Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het kopen van kinderschoenen, waar letten jullie op?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Het kopen van kinderschoenen, waar letten jullie op? Empty Het kopen van kinderschoenen, waar letten jullie op?

Bericht  Wennes vr 11 mei 2012 - 21:25

Als jullie schoenen voor de kids gaan kopen, waar let je dan op?

Uiteraard of ze leuk zijn Het kopen van kinderschoenen, waar letten jullie op? Icon_cool en of de maat goed is.

Maar kijken jullie bijv ook naar de zool? mijn man en schoonmoeder waren
vorige week om schoenen gegaan en deze waren van de week hier bezorgd.
Ik vond de zool vreselijk stug! Je kon deze bijna niet buigen. Dit lijkt
me dan ook niet goed voor het afrollen van de voetjes.

Hebben jullie schoenen met een voetbed erin?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kopen van kinderschoenen, waar letten jullie op? Empty Re: Het kopen van kinderschoenen, waar letten jullie op?

Bericht  Tazz vr 11 mei 2012 - 22:57

Ik probeer daar wel op te letten maar ik ga geen schoenen van 100 euro kopen waar ze over 2,3 maanden weer uitgegroeid zijn. Plus dat ze na een week buiten spelen al helemaal gehavend zijn. Ik had een keer dure schoenen in de uitverkoop gekocht omdat mijn moeder beweerde dat die toch echt beter waren en daar had ze meer last van en zelfs blaren uiteindelijk dan de schoenen die ik normaal koop.

De zool moeten wel flexibel zijn en genoeg steun bieden.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Het kopen van kinderschoenen, waar letten jullie op? Empty Re: Het kopen van kinderschoenen, waar letten jullie op?

Bericht  Annie24 za 12 mei 2012 - 0:13

Ik let zowiezo op de maat, niet alleen de lengte, maar ook de breedte. Regelmatig gaan we langs een goede schoenenwinkel om Y. zijn voetjes en schoenen op te laten meten. Zij meten ook in het schoentje zelf en de breedte.

Zijn 1e loopschoentjes hadden een flexzooltje en kon ik met 2 vingers buigen. Nu heeft hij inmiddels zijn 2e paar schoentjes en die zool is iets stugger, maar nog steeds makkelijk te buigen, maar niet meer met 2 vingers. Een beetje stevigheid als ze eenmaal kunnen lopen is ook prettig denk ik. Hele stugge zooltjes die niet buigzaam zijn wil ik hier nog niet, wanneer wel weet ik eigenlijk niet, maar die vraag komt vast wel naar boven zodra we nieuwe schoentjes gaan kopen.

Een voetbed vind ik wel belangrijk, ook als hij ouder is. Waarschijnlijk omdat ik zelf een aangeboren spierziekte aan mijn voeten heb dat ik me best druk maak over zijn schoentjes. Ik wil zoveel mogelijk voorkomen door hem een goede basis te geven met goede, stevige schoenen in de juiste maat. Goed advies daarin vind ik ook erg belangrijk.

Uiterlijk vind ik dus weer minder belangrijk. Tuurlijk zoek ik het leukste paar uit, maar als blijkt dat een minder leuk paar beter geschikt is voor zijn voetjes, zal ik daar voor gaan.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: