Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geeft het echt zoveel energie...

+12
Coco
Fiebje
Novalee
Flip Fluitketel
woezel
Darius
loesje
Steep
Linda
Mamsie
Pien
Pussycat
16 plaatsers

Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 3:32

... Als je stopt met bv/ kolven?

Het is al zo vaak tegen me gezegt, stop gewoon met de bv, zal je zien, krijg je veel meer energie. Is dat echt zo?

Ik wil er eigenlijk niet aan, stoppen. Ze krijgen nu 4x bv en voor de nacht een papfles met kv, anders dikt het niet in. Dat vind ik aan de ene kant al jammer, dat ik het zelf niet volledig kan.
Stel dat het geen verschil maakt, ik kan dan niet meer terug. En heb altijd gezegt minimaal 6 maanden te willen geven...

Wat zouden jullie me advieseren als pro bv mama's?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 3:33

Nee ik vond het eigenlijk tegenvallen wat ik aan energie terug kreeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 3:35

Ook ik heb daar wel eens over nagedacht, ik ben ook erg moe weer de laatste tijd, maar ik wil echt niet stoppen om die reden.

Ik denk maar zo, deze periode gaat ook weer over, en dan komt mijn energie ook vast wel weer terug. Ik merk wel dat het echt vermoeiend is, zeker met 2 wel, met 1 had ik het lang niet zo erg, maar je hebt nu alles dubbel natuurlijk.

Tja, moeilijk dus. Uitproberen kun je niet idd, dan kun je niet meer terug. Je moet deze keuze echt zelf maken, maar voor mij voelt dat niet goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Pussycat ma 12 dec 2011 - 3:37

Nou ik kreeg mijn energie niet terug hoor, maar goed je moet mij ook niet als voorbeeld nemen, want ik zat niet goed in elkaar. Maar heb het ook vaker gehoord. Borstvoeding aanmaken vraagd wel veel van je lichaam natuurlijk. Maar als je nog niet wilt stoppen moet je het niet doen toch?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Pien ma 12 dec 2011 - 3:38

Ik kreeg heel veel energie er voor terug toen ik gestopt was maar wat heb ik een spijt dat ik gestopt ben toen.... Ik had er nog veel meer voor moeten doen om het toch te laten slagen! Achteraf voelt het heel erg als falen! Als gelijk vanaf het begin de hulp beter was geweest dan was het ook allemaal heel anders gelopen.

Ik vond het heel zwaar om eerst elke voeding E te wegen, aan te leggen, weer te wegen, erachter te komen dat ze maar 5 cc uit de borst zelf had gedronken, mijn man een fles maken en geven, ik weer kolfen... Toen we gestopt waren met haar aan de borst te doen maar gelijk gekolfde voeding te geven viel er al een last van mn schouders. Toen ik na 4 weken stopte met kolfen en helemaal over ging op kv viel er nog een last van me af... Toch heb ik er nog altijd spijt van!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 3:41

@Pien, vervelend is dat gevoel hè? Maar op dat moment heb je gedaan wat je toen het beste leek, dus probeer er vrede mee te hebben. Ik moest bij de 1e ook stoppen omdat ik zelf niet goed in mn vel zat na het overlijden van mijn moeder, en ik had het er zo moeilijk mee!
Later ook vooral.
Toen ons zoontje is geboren had ik daardoor wel een extra stok achter de deur, en die heb ik toch maar mooi 16 maanden zelf gevoed! Dus wie weet bij een volgende lukt het allemaal wel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Mamsie ma 12 dec 2011 - 3:52

Bij mij heeft het nooit een verschil gemaakt.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Linda ma 12 dec 2011 - 4:01

Ik heb er geen ervaring mee.

Maar een kind krijgen (laat staan 2!), kost sowieso veel energie. Of je nou borstvoeding geeft of niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Steep ma 12 dec 2011 - 4:04

Het gaf mij rust, maar niet zozeer energie.. Ben nog net zo futloos als toen ik wel bv gaf Wink
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  loesje ma 12 dec 2011 - 4:07

Het gaf mij rust, maar niet zozeer energie..

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Darius ma 12 dec 2011 - 4:33

Bij mij maakte het bij Laurens geen verschil. Ik ben toen met 4 mnd gestopt, want ik kon niet kolven bij mijn nieuwe baan. Ik kreeg er geen energie voor terug, alleen maar een gevoel van enorme spijt dat ik ben gestopt. En net als bij Mamarosa is dat voor mij een extra stok achter de deur om nu langer door te gaan.
Bij Laurens dacht ik toendertijd dat ik wel meer energie zou krijgen na 9 maanden (het gezegde: negen maanden ontzwangeren) maar dat ook niet. Pas na 13 maanden kreeg ik meer energie en daar heb ik twee maanden van kunnen genieten, en toen werd ik weer zwanger.

Ik heb nu met Pepijn meer energie: ik weet waar ik het voor doe en ik geniet er ook bewust van. Dat zou voor jou denk ik zeker anders zijn, want jij zit met kolven, de mechanische kant. En kolven is gewoon niet leuk.

Hou oud zijn S en J nu? 5 maanden ofzo? (Maak eens een ticker zeg! Very Happy )Misschien kun je nog een maandje verder gaan op deze manier, dan heb je jouw doel bereikt en kun je langzaam gaan minderen met kolven.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  woezel ma 12 dec 2011 - 4:56

Hier nu ruim een week aan het afbouwen. Nu echt de laatste loodjes. Zat laatst 2 dagen tussen nu kijken wanneer ik er weer erg last van krijg. Maar ik merk nog geen verschil.
Volgens mij ga je ook al richting de 6 maanden. Dus zou nog even volhouden.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Flip Fluitketel ma 12 dec 2011 - 5:34

Toen ik stopte met BV gaf het me niet meer energie, maar had ik wel meer tijd over dan als ik nog moest kolven, flesje geven e.d..
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 6:16

Was de ticker zo zat, maar zal ff nieuwe maken, is voor jullie makkelijker :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Novalee ma 12 dec 2011 - 6:40

Ik ben nog aan het afbouwen dus ik weet niet hoe het straks zal zijn. Maar ik merk nu niet zozeer dat ik er lichamelijk meer energie van krijg, of liever gezegd meer energie overhoud. Ik merk wel dat ik meer geestelijke energie heb. Ik vond het een hele moeilijke beslissing en zelfs nadat ik hem echt genomen heb had ik het er moeilijk mee (nu ook nu we aan de hormoonzalf & koemelkvrije voeding zitten vanwege eczeem). Maar het gaf tegelijkertijd zoveel rust. Er viel een hele druk weg omdat ik me geen zorgen meer hoefde te maken over of ik wel genoeg had. Als N. op bed ligt en niet kan slapen kan ik gewoon stoppen met kolven en haar troosten zonder me zorgen te maken dat dit waarschijnlijk inhoudt dat mijn productie wéér terugloopt.

Ik herken het wel, het gevoel heel graag 6 maanden borstvoeding willen geven. Maar ik denk dat je wel na moet denken hoe haalbaar het is. Toen je je dat voorgenomen hebt wist je wellicht nog niet dat je niet 1 maar 2 heerlijke mannetjes zou krijgen. Je kon nog niet voorzien dat je fulltime zou moeten gaan kolven en je had er natuurlijk ook niet op gerekend dat ze veel zouden huilen. Dit alles beïnvloedt natuurlijk wel de haalbaarheid van die 6 maanden halen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Fiebje ma 12 dec 2011 - 6:47

Als je denkt dat je er nog niet klaar voor bent om te stoppen dan zou ik het niet doen, denk dat je er dan toch spijt van krijgt. Al zou ik jezelf geen verplichting opleggen met: ik wil zoveel maanden borstvoeding geven.

Slik je ook extra vitamines?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 6:58

Als de meesten zo weinig verschil merken ga ik dus nog even niet stoppen, ben daar nog niet aan toe geloof ik.

Fiebje: Ja, slik een multi en vaak nog extra vitamine C en D.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Coco ma 12 dec 2011 - 7:04

Ik zou zeker niet stoppen als je daar nog niet aan wilt geloven. Ik heb er echt geen energie voor terug gekregen. Een tweeling waarbij het slapen niet zo geweldig gaat, is sowieso een enorme energievreter, daar ben je zomaar niet vanaf. Misschien helpt het als je wat gaat sporten. Dat is het enige waar ik wat energie van krijg, dat geeft mij echt een powerboost. Helaas kom ik er alleen te weinig aan toe.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  woezel ma 12 dec 2011 - 7:35

Als je er nog niet aan toe bent echt niet doen.
Hier er nu wel vrede mee, omdat het voor mij het beste is. En ze neemt netjes de fles, maar ze is ineens aan het spoken s'avonds. Terwijl ze met de bv goed sliep.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Liadan ma 12 dec 2011 - 8:14

Ik kan niet zeggen of ik meer energie kreeg na het stoppen van de borstvoeding aan mijn dochter want toen zij stopte was ik ongeveer 20 weken zwanger. Ik denk dat het dit keer geen verschil zou maken, ik heb minder energie omdat Kian zo vaak 's nachts wakker wordt, daar zal stoppen met borstvoeding niks aan helpen.
Ik denk dat het vooral de verandering in je leven is die maakt dat je (een stuk) minder energie hebt, samen met de slapeloze nachten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Bruintje Beer ma 12 dec 2011 - 8:37

Ik kreeg na het stoppen er niet extra energie door maar ik had wel veel meer tijd omdat ik alles kolfde. Wel zat k lekkerder in mijn vel na het stoppen van de BV.

Als jij er nog niet aan toe bent om te stoppen dan moet je het niet doen en het half jaar volhouden. Zelf had ik ook het limiet op een half jaar en dat is gelukt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 10:29

Ik kreeg er niet direct extra energie van. Nadat ik het heel jammer vond dat ik moest stoppen, zag ik er al wel snel de voordelen van in: weer wat vrijheid terug en weer eens een paar uurtjes wat kunnen gaan doen met familie of vriendinnen en daar kreeg ik dan wel weer energie van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Teddyaapje ma 12 dec 2011 - 10:58

Ik zou nog niet stoppen en voor je 'doel' van 6 maanden gaan. Je bent er al bijna!! Daarna zou ik gewoon kijken wat voor jou goed voelt. Ik heb zelf ook meerdere malen gedacht te stoppen omdat ik het helemaal zat was (ook fulltime kolver...wel maar voor 1 baby natuurlijk) maar ik wist dat ik er achteraf spijt van zou krijgen en het als een soort van falen zou zien, ook al is dat natuurlijk helemaal niet zo maar voor mij zou het wel zo gevoeld hebben.

Ik snap ook niet zo goed waarom andere mensen steeds maar vragen (en soms zelfs aandringen) om ermee te stoppen. Ik heb hier ook eens een discussie met mijn vriend over gehad, hij begon te zeuren dat hij het moe was om mijn kolfflesjes ed af te wassen Evil or Very Mad en hij vond dat ik er maar mee moest stoppen om die reden. Ik heb hem toen even duidelijk gemaakt dat ik ermee door ging en dat hij het me of makkelijk kon maken door me te steunen en te helpen, of het me (nog) zwaarder te maken en me tegen te werken. Gelukkig heeft hij voor het eerste gekozen.

Wat ik trouwens deed...ik maakte het kolven een soort 'ik-momentje'. Ik pakte me wat te drinken en ging voor de tv zitten. Als T. wakker was ging hij langs me in de wipper. Toen hij zelf de fles kon vasthouden werd het helemaal makkelijk, ik zorgde dat er een fles warm was, ging zelf zitten kolven en T. dronk ondertussen. Ideaal.

Ik vind het echt super knap van je dat je het volhoudt met 2 kleintjes om fulltime te kolven! Ik weet hoe zwaar het kan zijn en heb echt respect voor je! Ben trots op elke druppel bv die je kindjes van je drinken!

xx Teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 21:50

Ik heb er ook veel meer rust door gekregen, en door die rust zat/zit ik beter in mn vel, daar heeft je kindje natuurlijk ook profeit van. Ik heb denk ik niet meer energie gekregen.

Ik sta nog steeds achter mn keuze. Ik heb er alles aan gedaan om 3 maanden volledig bv te geven, en nu is het klaar, afgesloten. En vooral als ik zie hoe goed M. het doet op kv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Meeko di 13 dec 2011 - 21:55

Ik kreeg niet meer energie toen ik stopte met bv bij Senna. Nu geef ik nog wel borstvoeding en ben wel heel moe maar dat komt meer door de gebroken nachten. k vond bij beide sowieso de eerste 4 tot 6 maanden erg zwaar qua vermoeidheid met borstvoeding erbij, maar of dat nou aan borstvoeding lag dat denk ik niet.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geeft het echt zoveel energie... Empty Re: Geeft het echt zoveel energie...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum