Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

videocamera kopen, waar op te letten?

3 plaatsers

Ga naar beneden

videocamera kopen, waar op te letten? Empty videocamera kopen, waar op te letten?

Bericht  Floor za 13 aug 2011 - 4:26

Videocamera, waar moet ik op letten als ik zo'n apparaat wil kopen?
Ik wil iets wat gemakkelijk is in gebruik en het liefst redelijk klein om gemakkelijk mee te kunnen nemen. Maar waar moet ik op letten, zijn er functies ofzo waar ik rekening mee moet houden?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

videocamera kopen, waar op te letten? Empty Re: videocamera kopen, waar op te letten?

Bericht  miss piggy za 13 aug 2011 - 6:06

hd kwaliteit dat verschil is echt groot.
wij hebben ons laten informeren in verschillende winkels je kan ze ook aan laten zetten dan kan je zelf het verschil zien.
er zit zoveel verschil in en wat is slecht het gaat erom wat jullie ervan verwachten succes ermee!
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

videocamera kopen, waar op te letten? Empty Re: videocamera kopen, waar op te letten?

Bericht  Floor za 13 aug 2011 - 6:13

beste is dus naar de winkel. Maar maakt het qua budget nog wat uit? of moet ik echt rekening houden met dat een goede camera een paar honderd euro kost?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

videocamera kopen, waar op te letten? Empty Re: videocamera kopen, waar op te letten?

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 7:10

Ik denk dat je die vraag niet aan de juiste mensen stelt op dit forum.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

videocamera kopen, waar op te letten? Empty Re: videocamera kopen, waar op te letten?

Bericht  Atelier Madame za 13 aug 2011 - 7:50

Mij is altijd verteld dat een zoom (optisch niet digitaal) belangrijker is dan veel pixels.

Ook zou Ik erop letten dat de camera een goede automatische instelling heeft en dus zelf de beste stand voor dat moment kiest. Tenzij je zelf veel wil instellen Tuurlijk.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

videocamera kopen, waar op te letten? Empty Re: videocamera kopen, waar op te letten?

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 7:56


Belangrijk is je optische zoom. Deze is echter minder zodra je een (full) HD camera koopt, dus hou daar rekening mee. De kwaliteit van HD is echter wel veel beter, dus dit is zeker aan te raden.
Verder heb je camera's met een klein videolampje, voor het geval je veel in het donker wil filmen.
Er zijn camera's met geen geheugen, een beetje geheugen en een harde schijf. Als je niet veel filmt, zou ik zeker niet kiezen voor die laatste; het voordeel van een harde schijf is dat je er veel op kan zetten, het nadeel is dat het trager download + dat als je camera valt, je ook je film kwijt bent.
Ik raad een camera aan met een klein beetje geheugen en die verder werkt op SD.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

videocamera kopen, waar op te letten? Empty Re: videocamera kopen, waar op te letten?

Bericht  Floor za 13 aug 2011 - 20:13

bedankt voor de reacties!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

videocamera kopen, waar op te letten? Empty Re: videocamera kopen, waar op te letten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum