Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
NowImNothing
Paper Crown
Fiebje
koNijntje
*Lookie*
Monte
schuddebuikje
Floor
Nana
Chelle
Darius
Novalee
Limburg85
Susan
Mel
Dora
Phileine
Laced
kletskousje
Happydobby
Pien
joyce0606
Theezakje13
Schism
blondje1313
chipa
Fearie
Liadan
Smaragdje
Bruintje Beer
34 plaatsers

Pagina 8 van 40 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 8 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  kletskousje zo 22 mei 2011 - 7:20

Goede avond dames,

Ben even niet geweest.. Geen puf om te reageren, erg moe en veel wakker in de nacht. Onze dochter krijgt een kiesje en daar heeft ze denk ik last van met slapen. Ze werd vaak om 5 uur wakker.. Maar nu ga ik toch even reageren (en het weer beter bijhouden..) Heb wel gelezen de afgelopen dagen.. reageer even vanaf pagina 10!

@ Liadan, jij loopt ook nog steeds rond met een beeb in je buik. Ik ben benieuwd wanneer je gaat bevallen. Kom elke ochtend kijken of er al nieuws is!

@ Bazyle, leuk dat je ook hier komt kletsen. Het is hier lekker druk, soms dus niet bij te houden! Wat heb je besloten mbt je client?
Ik had ook wat pakjes in maat 50 en onze dochter had ze toch echt wel nodig. Ik heb de dag van de geboorte nog heel veel laten kopen, omdat wij het geslacht niet wisten. Zou sowieso wat in 50 halen hoor!

@ PM, wat vervelend die onzekerheid.. hopelijk houden die 2 ukjes zich toch nog even rustig hoor!
Succes morgen bij de gyn. Hopelijk goed nieuws!

@ Pien, hoe was je weekend?

@ Fearie, wat een vervelende situatie met je moeder zeg.. Heb je al lang geen contact meer met haar?

Zo, dat was het weer!
Ik hoef nog maar 7 weekjes te werken en dan heb ik vakantie/verlof. Dat klinkt wel heel dicht bij Very Happy
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 8 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 7:29

@Fearie: Een half uur CTG mbt de hande buiken en inwendige echo om de lengte van mijn baarmoedermond te meten. Ik begon met 41 mm een aantal weken terug, daar was de laatste keer nog maar 17 mm van over.
Van binnenuit is echt een trechtervorm te zien, dat is echt al helemaal 'open'.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 7:30

joyce0606 schreef:weet je eigenlijk wat je krijgt BA ? (het geslacht) of wil je dat geheim houden smile
Ja, ik weet het al lang hoor Wink

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 zo 22 mei 2011 - 7:38

ProudMama schreef:
joyce0606 schreef:weet je eigenlijk wat je krijgt BA ? (het geslacht) of wil je dat geheim houden smile

oke! ik ben heeeeel nieuwsgierig!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 7:41

joyce0606 schreef:
ProudMama schreef:

Nog ff geduld Laughing

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 zo 22 mei 2011 - 7:44

ProudMama schreef:
joyce0606 schreef:
ProudMama schreef:

Nog ff geduld Laughing

Sad je houd de spanning erin! het scheelt als ik de ene weet, weet ik ook de ander Laughing
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 8:06

Nou, nog steeds geen nieuws van Liadan.

Mel, leuk dat je ons nog evengoed blijft volgen.

All, vandaag communiefeest gehad, helaas waaide het erg hard. Ik heb het best koud gehad... En ik kende niemand, alleen het gezin van het communicantje. Was niet zo veel aan. Maar ja, verplichting weer gehad.

Mijn man ligt al in bed, hij was zo moe maar vond het nog een beetje vroeg. Hij heeft het nu superdruk en maakt lange dagen. Toen ik zei dat het niet uit maakte hoe laat het is om naar bed te gaan, moe is moe, is hij toch gegaan. Hij ligt dus al vanaf 20.45 in bed.
Vanochtend werden we al om 05.30 uur wakker gebeld op zijn werktelefoon. Een of andere malloot die werk gedaan wilde hebben heel ver weg. We vragen ons af of iemand hem in de maling genomen heeft. Het was een buitenlands accent, maar de man zei dat hij Pieter Post heette. Beetje raar op zondagmorgen om 05.30 uur. (En als het een bekende is die een grap uithaalde niet leuk. Na een werkweek van 100 uur of meer is dat niet grappig.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 8:17

@ Faerie, ik ben wel gewend aan hard en zwaar werken ondertussen, draai er ook mijn hand niet meer voor om, (heb een maand of 3-4 zo'n 55-60 uur per week gewerkt, met gemiddeld een uur per dag overal heen fietsen, toen was ik vrijdagavond wel gesloopt hoor Wink combi van thuiszorg, schoonmaak en stage) maar nu ben ik inderdaad belangrijker. En ik let ook heel erg op mezelf nu, meer als normaal.
Een harde buik herken je echt wel, dat is mijn ervaring tenminste. Of zodra je het zeker weet dat je het herkent als je het weer voelt.

@ Kruumel, dankjewel! Mijn vriend ligt ook altijd om 9 uur in bed, ik ga dan gezellig mee, hij slaapt ook als de tv aan staat ofzo dat scheelt. Kan me voorstellen dat je niet blij bent als je om half 6 zondag wakker gebeld wordt!

@Chelle, nee ik heb nog niks in maat 50, het leek me zo klein! Maar ik ga toch wel een paar pakjes maat 50 kopen, lijkt me toch wel verstandig. In ieder geval een eerste setje.

@Kletskousje, ik moet nog 3 weken naar haar toe, als ik het eerder echt niet red hebben ze pech gehad. Ik kan ook moeilijk nee zeggen omdat ik dan denk dat ze geen hulp krijgt, en die heeft ze wel nodig, voel ik me weer schuldig. Maar het is een grote organisatie, en als ik ziek ben kunnen ze ook vervanging regelen dus ik weet wel dat het wel goedkomt. Kijk wel hoe het gaat, ik denk vooral aan mezelf nu. Terwijl ik meestal eerst aan anderen denk Wink

Liadan, ik hoop dat die kleine niet lang meer op zich laat wachten!

ProudMama, ik gok op 2 meiden angel ben ook heel nieuwsgierig! Maar ze moeten nog wel even blijven zitten hoor, ik heb wel geduld hihi. Succes morgen!

Gast
Gast

Bericht  chipa zo 22 mei 2011 - 22:47

@Mel: Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie!

@Proud mama: Hoe was het bij de gyn?

@Fearie: Wat naar dat de relatie met je moeder zo verloopt. Zeker nu je zelf een kindje verwacht. Je hoopt dan toch zoiets moois met je moeder te kunnen delen.

@Kruumel: Dat zijn idd geen leuke grapjes om 5:30 op zondagochtend. Zeker niet als je de hele week al zoveel hebt gewerkt.

@Bayzle: Ik heb maar 1 pakje in maat 50 gekocht. Een nijntje setje van de v&d. De rest is allemaal 50/56. De baby wordt 3500 gram geschat bij de geboorte dus denk dat ik dan wel goed zit met maat 50/56. En anders is het zo bijgehaald.

@Mel: En? Is er al actie?

@all: De eerste weddenschappen over wanneer de kleine wordt geboren zijn al gelegd:) Mijn vader denk a.s zondag al! Vandaag best een beetje last van mijn buik dus wie weet:) Maar ja voor hetzelfde geldt loop ik nog 5 weken rond met een dikke toeter. Morgen weer naar de VK.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:58

Chipa: Ik moet halverwege de middag pas. En dan nog tijd aan het CTG, dus wordt eind van de middag voor ik thuis ben Wink

Gast
Gast

Bericht  Theezakje13 zo 22 mei 2011 - 23:03

Bruintjebeer, ben benieuwd wanneer je gaat bevallen. En of je weer overtijd gaat lopen!

Happydobby, lekker dat jullie voor een andere auto gaan kopen. Wij hebben vorig jaar al een ruimere auto gekocht, met het oog op de toekomst.

Smaragdje, leuk dat je hier ook nog zo en nu dan meekletst. Vervelend dat je ziek bent geweest, nu weer helemaal opgeknapt?

Bazyle, denk aan de kleine in je buik. Dus toch nee zeggen hoor!! Je moet echt naar je lichaam luisteren. Ik heb daar ook veel moeite mee, maar je lichaam waarschuwt niet voor niks. Bekkenband zit om je bekken heen. Zit onder je buik, over je heupen. Moet je goed strak aantrekken zodat het stevigheid geeft.

Pien, hoe was je feest afgelopen zaterdag?

Mel, fijn te horen dat daar alles goed gaat!! Lekker aan het genieten van je meisje zo te lezen!

PM, hoe was de controle? Fijn dat de kleintjes nog lekker in je buik zitten. KAn me wel voorstellen dat je je snel zorgen maakt!

Faerie, vervelend hoe het gegaan is op de verjaardag afgelopen weekend..

Kruumel, niet grappig inderdaad dat jullie al zo vroeg wakker gebeld werden. Je man werkt wel heel veel zo te lezen. Blijft hij dat ook doen als jullie kleintje er is?

Chipa, leuk dat iedereen aan het gokken is wanneer de kleine komt! Wat denk je zelf?

Liadan, ben je inmiddels al bevallen???

All, lekker rustig weekend achter de rug!! Weinig gedaan, was wel lekker.
Donderdag hebben we groeiecho, ben benieuwd of ukkie op schema ligt!
Verder heb ik weinig nieuws, maak weinig mee nu ik zoveel thuis ben en weinig kan haha..

Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Happydobby zo 22 mei 2011 - 23:51

@kruumel, balen dat jullie zo vroeg gebeld werden, dat is niet grappig.

@chipa, nog even en je bent 37 weken, dat is toch een mijlpaal.

@theezakje, auto was wel oke maar erg groot en duur in wegenbelasting, we kijken dus nog even verder.
Waarom krijg je een groei echo?

@pm, hopelijk is alles nog hetzelfde.

Hier gaat het niet zo, ben erg moe, slaap nauwelijks vanwege maagzuur. Heb er keelpijn van. had zondag willen werken maar ik heb afgebeld.
Ben ook nog verkouden geworden. oftewel ik ga maar niksen vandaag.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  chipa ma 23 mei 2011 - 0:01

@Theezakje: Ik hoop op 1 juni. Vind ik wel een mooie datum:) En we hebben al zoveel verjaardagen in mei haha

@Happydobbey: Ik zou je antagel willen aanraden tegen maagzuur. Te koop bij de apotheek voor iets van 5,95 zonder recept. Zelf heb ik er echt maar een klein slokje van nodig en het helpt perfect!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Theezakje13 ma 23 mei 2011 - 0:02

Happydobby, balen dat je je niet lekker voelt. Hopelijk snel beter. Heb geen tips voor je, maagzuur heb ik geen last van. Groeiecho is hier bij de verloskundigenpraktijk standaard bij 32 weken. Krijg dan met 36 weken nog een liggingsecho.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Happydobby ma 23 mei 2011 - 0:26

@chipa, heb het even opgezocht, had dat spul van jou onder de naam Regla pH maar die was op en nu heb ik rennies. maar rennies werken niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 0:33

@HD: Rennies vind ik ook niet werken als je echt last hebt, ik heb nu Gaviscon, werkt een stuk beter!
En als je een kussen onder je hoofdeind legt met slapen loopt het minder makkelijk naar boven, misschien is dat eens te proberen? Tenzij je een verstelbaar bed hebt natuurlijk...

@CHipa: Dat is mijn trouwdag, is een mooie datum!! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 1:09

Ow dan weet ik denk ik wel wat je bedoelt Theezakje13, heb ik geloof ik iemand zien passen toen ik voor het eerst bij de prenatal was. Die was 34 weken zwanger, en had al een enorme buik. Om haar buik ook wat steun te geven kocht ze dat ding. Of heb ik het nou fout?

Gast
Gast

Bericht  Happydobby ma 23 mei 2011 - 1:40

@Pm Gaviscon is hetzelfde alleen een duurder merk zie ik. Ik ga weer die regla halen bij de apotheek dat is dus hetzelfde maar goedkoper.

Moet je nog naar het gyn? succes.

ik zie net dat ik over 2 weken mijn laatste werkdag heb, heerlijk. Ik heb vanmorgen de intake van de kraamzorg gehad, het was een erg aardig mens. Ik krijg 49 uur maar dat wist ik al wel. extra tijd omdat je bv geeft die krijg je niet omdat dat in die 49 uur zit.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Theezakje13 ma 23 mei 2011 - 2:45

Bazyle schreef:Ow dan weet ik denk ik wel wat je bedoelt Theezakje13, heb ik geloof ik iemand zien passen toen ik voor het eerst bij de prenatal was. Die was 34 weken zwanger, en had al een enorme buik. Om haar buik ook wat steun te geven kocht ze dat ding. Of heb ik het nou fout?

Ik heb net voor de ondersteuning van mijn buik, maar echt ter ondersteuning van mijn bekken!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 3:44

Heb even opgezocht op google, zoiets bedoelde ik ook inderdaad. Ik dacht dat die vrouw het voor haar buik had, maar misschien ook voor haar bekken.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 4:42

De controle zit er weer op, was goed geloof ik. Het was een grote chaos, liep vreselijk uit, had weer een andere gyn. Echt helder was het niet, gelukkig vlg week mijn eigen gyn weer.
Laat ik het hier maar bij houden Wink

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje ma 23 mei 2011 - 5:22

@ Limburg, vanaf welke lengte willen ze je weer opnemen als je nu nog maar 17 mm met trechtervorm hebt? (of heb ik daar overheen gelezen)

@ Theezakje, ja ben weer helemaal opgeknapt en J. is nu gelukkig ook weer helemaal opgeknapt smile

@ Liadan, is de kleine al geboren?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 6:52

Bazyle, mijn man gaat nooit zo vroeg naar bed. Dit was echt een uitzondering. Ik ga meestal rond een uurtje of 22.15/22.30, en dan lees ik nog effe. Als mijn man dan naar bed komt kan ik de lamp uitmaken. Hij kan namelijk niet slapen met mijn lampje aan.

Theezakje, mijn man werkt inderdaad veel. Hij heeft een iegen bedrijf en zijn werk heeft echte piekseizoenen. Die tijd moet hij veel en hard werken, maar de andere seizoenen kunnen ook weer rustiger zijn. Omdat hij het bedrijf aan huis heeft en tussen de middag en 's avonds thuis komt eten en ik hem tussendoor vaker zie ervaar ik het niet als zo veel als dat het voor een vreemde klinkt. Hij werkt sowieso altijd 6 dagen per week, alleen op zondag vrij. In de piektijd werkt hij soms ook op zondag, maar alleen als het echt nodig is, meestal dan alleen 's ochtends. Ik ben er aan gewend, en ik heb mijn leven er ook naar aangepast (ik heb ook mijn eigen dingen en vind het fijn tijd voor mezelf te hebben), ik vind het niet erg. Het heeft ook voordelen, hij kan z'n tijd veel zelf inplannen dus dat komt ook van pas tijdens de zwangerschap (controles etc) en de bevalling, en ook als de kleine er straks is.

Chipa, 1 juni is al best snel... ben je er al klaar voor dat je dat hoopt?

PM, goed dat je controle weer goed was!

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 ma 23 mei 2011 - 6:56

[quote="Smaragdje"]@ Limburg, vanaf welke lengte willen ze je weer opnemen als je nu nog maar 17 mm met trechtervorm hebt? (of heb ik daar overheen gelezen)[/qoute]

Denk dat je PM bedoel?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Smaragdje ma 23 mei 2011 - 7:01

[quote="Limburg85"]
Smaragdje schreef:@ Limburg, vanaf welke lengte willen ze je weer opnemen als je nu nog maar 17 mm met trechtervorm hebt? (of heb ik daar overheen gelezen)[/qoute]

Denk dat je PM bedoel?

oeps ja

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 40 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: