Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke taal zou je willen leren?

+25
Susan
_DoI
Parisienne
Jordana
Zininzon
Zwoesj
luisa
TGR
Toet
Sweety
Blond
Verde
Oasis
Zora
TNMN
Mizz_S
Jeanette
Mariposa
Monte
nina
Lenthe
Bliss
May
SuperGrover
Polly
29 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Bliss di 17 mei 2011 - 21:39

Lichaamstaal zou ik ook nog wel eens willen leren angel

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Polly di 17 mei 2011 - 21:56

Marin schreef:Ja ik gebruik CEFR ook op m'n cv uiteraard. Heb vorig jaar gastcollege gehad van de mensen die daar aan mee hebben ontwikkeld. Voelde wel stoer Very Happy

Gaaf dat je naar Brazilie gaat, dat wist ik nog niet! Vandaar je Portugees, que bom!

Klinkt interessant! :-)

Sim, ik heb deze week mijn ticket geboekt, ik vertrek in augustus.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Polly di 17 mei 2011 - 21:57

Zora schreef:Poeh, ik vind sowieso alle andere talen fascinerend, en ben jaloers op elk schattig kindje in het buitenland die al zo goed kan praten Very Happy ja, duh!

Ik wil heel graag NGT leren (misschien vanaf september een cursus). Verder zou ik heel graag echt vloeiend Frans willen spreken, en Zweeds. De basis voor Frans ligt er al, voor Zweeds totaal nog niet, alhoewel ik dat deze zomer misschien wat kan gaan opschroeven.

Haha, ik vind buitenlandse kindjes ook vaak schattig, afhankelijk van de taal die ze spreken :-)
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Polly di 17 mei 2011 - 21:58

Sabgirl schreef:Ik spreek naast Nederlands behoorlijk Engels en daarnaast nog een klein beetje Frans en Duits. Maar die laatste 2 van de middelbare school en daar moet ik wel weer inkomen om een beetje vlot te kunnen praten.
3 jaar geleden ben ik begonnen met Portugees leren en dat spreek ik nu ook redelijk. Al merk ik dat ik door het nu een tijdje niet meer toe te passen dat het wel wegzakt.
Leuk om te lezen dat er meerdere meiden hier zijn die Portugees ( willen leren) spreken! Is toch een meer zeldzamere taal dan bijv. Spaans.

En gisteren bedacht ik me dat ik het me wel bijzonder lijkt om gebarentaal te kunnen spreken!

Wat leuk, waarom ben jij Portugees gaan leren? En leer je echt Portugees of Braziliaans?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 22:20

Fauve schreef: Wel hebben iig het Deens en het Zweeds overeenkomsten, dat ik weet.

Behalve de uitspraak en intonatie! Ik vond Zweeds altijd heel mooi, maar nu doordat ik Deens beter ken, vind ik Zweeds zo raar klinken :P Zweeds is heel erg zangerig en heel 'vrouwelijk', terwijl Deens heel plat is, en ze slikken werkelijk alles in! Staat er een woord met 3 lettergrepen, dan zeg je soms maar 1 lettergreep. Daar moest ik zo aan wennen, en daarom durfde ik nooit goed te spreken in publiek, omdat ik bang was dat ik het fout zei. Maar door heel veel te luisteren en op te letten, heb ik er wel een soort oor voor ontwikkeld. Deens lijkt overigens veel meer op Noors, die zijn veel meer vergelijkbaar.


Oh ja vinden jullie Spaans een 'vrouwelijke' of 'mannelijke' taal, of zien jullie dat niet zo? Ik vind Italiaans en Frans namelijjk heel vrouwelijk, maar Spaans dus 'mannelijk' aanvoelen. Of ben ik de enige die zo denkt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 22:21

Polly schreef:

Haha, ik vind buitenlandse kindjes ook vaak schattig, afhankelijk van de taal die ze spreken :-)

Oh mijn god ja van die kleine Britse of Franse meisjes die dan per-fect hun taal spreken. Oef. I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 22:23

[quote="June"]
Fauve schreef:
Marin schreef:Ik vind het altijd zo frappant dat mensen denken dat ik elk woord in het Engels ken, alsof ik een lopend woordenboek ben. Maar niks is minder waar, en ik ben juist door mijn tweetaligheid slechter geworden in beide talen! Ik spreek beide talen goed en vloeiend, maar ik merk dat ze allebei ergens op hoog niveau zijn gestagneerd en het echt niet beter wordt, slechter zelfs.


Muhaa dat denken mensen ook altijd van mij, dan gaan ze vragen: wat betekent dit? Eh weet ik veel. Bij mij is het trouwens ook gestagneerd.

Ik heb dat dus met Nederlands. Ik ken ook echt niet elk woord en ik voel me altijd heel ongemakkelijk als mensen aan me vragen wat iets betekent, ik het niet weet en ze dan zeggen: "Écht niet?! Je studeert toch Nederlands?!" /quote]

Hahaha ja precies. Ja dus, dat betekent toch niet dat je ELK woord van die taal moet kennen? En juist door mijn tweetaligheid 'voel' ik de betekenis woorden veel meer en vertaal ik juist zelf niet. Dus voor de klas was dat vaak ook heel lastig en had ik vaak stiekem google translate even aanstaan, voor als de leerlingen iets vroegen. Ik kan namelijk gewoon NIET vertalen, ik ben daar zo slecht in, ik 'voel' een woord in het Engels of Nederlands, maar weet niet perse de vertaling daarvan in de andere taal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 22:24

Marin schreef:
Fauve schreef: Wel hebben iig het Deens en het Zweeds overeenkomsten, dat ik weet.

Behalve de uitspraak en intonatie! Ik vond Zweeds altijd heel mooi, maar nu doordat ik Deens beter ken, vind ik Zweeds zo raar klinken :P Zweeds is heel erg zangerig en heel 'vrouwelijk', terwijl Deens heel plat is, en ze slikken werkelijk alles in! Staat er een woord met 3 lettergrepen, dan zeg je soms maar 1 lettergreep. Daar moest ik zo aan wennen, en daarom durfde ik nooit goed te spreken in publiek, omdat ik bang was dat ik het fout zei. Maar door heel veel te luisteren en op te letten, heb ik er wel een soort oor voor ontwikkeld. Deens lijkt overigens veel meer op Noors, die zijn veel meer vergelijkbaar.


Oh ja vinden jullie Spaans een 'vrouwelijke' of 'mannelijke' taal, of zien jullie dat niet zo? Ik vind Italiaans en Frans namelijjk heel vrouwelijk, maar Spaans dus 'mannelijk' aanvoelen. Of ben ik de enige die zo denkt?

True, maar als ik de woorden zie die wij naar elkaar typen, dan lijkt het wel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 22:28

Ja wel een beetje uiteraard, al heb ik het idee dat Zweeds meer de a klank gebruikt. Moeten we trouwens weer eens doen, jij Zweeds tegen mij praten, en ik Deens terug. Altijd heel effectief, en leuk! :P


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Toet di 17 mei 2011 - 22:30

Ik heb ook niet de ambitie een nieuwe taal te leren, maar ik zou wel mijn engels een heel stuk willen verbeteren. (Omdat ik volgend jaar ook in het buitenland wil gaan werken)
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 22:32

Marin schreef:Ja wel een beetje uiteraard, al heb ik het idee dat Zweeds meer de a klank gebruikt. Moeten we trouwens weer eens doen, jij Zweeds tegen mij praten, en ik Deens terug. Altijd heel effectief, en leuk! :P


Goed plan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Polly di 17 mei 2011 - 22:55

toetje_ schreef:Ik heb ook niet de ambitie een nieuwe taal te leren, maar ik zou wel mijn engels een heel stuk willen verbeteren. (Omdat ik volgend jaar ook in het buitenland wil gaan werken)

Waar wil je gaan werken?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Polly di 17 mei 2011 - 22:58

Marin schreef:
Fauve schreef: Wel hebben iig het Deens en het Zweeds overeenkomsten, dat ik weet.

Behalve de uitspraak en intonatie! Ik vond Zweeds altijd heel mooi, maar nu doordat ik Deens beter ken, vind ik Zweeds zo raar klinken :P Zweeds is heel erg zangerig en heel 'vrouwelijk', terwijl Deens heel plat is, en ze slikken werkelijk alles in! Staat er een woord met 3 lettergrepen, dan zeg je soms maar 1 lettergreep. Daar moest ik zo aan wennen, en daarom durfde ik nooit goed te spreken in publiek, omdat ik bang was dat ik het fout zei. Maar door heel veel te luisteren en op te letten, heb ik er wel een soort oor voor ontwikkeld. Deens lijkt overigens veel meer op Noors, die zijn veel meer vergelijkbaar.


Oh ja vinden jullie Spaans een 'vrouwelijke' of 'mannelijke' taal, of zien jullie dat niet zo? Ik vind Italiaans en Frans namelijjk heel vrouwelijk, maar Spaans dus 'mannelijk' aanvoelen. Of ben ik de enige die zo denkt?

Deense uitspraak is echt niet normaal, probeer vooral niet om het netjes uit te spreken, ze verstaan je pas als je mompelt. "Brødre" wordt iets als "Bleuuuuuh". Neutral

Ik zie een taal trouwens niet direct als 'mannelijk' of 'vrouwelijk' haha.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 23:09

Haha ja! Hovedbanegård vind ik ook zo'n mooie :P
En jeg taler ikke dansk zei ik op 't laatst ook maar gewoon heel snel, dan klonk 't tenminste nog als Deens :P


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  TGR di 17 mei 2011 - 23:11

Ik zou graag nog beter Spaans spreken. Iedere keer blijf ik op een bepaald niveau hangen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  nina di 17 mei 2011 - 23:31

Marin schreef:
nina schreef:Ik ben trouwens Engels gaan studeren omdat ik dan mag lesgeven op de middelbare school...
Het is overigens per toeval Engels geworden, het had ook wiskunde kunnen zijn...

Maar vind 't wel heel leuk hoor! :-)

Oh grappig, jij vind het lesgeven dus leuker dan de taal eigenlijk? Meestal zie je bij Engels dat mensen echt een liefde voor de taal hebben, en helemaal verzot zijn op alles Brits.
Ja door mijn opleiding zie ik dat het bij mij 'the other way around' is..
Maar toch leer ik door mijn opleiding wel de taal erg waarderen... Vond Shakespeare eerst echt helemaal niets, maar nu vind ik Hamlet toch best een interessant verhaal.. (Die moesten we uitwerken)
Maar mijn hart gaat inderdaad uit naar het lesgeven en het omgaan met (oudere) kinderen.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  luisa di 17 mei 2011 - 23:50

Ik wil graag Albanees leren om met mijn schoonfamilie te kunnen communiceren. Of eventueel Macedonisch, ooit zie ik me daar wel een huis hebben.

Ben overigens een aantal jaren geleden begonnen met Albanees leren, maar er zijn bijna geen boeken van en toen ik mijn man en vrienden om werkwoord vervoegingen (als ik loop, hiij loopt, wij lopen) vroeg keek iedereen me aan of ik gek was en kreeg ik als antwoord dat dat niet bestaat. Tja, dan wordt het lastig.
Ik spreek wel iets en de taal herken ik ook wel, maar echt verstaan niet.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 23:50

Fauve schreef:Eh Fins is een hele andere taalgroep dan de talen van de andere Scandinavische landen, Fins is namelijk geen Germaanse taal. Het valt in dezelfde "groep" als Hongaars, alleen weet ik daar even de naam niet van.
Is dat niet Fin-Oegrisch ofzoiets?

Ik wil ALLE talen leren. Of in ieder geval snappen. Mijn ambitie nu is om de grote talen goed te kunnen spreken: Spaans en Frans. Arabisch zou er dan eigenlijk bij moeten, wat ik ook wel wil, maar da's wel erg ambitieus. Verder wil ik graag een Scandinavische taal of een Slavische taal leren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Zwoesj di 17 mei 2011 - 23:51

Italiaans of Spaans, vind ik erg vrolijke talen.
En het Noors, vind het zo grappig klinken!
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 23:52

Gisteren zaten er twee Deense mannen in de trein. Ik vind het al heel wat dat ik het verschil tussen Deens en Zweeds kon horen. Ik vind Deens net Nederlands, alleen dan de vermompelde versie. Waar je dus geen fluit van begrijpt. Het valt me ook op dat in het Deens veel Engels zit, klopt dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 23:53

Marin schreef:Oh ja vinden jullie Spaans een 'vrouwelijke' of 'mannelijke' taal, of zien jullie dat niet zo? Ik vind Italiaans en Frans namelijjk heel vrouwelijk, maar Spaans dus 'mannelijk' aanvoelen. Of ben ik de enige die zo denkt?
Eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 23:55

luisa schreef:Ik wil graag Albanees leren om met mijn schoonfamilie te kunnen communiceren. Of eventueel Macedonisch, ooit zie ik me daar wel een huis hebben.

Wat gaaf! Ben je daar ook geweest dan? Ik ben nou toch ook wel benieuwd in welk land je nu woont. Ik dacht altijd Italie, maar misschien is dat wel helemaal niet goed. Als je 't niet wilt vertellen hier, mag 't ook per pm hoor. Macedonisch lijkt heel erg op Bulgaars, maar heeft wel de J en zo zijn er nog wat vocabulaire verschillen. Maar ik kon 't daar op zich allemaal wel een beetje begrijpen. Huis aan Lake Ohrid toevallig? Mooi!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 23:56

Gloria schreef:Gisteren zaten er twee Deense mannen in de trein. Ik vind het al heel wat dat ik het verschil tussen Deens en Zweeds kon horen. Ik vind Deens net Nederlands, alleen dan de vermompelde versie. Waar je dus geen fluit van begrijpt. Het valt me ook op dat in het Deens veel Engels zit, klopt dat?

Haha ja klopt, ik zei altijd dat Deens een mix is tussen Duits, Nederlands, Engels en Gronings. Vooral dat Groningse herken ik, met dat gemompel en ingeslik. En logisch dat Scandinavische talen op Engels lijken, want de Engelse taal heeft veel Old Norse invloeden, vandaar smile


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:04

Zweeds heeft ook veel weg van Engels smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:06

Fauve schreef:Zweeds heeft ook veel weg van Engels smile

Ja wat ik er van gehoord heb, zelfs meer dan Deens vind ik, althans de losse woorden. Maar sowieso is Zweeds beter als losse woorden te verstaan. Deens is zo'n vreselijke brij, duurde zo lang voordat ik de losse woorden kon identificeren. Maar ik ken Zweeds eigenlijk alleen vanuit de film en een beetje van jou Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? - Pagina 3 Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum