Update 07/06! help mijn man te overtuigen(keuken)
+17
Lilou
TGR
Zwerver
Zora
Rovine
Sjaantje
Mari
Serena
Ugly Betty
Ster
Paper Crown
pantuf
Atelier Madame
nina
Ella
pluisie
Pien
21 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Update 07/06! help mijn man te overtuigen(keuken)
edit: update 07/06
JA!!!! deze week word het geschilderd! We gaan eerst proberen om het gewoon te witten, het behang wat er opzit heeft een print, een soort reliëf, we denken dat het heel mooi kan worden als het wit is, dan blijf je de print zien maar is het toch rustiger. Mocht het witten niet lukken, halen we het behang er vanaf en gaan we het in dezelfde kleur grijs als de muur verfen. de donkerste zeg maar die ik hier ergens geplaatst hebt! tevens gaan we ook de andere muur helemaal witten, het gangetje en gaan we de grijze muur bijwerken. zitten wat beschadigingen op en die hebben we nu gevuld, kwestie van nog even schuren en dan weer aanstippen met grijze verf!! ik ben helemaal blij, is het toch nog voor de uitgerekende datum ook allemaal klaar...
inmiddels 1,5 jaar geleden hebben wij de keuken uitgebreid. we hebben nu een vrij grote u- keuken. omdat we in de achterkant van de keuken (waar we vanaf de bank en tafel op kijken) een verborgen kast wilde plaatsen, moesten we een oplossing vinden om dat hout weg te werken. we hebben toen gekozen voor een behangetje! voor 15 euro waren we klaar, mooie tijdelijke oplossing. althans, dat was wat ik er van vond.
inmiddels weet ik dat ik hem gewoon effen wit wil hebben, maar manlief vind het behang veel te mooi en wilt dat houden! we hadden als accent kleur in de woonkamer altijd groen, nu is dat inmiddels veranderd naar roze en stoort mij die achterkant. ik probeer hem over te halen, we kunnen gewoon over het behang heen sauzen en hebben zelfs nog witte latex staan. ook heb ik al iemand die het wilt gaan verfen! maar.... ik krijg mijn man niet zo ver! wie van jullie kan goede argumenten aandragen en mij helpen om mijn zin te krijgen?
dit is de keuken:
op onderstaande foto zie je rechts van het gasfornuis het stuk wat we eraan vast hebben gezet.
zo is het met het behang, aan de rechtkant zit een deur naar een verborgen kast zeg maar, daar hebben we de stofzuiger, kattenvoer en drankvoorraad staan. als je goed kijkt zie je ook een witte streep lopen daarop, dat is zeg maar de deur die iets krom is getrokken en uitsteekt.
in paint heb ik hem helemaal bewerkt, wit gemaakt zoals ik hem graag wil hebben, dat is zo:
wat vinden jullie? is dat witte een verbetering? wat zou ik als argumenten kunnen gebruiken? het kan namelijk gewoon binnen 1 uur klaar zijn, hij hoeft alleen maar ja te zeggen!!
JA!!!! deze week word het geschilderd! We gaan eerst proberen om het gewoon te witten, het behang wat er opzit heeft een print, een soort reliëf, we denken dat het heel mooi kan worden als het wit is, dan blijf je de print zien maar is het toch rustiger. Mocht het witten niet lukken, halen we het behang er vanaf en gaan we het in dezelfde kleur grijs als de muur verfen. de donkerste zeg maar die ik hier ergens geplaatst hebt! tevens gaan we ook de andere muur helemaal witten, het gangetje en gaan we de grijze muur bijwerken. zitten wat beschadigingen op en die hebben we nu gevuld, kwestie van nog even schuren en dan weer aanstippen met grijze verf!! ik ben helemaal blij, is het toch nog voor de uitgerekende datum ook allemaal klaar...
inmiddels 1,5 jaar geleden hebben wij de keuken uitgebreid. we hebben nu een vrij grote u- keuken. omdat we in de achterkant van de keuken (waar we vanaf de bank en tafel op kijken) een verborgen kast wilde plaatsen, moesten we een oplossing vinden om dat hout weg te werken. we hebben toen gekozen voor een behangetje! voor 15 euro waren we klaar, mooie tijdelijke oplossing. althans, dat was wat ik er van vond.
inmiddels weet ik dat ik hem gewoon effen wit wil hebben, maar manlief vind het behang veel te mooi en wilt dat houden! we hadden als accent kleur in de woonkamer altijd groen, nu is dat inmiddels veranderd naar roze en stoort mij die achterkant. ik probeer hem over te halen, we kunnen gewoon over het behang heen sauzen en hebben zelfs nog witte latex staan. ook heb ik al iemand die het wilt gaan verfen! maar.... ik krijg mijn man niet zo ver! wie van jullie kan goede argumenten aandragen en mij helpen om mijn zin te krijgen?
dit is de keuken:
op onderstaande foto zie je rechts van het gasfornuis het stuk wat we eraan vast hebben gezet.
zo is het met het behang, aan de rechtkant zit een deur naar een verborgen kast zeg maar, daar hebben we de stofzuiger, kattenvoer en drankvoorraad staan. als je goed kijkt zie je ook een witte streep lopen daarop, dat is zeg maar de deur die iets krom is getrokken en uitsteekt.
in paint heb ik hem helemaal bewerkt, wit gemaakt zoals ik hem graag wil hebben, dat is zo:
wat vinden jullie? is dat witte een verbetering? wat zou ik als argumenten kunnen gebruiken? het kan namelijk gewoon binnen 1 uur klaar zijn, hij hoeft alleen maar ja te zeggen!!
Laatst aangepast door Pien op ma 6 jun 2011 - 21:37; in totaal 3 keer bewerkt
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Update 07/06! help mijn man te overtuigen(keuken)
Ik zou het ook wit willen Vooral omdat die kleuren verder niet meer terugkomen in je interieur. Maar hoe jij je man daarvan moet overtuigen dat weet ik niet. Mijn vriend laat mij altijd mijn gang gaan. Hij vind alles prima.
pluisie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 39
Punten : 39
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het behang mooier, eigenlijk. Ik snap je man heel goed.
Gast- Gast
Het witte vind ik persoonlijker ook veel mooier en het lijkt daardoor groter. laat deze foto eens aan je man zien. Misschien vind hij het ook wel mooier
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik zeg het een paar keer en dan laat ik het rusten.
Meestal komt hij dan later met hetzelfde idee (alsof hij het zelf verzonnen heeft, haha)
Mja.. jij kent je man het beste. Dus weet niet of dit bij hem werkt.
Meestal komt hij dan later met hetzelfde idee (alsof hij het zelf verzonnen heeft, haha)
Mja.. jij kent je man het beste. Dus weet niet of dit bij hem werkt.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Ik vind het behang gewoon heel lelijk
zou eerder kiezen voor een gezellig kleurtje, maar wit staat ook mooi.
zou eerder kiezen voor een gezellig kleurtje, maar wit staat ook mooi.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
groter hoeft het niet te worden... onze beneden verdieping is bijna 6 meter breed en 12 meter lang. ruimte genoeg dus!
storm, vind je het behang ook mooier als verder het groen nergens terug komt?
een paar keer zeggen en dan laten rusten werkt niet, aangezien ik het nu al een jaar erover heb!
een paar keer zeggen en dan laten rusten werkt niet, aangezien ik het nu al een jaar erover heb!
Pien- Ratel
Ik vind dat witte mooier. Aangezien accessoires gemakkelijk te vervangen zijn en je dat ook geregeld zult doen (ik wel tenminste) is wit ook een praktische kleur. Hij past dan altijd bij je kleur accessoires.
Zou hij erg boos worden als hij thuis komt en je hebt het wit geverfd?
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
pantuf schreef:Ik vind dat witte mooier. Aangezien accessoires gemakkelijk te vervangen zijn en je dat ook geregeld zult doen (ik wel tenminste) is wit ook een praktische kleur. Hij past dan altijd bij je kleur accessoires.
haha zat ik ook aan te denken
pluisie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 39
Punten : 39
pluisie schreef:pantuf schreef:
haha zat ik ook aan te denken
ik ga straks die foto laten zien, als hij zegt dat hij het mooi vind maar het niet wilt, ga ik het gewoon doen....
Pien- Ratel
Oh wit is veeeeel mooier! Ik vind het ook niet meer echt een "geheime kast" omdat ik die witte streep heel opvallend vind (en ook storend, ik ben ook zo ). Dus zeker wit verven. Oh en ik vind het behang ook gewoon lelijk
Gast- Gast
Ik overleg dat soort kleine dingen niet met mijn man hoor.
Mijn man heeft daar geen oog voor. Zijn eerste antwoord is vaak ook gelijk NEE.. doen we niet! Maar als hij het eenmaal ziet, dan is hij toch om.
Mijn advies: doe maar gewoon. Als je er ruzie om krijgt, dan is dat maar zo.. haha!
Mijn man heeft daar geen oog voor. Zijn eerste antwoord is vaak ook gelijk NEE.. doen we niet! Maar als hij het eenmaal ziet, dan is hij toch om.
Mijn advies: doe maar gewoon. Als je er ruzie om krijgt, dan is dat maar zo.. haha!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Oh mijn vriend zou het trouwens neit leuk vinden als ik het zomaar zou doen, hij vindt ons interieur misschien nog wel belangrijker als ik. Maar goed, hij zou dan ook nooit zulk behang erop doen, bij ons was het sowieso al wit geweest (we loooove wit).
Gast- Gast
Fauve schreef:Oh wit is veeeeel mooier! Ik vind het ook niet meer echt een "geheime kast" omdat ik die witte streep heel opvallend vind (en ook storend, ik ben ook zo ). Dus zeker wit verven.Oh en ik vind het behang ook gewoon lelijk
daar ben ik het zelf volkomen mee eens... de deur is behoorlijk krom getrokken en hij valt nu heel erg op. het is net een houten vloer, die werkt ook zo. zet uit en krimpt weer...
Pien- Ratel
ik zit niet echt op ruzie te wachten dus als hij aangeeft het echt niet te willen, doe ik het niet... we wonen hier per slot van rekening samen....2CKC2 schreef:Mijn advies: doe maar gewoon. Als je er ruzie om krijgt, dan is dat maar zo.. haha!
Pien- Ratel
Ik vind dat witte zo enorm wit, ik hou daar gewoon niet zo van...Pien schreef:
Het zonder te overleggen gewoon doen zou ik absoluut niet doen, het is toch jullie huis en ik neem aan dat hij ook gewoon inspraak heeft in de inrichting.
Gast- Gast
ik ga hem nog eens in paint bewerken en dan in lichtgrijs. kijken hoe dat staat... ik denk namelijk dat mijn man dit witte te wit vind.. ik wil best een comprix met hem sluiten dat ik mn zin krijg dat het behang weg gaat, en hij zijn zin dat het dan geen wit word maar grijs!
Pien- Ratel
*herkent de keuken*
Volgens mij viel daar een kwartje.
Gast- Gast
dit is met lichtgrijs.. vind ik zelf ook wel erg mooi!!
Pien- Ratel
Gloria schreef:*herkent de keuken*
ben benieuwd welk kwartje er valt... en wie jij dan bent!? pm??
Pien- Ratel
Dat wit vond ik erg mooi. Als je voor grijs kiest, zou ik het ongeveer dezelfde kleur als het blad proberen te maken. Vind het nu vrij druk overkomen omdat je bruin (vloen), wit, grijs blad en nog een kleur grijs hebt.
Ster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 186
Punten : 240
of donkerder grijs...
Pien- Ratel
de kleur van het blad vind ik veel te donker... daarnaast zie ik de vloer niet als bruin maar als hout. en ja, hout is bruin maar ik vind dat niet als bruine kleur mee tellen zeg maar. hoop dat je snapt hoe ik het bedoelSter schreef:Dat wit vond ik erg mooi. Als je voor grijs kiest, zou ik het ongeveer dezelfde kleur als het blad proberen te maken. Vind het nu vrij druk overkomen omdat je bruin (vloen), wit, grijs blad en nog een kleur grijs hebt.
Pien- Ratel
Ik vind het met wit het mooist... dezelfde kleur als de zijkant van de "u" zeg maar.
Ik herken trouwens ook de foto's van de keuken, heb je ze ook geplaatst toen de keuken net af was?
Ik herken trouwens ook de foto's van de keuken, heb je ze ook geplaatst toen de keuken net af was?
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou het gewoon een effen kleur verven, maar zeker niet dat behang (maar dat is ook omdat ik zelf nooit voor dat behang daar had gekozen) Grijs vind ik beter dan wit staan, dat breekt al dat witte van de muren en de keuken een beetje..Je kan anders ook nog een andere kleur erop smeren, wat bij je asseccoires past..
Ik zou gewoon deze foto's aan hem laten zien en dan vragen wat hij vind.
Ik zou gewoon deze foto's aan hem laten zien en dan vragen wat hij vind.
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» UPDATE 22-2: Mijn paps, de schrik van mijn leven vandaag
» Grrr mijn man met zijn stomme keuken tegels
» Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt?
» Mijn ex.. Het is nu echt over! :( Update pagina 3
» Geconfronteerd met mijn lijf: Update pagina 3
» Grrr mijn man met zijn stomme keuken tegels
» Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt?
» Mijn ex.. Het is nu echt over! :( Update pagina 3
» Geconfronteerd met mijn lijf: Update pagina 3
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: