Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd

+13
rapa nui
Penny Blossom
nina
teletascha
Melis_je
Bliss
TukTuk
Pien
Jerry
Angela_1986
Rovine
Lejow
Atelier Madame
17 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd - Pagina 2 Empty Re: Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd

Bericht  nina zo 15 mei 2011 - 2:35

Marin schreef:
Mediamarkt is dan wel een goede tip! Kan je 'm daar in de winkel dan kopen en dan laten ze 'm dus bezorgen en installeren? Dat zou wel super zijn smile
Zo hebben wij het wel gedaan/laten doen.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd - Pagina 2 Empty Re: Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 2:49

Lady4 schreef:
Lize schreef:Ik heb met heel veel wasmaschines gewerkt en mijn voorkeur ging toen altijd uit naar AEG. Die heb ik zelf dan ook gekocht. Bosch is ook erg goed. Maar koop idd geen Indesit of Bauknecht, wat een pokkedingen zijn dat. Kei vaak dat de was er door en doornat uit kwam ed. LG is trouwens ook wel fijn.
Zelf zou ik gaan voor een grote trommel en inderdaad 1400 of 1600 toeren. 1200 is het net niet vind ik.

Dat is wat mij betreft dus gewoon grote onzin. Mijn wasmachine centrifugeert prima en mijn was komt er nooit doornat uit. Maar goed, dat zal jouw ervaring zijn.

Ieder heeft zo zn ervaring. Maar heb 3x met zo'n machine gewerkt en alle 3 die keren was er wel wat mee. Maarja, dat hou je toch.

Gast
Gast

Bericht  Pien zo 15 mei 2011 - 2:50

Maar wat ik me afvraag Marin, je wilt toch ongeveer per oktober op kamers gaan zodat je voldoende kan gaan sparen voor Amerika? Is het dan wel handig, ik bedoel, kun je dan je wasmachine mee nemen of ga je hem dan al weer doorverkopen?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 3:08

Pien schreef:Maar wat ik me afvraag Marin, je wilt toch ongeveer per oktober op kamers gaan zodat je voldoende kan gaan sparen voor Amerika? Is het dan wel handig, ik bedoel, kun je dan je wasmachine mee nemen of ga je hem dan al weer doorverkopen?

Het is helaas niet doorgegaan, zie het topic daarover in algemeen. Anders had ik nooit een wasmachine gekocht nee, maar nu kan dat (helaas) weer.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 3:12

Ik denk dat als je alleen bent en dus relatief weinig wast, elke machine wel een paar jaar mee gaat. Wij hebben een Indes(h)it gehad en die was na 2 jaar kapot. Dus daar zou ik niet zo snel voor gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 3:12

ABE schreef:1200 toeren is voldoende. En let op een spaarstand op de wasmachine. Mijn wasmachine doet anderhalf uur over een 30 graden was, terwijl er tegenwoordig ook machines zijn die dit met 20/30 minuten geklaard hebben. Dat vind ik toch wel belangrijk in een wasmachine. Vooral omdat 30 graden was niet altijd echt vies is, het is meer even snel wassen en weer aanschieten. Zelf heb ik een Zanussi. (Volgens mij)

Liegebeest dat ik ben; Wasmachine is een Siemens. Droger een Bauknecht. Ik heb helemaal geen Zanussi in huis. :P

Dat heet toch gewoon een kort programma? Dat zit op vrijwel elke wasmachine.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 3:22

Wij hebben een Luxor van de Gamma (1000 touren) - Hij is er ook met 1200.

Kan maximaal 4 kg wasgoed in.

Het enige nadeel is dat als je hem te vol stopt hij het water niet goed afpompt :P (dat hebben wij dus altijd, want wij stapelen eerst 2 weken kleding op en willen dan die trommel voldouwen en dat gaat natuurlijk niet)

Heb net weer de stop eraf gehaald en al het water in een pannetje laten lopen Embarassed

Als ik ga verhuizen, na mijn studententijd, als ik een goede baan heb..(jaja), dan koop ik een Miele waar serieus 10 kg ofzo in kan.. Die van die reclame van BCC (die negerinnerenvrouw met 10 kinderen, met zo'n mega trommel) angel

Gast
Gast

Bericht  nina zo 15 mei 2011 - 4:07

Punk'd schreef:Wij hebben een Luxor van de Gamma (1000 touren) - Hij is er ook met 1200.

Het enige nadeel is dat als je hem te vol stopt hij het water niet goed afpompt :P (dat hebben wij dus altijd, want wij stapelen eerst 2 weken kleding op en willen dan die trommel voldouwen en dat gaat natuurlijk niet)

Heb net weer de stop eraf gehaald en al het water in een pannetje laten lopen Embarassed

Als ik ga verhuizen, na mijn studententijd, als ik een goede baan heb..(jaja), dan koop ik een Miele waar serieus 10 kg ofzo in kan.. Die van die reclame van BCC (die negerinnerenvrouw met 10 kinderen, met zo'n mega trommel) angel
Ik heb bij de Gamma gewerkt en zou mn wasmachine (of droger/laptop/mobiele telefoon) niet bij de Gamma kopen..
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Atelier Madame zo 15 mei 2011 - 4:46

Ik heb trouwens eentje van bosch, gekocht bij de expert! was een show model dus veel goedkoper. Daar zou je ook nog wel eens voor kunnen kijken smile

De koopjeskampioen komt onze koelkast vandaan, goede ervaring mee ook! Komen uit het oosten en noorden van het land!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Sushi zo 15 mei 2011 - 4:49

Ik heb het topic nog niet verder doorgelezen (dus 't kan zijn dat iemand de tip al heeft gegeven), maar bij de BCC hebben ze een Bosch in de aanbieding, zag ik in de folder.

Bosch 1400 toeren wasmachine
WAA28163FN; Inhoud tot 5 kilo, energieklasse A+, LED indicatie voor programmaverloop, speciale wasprogramma's zoals intensief/voorwas/handwas en fijne was en met AquaSecure waterbeveiliging.
Energiekosten per jaar; € 30,00
Prijs: € 399,00

Ik wil deze graag kopen.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 4:53

James schreef:
ABE schreef:1200 toeren is voldoende. En let op een spaarstand op de wasmachine. Mijn wasmachine doet anderhalf uur over een 30 graden was, terwijl er tegenwoordig ook machines zijn die dit met 20/30 minuten geklaard hebben. Dat vind ik toch wel belangrijk in een wasmachine. Vooral omdat 30 graden was niet altijd echt vies is, het is meer even snel wassen en weer aanschieten. Zelf heb ik een Zanussi. (Volgens mij)

Liegebeest dat ik ben; Wasmachine is een Siemens. Droger een Bauknecht. Ik heb helemaal geen Zanussi in huis. :P

Dat heet toch gewoon een kort programma? Dat zit op vrijwel elke wasmachine.

Niet op de mijne. Wink Vandaar ook dat ik het even benoem. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 5:00

Wij hebben deze: Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd - Pagina 2 AEG-Lavamat-74850B1

Een zwarte wasmachine van AEG, ben er super blij mee, zitten (heel) veel verschillende programma's (13) op van 20min kort tot 2 en half uur lang programma, wol, lingierie, spijkerbroeken etc!
De trommel is 8 kg (dus er kunnen hier ook dekens etc) en er gebeuren hier met huisdieren (plaids op de bank etc) wel eens ongelukjes etc!

Verder is (vrijwel) geluidloos, tijdens het wassen zoiezo, met centrifugeren (tot 1400 zelf instelbaar hoe hoog dus) hoor je wel wat, maar niet veel.

Ook kunnen we de tijd uitstellen tot wel 24uur nadien..

Deze valt onder de A++ garantie en is dus zeer zuinig en verbruikt tot maar liefst 50% minder energie..

Al met al, we kunnen hier jaren mee vooruit!

• 1400 toeren
• energie-effiëntieklasse A++AA
• maximaal vulgewicht 8 kg.
• fuzzy intelligence en fuzzy logic
• instelbaar toerental
• zeer stil dankzij de Silent Motor
• volledig grafisch display
• balanssysteem
• art: snelbevochtigingstechniek
• aqua control met alarm
• duurzame emaillering
• 2 Geheugenprogramma’s.
• 13 wasprogramma’s
• LED-trommelverlichting
• resttijd indicatie
• beladingssensor met wasmiddeldoseringsadvies
• nachtcyclus
• afmetingen(BxHxD): 595 x 850 x 580 mm.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 5:33

Anniej_S schreef:Wij hebben deze: Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd - Pagina 2 AEG-Lavamat-74850B1

Een zwarte wasmachine van AEG, ben er super blij mee, zitten (heel) veel verschillende programma's (13) op van 20min kort tot 2 en half uur lang programma, wol, lingierie, spijkerbroeken etc!
De trommel is 8 kg (dus er kunnen hier ook dekens etc) en er gebeuren hier met huisdieren (plaids op de bank etc) wel eens ongelukjes etc!

Verder is (vrijwel) geluidloos, tijdens het wassen zoiezo, met centrifugeren (tot 1400 zelf instelbaar hoe hoog dus) hoor je wel wat, maar niet veel.

Deze valt onder de A++ garantie en is dus zeer zuinig en verbruikt tot maar liefst 50% minder energie..

• 1400 toeren
• instelbaar toerental
• balanssysteem
• aqua control met alarm
• duurzame emaillering
• 2 Geheugenprogramma’s.
• 13 wasprogramma’s
• LED-trommelverlichting
• resttijd indicatie
• nachtcyclus

Welk type is dit?

Wij hebben nu en wasmachine van de Siemens. Maar dit is inbouw dus in het nieuwe huis hebben wij ook een nieuwe wasmachine nodig. Ik denk dat wij wel weer voor een Siemens gaan. Deze bevalt ons goed.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 5:34

_Suus_ schreef:Ik heb het topic nog niet verder doorgelezen (dus 't kan zijn dat iemand de tip al heeft gegeven), maar bij de BCC hebben ze een Bosch in de aanbieding, zag ik in de folder.

WAA28163FN; Inhoud tot 5 kilo, energieklasse A+, LED indicatie voor programmaverloop, speciale wasprogramma's zoals intensief/voorwas/handwas en fijne was en met AquaSecure waterbeveiliging.

Ik wil deze graag kopen.

Oh klinkt goed, Suus! Bedankt voor de tip. Hopelijk is de aanbieding volgende week dan ook nog, dan krijg ik m'n vakantiegeld pas. oh shit over 1,5 week pas zelfs..hmm dan zal die aanbieding al weer weg zijn vrees ik..nou ja andere dan maar..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 5:36

Marin schreef:
_Suus_ schreef:Ik heb het topic nog niet verder doorgelezen (dus 't kan zijn dat iemand de tip al heeft gegeven), maar bij de BCC hebben ze een Bosch in de aanbieding, zag ik in de folder.

Ik wil deze graag kopen.

Oh klinkt goed, Suus! Bedankt voor de tip. Hopelijk is de aanbieding volgende week dan ook nog, dan krijg ik m'n vakantiegeld pas. oh shit over 1,5 week pas zelfs..hmm dan zal die aanbieding al weer weg zijn vrees ik..nou ja andere dan maar..

Bij BCC zullen ze de wasmachine wel op voorraad hebben. Als dat niet het geval is duurt het meestal nog een week of twee voor dat deze er is. Dan zou je nog van de korting kunnen profiteren.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 5:49

Ostara schreef:
Anniej_S schreef:Wij hebben deze: Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd - Pagina 2 AEG-Lavamat-74850B1

• 1400 toeren
• instelbaar toerental
• balanssysteem
• aqua control met alarm
• duurzame emaillering
• 2 Geheugenprogramma’s.
• 13 wasprogramma’s
• LED-trommelverlichting
• resttijd indicatie
• nachtcyclus

Welk type is dit?

Wij hebben nu en wasmachine van de Siemens. Maar dit is inbouw dus in het nieuwe huis hebben wij ook een nieuwe wasmachine nodig. Ik denk dat wij wel weer voor een Siemens gaan. Deze bevalt ons goed.

Pfff...ik googlede net op Zwarte Wasmachine AEG (is dr ook maar 1 van haha)

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 5:53

Oh ja hebben alle wasmachines nog een standaard maat of moet je daar ook nog op letten? Hij komt in een kast te staan, achter een deur, waar de wasmachine aansluiting is. Dus dat is lekker, achter de deur zie je er niets van. Maar dan moet het wel passen. Moet het nog opmeten en ga er vanuit dat het wel past als die kast er speciaal voor bedoelt is, maar zit er nog verschil in maat of niet?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 5:56

Marin schreef:Oh ja hebben alle wasmachines nog een standaard maat of moet je daar ook nog op letten? Hij komt in een kast te staan, achter een deur, waar de wasmachine aansluiting is. Dus dat is lekker, achter de deur zie je er niets van. Maar dan moet het wel passen. Moet het nog opmeten en ga er vanuit dat het wel past als die kast er speciaal voor bedoelt is, maar zit er nog verschil in maat of niet?

Volgens mij kan het wel eens schelen ja?! Waar ik gewerkt heb stonden 2 miele wasmachines en de 1 was breder en langer als de ander (en nee het ging echt niet om een droger hoor) was bij een wooninstelling met 16 verstandelijke gehandicapten!
De 1 was wel wat ouder als de ander....

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame zo 15 mei 2011 - 6:10

Ja daar moet je wel rekening mee houden, soms past iets niet namelijk (tering kan me nog herinneren dat ze ons gasfornuis kwamen afleveren.. kabel voor het gas was er al aangemaakt, willen ze het fornuis in de nis zetten is hij te breed :face: )
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 6:16

nina schreef:
Punk'd schreef:Wij hebben een Luxor van de Gamma (1000 touren) - Hij is er ook met 1200.

Ik heb bij de Gamma gewerkt en zou mn wasmachine (of droger/laptop/mobiele telefoon) niet bij de Gamma kopen..

Wij hebben hem toen ook echt uit armoe gekocht haha. We waren 19 en gingen samenwonen en al ons geld was op aan leuke meubels en een mooie vloer.. Toen dachte we ach even 5 jaar met een flut wasmachine en daarna kopen we wel een goede Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Sushi zo 15 mei 2011 - 6:36

Marin schreef:

Ik wil deze graag kopen.

Ik heb even voor je gekeken en de aanbieding is geldig tot en met 22 mei smile Dus hopelijk gaat dat lukken! Ik wil zelf donderdagavond naar de BCC gaan.
Laat je me weten wat het uiteindelijk is geworden?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Pien zo 15 mei 2011 - 7:00

Marin schreef:
Pien schreef:Maar wat ik me afvraag Marin, je wilt toch ongeveer per oktober op kamers gaan zodat je voldoende kan gaan sparen voor Amerika? Is het dan wel handig, ik bedoel, kun je dan je wasmachine mee nemen of ga je hem dan al weer doorverkopen?

Het is helaas niet doorgegaan, zie het topic daarover in algemeen. Anders had ik nooit een wasmachine gekocht nee, maar nu kan dat (helaas) weer.
Heb het topic net gelezen, heb hem helemaal gemist.... Vreselijk!!! Ik snapteal niet wat je met een wasmachine nu zou moeten!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 7:03

Haha ja inderdaad Pien, ik wilde 'm eerst kopen van m'n vakantiegeld, en toen ik gewonnen had zeiden m'n moeder en ik direct tegen elkaar: Nou dan ook maar geen wasmachine meer, dat is dan niet nodig, en kan ik dat mooi sparen! Maar nu is het toch wel heel erg handig om er eentje te kopen (doe al bijna een jaar de was bij m'n oom en tante, en hoewel ze het prima vinden, voel ik me toch bezwaard en stapelt de was zich wel snel op zo). Dus het voelt echt als een enorme luxe om lekker zo'n ding te mogen kopen, ook al is het een 'stomme' aankoop.

Suus, vakantiegeld krijg ik denk ik pas rond de 25e, dus helaas is die aanbieding dan net weg. Maar komen vast wel andere aanbiedingen. Leuk, dan heb ik weer wat te concreets te zoeken in de lading foldertjes! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  nina zo 15 mei 2011 - 7:09

Punk'd schreef:
Wij hebben hem toen ook echt uit armoe gekocht haha. We waren 19 en gingen samenwonen en al ons geld was op aan leuke meubels en een mooie vloer.. Toen dachte we ach even 5 jaar met een flut wasmachine en daarna kopen we wel een goede Very Happy
Daar is de Gamma dan weer erg geschikt voor.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rovine zo 15 mei 2011 - 7:31

Marin schreef:Dus het voelt echt als een enorme luxe om lekker zo'n ding te mogen kopen, ook al is het een 'stomme' aankoop.

Echt wel. Ik woonde dus eens in een studentenflat met 2 machines en drogers voor 400 studenten. Via een agenda kon je een uur reserveren en het kostte een euro per wasje. Het was op zich wel te doen, maar vergde superveel planning. Zo had de trein eens vertraging en miste ik mijn beurt. Kon ik weer een week wachten. Of mijn muntjes bleken op op het moment suprême.

Heerlijk is het om gewoon te wassen wanneer je wilt. Very Happy Kleren erin steken en er later weer uithalen. Zonder een heel stuk te lopen (was 5 min. lopen) of vooraf te bedenken hoe ik het ga regelen. Iemand die altijd een wasmachine voorhanden heeft zal zich die luxe misschien minder realiseren, maar ik ben nu nog elke dag blij met mijn wasmachine, gewoon zomaar hier in huis.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: