Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke taal zou je willen leren?

+25
Susan
_DoI
Parisienne
Jordana
Zininzon
Zwoesj
luisa
TGR
Toet
Sweety
Blond
Verde
Oasis
Zora
TNMN
Mizz_S
Jeanette
Mariposa
Monte
nina
Lenthe
Bliss
May
SuperGrover
Polly
29 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 10:06

Turks.

Frans en Duits heb ik op de middelbare school gehad en daarna vond ik het wel welletjes. Ik spreek ze beiden niet en mis ze ook beiden niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 10:06

Polly schreef:
Ik heb dan wel geen Engels gestudeerd, maar ik ben volgens mij door de jaren heen ook tweetalig geworden. Er zijn in ieder geval genoeg dingen die ik liever in het Engels doe dan in het Nederlands! Waar heb jij Spaans geleerd trouwens?

En wat betreft het Deens, tsja, wat kan ik ervan zeggen. :-) Ik heb een cursus gevolgd, ik heb Deense vriendinnen waardoor ik de taal geregeld hoor en ook wel altijd meekrijg waar het over gaat, ik kan dingen gewoon lezen en kleine gesprekjes voeren. Het was vrij gemakkelijk om de taal tot op dit basis niveau te leren, maar daarna is mijn motivatie echt compleet verdwenen! Het is gewoon een vrij nutteloze taal, en daarnaast ontzettend lelijk haha! Ik ben niet van plan om hier ooit weer te gaan wonen en ik heb dus een paar maanden geleden besloten om mijn energie op het Portugees te richten.

Haha ja Deens is zo lelijk. Maar ik ben het toch zo gaan waarderen, en ik mis het soms echt. Ik ben gek op die klanken geworden. Dan ga ik hardop uit Harry Potter voor mezelf voorlezen, of naar de website Forvo luisteren (= geweldige website voor uitspraak van woorden in alle talen!)

Spaans heb ik geleerd op de middelbare school, 5 jaar gehad, ook eindexamen in gedaan. En in Amerika nog een jaar op highschool, wat toch weer heel anders was, dat Latijns-Amerikaanse Spaans. Heb het daar veel beter geleerd, en met m'n Duitse vriendinnetje met wie ik samenwoonde, praatte ik op een gegeven moment bijna alleen maar Spaans. Zoals 'de jeugd' hier vaak Engelse woorden gebruikt in hun taal, gebruikten wij in het Engels juist constant Spaans er door. Was heel grappig om te zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  nina di 17 mei 2011 - 10:07

Ik ben trouwens Engels gaan studeren omdat ik dan mag lesgeven op de middelbare school...
Het is overigens per toeval Engels geworden, het had ook wiskunde kunnen zijn...

Maar vind 't wel heel leuk hoor! :-)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 10:09

nina schreef:Ik ben trouwens Engels gaan studeren omdat ik dan mag lesgeven op de middelbare school...
Het is overigens per toeval Engels geworden, het had ook wiskunde kunnen zijn...

Maar vind 't wel heel leuk hoor! :-)

Oh grappig, jij vind het lesgeven dus leuker dan de taal eigenlijk? Meestal zie je bij Engels dat mensen echt een liefde voor de taal hebben, en helemaal verzot zijn op alles Brits.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Mariposa di 17 mei 2011 - 10:29

Ik zou ooit nog wel eens Spaans of Arabisch willen leren. Helaas spreek ik naast het Nederlands alleen maar Engels en dat ook nog niet eens vloeiend. Duits en Frans zijn na de middelbare school helemaal weggezakt.
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Jeanette di 17 mei 2011 - 10:44

Vloeiend Frans, vind het zo'n mooie zangerige taal.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Mizz_S di 17 mei 2011 - 10:54

Ik spreek Engels (erg goed want heb het gestudeerd dus dat mag dan ook wel), goed Duits, vrij redelijk Frans en een klein beetje Russisch. Ik zou mn Frans nog wel wat willen verbeteren, ook omdat ik het vaak nodig heb bij mn werk. Het zou dan echt gaan om mn spreekvaardigheid (want ik spreek nooit Frans) en de meest gecompliceerde grammatica dingen, over het algemeen gaat lezen met namelijk heel makkelijk af dus daar zit wel wat niveauverschil in. Mn Duitse spreekvaardigheid zou ik ook nog wel willen verbeteren, hoewel die eigenlijk al heel goed, maar het kan altijd beter natuurlijk. Frans en Duits ben ik ook dagelijks mee bezig in mn werk, net als Engels trouwens, alleen niet altijd op een even hoog niveau. Mijn Russisch is erg basis en dat gebruik ik ook niet veel, dat zou ik wel heel graag beter willen leren. Ook zou ik nog wel graag een nieuwe taal bijleren (tsja, zoveel talen eigenlijk wel). Ik denk in ieder geval Spaans en/of Italiaans en Pools. Ook zou ik graag een beetje Welsh willen leren, maar das niet echt te doen zelf.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Polly di 17 mei 2011 - 11:23

Marin schreef:

Haha ja Deens is zo lelijk. Maar ik ben het toch zo gaan waarderen, en ik mis het soms echt. Ik ben gek op die klanken geworden. Dan ga ik hardop uit Harry Potter voor mezelf voorlezen, of naar de website Forvo luisteren (= geweldige website voor uitspraak van woorden in alle talen!)

Spaans heb ik geleerd op de middelbare school, 5 jaar gehad, ook eindexamen in gedaan. En in Amerika nog een jaar op highschool, wat toch weer heel anders was, dat Latijns-Amerikaanse Spaans. Heb het daar veel beter geleerd, en met m'n Duitse vriendinnetje met wie ik samenwoonde, praatte ik op een gegeven moment bijna alleen maar Spaans. Zoals 'de jeugd' hier vaak Engelse woorden gebruikt in hun taal, gebruikten wij in het Engels juist constant Spaans er door. Was heel grappig om te zien.

Forvo is een handige website zeg!

Wat leuk dat jij Spaans op de middelbare school kreeg, die keuze had ik niet. Ik heb dus drie jaar een Spaanse avondcursus gevolgd toen ik nog op de middelbare school zat, en daarna op mijn vervolgopleiding nog twee jaar Spaans voor gevorderden. Daarna Erasmus uitwisseling gedaan in Spanje en uiteindelijk vorig jaar veel Latijns-Amerikaans Spaans geleerd op zee.

Wat jij zei dat iedereen denkt dat je een wandelend woordenboek bent, dat snap ik ook nooit zo goed. Ook al spreek ik 5 talen, het is logisch dat je iedere taal op een ander niveau spreekt. Ik zeg altijd maar dat het gewoon goed genoeg is om ervoor betaald te krijgen, blijkbaar. Daarvoor is het CEFR wel handig, dan kun je tenminste een realistisch beeld geven van hoe je een taal beheerst. Op mijn CV gebruik ik dat ook gewoon.

Ik hoop echt dat ik aan het einde van dit jaar fatsoenlijk Portugees spreek, dat zou ik leuk vinden. Ik ga een half jaar naar Brazilië dus daar kan ik genoeg oefenen.

Ik vind het in ieder geval interessant om te zien dat iedereen zo'n verschillende talen wil leren, zoals Russisch, Hebreeuws, Welsh, Pools en Turks :-)
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 12:02

Ja ik gebruik CEFR ook op m'n cv uiteraard. Heb vorig jaar gastcollege gehad van de mensen die daar aan mee hebben ontwikkeld. Voelde wel stoer Very Happy

Gaaf dat je naar Brazilie gaat, dat wist ik nog niet! Vandaar je Portugees, que bom!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  TNMN di 17 mei 2011 - 12:03

Italiaans smile
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 16:54

Portugees zou ik willen leren smile Ik spreek Nederlands,Engels,Spaans,Frans en Duits. Laatste 2 talen wat minder, de basis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 18:22

Ooit sprak ik vloeiend deens, dat zou ik wel weer op willen halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Zora di 17 mei 2011 - 18:24

Poeh, ik vind sowieso alle andere talen fascinerend, en ben jaloers op elk schattig kindje in het buitenland die al zo goed kan praten Very Happy ja, duh!

Ik wil heel graag NGT leren (misschien vanaf september een cursus). Verder zou ik heel graag echt vloeiend Frans willen spreken, en Zweeds. De basis voor Frans ligt er al, voor Zweeds totaal nog niet, alhoewel ik dat deze zomer misschien wat kan gaan opschroeven.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 19:58

Ik heb afgelopen winter een beginnerscursus Spaans gevolgd. En ik vind het zo leuk dat ik een vervolgcursus ga volgen komend najaar! Dit omdat ik toch wel met enige regelmaat naar Spanje of naar een Spaanstalig land ga. En dan is het toch wel erg handig als je een woordje Spaans kent.

Verder ben ik van huis uit al tweetalig (Fries-Nederlands) en heb ik op school Engels, Duits en Frans geleerd. Engels gaat me prima af, Frans ook wel, vind het ook een mooie taal. Ook met Duits kan ik me redelijk redden. Ik kan het verstaan en lezen. Spreken gaat me wat minder goed af, maar ik kan er mee uit de voeten.

Een aantal jaren terug zijn we vaak naar Frankrijk op vakantie geweest, toen een aantal jaar niet. Vorig jaar kwamen we er weer eens en toen kon ik me tot mijn verrassing nog prima redden in het Frans! Very Happy

Verder zou ik heel graag ook Italiaans willen leren, je hebt er alleen geen zak aan buiten Italië. De klank van de taal vind ik zo mooi! I love you

Oja, en ik zou ook best wel wat Hindi willen leren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 20:01

Ja ik, ik leer Zweeds smile

Eh Fins is een hele andere taalgroep dan de talen van de andere Scandinavische landen, Fins is namelijk geen Germaanse taal. Het valt in dezelfde "groep" als Hongaars, alleen weet ik daar even de naam niet van. Het is dus zeker niet zo dat alle buurlanden elkaar altijd kunnen verstaan. Wel hebben iig het Deens en het Zweeds overeenkomsten, dat ik weet. Eh dus, dit was al lang uitgelegd door Polly.

Ik zou nog graag gebarentaal leren.


Laatst aangepast door Fauve op di 17 mei 2011 - 20:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Oasis di 17 mei 2011 - 20:05

Ik spreek Nederlands en Engels, en een beetje Frans. Ik zou graag Zweeds en Fins leren, omdat ik de talen mooi vind en de landen ook smile.
Uit pure noodzaak zou ik ook Duits willen leren, omdat een groot deel van mijn schoonfamilie geen Nederlands of Engels kan en dan kunnen we dus niet communiceren.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 20:06

Marin schreef:Ik vind het altijd zo frappant dat mensen denken dat ik elk woord in het Engels ken, alsof ik een lopend woordenboek ben. Maar niks is minder waar, en ik ben juist door mijn tweetaligheid slechter geworden in beide talen! Ik spreek beide talen goed en vloeiend, maar ik merk dat ze allebei ergens op hoog niveau zijn gestagneerd en het echt niet beter wordt, slechter zelfs.


Muhaa dat denken mensen ook altijd van mij, dan gaan ze vragen: wat betekent dit? Eh weet ik veel. Bij mij is het trouwens ook gestagneerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 21:13

Fauve schreef:
Marin schreef:Ik vind het altijd zo frappant dat mensen denken dat ik elk woord in het Engels ken, alsof ik een lopend woordenboek ben. Maar niks is minder waar, en ik ben juist door mijn tweetaligheid slechter geworden in beide talen! Ik spreek beide talen goed en vloeiend, maar ik merk dat ze allebei ergens op hoog niveau zijn gestagneerd en het echt niet beter wordt, slechter zelfs.


Muhaa dat denken mensen ook altijd van mij, dan gaan ze vragen: wat betekent dit? Eh weet ik veel. Bij mij is het trouwens ook gestagneerd.

Ik heb dat dus met Nederlands. Ik ken ook echt niet elk woord en ik voel me altijd heel ongemakkelijk als mensen aan me vragen wat iets betekent, ik het niet weet en ze dan zeggen: "Écht niet?! Je studeert toch Nederlands?!"

En dan voel ik me een klein hoopje mens (ligt ook wel een beetje aan mezelf natuurlijk).

Ik zou graag mijn Engels weer zien verbeteren. Door mijn studie doe ik nog heel weinig met Engels terwijl ik vroeger wel goed in was. Daarnaast merk ik ook dat mijn Spaans weer enorm achteruit gaat, dus daar wil ik ook wel aan werken. Ik ga waarschijnlijk ook een minor Spaans doen volgend jaar smile.

Nieuwe taal om te leren: ik zou graag goed Italiaans spreken (hoewel mijn Frans en Duits pimpen ook echt geen overbodige luxe zou zijn. Het verstaan gaat allemaal nog redelijk, maar spreken...).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Verde di 17 mei 2011 - 21:16

Ik spreek naast Nederlands behoorlijk Engels en daarnaast nog een klein beetje Frans en Duits. Maar die laatste 2 van de middelbare school en daar moet ik wel weer inkomen om een beetje vlot te kunnen praten.
3 jaar geleden ben ik begonnen met Portugees leren en dat spreek ik nu ook redelijk. Al merk ik dat ik door het nu een tijdje niet meer toe te passen dat het wel wegzakt.
Leuk om te lezen dat er meerdere meiden hier zijn die Portugees ( willen leren) spreken! Is toch een meer zeldzamere taal dan bijv. Spaans.

En gisteren bedacht ik me dat ik het me wel bijzonder lijkt om gebarentaal te kunnen spreken!
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 21:17

Sabgirl schreef:

En gisteren bedacht ik me dat ik het me wel bijzonder lijkt om gebarentaal te kunnen spreken!

Dat lijkt mij ook bijzonder Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 21:20

Haha :P Een vriendin van mij studeert gebarentaal, het is echt super moeilijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 21:21

Fauve schreef:Haha :P Een vriendin van mij studeert gebarentaal, het is echt super moeilijk.

Mijn ex heeft zo'n korte cursus gedaan. Best leuk om dan ook wat dingen te leren. In groep acht wilde ik juf worden voor doven en dan ook goed gebarentaal leren natuurlijk smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 21:23

Ja ik heb een vak gehad bij Engels, over Engelse gebarentaal smile Was heel interessant!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Blond di 17 mei 2011 - 21:31

Spaans of Papiaments
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Sweety di 17 mei 2011 - 21:38

Italiaans
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 2 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum