Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd

+13
rapa nui
Penny Blossom
nina
teletascha
Melis_je
Bliss
TukTuk
Pien
Jerry
Angela_1986
Rovine
Lejow
Atelier Madame
17 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd Empty Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 22:27

Nou, ik ga nu dan toch maar een wasmachine kopen.
Dat zou ik van m'n vakantie geld namelijk gaan doen en dat ga ik nu maar waar maken ook, zodat ik niet meer met koffers naar m'n tante en moeder hoef te slepen.

Anyway. Waar let je op bij het kopen van een wasmachine? Ik heb daar totaal geen verstand van. Ik wil er eentje van tussen de 300 en 500 euro kopen. Miele is dan te duur (dat schijnt het wasmachine-guru-merk te zijn toch?), maar welke merken zijn ook goed?

En ik kan dat zelf allemaal niet installeren, kan degene die 'm bezorgt dat ook voor je, en kan je daar naar vragen?

Ik denk dat ik 'm via internet wil gaan bestellen en laten bezorgen want ik heb natuurlijk geen auto om 'm thuis te krijgen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd Empty Re: Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd

Bericht  Atelier Madame za 14 mei 2011 - 22:33

Via Wehkamp kan je nette wasmachines bestellen.

Ik hou altijd aan qua merken
1 Miele
2 AEG, Bosch
3 De rest

Wat vooral belangrijk is om naar te kijken --> hoe hard kan een wasmachine centrigureren, ik heb 1400 toeren, das wel fijn dat de was er niet te nat uitkomt!

En kijken naar de droogkwaliteit, A is heel droog, B is goed.

Ik zou ook letten op de hoeveel erin kan qua kilo's, je bent maar alleen natuurlijk dus heel groot hoeft ie dan niet te zijn. Geloof dat 3/4 kilo gemiddeld is.

Dan nog de kwaliteit voor het milieu, een A/B is heel zuinig itt sommige anderen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd Empty Re: Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd

Bericht  Lejow za 14 mei 2011 - 22:33

Bosch is een goed merk zegt vriendlief, kijken of die ergens in de aanbieding is en dan voor die gaan. Hij zegt er wel bij dat je op moet letten dat het een Duitse is en geen Spaanse (???)
Je kunt m ook gewoon in de winkel kopen hoor, veel winkels bezorgen! Bij Mediamarkt (in ieder geval het filiaal van mijn vriend) installeren ze ook.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 22:39

Oh goede tips!
Milieu label vind ik inderdaad wel belangrijk, hoewel ik de prijs uiteindelijk belangrijker vind.

Hoe zit dat met die toeren precies? 1400 is dus goed? Wat is slecht? Dat zegt me niets.

En hoe is Whirlpool?

Gast
Gast

Bericht  Rovine za 14 mei 2011 - 22:40

Ik heb er 2 gehad in mijn studententijd, allebei nieuwe. Dat waren een Bauknecht en een Siemens, allebei rond de 350 euro. Heb ze overigens beide keren verkocht na één en 2 jaar omdat ik ging verhuizen en er in mijn nieuwe huis een wasmachine was. Het kost dan minder om door te verkopen dan opslaan.

Beide machines dik tevreden over geweest. Deden wat ze moesten doen en deden niet wat ze niet moesten doen. Beetje volgens verwachting dus.

Bauknecht heb ik de klantenservice nog eens voor gebeld. Ik had toen per ongeluk mijn pinpas meegewassen, maar moest dringend geld pinnen (rijlessen, instructeur stond binnen een uurtje voor de deur), maar dan was het wasprogramma nog niet afgelopen. Kreeg hem niet open daar middenin. De vrouw aan de lijn heeft me toen prima geholpen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Angela_1986 za 14 mei 2011 - 22:47

Merken zeggen me niet zo veel, weet niet eens welke ik zelf heb... Geloof dat 1400/1600 toeren gemiddeld is.

Waar ik wel op zou letten als je alleen bent is of je ook een kort programma hebt/mini was-functie zodat je niet steeds een volle trommel hoeft te hebben voordat je 'm aan kunt zetten. Ja je kunt natuurlijk wel 'n halve trommel aanzetten terwijl je die functie niet hebt maar dat is wel 'n beetje zonde.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Jerry za 14 mei 2011 - 22:49

Atelier Madame schreef:Via Wehkamp kan je nette wasmachines bestellen.

Ik hou altijd aan qua merken
1 Miele
2 AEG, Bosch
3 De rest

Wat vooral belangrijk is om naar te kijken --> hoe hard kan een wasmachine centrigureren, ik heb 1400 toeren, das wel fijn dat de was er niet te nat uitkomt!

En kijken naar de droogkwaliteit, A is heel droog, B is goed.

Ik zou ook letten op de hoeveel erin kan qua kilo's, je bent maar alleen natuurlijk dus heel groot hoeft ie dan niet te zijn. Geloof dat 3/4 kilo gemiddeld is.

Dan nog de kwaliteit voor het milieu, een A/B is heel zuinig itt sommige anderen.

Een A/B is niet 'heel zuinig'... Tegenwoordig heb je A+ en A++, wat ook alweer een stuk zuiniger is. Natuurlijk moet je wel kijken naar energielabel in combinatie met de prijs. Stel dat 't om een koelkast zou gaan, dan wil je wel zuinig, omdat die constant aanstaat. Maar een wasmachine draait maar af en toe.
Als je precies wilt weten wat je dan 't beste kan doen, is bekijken hoeveel wassen je per week gaat draaien, dan hoeveel stroom dat per jaar scheelt (tussen label B en label A bijvoorbeeld) en dan kijken hoeveel dat in de prijs scheelt...
Ik zou naar een winkel gaan om je te laten voorlichten en vervolgens op internet eentje bestellen.
Bij MediaMarkt hebben ze trouwens bezorgservice 'goud, zilver en brons'. Bij brons brengen ze 'm tot aan de deur, bij goud komen ze 'm ook installeren...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Pien za 14 mei 2011 - 22:49

Wij hebben de wasmachine en droger van zanussi. Hebben ze nu bijna 5jaar nog nooit problemen gehad...
Zanussi is ook erg goed betaalbaar.

Wat een goede tip qua site is is www.bobshop.nl
Bezorgen ook thuis en zijn erg voordelig...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 22:50

Oh haha Nobucta dat is ook wel een situatie zeg! :P

Gast
Gast

Bericht  TukTuk za 14 mei 2011 - 22:53

Wat je ook koopt, neem geen bauknecht of een indesit!

Een miele is inderdaad het merk onder de wasmachines, het is een hele uitgave, maar je kan er zo 20 jaar mee doen bijvoorbeeld. Dan is 1x 900 of meer euro uitgeven het wel waard. Andersom kan je ook een goedkope wasmachine kopen en om de 5 jaar moeten vervangen, het is maar net wat je fijner vind.

Verder heb ik er niet heel veel verstand van, inderdaad goed op het aantal toeren letten, die van mij kan max 1000 (gekregen van schoonmoeder toen zij een nieuwe kocht) en de was komt er niet echt droog uit.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 23:01

Ik hoor over Indesit, naast dat ze wel betaalbaar zijn, niet heel goede verhalen.
Dat aansluiten kan je zelf wel hoor. Hij wijst zich vanzelf en het staat ook in de beschrijving. Gewoon volgen.
Ik heb niet zo lang gelden deze gekocht en ben er heel tevreden over. Ik heb op internet de goedkoopste aanbieder gezocht en hem laten bezorgen..
Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd Lg_wd_13481_beste_koop_wasmachine

Je kan kijken welke programma's je zelf graag wilt hebben. Ik vond een wolwas en fijnwas wel een pluspunt. Misschien vind je het belangrijk dat de wasmachine uitgaan na het programma (mijn vorige wasmachine bleef aan nadat hij klaar was), of dat je een timer hebt zodat je kunt instellen (uitgestelde start).

Ik heb wel gekeken naar het energie en waterverbruik, omdat dat op den duur ook allemaal extra kosten worden anders.

Het leuke van deze wasmachine is dat hij een melodietje speelt als hij klaar is Very Happy .
Een grote trommel heb je niet nodig wanneer je alleen woont.

Nieuwe wasmachines hebben tegenwoordig de motor aan de trommel ipv aan een riem, daardoor gaan ze langer mee. Maar de wasmachines in jouw prijsklasse hebben dat allemaal nog niet, dus daar hoef je niet naar te kijken.

Gast
Gast

Bericht  Bliss za 14 mei 2011 - 23:16

Ik heb dus bij die Turk hier om de hoek (waar ik het al eens over had) wél een Indesit gekocht en die bevalt me echt prima! Heb er nog geen 100 euro voor betaald volgens mij en hij doet t al twee jaar heel goed. Ik ga bijna verhuizen en wil hem dan aan de nieuwe huurder doorverkopen, omdat ik in t nieuwe huis ook een wasmachine (Siemens) over kan nemen en dat scheelt me een hoop sjouwwerk!

Verder weet ik eigenlijk ook niet waar je op moet letten :P

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 23:30

Haha ja ik vind dat toch een beetje eng om het daar te kopen Bliss. Al ben ik blij dat jij er een goede ervaring mee hebt!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 23:31

Maar ook nieuw zijn er betaalbare modellen, met garantie.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je za 14 mei 2011 - 23:35

Als je over een paar jaar kinderen wil en een grotere trommel nodig hebt, kan je nu een b-merk kopen met een kleine trommel en water uitsparen tijdens het gebruik.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  teletascha za 14 mei 2011 - 23:42

Wij wilden graag een mini-was functie en een handwasfunctie erop hebben.
UIteindelijk hebben we een miele 1400 toeren genomen. Verder kun je erop letten of je droger makkelijk (zonder tussenstukken) op de wasmachine kunt plaatsen, dat scheelt ruimte.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Rovine za 14 mei 2011 - 23:50

Plus; wellicht ga je over een jaar wel samenwonen en koop je een nieuwe machine, of heeft hij een betere. Of je verhuist naar een plek met een inbouwmachine (zoals ik nu). Of je vertrekt naar het buitenland. Zolang je leven nog niet echt vastligt zou ik gewoon voor een goedkopere gaan.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  nina za 14 mei 2011 - 23:56

Ik zou ook zeker bij de mediamarkt kopen.
Die komen 'm brengen én installeren.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Penny Blossom za 14 mei 2011 - 23:57

Wij hebben er ook een van Indesit:
http://www.wehkamp.nl/huishoudapparatuur/wassen-drogen-strijken/wasdroogcombinatie/indesit-iwdc6145-was-droogcombinatie/C27_7G1_G12_732202/

Hij is niet op de 'groei' gekocht maar omdat we snel een goedkope wilde hebben, hebben we deze gekocht. Daarnaast hebben wij geen plek voor een droger dus is deze combinatie echt prima. We drogen echter alleen de handdoeken/beddengoed. Mochten we over twee/drie jaar gaan verhuizen dan komen er twee van Miele, zowel een droger als wasmachine.

Het is een heel fijn ding, handig in gebruik en redelijk zuinig. Het toerental is niet heel hoog, maar als we de was ophangen is het met een dag toch wel droog.

Wij waren ook wel bang voor de 'slechte' verhalen van Indesit, maar nadat we bij verschillende witgoedwinkels waren geweest waren we er toch over uit dat deze op dit moment de juiste voor ons is. En tot nu toe geen problemen en we hebben hem ongeveer 1,5 jaar.

Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034

Bericht  rapa nui zo 15 mei 2011 - 0:09

Ik heb mijn wasmachine bij een kleinere onafhankelijke witgoed zaak gekocht. Die adviseerde me een AEG. Miele is inderdaad goed maar duur en dat vond hij niet nodig als startersmachine. Ik heb gekeken naar de inhoud. Niet te klein maar hoeft ook niet te groot. Wel startuitstel etc. er op. Ze hebben de machine afgeleverd en zelfs naar zolder gebracht en geïnstalleerd. Vraag trouwens altijd om korting bij witgoedzaken. Lukt meestal best wel. Of vergelijk prijzen op internet en ga dan naar een witgoedzaak in de buurt. Dan heb je een idee wat je er evt. af kunt praten.

Ik zou voor een wasmachine niet voor de goedkoopste gaan maar voor een middenklasse.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 0:31

Nobucta schreef:Plus; wellicht ga je over een jaar wel samenwonen en koop je een nieuwe machine, of heeft hij een betere. Of je verhuist naar een plek met een inbouwmachine (zoals ik nu). Of je vertrekt naar het buitenland. Zolang je leven nog niet echt vastligt zou ik gewoon voor een goedkopere gaan.

Ja ik hoef inderdaad niet eentje die 20 jaar mee gaat. Dat vind ik nu meer zonde van 't geld, dan dat ik er daadwerkelijk baat bij heb denk ik.

Rapa Nui, inderdaad een middenklasse wasmachine lijkt mij het beste, dus niet de goedkoopste van rond de 250 euro, maar meer richting de 400 of 500 van een goed merk.

Mediamarkt is dan wel een goede tip! Kan je 'm daar in de winkel dan kopen en dan laten ze 'm dus bezorgen en installeren? Dat zou wel super zijn smile

Gast
Gast

Bericht  Lady4 zo 15 mei 2011 - 0:33

Ik heb ook een Indesit, die was toen volgens mij 250 euro en hij draait na 5,5 jaar nog steeds prima. Ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad. Er zit ook een bespaarknop op, die een korter programma draait, die staat bij mij standaard ingesteld.

Marin, als je alleen bent en dus relatief weinig wast, dan hoef je echt geen wasmachine te kopen van 500 euro hoor. Een vriendin van mij heeft er eens één op MP gekocht voor 40 euro en daar ruim 2 jaar plezier van gehad.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 0:38

Ik heb met heel veel wasmaschines gewerkt en mijn voorkeur ging toen altijd uit naar AEG. Die heb ik zelf dan ook gekocht. Bosch is ook erg goed. Maar koop idd geen Indesit of Bauknecht, wat een pokkedingen zijn dat. Kei vaak dat de was er door en doornat uit kwam ed. LG is trouwens ook wel fijn.
Zelf zou ik gaan voor een grote trommel en inderdaad 1400 of 1600 toeren. 1200 is het net niet vind ik.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 zo 15 mei 2011 - 0:40

Lize schreef:Ik heb met heel veel wasmaschines gewerkt en mijn voorkeur ging toen altijd uit naar AEG. Die heb ik zelf dan ook gekocht. Bosch is ook erg goed. Maar koop idd geen Indesit of Bauknecht, wat een pokkedingen zijn dat. Kei vaak dat de was er door en doornat uit kwam ed. LG is trouwens ook wel fijn.
Zelf zou ik gaan voor een grote trommel en inderdaad 1400 of 1600 toeren. 1200 is het net niet vind ik.

Dat is wat mij betreft dus gewoon grote onzin. Mijn wasmachine centrifugeert prima en mijn was komt er nooit doornat uit. Maar goed, dat zal jouw ervaring zijn.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 0:57

1200 toeren is voldoende. En let op een spaarstand op de wasmachine. Mijn wasmachine doet anderhalf uur over een 30 graden was, terwijl er tegenwoordig ook machines zijn die dit met 20/30 minuten geklaard hebben. Dat vind ik toch wel belangrijk in een wasmachine. Vooral omdat 30 graden was niet altijd echt vies is, het is meer even snel wassen en weer aanschieten. Zelf heb ik een Zanussi. (Volgens mij)

Liegebeest dat ik ben; Wasmachine is een Siemens. Droger een Bauknecht. Ik heb helemaal geen Zanussi in huis. :P

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: