Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eten tijdens bevalling

+32
Shisha
Jade
Jezzie
SarahKey
Pompoen
Dora
Filoria
PapillonRose
Ella
Printje
Slakje
Aggi
kwak
Takkie
Silke
tweeling
Caroow
Niene
Happydobby
Dikkie Dik
Pink!
Steep
Pinkel
Lonely Goatherd
Zonneschijn
Sun88
Floor
Tania
Susan
_Lana_
Linda
Teddyaapje
36 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Eten tijdens bevalling

Bericht  Teddyaapje ma 1 jul 2013 - 0:00

In de cursus HypnoBirthing heb ik geleerd dat het belangrijk is om tijdens de bevalling (geregeld kleine dingen) te eten omdat de baarmoeder een spier is die ook kan verzuren bij langdurige inspanning. Als je niet eet is de kans groot dat je meer pijn ervaart. 

Tijdens de bevalling van T. mocht ik niet eten in het zh omdat ze bang waren dat ik een ks zou krijgen, ik kan me wel nog herinneren dat ik honger (en dorst!!) had.

Nu gaf mijn vk ook aan dat het juist goed is om te eten en dat ik, mocht ik naar het zh moeten ik maar gewoon zelf eten moest meenemen en het evt. stiekem moest eten. 

Maar wat voor eten moet ik in mn ziekenhuistas stoppen. Ik denk dat liga ed. te 'droog' zijn en dat ik dat niet weg krijg.

Wat hebben jullie gegeten tijdens de bevalling??
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Linda ma 1 jul 2013 - 0:02

Niks, mijn lichaam wilde mijn maag leeg hebben. Ik was aan het spugen, zelfs water kwam er gelijk uit.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  _Lana_ ma 1 jul 2013 - 0:04

Mijn weeën zijn vrijdagavond begonnen en ik ben zondagavond bevallen. In die dagen heb ik alleen een heel klein bakje yoghurt op.
Kreeg niets door mijn keel.

Ik zou iets lichts eten inderdaad, een bakje yoghurt, banaan een appel. Geen droge dingen.
Al denk ik dat je op dat moment zou moeten kijken waar je trek in hebt. Je wil thuis bevallen toch?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Susan ma 1 jul 2013 - 0:04

De eerste keer een beschuitje met aardbei en een bakje yoghurt, helemaal in het begin, daarna niet meer. De tweede keer een afbakbroodje met ham, ook heel in het begin toen de weeën nog niet zo hevig waren. Daarna ook niks meer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Susan ma 1 jul 2013 - 0:06

Stiekem eten zou ik sowieso niet doen, het lijkt mij wel een risico als je toch onder narcose moet en het ziekenhuispersoneel is in de veronderstelling dat je nuchter bent terwijl je dat niet bent.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Tania ma 1 jul 2013 - 0:14

Ik heb alleen maar een paar dextroblokjes op. Die propte mijn man naar binnen omdat ze op de cursus hadden gezegd dat dat goed was om te eten tijdens de bevalling Laughing 

Stiekem eten terwijl ze dat afraden in het ziekenhuis zou ik ook niet doen, ze zeggen dat niet voor niks lijkt me.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  _Lana_ ma 1 jul 2013 - 0:14

Susan schreef:Stiekem eten zou ik sowieso niet doen, het lijkt mij wel een risico als je toch onder narcose moet en het ziekenhuispersoneel is in de veronderstelling dat je nuchter bent terwijl je dat niet bent
Ik zou ook écht niet stiekem gaan eten.
Net wat Susan zegt, stel je eens voor dat je toch onder narcose moet.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Gast ma 1 jul 2013 - 0:18

Toen ik 1 cm ontsluiting had heb ik nog 2 boterhammen gegeten. Daarna niet echt iets meer. Op een gegeven moment dacht ik dat ik wat wou en vroeg ik mijn vriend om Liga te pakken. Toen hij de verpakking in de keuken open maakte, rook ik het al en kon ik die geur echt niet hebben. Moest opeens kokhalzen bij het idee om een Liga te moeten eten confused. Heb wel gewoon water gedronken.

Als ik nu weer zou moeten bevallen dan zou ik kiezen voor een muesli-reep of yoghurt met fruit ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Floor ma 1 jul 2013 - 0:19

ik had sultanas en liga's. Dextro snoepjes en aa drink, water en appelsap. 
in de middag heb ik brood en een beschuit op, ziekenhuismaaltijd, omdat ik al uren aan het bevallen was en ik inmiddels heel veel honger had.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Sun88 ma 1 jul 2013 - 0:25

Ik heb normaal avondgegeten, daarna begonnen de echte weeen te komen. In de nacht niets gegeten, in de ochtend naar het ziekenhuis gegaan voor een ruggenprik. Doordat ik dus niets meer voelde van de pijn, gewoon eetlust gehad en s ochtends als s middags brood op en fruit. Tijdens de bevalling liep de co assistent af en aan met glazen water die ik door een rietje leegdronk, wat had ik een droge strot zeg.

Stiekem eten zou ik echt niet doen, ze hebben niet voor niets bedacht dat je nuchter moet zijn als je onder narcose gaat.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Teddyaapje ma 1 jul 2013 - 0:26

Ik wil idd thuis bevallen, maar zo'n ziekenhuistas moet je toch klaarzetten voor het geval dat. Dan stop ik er t liefst meteen wat eten bij. 

Mocht ik toch onder narcose moeten dan kan mn vriend natuurlijk aangeven dat ik wat gegeten heb. Voor zover ik weet is het nuchter blijven alleen om ervoor te zorgen dat je na de narcose minder misselijk bent en niet spuugt zodat zij dat niet hoeven te poetsen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Zonneschijn ma 1 jul 2013 - 0:27

Ik heb niks gegeten, was er ook totaal niet mee bezig eigenlijk.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Susan ma 1 jul 2013 - 0:30

Teddyaapje schreef:

Mocht ik toch onder narcose moeten dan kan mn vriend natuurlijk aangeven dat ik wat gegeten heb. Voor zover ik weet is het nuchter blijven alleen om ervoor te zorgen dat je na de narcose minder misselijk bent en niet spuugt zodat zij dat niet hoeven te poetsen.

Dat is niet waar. Je moet nuchter blijven omdat anders tijdens de ingreep je maaginhoud omhoog kan komen en in je longen terecht kan komen, waardoor je longontsteking kunt krijgen. Het is dus niet alleen om misselijkheid en spugen te voorkomen, er is echt wel een goede reden voor. Als iemand een spoedoperatie krijgt dan kun je niet voorkomen dat diegene niet nuchter is en dan worden er voorzorgsmaatregelen getroffen, maar persoonlijk vind ik het wel stom om stiekem te gaan eten als er tegen je is gezegd dat je nuchter moet blijven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Lonely Goatherd ma 1 jul 2013 - 0:34

Heel in het begin heb ik anderhalve rijstwafel op, verder niets meer omdat de pijn te heftig werd. Wel behoorlijk veel water gedronken, had echt dorst.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Pinkel ma 1 jul 2013 - 0:36

Teddyaapje schreef:Ik wil idd thuis bevallen, maar zo'n ziekenhuistas moet je toch klaarzetten voor het geval dat. Dan stop ik er t liefst meteen wat eten bij. 

Mocht ik toch onder narcose moeten dan kan mn vriend natuurlijk aangeven dat ik wat gegeten heb. Voor zover ik weet is het nuchter blijven alleen om ervoor te zorgen dat je na de narcose minder misselijk bent en niet spuugt zodat zij dat niet hoeven te poetsen.

Het is niet dat ze dan niet hoeven te poetsen. Maar als je onder narcose gaat wordt er ook een tube in je luchtpijp geplaatst. Als je gaat braken als de tube er nog inzit loop je het risico dat er braaksel via je luchtpijp in je longen terechtkomt! Hierdoor kan je een flinke longonsteking oplopen met alle gevolgen van dien, dus ik zou niet stiekem gaan eten als ik jou was.

Zelf kreeg ik tijdens mijn bevalling geen hap door mijn keel. Ik heb wel nog ontbeten vlak daarvoor en tijdens de bevalling zelf alleen kleine beetjes gedronken.
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Steep ma 1 jul 2013 - 0:39

Susan schreef:
Teddyaapje schreef:

Mocht ik toch onder narcose moeten dan kan mn vriend natuurlijk aangeven dat ik wat gegeten heb. Voor zover ik weet is het nuchter blijven alleen om ervoor te zorgen dat je na de narcose minder misselijk bent en niet spuugt zodat zij dat niet hoeven te poetsen.

Dat is niet waar. Je moet nuchter blijven omdat anders tijdens de ingreep je maaginhoud omhoog kan komen en in je longen terecht kan komen, waardoor je longontsteking kunt krijgen. Het is dus niet alleen om misselijkheid en spugen te voorkomen, er is echt wel een goede reden voor. Als iemand een spoedoperatie krijgt dan kun je niet voorkomen dat diegene niet nuchter is en dan worden er voorzorgsmaatregelen getroffen, maar persoonlijk vind ik het wel stom om stiekem te gaan eten als er tegen je is gezegd dat je nuchter moet blijven.

Ik vind het ook bijzonder raar dat dit je is aangeraden. Die regels zijn er niet voor niets en zeker niet omdat ze geen troep willen opruimen.

Ontopic: ik had van te voren bij mijn schoonouders gegeten (lekker scampi's) helaas kwamen die er weer uit. Ik had ook totaal geen behoefte aan eten.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Pink! ma 1 jul 2013 - 0:42

Niks, ik spuugde ook alles uit.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Dikkie Dik ma 1 jul 2013 - 0:44

Alleen ontbijt, maar was daarna meteen aan de diarree. En toen de weeen eenmaal waren begonnen, kon ik niks verdragen. Alles kwam er uit. Water, appelsap. Ik heb dus 16 uur niets gegeten.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Tania ma 1 jul 2013 - 0:45

Ik zou trouwens serieus overwegen om een andere verloskundige te nemen als ze me zou aanraden stiekem te gaan eten als de artsen zeggen dat het niet mag. Als ze zo'n raar advies geeft zou ik ook aan haar andere adviezen gaan twijfelen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Happydobby ma 1 jul 2013 - 0:45

Ik zou van die crackertjes eten en water drinken.

Ik heb trouwens 3 uur voor de keizersnee nog vla gehad van de verpleegkundige. Het waren maar een paar hapjes maar ik vond het wel lekker. Er werd ook helemaal niet gesproken over een evt een keizersnee. Ik kreeg gelukkig een ruggeprik.

Maar wat de rest zegt klopt, voedselaspiratie is erg gevaarlijk, daar krijg je longontsteking van en die is lastig te behandelen.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Niene ma 1 jul 2013 - 0:54

Ik heb alleen maar lopen spugen bijna 23 uur lang.. Moest niet aan eten denken.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Caroow ma 1 jul 2013 - 1:10

Ik kreeg in het ziekenhuis toen de ruggeprik net was gezet een beschuitje met hagelslag.


Laatst aangepast door Caroow op ma 1 jul 2013 - 1:13; in totaal 1 keer bewerkt
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  tweeling ma 1 jul 2013 - 1:12

Ik had in het begin nog gewoon avondeten gehad, lasagne...een klein bordje. Daarna s avonds nog wat druiven. Verder niks, geen tijd voor gehad. Ik heb wel water gedronken geloof ik maar zelfs dat weet ik niet meer zeker...
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  tweeling ma 1 jul 2013 - 1:13

Caroow schreef:Ik kreeg in het ziekenhuis toen de ruggeprik net was gezet een beschuitje blote met hagelslag.

 Spannend...een bloot beschuitje Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Teddyaapje ma 1 jul 2013 - 1:16

Oke, dat van dat voedsel in de longen lopen is natuurlijk wel een ander verhaal, dat wist ik niet. Mijn verloskundige had het niet letterlijk over stiekem eten maar over zelf iets meenemen voor als ik daar niks zou krijgen (als ik buiten etenstijden daar zou komen oid). 

Ik ga zo bij de supermarkt maar even kijken wat ik mee kan nemen, neem gewoon van alles mee, dan kan ik op t moment zelf beslissen wat ik wil eten.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens bevalling Empty Re: Eten tijdens bevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum