Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eten tijdens bevalling

+29
Mida4you
loesje
Jelin
Spring
Dolphinne
Meeko
Chelle
Linda
Happydobby
Darius
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
Monnie
Limburg85
sabje
Smaragdje
Liadan
Kat1980
pantuf
Vancity_girl
Annie24
Susan
PapillonRose
Parisienne
Nana
moepie
truestar
nisavi
catgirl85
33 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 8:52

Bij de eerste heb ik vanaf de eerste wee om 07.00 tot aan haar geboorte om 1.43 niets meer gegeten, heb er helemaal niet bij nagedacht eigenlijk. Ik weet nog wel goed dat ik bijna mocht gaan persen en mijn vriend even naar het restaurant was om snel een broodje voor hem te halen (hij had ook niets meer gegeten) en dat hij voor mij een kaasbroodje had meegenomen, wat dacht hij wel niet :P De tweede was een geplande keizersnede dus ik mocht sowieso niets meer eten of drinken van te voren. De de oudste mocht ik trouwens vanaf het moment dat ik moest gaan persen ook niet meer drinken/geen water helemaal niets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Monnie wo 18 mei 2011 - 8:52

Ik heb tijdens de weeën nog wel wat warm eten naar binnen geprobeerd te krijgen, maar had niet veel trek. Mijn man heeft het toen maar opgegeten smile

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Flip Fluitketel wo 18 mei 2011 - 8:55

Ik heb daar eigenlijk heel weinig behoefte aan gehad. De dagen voordat ik bevallen was en het al erg flink aan het rommelen was trouwens ook heel weinig behoefte aan gehad. Verder ben ik heb zaterdagochtend voor het laatst echt gegeten en pas zondagochtend toen ik bevallen was weer wat gegeten.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Bruintje Beer wo 18 mei 2011 - 9:16

Ik heb tijdens de bevalling en ervoor echt geen behoefte gehad aan eten. Had wel druivensuiker gegeten want dit adviseerde de VK.

Na de bevalling heeft mijn zwager een hamburger menu van de Mac gehaald en meegenomen naar het ziekenhuis. Had daar zo'n trek in.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Darius wo 18 mei 2011 - 9:17

Ik heb vorige week voor de bevalling van P.epijn nog gewoon avondeten gehad: asperges. Achteraf niet zo slim want je urine heeft daarna nog een hele vreemde vieze geur. (en ik kreeg een katheter, arme verloskundige....)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 9:52

Tijdens de 2e bevalling weet ik eigenlijk niet eens meer wat ik heb gegeten, denk een paar beschuiten ofzo.
Bij de 1e at ik tussen de middag vissticks, volop in de weeen, maar ik had er zo'n zin in....Dat is me vies tegengevallen, dus niet aan te raden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Happydobby wo 18 mei 2011 - 21:37

Darius schreef:Ik heb vorige week voor de bevalling van P.epijn nog gewoon avondeten gehad: asperges. Achteraf niet zo slim want je urine heeft daarna nog een hele vreemde vieze geur. (en ik kreeg een katheter, arme verloskundige....)

Ja daar dacht ik ook aan toen ik je bevallingsverhaal las Very Happy

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Linda wo 18 mei 2011 - 22:00

Vanaf een uur of 7 's ochtends begon het te rommelen. Ik heb ontbeten met een gebakken ei, 's middags een hele zak pepernoten op. 's Avonds waren de weeën heftiger en toen hebben we nog gewoon avond eten op, wraps met kipfilet en knoflooksaus Very Happy .
Rond 11 uur 's avonds heb ik enorm gespuugd en aan de diarree.. Om 3 uur 's nachts is onze dochter geboren. En daarna had ik weer enorme honger. Laughing Toen hebben we in het geboortehotel broodjes kaas en beschuit met muisjes gegeten (althans, ik, man had geen trek).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Chelle wo 18 mei 2011 - 22:10

Ik heb tijdens de bevalling niks gegeten.
Ik probeerde een hapje meuslireep te eten maar dat kwam er gelijk weer uit. (het schijnt dat je bij 4 en 7 cm ontsluiting even erg misselijk kan worden zei de vk. Dit "geluk" had ik dan ook Wink

De bevalling begon 3 uur snachts en om 13 uur is ons meisje geboren. Ik heb pas wat gegeten om 15 uur smiddags.
Wel hebben ze tijdens de bevalling een infuus met suiker- en zoutwater aangebracht voor extra energie. Dat heeft goed geholpen.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 23:07

Chelle schreef:Ik heb tijdens de bevalling niks gegeten.
Ik probeerde een hapje meuslireep te eten maar dat kwam er gelijk weer uit. (het schijnt dat je bij 4 en 7 cm ontsluiting even erg misselijk kan worden zei de vk. Dit "geluk" had ik dan ook Wink


Dat had ik bij de 1e dus ook, na de vissticks. Geen goede combi dus...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Meeko wo 18 mei 2011 - 23:08

Bij Senna duurde het 22 uur dus heb ik wel gegeten. Maar wat weet ik niet meer. Bij Elin heb ik een heel pakje dextro naar binnen gewerkt.
Maar als ik een wee kreeg tufde ik ze uit, haha.
Daarna moest ik naar t zieken huis en kreeg ik een beschuitje en avond eten. Dat was om half 6 ofzo, had toen ook echt wel weer trek!
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 23:37

Nou in die 23 uur dat ik aan het bevallen was moest ik echt tussendoor even wat eten Wink Ik heb beschuit op in het ziekenhuis, na de ruggenprik een beetje warm eten en wat muesli repen en pakjes Sultana. Ik had alleen die dag niet zo veel gedronken. Alleen een paar glaasjes appelsap en 1 glas cola

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Dolphinne wo 18 mei 2011 - 23:43

De weeen begonnen bij mij om half 7 's avonds. Heb toen nog gewoon warm gegeten. (wist ook nog niet 100% zeker of het al begonnen was en was al bezig met koken Wink)
De volgende ochtend om half 10 is ons zoontje geboren.
Heb geloof ik ook niks meer gegeten tussendoor.

Na de bevalling kreeg ik toen 2 boterhammen met kaas en een kopje thee. Die moest ik ook eerst opeten voor ik ging douchen en voor we naar huis mochten.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 0:06

Razz_ schreef:Nou in die 23 uur dat ik aan het bevallen was moest ik echt tussendoor even wat eten Wink Ik heb beschuit op in het ziekenhuis, na de ruggenprik een beetje warm eten en wat muesli repen en pakjes Sultana. Ik had alleen die dag niet zo veel gedronken. Alleen een paar glaasjes appelsap en 1 glas cola

Die ruggeprik had je voor de keizersnee denk ik?
Ik mocht dus niks eten na die tijd, ivm eventuele misselijkheid, maar ook om darmproblemen te voorkomen, obstipatie.
Ik wist natuurlijk niet van tevoren dat ik een keizersnee zou krijgen, maar heb 'smorgens heel licht ontbeten met 2 beschuitjes. Maar goed ook, 3 uur later waren ze er al.
Ik kreeg om 8.45 een keizersnee, en mocht pas 's avonds tegen 17.00 wat fruit eten. De volgende dag kreeg ik pas weer normale maaltijden. Drinken mocht wel, maar o, wat had ik een trek na de keizersnee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Spring do 19 mei 2011 - 0:21

Ik heb niets gegeten geloof ik. Wel wat gedronken. Mijn bevalling duurde een kleine 4.5 uur dus had ook geen tijd om te eten.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Jelin do 19 mei 2011 - 2:37

Ik heb ook niets gegeten. Had er geen behoefte aan. Was die avond op een verjaardag geweest en had ditmaal extra gesnoept haha.. Is maar goed ook, want diezelfde avond/nacht begonnen mijn weeen. Na mijn keizersnede had ik wel ongelofelijke honger en heb ik beschuit met muisjes en thee gekregen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 2:47

Jelin schreef:Ik heb ook niets gegeten. Had er geen behoefte aan. Was die avond op een verjaardag geweest en had ditmaal extra gesnoept haha.. Is maar goed ook, want diezelfde avond/nacht begonnen mijn weeen. Na mijn keizersnede had ik wel ongelofelijke honger en heb ik beschuit met muisjes en thee gekregen.

Vaag dan eigenlijk dat ik niks mocht eten! Ik had echt vreselijke honger. Mijn man kreeg lekker warm eten, en ik alleen een beetje fruit,maar dat mocht ook pas 8 uur later...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  loesje do 19 mei 2011 - 2:58

ik heb teweinig gegeten tijdens mijn bevalling daardoor ben ik heel even weggezakt (was kapot) toen ik onze zoon eruit geperst had. Ik raad je daarom aan om goed te eten van te voren of tijdens de weeen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Mida4you do 19 mei 2011 - 2:59

Ik heb ook niks gegeten tijdens mijn bevalling. Heb het wel geprobeerd omdat mijn bevalling 22 uur duurde maar heb gehad want ik moest er niets aan denken!!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Jelin do 19 mei 2011 - 3:12

_MamaRosa_ schreef:
Jelin schreef:Ik heb ook niets gegeten. Had er geen behoefte aan. Was die avond op een verjaardag geweest en had ditmaal extra gesnoept haha.. Is maar goed ook, want diezelfde avond/nacht begonnen mijn weeen. Na mijn keizersnede had ik wel ongelofelijke honger en heb ik beschuit met muisjes en thee gekregen.

Vaag dan eigenlijk dat ik niks mocht eten! Ik had echt vreselijke honger. Mijn man kreeg lekker warm eten, en ik alleen een beetje fruit,maar dat mocht ook pas 8 uur later...

Ik mocht pas wat eten toen mijn ruggenprik uitgewerkt was en dat was om 2.00 's nachts haha. Had ruim 24 uur niets meer gegeten. Mijn man kreeg geen eten aangeboden, maar ook een beschuitje toen alles achter de rug was. We kwamen trouwens pas om 18 uur aan in het ziekenhuis.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Teddyaapje do 19 mei 2011 - 5:11

Ik heb alleen ontbeten van tevoren (werd ingeleid) geloof dat ik 1 boterham gehad heb. Tijdens de bevalling kreeg ik niks omdat ze bang waren dat ik een keizersnede zou krijgen. Gelukkig mocht ik wel wat water drinken en ik heb een kauwgom gehad omdat ik zo'n droge mond had.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Susan do 19 mei 2011 - 5:16

Ik denk dat je niks mocht eten voor het geval je onder narcose zou moeten, dan moet je nuchter zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 5:33

Hier 3x ingeleid en 3x gewoon ontbeten van te voren. Daarna niks meer gegeten.
Alleen bij de laatste kregen we dat ik net aan het infuus zat een oranje gebakje aangeboden, en die ging er nog in.
Mijn man kreeg wel alle keren tijdens de maaltijden eten aangeboden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Teddyaapje do 19 mei 2011 - 9:16

Susan schreef:Ik denk dat je niks mocht eten voor het geval je onder narcose zou moeten, dan moet je nuchter zijn.

Als je reageerde op mijn reactie; dat klopt inderdaad
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Teddyaapje do 19 mei 2011 - 9:17

Er zijn trouwens ook best wat vrouwen die overgeven tijdens de bevalling
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling - Pagina 2 Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum