Aldi/Lidl nou echt zoveel goedkoper?
+15
patjuhhh
Flippin' Bitch
TukTuk
sanne-84
minoessepoes
Tazz
Lejow
nina
Pien
Printje
Phileine
Susan
Kqip
Beachgirl
Zwoesj
19 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Aldi/Lidl nou echt zoveel goedkoper?
Hoi meiden,
Ik doe mijn boodschappen altijd bij AH, maar ik vind het allemaal behoorlijk duur. Ik overweeg om naar Aldi/Lidl te gaan, al is het maar alleen voor de dingen als toiletpapier, pakken drinken ed. Mijn vriend vind het onzin, omdat je volgens hem niet echt heel veel goedkoper uit bent daar als je huismerk/Euroshopper koopt.
Waar doen jullie je boodschappen?
Ik doe mijn boodschappen altijd bij AH, maar ik vind het allemaal behoorlijk duur. Ik overweeg om naar Aldi/Lidl te gaan, al is het maar alleen voor de dingen als toiletpapier, pakken drinken ed. Mijn vriend vind het onzin, omdat je volgens hem niet echt heel veel goedkoper uit bent daar als je huismerk/Euroshopper koopt.
Waar doen jullie je boodschappen?
Gast- Gast
Re: Aldi/Lidl nou echt zoveel goedkoper?
Ik doe ze ook bij AH, juist omdat ik vind dat AH veel goedkoper is geworden de laatste jaren. Vergelijk het met een Coop, super de boer, en de Appie is toch iets goedkoper.
Het ligt er natuurlijk maar net aan wat je haalt en hoe merkbewust je bent. Aldi en Lidl zijn in mijn ervaring niet perse goedkoper, alleen bij sommige producten zie je wel het prijsverschil. Maar overall vind ik het verschil relatief klein.
Het ligt er natuurlijk maar net aan wat je haalt en hoe merkbewust je bent. Aldi en Lidl zijn in mijn ervaring niet perse goedkoper, alleen bij sommige producten zie je wel het prijsverschil. Maar overall vind ik het verschil relatief klein.
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Ik doe de meeste boodschappen bij de Digros, en voor speciale dingen ga ik naar AH of de Lidl.
Ah vooral voor lekker vlees, bepaalde maaltijden (ben alleen) en gewoon "lekkere" dingen die alleen AH heeft.
Ga naar de Lidl voor toiletpapier, flesjes water/pakken drinken, melk, vleeswaren, koekjes etc.
Merk zeker verschil als ik een keer niet naar AH ben geweest. Veel spullen van de Lidl zijn gewoon prima, is een kwestie van uitproberen, of via via te horen krijgen.
Ah vooral voor lekker vlees, bepaalde maaltijden (ben alleen) en gewoon "lekkere" dingen die alleen AH heeft.
Ga naar de Lidl voor toiletpapier, flesjes water/pakken drinken, melk, vleeswaren, koekjes etc.
Merk zeker verschil als ik een keer niet naar AH ben geweest. Veel spullen van de Lidl zijn gewoon prima, is een kwestie van uitproberen, of via via te horen krijgen.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben eens de test gedaan. De ene week de spullen die we elke week nodig hebben (brood, vleeswaren, kaas, koekjes, fruit, groenten enz) bij de Lidl gekocht en de andere week huismerk van de Plus. We waren echt iets van 20 euro goedkoper uit bij de Lidl.
Wij halen alle dingen die we bij Lidl kunnen halen daar. En de luxere producten (chips, hagelslag, pasta) bij de Plus.
Wij halen alle dingen die we bij Lidl kunnen halen daar. En de luxere producten (chips, hagelslag, pasta) bij de Plus.
Gast- Gast
De Lidl heeft gewoon niet alles en zoveel maakt het nou ook weer niet uit qua prijs. Oke brood en broodbeleg is wel goedkoper en groente vaak ook, maar met andere dingen zijn ze weer duurder of hebben ze gewoon simpelweg niet. Dus meestal haal ik alles bij AH of Dirk vd Broek. Lidl is echt voor de vergeten boodschappen (zit op 150 meter van huis) of als het even niet anders kan zoals nu omdat de weg dicht is en ik geen zin heb om om te rijden voor de Ah.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Niet alles bij de Lidl is goedkoper. Soms kun je ook goed uit de voeten met B-kwaliteit producten van een A-winkel.
Lidl;
Afbakkaisers - 1.39
Jumbo;
Afbakkaisers - 1.39
Lidl;
Gorgonzola 200 gram - 1.50
Jumbo;
Gorgonzola 150 gram - 2.59
Lidl;
Mozzarella - 37 cent
Ah;
Mozzarella - 45 cent (b-kwaliteit)
Lidl;
Kaas Jong Belegen 48+ kg - 4.00
Jumbo;
Lidl;
Luxe brood - 1.39
Jumbo;
Hetzelfde brood, maar onder andere naam 1.41
Lidl;
Vleeswaren (salami/Rauwe ham) 200 gram - 1.59
Jumbo;
Vleeswaren (salami/rauwe ham) 100 gram - 1.59
Zoals je ziet maakt het elkaar niet heel erg veel. Voornamelijk omdat ik bij een A-winkel voor B-kwaliteit kies. Het enige prijsverschil zit hem duidelijk in de Gorgonzola en vleeswaren in deze. Bij de Lidl hebben ze hele mooie kleine tomaatjes, maar in vergelijking met een A-winkel betaal ik er net zoveel voor. Echter, de kleine tomaatjes zijn voor mij makkelijker te hanteren en vandaar ook dat ik ze bij de lidl haal.
De Aldi ken ik verder niet. Kocht daar eerder voor 4 euro ook een kg kaas, tot er zo'n verschimmeld stuk in de bak lag, dat ik omgekeerd ben en sindsdien haal ik mijn kaas bij de Jumbo. Net zo duur en eigenlijk veel lekkerder.
Lidl;
Afbakkaisers - 1.39
Jumbo;
Afbakkaisers - 1.39
Lidl;
Gorgonzola 200 gram - 1.50
Jumbo;
Gorgonzola 150 gram - 2.59
Lidl;
Mozzarella - 37 cent
Ah;
Mozzarella - 45 cent (b-kwaliteit)
Lidl;
Jumbo;
Lidl;
Luxe brood - 1.39
Jumbo;
Hetzelfde brood, maar onder andere naam 1.41
Lidl;
Vleeswaren (salami/Rauwe ham) 200 gram - 1.59
Jumbo;
Vleeswaren (salami/rauwe ham) 100 gram - 1.59
Zoals je ziet maakt het elkaar niet heel erg veel. Voornamelijk omdat ik bij een A-winkel voor B-kwaliteit kies. Het enige prijsverschil zit hem duidelijk in de Gorgonzola en vleeswaren in deze. Bij de Lidl hebben ze hele mooie kleine tomaatjes, maar in vergelijking met een A-winkel betaal ik er net zoveel voor. Echter, de kleine tomaatjes zijn voor mij makkelijker te hanteren en vandaar ook dat ik ze bij de lidl haal.
De Aldi ken ik verder niet. Kocht daar eerder voor 4 euro ook een kg kaas, tot er zo'n verschimmeld stuk in de bak lag, dat ik omgekeerd ben en sindsdien haal ik mijn kaas bij de Jumbo. Net zo duur en eigenlijk veel lekkerder.
Gast- Gast
Ik heb helemaal niks met de Aldi. Vind het echt een rotwinkel. Onaardig personeel, slecht assortiment. Wij hebben een lidl en een aldi in het dorp, maar ga altijd naar de Lidl. Vind de Aldi een vreselijke winkel.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Het ligt er denk ik aan wat voor producten je koopt, sommige producten zijn overal redelijk goedkoop verkrijgbaar en daarvoor hoef je dan ook niet naar de Aldi of de Lidl.
Daarnaast heeft het misschien ook met discipline te maken, als je bij de Albert Heijn winkelt is de verleiding misschien groot om toch dat ene toetje van AH Excellent te pakken, of die lekkere rosbief voor op brood, of noem het maar op. Bij een winkel met alleen maar goedkope spullen heb je die optie niet en hoef je ook niks te weerstaan.
Daarnaast heeft het misschien ook met discipline te maken, als je bij de Albert Heijn winkelt is de verleiding misschien groot om toch dat ene toetje van AH Excellent te pakken, of die lekkere rosbief voor op brood, of noem het maar op. Bij een winkel met alleen maar goedkope spullen heb je die optie niet en hoef je ook niks te weerstaan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
bepaalde dingen vind ik bij de aldi wel echt goedkoper. Luiers bijvoorbeeld, die zijn echt het goedkoopst bij de aldi. Net als het vlees, aldi heeft kwalitatief goed vlees, maar wel goedkoop. Ook de kaas krijg je nauwelijks zo goedkoop als bij de aldi.
Gast- Gast
Wij wisselen allerlei winkels af, maar gaan toch regelmatig even langs Lidl en Aldi. Meer omdat veel producten daar gewoon erg lekker zijn en soms ook goedkoper. Maar ik vind het wel lastig, want er zit op nog geen 3 minuten fietsen een enorme Jumbo, dus daar ga ik ook graag heen, omdat het zo lekker dichtbij is en ze zoveel keuze hebben. Nadeel van Lidl en Aldi is inderdaad ook dat ze niet alles hebben wat je nodig hebt. Maar als je bij AH echt alles van Euroshopper/Huismerk koopt, dan ben je in vergelijking denk ik niet heel erg veel goedkoper uit. Mijn probleem is bij AH inderdaad soms dat ik er moeite mee heb om lekkere, duurdere producten te laten staan.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Het ligt er denk ik aan wat voor producten je koopt, sommige producten zijn overal redelijk goedkoop verkrijgbaar en daarvoor hoef je dan ook niet naar de Aldi of de Lidl.
Ik denk inderdaad dat dit wel het geval is, ik denk toch dat ik de Lidl maar eens een paar keer ga proberen!
Gast- Gast
Iedere keer neem ikhet me voor om het eea bij de Lidl te halen en dan wat overblijft bij de Jumbo/AH maar ik vind dat zo;n gedoe allemaal. Dat gesjouw vd ene naar de andere winkel wij gaan altijd naar de Jumbo voor grote boodschappen en tussendoor haal ik het bij de AH
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Iedere keer neem ikhet me voor om het eea bij de Lidl te halen en dan wat overblijft bij de Jumbo/AH maar ik vind dat zo;n gedoe allemaal. Dat gesjouw vd ene naar de andere winkel wij gaan altijd naar de Jumbo voor grote boodschappen en tussendoor haal ik het bij de AH
Daarom ben ik een tijdje aan het vergelijken gegaan. Als het echt Euro's zou schelen, dan zou ik veel vaker naar de Lidl gaan, maar wat ik nu heb gekocht en gelet op de prijzen, hoef ik voor de meeste dingen echt niet mezelf nog meer moeite op de hals te halen.
Maar wat Susan zegt is wel waar. Bij een A-winkel heb je al snel de behoefte, de drang, om toch dat dure toetje mee te nemen. Of om toch nog even dat lekkers ook mee te nemen. In dat opzicht wordt het boodschappen duur. Maar gewoon voor de dagelijkse dingen, dan is een B-winkel in vele gevallen niet goedkoper dan een A-winkel.
Gast- Gast
Ik was laatst weer eens bij de Aldi, ze hebben daar geen mandjes meer Sommige dingen zijn veel goedkoper, zoals verse kruiden in een pot aarde, was daar maar 1 euro en een grote zak spinazie ook 1 euro! Sommige andere dingen zijn ook goedkoop. Maar ze hebben echt een heel beperkt aanbod, het is lastig om een goede maaltijd samen te stellen, omdat ze bijvoorbeeld bepaalde kruiden niet hebben, alleen witte pasta en bv geen lasagne bladeren. Dat is echt irritant, heb je een hele maaltijd samengesteld, kom je erachter dat ze net dat éne niet hebben... Pfff, vermoeiend... Ik ga weer lekker naar de Dirk/AH/Jumbo.
Gast- Gast
Noa schreef:Ik was laatst weer eens bij de Aldi, ze hebben daar geen mandjes meer Sommige dingen zijn veel goedkoper, zoals verse kruiden in een pot aarde, was daar maar 1 euro en een grote zak spinazie ook 1 euro! Sommige andere dingen zijn ook goedkoop. Maar ze hebben echt een heel beperkt aanbod, het is lastig om een goede maaltijd samen te stellen, omdat ze bijvoorbeeld bepaalde kruiden niet hebben, alleen witte pasta en bv geen lasagne bladeren. Dat is echt irritant, heb je een hele maaltijd samengesteld, kom je erachter dat ze net dat éne niet hebben... Pfff, vermoeiend... Ik ga weer lekker naar de Dirk/AH/Jumbo.
Op zich zijn de dingen die je noemt (pasta, kruiden) wel dingen die je groot in kan slaan, als je dan een voorraadje in je kast hebt kun je wel weer makkelijk naar de Aldi. De Lidl heeft trouwens wel iets meer kruiden.
Dat van die mandjes vind ik ook zwaar irritant, dat is hier al heel lang zo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wij doen dus onze grote boodschappen bij de lidl. Daar slaan we groots in, kopen bijv 18flessen fris tegelijk, een doos jus d'orange, koekjes, chips, nootjes, 24rollen wc papier, wasmiddel, wasverzachter, pasta, fritessaus, frites, kaas souffles, frikandellen, speklappen, gehakt, kipfilet, diepvries spinazie, rode bietjes, bloemkool, sperziebonen, appels, bananen, kiwis, nou ja, zo kan ik nog wel even doorgaan. Uiteindelijk komen we met deze voorraad ongeveer 3tot4 weken door en kunnen we dus de dingen als vlees, zuivel en groente en fruit doordeweeks bij de c1000 halen.
Voor ons werkt het op deze manier super. Hebben altijd voorraad, genoeg eten en drinken in huis en kunnen ook gerust een week overslaan. Ik merk wel dat sinds wij op deze manier boodschappen doen, we zo'n 50 tot 100 euro besparen.
Voor ons werkt het op deze manier super. Hebben altijd voorraad, genoeg eten en drinken in huis en kunnen ook gerust een week overslaan. Ik merk wel dat sinds wij op deze manier boodschappen doen, we zo'n 50 tot 100 euro besparen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik combineer het altijd.
Ga eerst naar de Lidl, rij daarna direct naar de AH.
Dan heb ik mijn weekboodschappen bij elkaar.
Ga eerst naar de Lidl, rij daarna direct naar de AH.
Dan heb ik mijn weekboodschappen bij elkaar.
Gast- Gast
Ik ga ook altijd eerst naar de aldi, dan naar de slager, dan naar de groenteboer en dan voor de overgebleven spullen naar de ah..
Edit: en brood haal ik nog bij de bakker trouwens...
Edit: en brood haal ik nog bij de bakker trouwens...
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Wij doen de helft van onze boodschappen bij de Liddl en de andere helft bij de AH
Ik weet ondertussen precies wat waar goedkoper is, en wat ik dus waar moet halen. Van het Euroshopper merk is veel goedkoop te krijgen!
Toen ik dit voor de allereerste keer deed ben ik het gaan vergelijken met alle a merken bij de AH en dan had ik 2 keer zoveel kwijt geweest....
Ik weet ondertussen precies wat waar goedkoper is, en wat ik dus waar moet halen. Van het Euroshopper merk is veel goedkoop te krijgen!
Toen ik dit voor de allereerste keer deed ben ik het gaan vergelijken met alle a merken bij de AH en dan had ik 2 keer zoveel kwijt geweest....
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik ga meestal naar de Plus en koop daar veel eigen merk producten. Ik denk dat het zo weinig scheelt met de Aldi/Lidl hoor. Van sommige dingen wil ik wel het A merk hebben omdat ik die gewoon veel lekkerder vind zoals Heinz ketchup. Maar bijv. witte rijst of pindakaas maakt mij het merk echt niks uit hoor
Gast- Gast
Wij letten altijd heel erg op met boodschappen doen en wij gingen altijd naar de AH, daar waren we altijd veel goedkoper uit dan bij de dirk van de broek. We kochten altijd euroshopper en huismerk. Nu zijn we verhuist en zitten we gebonden aan de c1000 ( we hebben geen auto en andere supermarkten zijn een flink eind weg) en daar baal ik goed van, de c1000 heeft echt super goede aanbiedingen maar is voor de rest gewoon duur. De aldi vind ik niet fijn winkelen want die heeft veel producten niet. We hebben sinds kort een Lidl en een jumbo hier maar daar ben ik nog niet geweest.
Als student ging ik wel altijd bij de Jumbo booschappen doen maar ik vond fruit en groente daar altijd heel smerig. Ik weet niet of dat nu nog zo is.
Als student ging ik wel altijd bij de Jumbo booschappen doen maar ik vond fruit en groente daar altijd heel smerig. Ik weet niet of dat nu nog zo is.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Nee, ik vind het echt niet voordeliger. Ik doe boodschappen bij de AH en een groot deel van de producten van de Euroshopper en ik ben heel voordelig uit, goedkoper dan Lidl of Aldi of een andere winkel.
Gast- Gast
Isabella schreef:Nee, ik vind het echt niet voordeliger. Ik doe boodschappen bij de AH en een groot deel van de producten van de Euroshopper en ik ben heel voordelig uit, goedkoper dan Lidl of Aldi of een andere winkel.
Helemaal met je eens, wij doen ook alle boodschappen bij de AH en ook best wat dingen van de euroshopper en we zijn hetzelfde kwijt als bij de Aldi (eens een maand uitgeprobeerd)
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Isabella schreef:Nee, ik vind het echt niet voordeliger. Ik doe boodschappen bij de AH en een groot deel van de producten van de Euroshopper en ik ben heel voordelig uit, goedkoper dan Lidl of Aldi of een andere winkel.
Helemaal met je eens, wij doen ook alle boodschappen bij de AH en ook best wat dingen van de euroshopper en we zijn hetzelfde kwijt als bij de Aldi (eens een maand uitgeprobeerd)
Mv2, volgens mij komen mijn prive berichtjes niet bij jou aan, en de jouwe niet bij mij
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Grrr ik zou bijna een nieuw account en nieuwe naam nemen voor de Pb'tjes ik snap ook niet waarom ze zo laat aankomen ik ga even in mijn inbox kijken.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Een outlet is dat nou echt zo veel goedkoper?
» Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?
» Geeft het echt zoveel energie...
» is een groter kind nou echt zoveel leuker dan een baby
» Is er een goedkoper alternatief?
» Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?
» Geeft het echt zoveel energie...
» is een groter kind nou echt zoveel leuker dan een baby
» Is er een goedkoper alternatief?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: