Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

+7
ExpressoB
MissD
Raindrop
Fairlight
Atelier Madame
Isa
Lady4
11 plaatsers

Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Lady4 vr 17 jun 2011 - 1:48

over een kleine zes weken krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis en het wordt dus tijd om bepaalde zaken te gaan regelen. Bijvoorbeeld het oversluiten of overstappen van mijn energieleverancier. Ik zit al vijf jaar bij Nuon en dit bevalt prima. Als eenpersoons huishouden heb ik geen hele hoge kosten en maandlasten. Toch schijnt Nuon een van de duurdere energieleveranciers te zijn.

Ik zit nu in dubio of ik zal overstappen naar een andere energieleverancier (met voorkeur voor Enexis, omdat zij mijn energiertransporteur) zijn of gewoon lekker makkelijk alles over te laten sluiten. Zou het echt zoveel geld schelen?

Ik betaal momenteel 90 euro per maand bij Nuon en 30 aan tranportkosten bij Enexis. Mijn vorige maandbedrag bij Nuon was 60 euro en toen kreeg ik nog 85 euro terug bij de jaarafrekening. Dat ze het nu verhoogd hebben, heeft waarschijnlijk te maken met de stijgende kosten. Als ik wil kan ik dit bedrag uiteraard naar beneden schroeven.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Isa vr 17 jun 2011 - 2:08

Binnenkort ga ik ook verhuizen en ik heb van de week ook eens gekeken naar de verschillende tarieven. Er zit wel wat verschil in alleen moet je wel goed opletten dat het niet gaat om een tijdelijke korting, in sommige gevallen ben je na een paar maanden toch nog duur uit. Ook zit er heel veel verschil in de manier waarop ze met klanten omgaan. Ik zit nu bij NL energie en dat is echt een ramp ik stap dan ook over naar een andere maatschappij die bijna net zo duur is. In eerste instantie wilde ik overstappen naar energiedirect, die is volgens mij het goedkoopst alleen zijn daar heel veel klachten over dus daar heb ik maar niet voor gekozen.

Lady4 schreef:over een kleine zes weken krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis en het wordt dus tijd om bepaalde zaken te gaan regelen. Bijvoorbeeld het oversluiten of overstappen van mijn energieleverancier. Ik zit al vijf jaar bij Nuon en dit bevalt prima. Als eenpersoons huishouden heb ik geen hele hoge kosten en maandlasten. Toch schijnt Nuon een van de duurdere energieleveranciers te zijn.

Ik zit nu in dubio of ik zal overstappen naar een andere energieleverancier (met voorkeur voor Enexis, omdat zij mijn energiertransporteur) zijn of gewoon lekker makkelijk alles over te laten sluiten. Zou het echt zoveel geld schelen?

Ik betaal momenteel 90 euro per maand bij Nuon en 30 aan tranportkosten bij Enexis. Mijn vorige maandbedrag bij Nuon was 60 euro en toen kreeg ik nog 85 euro terug bij de jaarafrekening. Dat ze het nu verhoogd hebben, heeft waarschijnlijk te maken met de stijgende kosten. Als ik wil kan ik dit bedrag uiteraard naar beneden schroeven.
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Atelier Madame vr 17 jun 2011 - 2:31

Ik heb er vrij weinig verstand van, maar volgens de nederlandse energie maatschappij zou het veel moeten schelen Wink
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Lady4 vr 17 jun 2011 - 4:32

De Nederlands Energiemaatschappij is volgens mij superonbetrouwbaar, dus die zal het zeker niet worden. smile Het geeft voor mijn gevoel zoveel romslomp om over te stappen en daar word ik altijd erg onrustig van. Dan ben ik geneigd gewoon bij het oude vertrouwde te blijven, met het risico op jaarbasis iets meer te betalen. Maar aan de andere kant, als het nou echt veel scheelt..
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Fairlight vr 17 jun 2011 - 4:36

Volgens mij valt het echt mee hoor, met de verschillen. Wij hebben er ook wel eens naar gekeken, maar bijv de NL'se energiemaatschappij is dan zo goedkoop omdat je een paar maanden minder betaalt (je kunt er van uit gaan dat dit in de zomer is).. Maar hun vastrecht voor het gebruik van bijv. gas is vaak wel twee keer zo hoog als bij bijv Essent. Wij hebben toen besloten om bij Essent te blijven, de laatste keer dat wij wilden overstappen heeft dat 3 maand geduurd, met véél extra kosten.. Ik zou je dus aanraden om bij je vertrouwde leverancier te blijven :P
Fairlight
Fairlight
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 87
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Raindrop vr 17 jun 2011 - 7:16

Het kan zeker wel schelen. Maar waar je ook naar moet kijken is naar het type contract dat je hebt bij de leverancier.
Ik heb zelf bij een leverancier gewerkt waar mensen die klant worden in eerste instantie een standaard contract krijgen. Dat is het minst voordelige tarief maar men kan wel maandelijks overstappen naar een andere leverancier.
Er zijn goedkopere tarieven maar dat houdt ook in dat het dan om een 1-jarig of een 2-jarig contract gaat.
En dan is er ook nog het verschil of het een vaste prijs is (prijs van gas/elektriciteit kan niet of nauwelijks schommelen) of een variabele prijs (als de gas/elektriciteit op de markt stijgt, stijgt ook de prijs van het contract, daalt het op de markt dan betaal je ook minder).
Ik zou dus ook naar het type contract kijken!
De meeste leveranciers hebben namelijk meerdere soorten contracten.
Meestal staat trouwens ook op je maandfactuur wat voor contract je hebt.

De transportkosten blijven trouwens. Zo zal ook bij het maandelijks bedrag altijd de meterhuur, vaste vergoedingen, transportkosten etc. bij geteld zijn.

Als je een 1-jarig of een 2-jarig contract hebt en je wilt binnen de periode van het contract overstappen moet je inderdaad een schadevergoeding betalen.

En de prijsstijging die nu gaande is, is bij elke leverancier.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  MissD vr 17 jun 2011 - 20:44

Wij nemen energie af bij Essent. En ik vind de prijs daar enorm meevallen. Wij hebben een huis met 3 verdiepingen, op alle 3 de verdiepingen worden radiatoren, lampen, televisies etc. gebruikt en wij betalen nu €130,- per maand, aan het eind van het jaar krijgen we altijd terug.

Ons contract is zo opgesteld dat we 1 maand opzegtermijn hebben en geen boete ofzoiets moeten betalen wanneer we toch overstappen.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  ExpressoB vr 17 jun 2011 - 21:22

Ik zit bij energie direct, prima bedrijf!
Krijg een mail als ik de meterstanden moet doorgeven. Elk jaar verlagen ze mijn maand bedrag, je krijgt precies te weten wanneer ze uitkeren.

Kijk uit met energieleveranciers... Nl energie is ook een gevaarlijke net zoals eneco enzo
Krijg je dikke eind afrekeningen!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 21:26

Een tijd geleden is er een onderzoek geweest en daaruit bleek dat je het goedkoopst uit bent als je elk jaar overstapt. Vanwege de kortingen enzo die ze geven.

Verder weet ik er niks vanaf want mijn man regelt deze dingen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Lady4 vr 17 jun 2011 - 21:49

MissD, Essent is nu toch Enexis? En hebben jullie een heel goed geïsoleerd huis, waardoor de kosten misschien ook lager zijn?

Hazeltje, wees maar blij dat je man het allemaal regelt Wink Ik heb ook gelezen dat elk jaar overstappen het voordeligst is, maar dat vind in teveel gedoe.

Ik heb trouwens mijn jaarverbruik opgezocht en vergeleken en ik verbruik in mijn eentje voor een tweepersoons/klein huishouden. Daar schrok ik wel een beetje van.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Raindrop vr 17 jun 2011 - 21:53

Lady4, heb je veel oude apparaten in je woning staan? Die verbruiken (steeds) meer.

En wat je ook kan doen is bij de energieleverancier waar je nu bent kijken of zij nog een voordeliger contract hebben.
Dat kan ook al schelen en dan hoef je ook niet over te stappen.

En als je verhuisd, zorg wel dat je dat allemaal op tijd regelt. Meestal is er wel een bepaalde periode aan verbonden dat de verhuis geregeld moet zijn.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  MissD vr 17 jun 2011 - 22:12

Lady4 schreef:MissD, Essent is nu toch Enexis? En hebben jullie een heel goed geïsoleerd huis, waardoor de kosten misschien ook lager zijn?

Hazeltje, wees maar blij dat je man het allemaal regelt Wink Ik heb ook gelezen dat elk jaar overstappen het voordeligst is, maar dat vind in teveel gedoe.

Ik heb trouwens mijn jaarverbruik opgezocht en vergeleken en ik verbruik in mijn eentje voor een tweepersoons/klein huishouden. Daar schrok ik wel een beetje van.

Is dat zo ja? Ik heb eigenlijk helemaal geen idee of dat verandert is. Manlief regelt dat allemaal, ik weet alleen wat we betalen.

Ja wel goed geisoleerd, overal in huis dubbel glas, nieuwe hr ketel, houtkachel (al hebben we die inmiddels al meer dan een jaar niet gebruikt). Maar zelfs toen we nog een vijver hadden (met aardig wat pompen, lampen etc.) betaalde we dit bedrag en kregen altijd nog terug.

Ieder jaar overstappen vind ik ook veel te veel gedoe hoor, wij zitten nu zo'n 3 jaar bij Essent en dat bevalt prima.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Error za 18 jun 2011 - 0:29

Hier moet ik me ook maareens in gaan verdiepen... Alhoewel ik toch pas september/oktober de sleutel krijg, maar de tijd gaat zo snel!

Hoelang van tevoren moet je zoiets aanvragen? Als het helemaal nieuw is zegmaar? angel
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Fayebella za 18 jun 2011 - 1:23

Lady4 schreef:MissD, Essent is nu toch Enexis? En hebben jullie een heel goed geïsoleerd huis, waardoor de kosten misschien ook lager zijn?

Hazeltje, wees maar blij dat je man het allemaal regelt Wink Ik heb ook gelezen dat elk jaar overstappen het voordeligst is, maar dat vind in teveel gedoe.

Ik heb trouwens mijn jaarverbruik opgezocht en vergeleken en ik verbruik in mijn eentje voor een tweepersoons/klein huishouden. Daar schrok ik wel een beetje van.

Ik heb ook Essent, maar volgens mij is Essent nog gewoon Essent. En is Enexis het bedrijf dat zorgt dat alle kabels en voorzieningen op orde blijven. Zo'n beetje wat Prorail bij de NS/Veolia is enzo.

Maar ik ben ook bij Essent, en ik woon in een slecht geisoleerd huurappartement en ik vind mijn kosten ook wel meevallen. Ik ben ook alleen en verbruik ook voor een 2 persoonshuishouden. Maar ja of je nu met 2 personen een koelkast hebt aangesloten, de tv hebt aanstaan en het licht aan of voor 1 persoon, dan maakt geen verschil.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 1:33

Paraplu schreef:Hier moet ik me ook maareens in gaan verdiepen... Alhoewel ik toch pas september/oktober de sleutel krijg, maar de tijd gaat zo snel!

Hoelang van tevoren moet je zoiets aanvragen? Als het helemaal nieuw is zegmaar? angel

Als je al aangesloten bent en je bent nieuwe bewoner, dan moet je binnen 10 werkdagen geloof ik een leverancier regelen. Je kan gewoon je gewoon aanmelden bij 1.

Qua prijs maakt het niet enorm veel uit, ja misschien 0.01 cent of zoiets, bij normaal verbruik zal je weinig verschil merken tussen de ene en de ander. Wel zijn er contracten voor een jaar een vast tarief bijvoorbeeld of gewoon variabele tarieven. Ik heb destijds gewoon variabel gekozen, gewoon met alle stromen mee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Raindrop za 18 jun 2011 - 2:41

SunnyScience schreef:
Paraplu schreef:Hier moet ik me ook maareens in gaan verdiepen... Alhoewel ik toch pas september/oktober de sleutel krijg, maar de tijd gaat zo snel!

Hoelang van tevoren moet je zoiets aanvragen? Als het helemaal nieuw is zegmaar? angel

Als je al aangesloten bent en je bent nieuwe bewoner, dan moet je binnen 10 werkdagen geloof ik een leverancier regelen. Je kan gewoon je gewoon aanmelden bij 1.

Qua prijs maakt het niet enorm veel uit, ja misschien 0.01 cent of zoiets, bij normaal verbruik zal je weinig verschil merken tussen de ene en de ander. Wel zijn er contracten voor een jaar een vast tarief bijvoorbeeld of gewoon variabele tarieven. Ik heb destijds gewoon variabel gekozen, gewoon met alle stromen mee!

Bij sommige leveranciers moet het wel via een verhuisdocument dus hou daar wel rekening mee.

Als de meter nog niet aangesloten is moet je contact opnemen met de netbeheerder en met de energieleverancier.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Fearie za 18 jun 2011 - 4:32

Ik zou absoluut niet na de NEM gaan, verschrikkelijke maatschappij. Zou persoonlijk kiezen voor Essent of Nuon, Enexis is trouwens een dochteronderneming van Essent - dus kan zijn dat je dan geen netwerkkosten betaald aan Enexis als je bij Essent zit zoals je wel had bij de Nuon.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Moonlight za 18 jun 2011 - 13:01

Ik krijg waarschijnlijk ook binnenkort met deze keuzes te maken! Ik moet dinsdag bij een woning kijken waar ik nr 1 sta. Pff ik zit nu al te stressen welke energie maatschappij ik zal kiezen. Ik heb ook wel goede verhalen gehoord over Greem Choice. Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Mijn vader zit bij E.on maar ja die vind ik een beetje vervelend.
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen? Empty Re: Energieleveranciers, zou het nou echt zoveel verschillen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum