Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt?

+2
Jerry
Siamsa
6 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt? Empty Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt?

Bericht  Siamsa za 25 aug 2012 - 5:03

Ik heb een probleem: De scharnieren van mijn hoekkeukenkastje hebben het begeven, waardoor het deurtje er nu uit ligt. Als ik aan nieuwe scharnieren kan komen, kan ik het deurtje er zonder problemen weer in zetten, alleen, ik heb geen idee waar mijn keuken vandaan komt. Ik heb al contact gezocht met de vorige eigenaar, maar hij weet het ook niet en hij heeft ook geen contactgegevens van de eerste eigenaar. Ik weet wel een naam, maar kom via google alleen maar uit op mensen in Amerika, Irak en Iran, daar schiet ik dus ook niets mee op. Ik ben ook al met deurtje en al langs IKEA geweest, maar de keuken komt daar niet vandaan. Ik heb ook scharnieren opgestuurd gekregen van IKEA, maar die passen helaas niet in mijn keukenkastje. Ik heb de hele keuken al onderzocht op een naam, maar ik kan nergens een naam o.i.d. ontdekken, behalve van de koelkast (Pelgrim), maar ja, dat is een heel groot merk en heel veel keukens hebben een koelkast van dat merk. Mijn enige oplossing is nu nog om alle keukenwinkels in deze omgeving langs te gaan, met keukendeur. Of hebben jullie misschien nog een andere oplossing?
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt? Empty Re: Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt?

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 5:07

En wat als je nou een googled op keukendeur scharnieren? Lijkt mij dat je keukendeuren geen wereldvreemde scharnieren hebben en dat die dingen ook nog wel erges anders te koop zijn dan alleen die ene keukenzaak waar de keuken vandaan komt. Ik denk dat je online het meeste vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt? Empty Re: Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt?

Bericht  Jerry za 25 aug 2012 - 5:16

kun je er niet een heel nieuwe scharnier inzetten? Dus een nieuw deeltje op het deurtje en een nieuw deeltje in het kastje dat in elkaar past?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt? Empty Re: Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt?

Bericht  Siamsa za 25 aug 2012 - 5:21

Dat is een goeie Maple, dat ik daar zelf niet opgekomen ben. Bedankt!

Jerry, die scharnieren zitten zeg maar ook echt in het deurtje verwerkt. Als ik de hele scharnier eruit haal, blijven er dus gaten over in het deurtje. Maar als ik echt nergens de goede scharnieren kan vinden, is de laatste optie om een handig iemand mijn keukendeurtje te laten verbouwen met andere scharnieren.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt? Empty Re: Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt?

Bericht  Gizmo za 25 aug 2012 - 6:39

Misschien heel simpel gedacht hoor, maar al bij een bouwmarkt gekeken voor scharnieren?
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt? Empty Re: Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt?

Bericht  Siamsa za 25 aug 2012 - 6:41

Ja, tot nu toe nog niet precies dezelfde gevonden. Ik ga nog even door met op internet zoeken, en als ik daar echt niets vind ga ik nog langs een aantal keukenzaken hier in de buurt, en anders wordt het een verbouwd keukendeurtje.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt? Empty Re: Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt?

Bericht  Reeza zo 26 aug 2012 - 4:42

Anders hier even een foto plaatsen? Wie weet herkent iemand de scharnieren van haar keuken..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt? Empty Re: Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt?

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 5:01

ANders misschien even langs de keukenkampioen of de keukenconcurrent? Misschien dat de keuken daar wel vandaan komt? Of bij Bruynzeel.. iets staat mij bij dat die laatste Pelgrim apparatuur verkoopt, de eerste twee volgens mij niet (althans, anno 2012 niet)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt? Empty Re: Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt?

Bericht  Siamsa zo 26 aug 2012 - 5:30

Ik heb even foto's gemaakt van het kastje. Het gaat om een hoekkastje:

Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt? IMG_1171

Dit is het deurtje wat er nog in zit, met deel 1 van scharnier:

Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt? IMG_1172

En dit is het deurtje wat eruit is, met andere deel van scharnier:Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt? IMG_1173

Hopelijk herkent iemand het!
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt? Empty Re: Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt?

Bericht  Carra zo 26 aug 2012 - 7:40

Dat ziet er uit als een gewoon universeel scharnier toch? Je kan ze er toch allebei uitschroeven, bij de bouwmarkt nieuwe halen en er weer inschroeven? Eventueel het andere schanier ook vervangen anders gaat het kastje misschien scheef hangen.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt? Empty Re: Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt?

Bericht  Floor ma 27 aug 2012 - 10:12

Dat ziet er uit als een normaal schanier, gewoon universeel. Zo'n zelfde soort zitten er op onze keuken en op de badkamerkasten.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt? Empty Re: Hoe kom ik erachter waar mijn keuken vandaan komt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum