Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help CBL aan een baan!

+40
Roza
Samantha
Snoopy
Zininzon
bolus26
Linnie1985
Sjaantje
Baby
ThinkPink
Zwoesj
Mermaid
Lejow
Antibes
_Lacey_
Zora
luisa
JustMeDaan
Melis_je
Vanillivi
Laced
Jeanette
Kqip
silly-one
SoGood
nina
Tullow
Supertalentje
Jelin
Ellebel
Xanna
Rovine
Inge
Pien
Minx
Spring
pantuf
Jezzie
Atelier Madame
TGR
Blond
44 plaatsers

Pagina 16 van 17 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Volgende

Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Roza vr 3 jun 2011 - 9:22

TGR schreef:
Caribbeanlover schreef:
TGR schreef:Ik vind conducteur wel iets voor je eigenlijk.

http://www2.werkenbijns.nl/fe/tpl_ns03.asp?s=TcEbHMjWuLXcZzLur&jobid=44518,1421356233&key=35373027&c=151482153465&pagestamp=sevlxgonbxsvdpxrmi

Grapje zeker?!

Aardig dat je meedenkt,maar zoals ik eerder al zei zodar er ''ervaring'' staat wat hier ook staat heeft het geen zin. Bovendien wil ik niet in elkaar worden geslagen oid wat bij dat beroep nog wel eens gebeurd. Ook ben ik er te zwak voor als iemand bijv. zwart rijd en weigerd te betalen.

Nouja niet per se hoofdconducteur, maar gewoon iemand die kaartjes knipt en kan zeggen van welk perron de trein vertrekt.

Waar heb je wel ervaring mee? Want langzamerhand begint ik te geloven dat je echt zo dom en irritant bent als je doet op het forum.
Het beroep dat jij omschrijft; kaartjes knippen en mensen naar de juiste perrons sturen bestaan niet. Daar komt heus wel meer bij kijken.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Roza vr 3 jun 2011 - 9:24

Melis_je schreef:
Caribbeanlover schreef:
TGR schreef:Ik vind conducteur wel iets voor je eigenlijk.

http://www2.werkenbijns.nl/fe/tpl_ns03.asp?s=TcEbHMjWuLXcZzLur&jobid=44518,1421356233&key=35373027&c=151482153465&pagestamp=sevlxgonbxsvdpxrmi

Grapje zeker?!

Het is simpel werk en je hebt heel veel tijd per trein, dus je bent vast snel genoeg. De uren zijn flexibel, dat is ook makkelijk met je hond. Ik vind het wel een goed idee.

Simpel werk? Jij hebt je kennelijk nooit verdiept in dit beroep. En heel veel vrije tijd? Ook dat heb je helaas niet.
Flexibele uren? Ook die heb je niet. Je hebt vroege diensten, dagdiensten en late diensten, om de beurt... Feestdagen, zondagen.. Alles moet je werken. Ik zie niet wat door flexibel aan is?

En CBL; stop met zeuren, til je reet eens van de stoel af en kom in actie.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 9:53

Melis_je schreef:
Caribbeanlover schreef:
TGR schreef:Ik vind conducteur wel iets voor je eigenlijk.

http://www2.werkenbijns.nl/fe/tpl_ns03.asp?s=TcEbHMjWuLXcZzLur&jobid=44518,1421356233&key=35373027&c=151482153465&pagestamp=sevlxgonbxsvdpxrmi

Grapje zeker?!

Het is simpel werk en je hebt heel veel tijd per trein, dus je bent vast snel genoeg. De uren zijn flexibel, dat is ook makkelijk met je hond. Ik vind het wel een goed idee.


Mjah, en als je niet stevig in je schoenen staat en geen goede benadering voor (boze/dronken) reizigers kent, dan heb je zó een mes tussen je ribben of in het meest gunstige geval twee blauwe ogen. Of je mag de trein inspecteren om te kijken of de machinist iemand aangereden heeft, bij vermoeden van zelfdoding. Simpel werk, my ass...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Melis_je vr 3 jun 2011 - 19:34

Roza schreef:
Simpel werk? Jij hebt je kennelijk nooit verdiept in dit beroep. En heel veel vrije tijd? Ook dat heb je helaas niet.
Flexibele uren? Ook die heb je niet. Je hebt vroege diensten, dagdiensten en late diensten, om de beurt... Feestdagen, zondagen.. Alles moet je werken. Ik zie niet wat door flexibel aan is?

En CBL; stop met zeuren, til je reet eens van de stoel af en kom in actie.

Precies, het is geen 9 tot 5-baan. Ik zeg niets over vrije tijd, hoor. Wat is er dan zo moeilijk aan?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 19:40

http://www.rocasa.nl/xcms/opleiding/id/3911 (Verkoper)

Hier staat wel dat je een diploma moet hebben op vmbo in een bepaalde richting, maar mijn ervaring met MBO-2 opleidingen is dat dat niet altijd hoeft. Wellicht een optie voor jou?

Je verdiend trouwens ook met deze opleiding. Je moet alleen wel een werkplek zien te vinden, maar die is als het goed is niet heel moeilijk te vinden. (Krijgen bedrijven subsidie voor)

http://www.rocasa.nl/xcms/opleiding/id/3839 (Helpende zorg en welzijn)

http://www.rocasa.nl/xcms/opleiding/id/75376 (Care en congress)

http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=3588&inst=76 Medewerker dierverzorging (!!!!!!!!!) Very Happy

http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=4152&inst=76 opleiding AKA (arbeidsmarkt gekwalificeerd assistent. Hiermee heb je een mooie opstap!



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  mzcharlotte vr 3 jun 2011 - 22:35

CBL, zonder in je portemonnee te willen kijken, zoek je betaald werk of sta je ook open voor vrijwilligerswerk? Er is best wat vrijwilligerswerk beschikbaar, dat je natuurlijk ook gewoon op je CV kan zetten voor als je (weer) betaald werk wilt gaan doen. Vrijwilligerswerk hoeft niet per definitie 'iets leuks voor erbij' te zijn, je kunt er ook significante werkervaring opdoen. Bovendien werk je ook niet per definitie met (vaste) contracten, wel vraagt men vaak een minimale inzet van xxxxxxx (vul maar in).

Mijn vriend krijgt dagelijks via de site www.jobrapido.nl een e-mail binnen met nieuwe banen op basis van de zoektermen die hij heeft ingevuld, vaak zijn dat óók uitzendbureau's, maar óók directe sollicitatie's. Misschien is het de moeite waard.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 22:40

Melis_je schreef:
Roza schreef:
Simpel werk? Jij hebt je kennelijk nooit verdiept in dit beroep. En heel veel vrije tijd? Ook dat heb je helaas niet.
Flexibele uren? Ook die heb je niet. Je hebt vroege diensten, dagdiensten en late diensten, om de beurt... Feestdagen, zondagen.. Alles moet je werken. Ik zie niet wat door flexibel aan is?

En CBL; stop met zeuren, til je reet eens van de stoel af en kom in actie.

Precies, het is geen 9 tot 5-baan. Ik zeg niets over vrije tijd, hoor. Wat is er dan zo moeilijk aan?
Dat vraag ik me ook af. Als kaartjes knippen en mensen naar het juiste perron verwijzen moeilijk is, wat wordt er dan als makkelijke baan bestempeld?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Possom za 4 jun 2011 - 5:37

Een vriend van mijn vriend werkt in de bibliotheek op de Uithof in Utrecht, misschien is dat niet leuk?
Heb je ook geen papieren voor nodig en volgens mij zet hij meestal boeken terug op wijst hij mensen de goede kant op dus is niet superstressvol ofzo.
Succes iig!
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Antibes za 4 jun 2011 - 5:54

Conductrice zijn is heus geen rocket science, maar als ik nou een baan moet verzinnen waarbij sociale onhandigheid goed fout kan gaan, dan is dat het wel. Ik vind een mbo-duaal-dierverzorging iets wel leuk klinken CBL!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 5:55

Antibes schreef:Conductrice zijn is heus geen rocket science, maar als ik nou een baan moet verzinnen waarbij sociale onhandigheid goed fout kan gaan, dan is dat het wel. Ik vind een mbo-duaal-dierverzorging iets wel leuk klinken CBL!
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Samantha za 4 jun 2011 - 6:30

Conductrice is inderdaad niet ontzettend moeilijk ( hoog gestudeerd ofzo) maar je moet wel meerdere testen afleggen om te kijken of je het niveau aankunt. Daarbij zoals al gezegd werd bestaan er geen "kaartjesknippers'". Het werk als (hoofdconduteur) houd zoveel meer in dan alleen dat kaartje. We hebben inderdaad hele onregelmatige diensten. Voorkeuren zijn er wel maar ook dan kan je de ene dag om 10 uur s'ochtends beginnen en de volgende dag om 15:00. Ook daar zit dus veel verschil in. Als hoofdconducteur staat veiligheid voorop. Dit houd in de deuren veilig kunnen sluiten bij een veilig sein. Reizigers te woord staan in iedere situatie die je je kunt bedenken. Maar ook moet je BOA hebben. Je leert ieder stationnetje in Nederland uit je hoofd zodat als er een verstoring is je eenigzins zonder je PDA kunt om mensen de weg te wijzen.

Ja we hebben ook aanrijdingen en geweld. Mensen reageren allemaal anders in welke situatie dan ook. Weet dan ook dat iedereen wat anders zou willen horen. De een wil iets zakelijk te horen krijgen de ander met een grapje. Dit kun je gedeeltelijk leren maar moet je voornamelijk aanvoelen.

Ik zeg wel eens voor de gein (doe het ook wel eens echt), voor de mensen die ons benoemen als kaartjesknipper, ga eens een dagje met mij mee en kijk een bij mij in mijn keuken. Ik heb nu 4 mensen mee gehad en alle 4 zijn zij terug gekomen op hun woorden. We hebben rustige dagen maar ook hele drukke dagen.

Er werd mij gevraagd waar mijn vorige reactie op doelde. Gezien ik al heel lang meelees en er vanuit ga dat cbl hetzelfde is IRL als hier op het forum, zie ik haar niet als (Hoofd)condutrice werken.

(We hebben wel mensen in dienst die mensen naar het goede perron wijzen, rolstoelen uit de trein halen, etc. Zij heten servicemedewerkers.)
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 10:51

sorry ik zie t alsnog niet als moeilijk beroep. Het enige wat je doet is kaartjes knippen en mensen in goede banen leiden. Je hebt hier geen masterbrain voor nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 10:57

Odilia schreef:sorry ik zie t alsnog niet als moeilijk beroep. Het enige wat je doet is kaartjes knippen en mensen in goede banen leiden. Je hebt hier geen masterbrain voor nodig.

En agressie incasseren en zien hoe iemand ie voor de trein gesprongen is, onder de trein ligt. En jij denkt dat CBL dat werk wel eventjes doet? Ik dacht het niet. Nee, dit is echt geen baan voor haar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 11:01

Ik denk dat t een van de makkelijkere banen in NL is. Ik zou haar niet snel de sales van een automerk laten doen of op mn kinderen in een buitenschoolse opvang laten passen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 11:05

Ik vind dat je wel héél makkelijk denkt over het werk als conducteur, Odilia. Ik denk dat vrijwel iedere conducteur in Nederland wel eens getuige is geweest of meerdere collega's kent die getuige zijn geweest van de gevolgen van ene zelfdoding. Ik denk dat elke conducteur wel eens te maken heeft gehad met agressie in de trein. En ik denk ook zeker niet dat CBL haar mondje op de juiste manier bij zich heeft om met die agressie om te gaan, of dusdanig sterk in haar schoenen staat om die zelfdodingsbeelden die op je netvlies gebrand staan, een plekje te geven zonder er zélf aan onderdoor te gaan.

Misschien dat het vak conducteur zoals het ooit was inderdaad makkelijk is, het werk an sich stelt niet zoveel voor. Maar conducteur zijn in deze tijd is behoorlijk zwaar. En 't is ook absoluut geen baan die geschikt zou zijn voor CBL.

Eerlijk is eerlijk, ik denk dat CBL sowieso door haar houding geen goed visitekaartje zou zijn voor de NS. Ik denk niet dat ze hoog gaat scoren op klantvriendelijkheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Zwoesj za 4 jun 2011 - 11:32

Maple schreef:Ik vind dat je wel héél makkelijk denkt over het werk als conducteur, Odilia. Ik denk dat vrijwel iedere conducteur in Nederland wel eens getuige is geweest of meerdere collega's kent die getuige zijn geweest van de gevolgen van ene zelfdoding. Ik denk dat elke conducteur wel eens te maken heeft gehad met agressie in de trein. En ik denk ook zeker niet dat CBL haar mondje op de juiste manier bij zich heeft om met die agressie om te gaan, of dusdanig sterk in haar schoenen staat om die zelfdodingsbeelden die op je netvlies gebrand staan, een plekje te geven zonder er zélf aan onderdoor te gaan.

Misschien dat het vak conducteur zoals het ooit was inderdaad makkelijk is, het werk an sich stelt niet zoveel voor. Maar conducteur zijn in deze tijd is behoorlijk zwaar. En 't is ook absoluut geen baan die geschikt zou zijn voor CBL.

Eerlijk is eerlijk, ik denk dat CBL sowieso door haar houding geen goed visitekaartje zou zijn voor de NS. Ik denk niet dat ze hoog gaat scoren op klantvriendelijkheid.

Voor welk bedrijf zou ze dan wel een visitekaartje zijn...
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  JD za 4 jun 2011 - 12:03

ik open de topic nu pas, en moet eerlijk zeggen dat ik geen zin heb om 27 pagina's door te lezen, dus...

heb je al werk? of in ieder geval tijdelijk uitzendwerk?
wat is je vooropleiding? en welke kant wil je het liefst op?

toen ik werkloos werd ben ik gewon bij randstad binnen gelopen zonder afspraak, en ik kon een dag later al aan het werk...

de vakantieperiode komt eraan, dus veel bedrijven zoeken vakantiekrachten.
al is het bijvoorbeeld vakantiekracht in en winkel (blokker,hema,v&d,h&m...etc etc)?

of thee/koffie/eten rondbrengen in een bejaardenhuis? supermarktwerk? cateringbaantjes?
toen er in mijn werrkveld geen werk was via t uitzendbureau heb ik 2 weken vlees in staan pakken bij het AH distrubutiecentrum.... ja leuk is anders, maar als je echt geld nodig hebt, dan pak je alles aan wat je pakken kan, en dan ga je ondertussen gewoon hard verder solliciteren naar de baan die je graag wilt.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 22:00

Lijkt mij dan op zich wel handig om wel het topic door te lezen, Marietje Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  JD za 4 jun 2011 - 22:58

James schreef:Lijkt mij dan op zich wel handig om wel het topic door te lezen, Marietje Wink

Ja aks t topic nou 5 paginas had gehad,dan had ik t gedaan.. Maar 27 :shock:
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 23:21

Ik ben er doorheen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 23:37

Ik heb trouwens een tijdje als bijbaantje in de linnenkamer en magazijn gewerkt van een bejaardentehuis.

Sokken sorteren, labeltjes instrijken, was rondbrengen, en soms in het magazijn dus het supermarktje aanvullen. Dat was echt allemaal geestdodend werk, maar betaalde redelijk als student zijnde (9,50 euro per uur), en juist omdat het zo geestdodend was, gaf het weinig stress. Misschien zoiets?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 23:39

Ik heb een idee! Huisvrouw.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:54

Odilia schreef:Ik heb een idee! Huisvrouw.

Helaas, die grap was al gemaakt smile

Maar ik vind het jammer dat CBL nog niet gereageerd heeft op de opleidingen die ik voor haar had opgezocht!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Inge zo 5 jun 2011 - 1:01

Hen pas ook bij CBL aangegeven het vervelend te vinden dat ze niet gereageerd had op tips in een topic van haar... toen gaf ze aan dat ze het topic niet meer kon vinden... dus misschien is dat nu weer zo?
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Roza zo 5 jun 2011 - 21:22

Odilia schreef:
Melis_je schreef:
Roza schreef:
Simpel werk? Jij hebt je kennelijk nooit verdiept in dit beroep. En heel veel vrije tijd? Ook dat heb je helaas niet.
Flexibele uren? Ook die heb je niet. Je hebt vroege diensten, dagdiensten en late diensten, om de beurt... Feestdagen, zondagen.. Alles moet je werken. Ik zie niet wat door flexibel aan is?

En CBL; stop met zeuren, til je reet eens van de stoel af en kom in actie.

Precies, het is geen 9 tot 5-baan. Ik zeg niets over vrije tijd, hoor. Wat is er dan zo moeilijk aan?
Dat vraag ik me ook af. Als kaartjes knippen en mensen naar het juiste perron verwijzen moeilijk is, wat wordt er dan als makkelijke baan bestempeld?

Calamiteiten oplossen, mensen die voor de trein zijn gesprongen mag je fijn afdekken met folie, je hebt iedere dag te maken met agressie, je moet een BOA opleiding doen, je EHBO halen en je BHV (oké die laatste 2 zijn niet zo heel moeilijk).. Het is niet alleen maar kaartjes knippen en mensen te woord staan, er komt wel meer bij kijken.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 16 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 16 van 17 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum