Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke taal zou je willen leren?

+25
Susan
_DoI
Parisienne
Jordana
Zininzon
Zwoesj
luisa
TGR
Toet
Sweety
Blond
Verde
Oasis
Zora
TNMN
Mizz_S
Jeanette
Mariposa
Monte
nina
Lenthe
Bliss
May
SuperGrover
Polly
29 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:08

Haha same here met Deens :P volgens mij heeft Zweeds ook meer van Engels dan Deens. Maar ik weet het ook niet zeker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  luisa wo 18 mei 2011 - 0:12

Marin schreef:
luisa schreef:Ik wil graag Albanees leren om met mijn schoonfamilie te kunnen communiceren. Of eventueel Macedonisch, ooit zie ik me daar wel een huis hebben.

Wat gaaf! Ben je daar ook geweest dan? Ik ben nou toch ook wel benieuwd in welk land je nu woont. Ik dacht altijd Italie, maar misschien is dat wel helemaal niet goed. Als je 't niet wilt vertellen hier, mag 't ook per pm hoor. Macedonisch lijkt heel erg op Bulgaars, maar heeft wel de J en zo zijn er nog wat vocabulaire verschillen. Maar ik kon 't daar op zich allemaal wel een beetje begrijpen. Huis aan Lake Ohrid toevallig? Mooi!

weg..


Laatst aangepast door luisa op wo 18 mei 2011 - 1:25; in totaal 1 keer bewerkt
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Verde wo 18 mei 2011 - 0:26

Polly schreef:
Sabgirl schreef:Ik spreek naast Nederlands behoorlijk Engels en daarnaast nog een klein beetje Frans en Duits. Maar die laatste 2 van de middelbare school en daar moet ik wel weer inkomen om een beetje vlot te kunnen praten.
3 jaar geleden ben ik begonnen met Portugees leren en dat spreek ik nu ook redelijk. Al merk ik dat ik door het nu een tijdje niet meer toe te passen dat het wel wegzakt.
Leuk om te lezen dat er meerdere meiden hier zijn die Portugees ( willen leren) spreken! Is toch een meer zeldzamere taal dan bijv. Spaans.

En gisteren bedacht ik me dat ik het me wel bijzonder lijkt om gebarentaal te kunnen spreken!

Wat leuk, waarom ben jij Portugees gaan leren? En leer je echt Portugees of Braziliaans?


Ik leer echt Portugees. 4 jaar geleden was ik 2 maanden in Portugal in het binnenland en ik vond alle mensen daar zo aardig, maar zij konden geen of amper Engels helaas. Ik ben toen als het ware "verliefd" geworden op het land, de mensen en dus ook de taal. Vind het een veel mooiere taal dan Spaans bijvoorbeeld, dat klinkt wat harder voor mijn gevoel. Dus ja, daarom wil ik de taal leren spreken. Ik zie mezelf daar misschien ook nog wel gaan wonen ooit Wink Heb al 2 keer een aantal weken in Porto 'gewoond' bij een gastfamilie tijdens de taallessen daar. Voelt goed!

Misschien heb ik erover heen gelezen hoor, maar ga je naar Brazilië om te reizen of werk/stage? En leer jij dus Braziliaans Portugees? Volg je ergens een cursus of doe je het zelf uit boeken?
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:58

Ik zou beter spaans willen leren. Ik heb dat 1 jaar gehad, maar veel weer verleerd.

Verder vind ik Zweeds een heerlijke taal. Daar zou ik wel wat dingen van willen leren haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Polly wo 18 mei 2011 - 1:01

Marin schreef:
Gloria schreef:Gisteren zaten er twee Deense mannen in de trein. Ik vind het al heel wat dat ik het verschil tussen Deens en Zweeds kon horen. Ik vind Deens net Nederlands, alleen dan de vermompelde versie. Waar je dus geen fluit van begrijpt. Het valt me ook op dat in het Deens veel Engels zit, klopt dat?

Haha ja klopt, ik zei altijd dat Deens een mix is tussen Duits, Nederlands, Engels en Gronings. Vooral dat Groningse herken ik, met dat gemompel en ingeslik. En logisch dat Scandinavische talen op Engels lijken, want de Engelse taal heeft veel Old Norse invloeden, vandaar smile


Ik vind Deens trouwens niet meer op Engels lijken dan Nederlands, ik vind Deens meer op een soort onverstaanbaar Duits lijken of zo.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Polly wo 18 mei 2011 - 1:07

Sabgirl schreef:
Polly schreef:
Sabgirl schreef:Ik spreek naast Nederlands behoorlijk Engels en daarnaast nog een klein beetje Frans en Duits. Maar die laatste 2 van de middelbare school en daar moet ik wel weer inkomen om een beetje vlot te kunnen praten.
3 jaar geleden ben ik begonnen met Portugees leren en dat spreek ik nu ook redelijk. Al merk ik dat ik door het nu een tijdje niet meer toe te passen dat het wel wegzakt.
Leuk om te lezen dat er meerdere meiden hier zijn die Portugees ( willen leren) spreken! Is toch een meer zeldzamere taal dan bijv. Spaans.

En gisteren bedacht ik me dat ik het me wel bijzonder lijkt om gebarentaal te kunnen spreken!

Wat leuk, waarom ben jij Portugees gaan leren? En leer je echt Portugees of Braziliaans?


Ik leer echt Portugees. 4 jaar geleden was ik 2 maanden in Portugal in het binnenland en ik vond alle mensen daar zo aardig, maar zij konden geen of amper Engels helaas. Ik ben toen als het ware "verliefd" geworden op het land, de mensen en dus ook de taal. Vind het een veel mooiere taal dan Spaans bijvoorbeeld, dat klinkt wat harder voor mijn gevoel. Dus ja, daarom wil ik de taal leren spreken. Ik zie mezelf daar misschien ook nog wel gaan wonen ooit Wink Heb al 2 keer een aantal weken in Porto 'gewoond' bij een gastfamilie tijdens de taallessen daar. Voelt goed!

Misschien heb ik erover heen gelezen hoor, maar ga je naar Brazilië om te reizen of werk/stage? En leer jij dus Braziliaans Portugees? Volg je ergens een cursus of doe je het zelf uit boeken?

Wat leuk zeg! Ik ben tegenwoordig ook helemaal fan van Portugees, terwijl ik eerst alleen maar Spaans wilde leren. Mijn liefde voor Portugees is eigenlijk begonnen met mijn vriend, hij komt uit de buurt van Porto. Ik zie mezelf ook wel daar wonen, terwijl ik eerst alleen maar naar Spanje wilde verhuizen. Ik ga deze zomer in ieder geval wat rondreizen door Portugal, om te zien hoe het me tegenwoordig bevalt (het is alweer jaren geleden dat ik er was).
Ik ga stage lopen in Brazilië, ik zal dus uiteindelijk Braziliaans leren maar ik ben begonnen met Portugees dus ik ben op het moment een beetje in de war. Ik volg geen cursus, ik heb boeken, internet, tv en Portugese mensen om me heen, dus daar probeer ik het een beetje mee te redden. Ik zou graag een cursus volgen, maar ik ga ervan uit dat ik het redelijk snel op kan pikken in Brazilië, omdat ik wel gewoon vloeiend Spaans spreek.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 1:24

Luisa, ik dacht dat door je avatar, dat vandaar. Maar je mag je berichtje weg halen hoor als je wilt :P Skopje vond ik ook een ontzettend leuke stad, heb zelden zo goed gefeest als daar. En ook wel een heel mooi oud centrum.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 2:03

Ik heb wel gemerkt als je vloeiend deens spreekt dat je zweeds en noors ook verstaat, sommige woorden en uitspraken zijn wel anders. Toen ik op Rhodos zat zat het er nog wel aardig in en ik had een noorse collega en ik sprak in het deens tegen haar en zij in het noors tegen mij en we konden elkaar prima verstaan.
Deens is gewoon een spraakgebrek :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Zininzon wo 18 mei 2011 - 4:54

Ik kan wel een beetje Zweeds schrijven en lezen, maar zou het nog wel willen leren uitspreken (ook wel handig).
Kunnen we geen Zweeds clubje oprichten? Kunnen we met elkaar oefenen :P

Verder zou ik mijn Spaans wel willen ophalen, heb 1 jaartje les gehad, maar dit is voor mij nutteloos omdat ik er totaal niks mee doe.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Jordana wo 18 mei 2011 - 4:56

Russisch, Pools, Frans, Spaans
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Parisienne wo 18 mei 2011 - 6:54

Hebreeuws.. en dat gaat ooit gebeuren! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  _DoI wo 18 mei 2011 - 6:58

Ik spreek vloeiend Zweeds en vind het een prachtige taal. Ik zou graag nog Fins en Spaans willen leren.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Susan wo 18 mei 2011 - 7:00

Gebarentaal. Turks lijkt me denk ik ook wel leuk om te leren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 7:17

Ik vind Zweeds altijd een beetje hetzelfde klinken als Fries, maar dat klopt ook wel smile

Zininzon, je kunt op internet zweedse cursussen vinden hoor, gratis en incl. geluidsfragmenten smile Ik heb zelf ook de Pimsleur cursus, het lastige daarvan is alleen dat je het hoort en na moet zeggen, maar niet voor je ziet, dus dan moet je de woorden weer gaan opzoeken. (en het is een engelse cursus)

Jag talar lite svenska Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 7:19

Het Engels wil ik beter onder de knie krijgen. 't Is op zich best goed, maar ik ben in het buitenland nog teveel zoekende naar de juiste woorden en de juiste zinsopbouw.

En Italiaans, want dat vind ik gewoon een hele fascinerende taal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  ThinkPink wo 18 mei 2011 - 7:24

Italiaans. Ik heb enige jaren geleden al 2 cursussen gevolgd, het is echt een hele mooie taal. Helaas ben ik veel alweer vergeten Neutral

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Zininzon wo 18 mei 2011 - 7:58

Fauve schreef:Ik vind Zweeds altijd een beetje hetzelfde klinken als Fries, maar dat klopt ook wel smile

Zininzon, je kunt op internet zweedse cursussen vinden hoor, gratis en incl. geluidsfragmenten smile Ik heb zelf ook de Pimsleur cursus, het lastige daarvan is alleen dat je het hoort en na moet zeggen, maar niet voor je ziet, dus dan moet je de woorden weer gaan opzoeken. (en het is een engelse cursus)

Jag talar lite svenska Very Happy

Ik herken ook wel wat van het Twents in Zweeds Wink
Ja, ik heb wel een site met een grammatica-cursus en een site met gesproken woorden gevonden, maar het komt er niet van. Het blijft steken op wekelijks mail/sms-contact met een Zweedse jongen en dat vind ik al heel wat!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Middleme wo 18 mei 2011 - 8:08

Russisch, Italiaans en misschien Spaans, Portugees, Zweeds.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Raindrop wo 18 mei 2011 - 8:14

Frans omdat dat gewoon gigantisch handig is in het land waar ik nu woon. Ik kan wel een beetje Frans maar ik wil het echt goed kunnen.
Verder zou ik ook heel goed Duits en Engels willen spreken. Engels kan ik goed maar ik zou het willen spreken zonder dat ik naar woorden zoek.

Verder zou ik ook Japans willen spreken.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Belle1985 wo 18 mei 2011 - 8:44

De talen op school waren vroeger mijn favoriet. Nederlands, Duits en Frans. Engels ben ik mondeling helaas iets minder goed in. Inmiddels ben ik al een aantal jaar van school af maar ik zou graag goed Duits willen spreken (al ben ik echt de enige in mijn omgeving Laughing) of Grieks. Daarnaast vind ik Nederlands ook nog steeds interessant. Zit er wel eens aan te denken om een taalcursus te gaan volgen, misschien in de toekomst.
Belle1985
Belle1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 87
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 9:04

Ik zou wel vloeiend engels willen kunnen schrijven en spreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 4 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum