveel te doen en ik wil ook nog even kunnen genieten als alles af is. Ben het zwanger zijn nog lang niet zat! Al ben ik ook wel heel nieuwsgierig...

En ondanks dat ik niet echt bang ben voor de bevalling, sta ik er ook niet om te springen om het al heel snel te moeten doen smile

Ow haha, ik hoop toch echt met 37 weken al te bevallen, alles doet me pijn, veel klachten.
Ook al vind ik het geweldig om zwanger te zijn, ik ben het echt zo zat.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 4:45

Happydobby schreef:
Novalee schreef:Ik hoop inderdaad dat ze nog even blijft zitten. Nog teveel te doen en ik wil ook nog even kunnen genieten als alles af is. Ben het zwanger zijn nog lang niet zat! Al ben ik ook wel heel nieuwsgierig...

Ow haha, ik hoop toch echt met 37 weken al te bevallen, alles doet me pijn, veel klachten.
Nog 2 weken en een dag!!

Gast
Gast

Bericht  Pien di 14 jun 2011 - 4:57

Daar ben ik ook weer eventjes,nog snel voor het eten even reageren!
Ik ben dus vanmorgen naar de vk geweest, alles was weer helemaal goed, bloeddruk was 100/ 65, keurig dus! vanaf 23 mei tot en met vandaag 4ons aangekomen dus ook dat was ook super! Verder was de kleine heel erg druk wat het hartje luisteren erg moeilijk maakte! Vorige week hebben we al ons geboorteplan besproken en vandaag zijn we daar nog heel kort even op terug gekomen. Alles is nu helemaal duidelijk dus wat ons betreft zijn we er klaar voor!

Kleine ligt nog niet volledig ingedaald dus mochten mijn vliezen nu breken, moet ik gelijk plat gaan en bellen. De vorige keer dat ik er was was ze wel goed ingedaald dus schijnbaar kan dat nog veranderen.
Was wel even goed pijnlijk toen ze ging voelen, voelde het een uur erna nog!

Wat betreft het bevallen bij 37 weken in verband met het zat zijn en klachten hebben, ik heb van week 10 tot en met week 33 zo veel klachten gehad, heb moeilijk kunnen genieten, nu heb ik sinds een paar weken een hele hoop minder last (nog steeds beperkt in mn doen en laten, kan bijv maar 5 minuten lopen zonder pijn en stilstaan al helemaal niet) en geniet ik zoveel dat ik er nog helemaal niet klaar mee ben!

Vandaag zijn we weer lekker druk geweest, nesteldrang is ook overgeslagen op mijn man, hebben op zolder achter de schotten en 3 kasten die daar staan helemaal uitgezocht en uitgesopt! Hele zolder is nu weer netjes en opgeruimd, morgen ga ik de slaapkamer doen( schoonmaken maar ook gelijk opruimen/ uitsorteren/ kasten uitsoppen), donderdag de babykamer en logeerkamer schoonmaken en dan vrijdag de woonkamer schoonmaken. Het weekend is dan alles aan kant, lekker gevoel!! Oh... manlief roept dat het eten klaar is. Daarna heb ik laastste avond zwangerschapscursus dus kom morgen pas weer uitgebreid op jullie reageren!

Het enige waar ik nog even héél benieuwd naar ben is CHipa!!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Novalee di 14 jun 2011 - 5:20

Happydobby schreef:

Als je veel klachten hebt dan kan ik het me voorstellen dat je 37 weken een mooie dag vindt. Maar ik heb eigenlijk de hele zwangerschap nergens last van. Sinds ze ingedaald is loop ik wel moeilijker en natuurlijk merk ik wel dat ik op het einde loop, maar ik heb geen rug- of bekkenklachten ofzo, vandaar! Daarnaast zijn het ook gewoon de hormonen. Ik heb het gevoel dat ik niet genoeg van alles genoten heb, de tijd is echt voorbij gevlogen. En ondanks dat we in de toekomst graag meer kinderen willen, is dit toch wel een heel speciale tijd, de eerste zwangerschap. Ik maak me er nu al druk over dat ik m'n buik ga missen Rolling Eyes

Pien, goed bezig! Kunnen jij en je man niet hier ook even langskomen? :P Volgens mij had Liadan(?) dat ook dat de kleine eerst ingedaald was en toen weer niet. Bij mij ligt ze al wel goed vast, maar het voelt idd niet prettig als ze dat controleren. Veel plezier bij zwangerschapsgym!

All, ik moet ook maar eens gaan koken. Vriend belde net dat hij om 7 uur thuis is, dan snel eten en vanavond toevallig ook de laatste zwangerschapsgym.

Fijne avond allemaal!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fiebje di 14 jun 2011 - 5:37

Hoi meiden. @ hazeltje, heb je nu al zoveel last? @laced: ik neem m'n rust wel, maar heb niet het idee dat het minder wordt. Aan de andere kant als ik meer doe krijg ik wel last. @hd ik neem het ook in geval van nood, wellicht dat ik beter op de laxo over kan stappen. @ Novallee: ik heb een cassis verslaving. En eet ook mosterd! Nooit gedaan voor de zwangerschap. Veel plezier zo bij je laatste avond cursus! @Pien: ik hoop dat het tzt bij mijn man ook over slaat, hij kijkt me nu wel eens aan met een blik van je bent niet wijs. De 'gewone' schoonmaak werkzaamheden maar het extra uitshoppen van kastjes enzo vind hij niet nodig! Pm: je ziek zijn loopt nu toch via het uwv dan hoef je toch niet naar de bedrijfsarts? @all: heb dag werken overleefd lig nu wel plat op de bank. Vergt toch veel energie terwijl ik voor m'n gevoel niet zo intensief werk heb. Zit de hele dag... Kraamzorg belde om een afspraak te maken, zijn er nog dingen die ik moet navragen of moet letten?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Novalee di 14 jun 2011 - 5:49

Fiebje, als je een huisdier hebt dan kun je dat aangeven (al zal degene die de intake doet dat waarschijnlijk wel merken Wink). Verder kan je nadenken of je speciale wensen hebt, zoals bijvoorbeeld dat borstvoeding heel belangrijk is zodat ze een daarin ervaren iemand sturen. Waar je ook over na kunt denken is of je een kraamverzorgende in opleiding bij je bevalling of in je kraamweek wilt, want daar vragen ze waarschijnlijk wel naar.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fearie di 14 jun 2011 - 6:10

@ Fiebje, wat voor een werk doe je dan precies? Of heb je dat al eens verteld en heb ik dat gemist? Ik hoefde voor de intake van de kraamzorg weinig te weten en nog na te vragen, kreeg dan ook een erg duidelijke uitleg over hoe wat en waar van de kraamzorg.

@ Novalee, veel plezier vanavond met je laatste zwangerschapsgym. Heb je er wat aan bij de bevalling straks denk je? Je mag jezelf volgens mij erg gelukkig prijzen dat je de hele zwangerschap nog weinig last van alles hebt gehad, als ik anderen zo lees vind ik dat ik het zelf ook wel redelijk makkelijk heb tot nu toe smile

@ Pien, wat grappig te lezen dat de nesteldrang is overgeslagen naar je man. Hebben jullie nu allebei last van schoonmaakwoede (daar is bij mijn vriend nog weinig van te bekennen). Ik wist niet dat als je kleine indaalt, hij/zij weer terug kan uitdalen (is dat een woord :P?) Jij ook veel plezier bij je laatste avond van de zwangerschapscursus.

@ HappyDobby, wat vervelend te horen dat je zo'n last hebt van je lijf. Kan me voorstellen dat je er dan nu ook wel klaar mee bent. Hoop dat het wat beter wordt of in ieder geval vol te houden.

@ PM, wat een stomme actie van je bedrijfsarts (maar dat heb ik ook al in je andere topic gezet :P). Ga je steeds alleen na je afspraken, kan er niemand met je mee (zie dat je man niet iedere x mee kan) zoals familie ofzo?

@ Chipa, waar ben je?!?!

@ All, vanochtend had ik lekker vrij (eigenlijk de hele dag), maar ben vanmiddag even gaan werken (achterstand wegwerken). Vanochtend ook na de VK geweest, joepie, moest bloedprikken en kreeg die anti-D spuit in mijn been. Kon vanochtend mijn lol dus niet op, heb zo'n hekel aan spuiten :shock:
Vanmiddag even 4 uurtjes gewerkt, gisteren naar de Harleydag in Apeldoorn geweest en een leuk Harley Davidson rompertje gehaald. Morgen en donderdag nog ff werken en dan alweer lang weekend, zo houden we het wel vol.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 6:20

@Feary: Meestal heb ik s middags mijn afspraken, dan brengt mijn moeder me meestal, en is het laat genoeg als ik klaar ben zodat mijn man me kan halen.
Zelf rijden doe ik niet meer, dan is de afstand van parkeren tot poli ook gewoon te ver lopen, dan is zeker te weten mijn bloeddruk ook veel te hoog door de inspanning, en dat moeten we er niet ook nog bij hebben.
Bij inwendige onderzoeken en inwendige echo's zit ik er ook niet echt op te wachten dat er nog iemand mee staat te kijken Wink . Ik red me wel, mocht er echt iets heel ernstigs zijn kan ik altijd iemand bellen of ze naar het ziekenhuis komen toch?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 28 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: