Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten? Empty Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten?

Bericht  _*Blondgirl*_ do 18 aug 2011 - 3:57

Voor onze rondreis door West Amerika willen we onze mobiel meenemen en er daar een simkaartje voor kopen om het thuisfront af en toe op de hoogte te houden.

Nu heb ik het een en ander gegoogled, maar kom er nog niet helemaal uit. Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar er is hier vast wek iemand die dit toevallg weet....

Wie weet waar we op moeten letten en waar we het beste zo'n simkaartje kunnen kopen?

Thnx!
_*Blondgirl*_
_*Blondgirl*_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 116
Punten : 152
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten? Empty Re: Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten?

Bericht  Marin vr 19 aug 2011 - 1:22

Dat is bijna niet te doen. In Amerika worden bijna geen losse simkaarten verkocht, en soms zijn het totaal andere simkaarten die niet compatible zijn met onze Europese simkaarten. Mocht je echt een Amerikaans nummer willen, kan je dus beter een goedkoop prepay telefoontje kopen. Die kan je overal wel kopen, bij de Walmart en Target enzo.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten? Empty Re: Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten?

Bericht  Caro vr 19 aug 2011 - 2:36

En je hebt niet zoiets al 'passport', dat heeft Vodafone en daardoor kun je in heel veel landen volgens hetzelfde tarief bellen. Zelfs in australie belden wij voor hetzelfde tarief als dat we in Frankrijk zaten...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten? Empty Re: Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten?

Bericht  _*Blondgirl*_ vr 19 aug 2011 - 4:16

Vodafone heeft idd Passport voor in het buitenland, dat had ik ook toen ik nog die provider had.... Nu heb ik Hi, maar voor zover ik kan vinden hebben die niet zoiets....

Dan wordt het idd maar een goedkoop telefoontje kopen daar.
_*Blondgirl*_
_*Blondgirl*_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 116
Punten : 152
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten? Empty Re: Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten?

Bericht  Marin vr 19 aug 2011 - 4:24

Caro bedoelt dat smsen of bellen naar het buitenland (zelfs naar een andere staat) heel duur is in Amerika. Ik denk niet dat het veel goedkoper is dan gewoon smsen met je eigen telefoon. Ze hebben geen goede deals voor naar het buitenland (= Nederland dus) smsen. Gewoon goed zorgen dat je dataroaming uitstaat indien je een smartphone hebt, en dan gewoon met je eigen telefoon smsen. Ik heb daar nooit ontzettend hoge rekeningen van gehad als je een beetje op let.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten? Empty Re: Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten?

Bericht  _*Blondgirl*_ vr 19 aug 2011 - 10:11

Joy_ schreef:Caro bedoelt dat smsen of bellen naar het buitenland (zelfs naar een andere staat) heel duur is in Amerika. Ik denk niet dat het veel goedkoper is dan gewoon smsen met je eigen telefoon. Ze hebben geen goede deals voor naar het buitenland (= Nederland dus) smsen. Gewoon goed zorgen dat je dataroaming uitstaat indien je een smartphone hebt, en dan gewoon met je eigen telefoon smsen. Ik heb daar nooit ontzettend hoge rekeningen van gehad als je een beetje op let.

Als ik het goed begrijp kun je dus wel gewoon met je eigen telefoon+simkaart/abbo kan bellen en smsen? Dat dus alleen je rekening wat hoger wordt omdat het duurder is vanuit het buitenland?

Dataroaming/smartphone heb ik sowieso niet, daar dus geen last van.... Heb een gewone slidephone van Samsung met Hi bel/sms abonnement.
_*Blondgirl*_
_*Blondgirl*_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 116
Punten : 152
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten? Empty Re: Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten?

Bericht  Marin vr 19 aug 2011 - 10:18

Ja natuurlijk kan dat. Mits je een triple band telefoon hebt, maar volgens mij is dat altijd tegenwoordig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten? Empty Re: Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum