Het programma 'Gepest'
+25
Bazinga
Caroow
girli
Sneeuwvlok
Evan
Inge
Joli86
Minx
Susan
Jeanette
Bliss
Caramba
Sneeuwwitje
Winegum
Antibes
Sanne_86
Serena
Pien
Shisha
dolfijntje24
Parisienne
Phileine
SuperGrover
Silver
VeryCherry
29 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Het programma 'Gepest'
Spetterdespat schreef:Vilein schreef:Maple schreef:Omdat die persoon in het ziekenhuis lag en net een levertransplantatie had gehad.Caribbeanlover schreef:Vind het raar dat 1 iemand niet mee wilde doen en wat de reden is. Hij weet dondersgoed wat hij gedaan heeft en wil er niet mee geconfronteerd worden denk ik flauw hoor.
En ik vroeg me inderdaad af of je die vraag meende. Er bestaat ook nog zoiets als montage.
Maar er was nog een jongen, volgens mij heet hij Vincent. Ze wees hem in het begin ook aan op klassenfoto, maar hij heeft niet meegedaan.
Ze hebben die Vincent? wel gevonden en telefonisch contact gehad, daaruit is gebleken dat hij niet aan het programma mee wilde doen, omdat hij zich niet in het verleden wil storten. Misschien hebben ze toen wel gevraagd, mogen we dan een klassenfotolaten zien met jou gezicht erop? Denk dat hij daar wel mee in is gestemd?
En wat die ander betreft, die met die (lever)transplantatie, als die niet geopereerd hoefde te worden, had hij toch wel aan het programma mee gedaan?
Ja, hij had inderdaad wel aan het programma meegedaan als hij daartoe in staat was geweest.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Spetterdespat schreef:Ik zou er ook niet aan mee willen werken, zou trouwens al helemaal niet met mijn kop op tv willen.
Misschien dat ik daarvoor wel een te stugge fries ben?
Ik zou ook niet mee willen werken, omdat ik absoluut niet op tv wil komen (zeker niet met zo'n verhaal). Als ik een pester zou zijn geweest, zou ik wel een brief naar degene willen sturen die ik gepest had.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Beetje late reactie, maar heb het programma laatst ook nog gekeken op rtlgemist.nl. Had er ook gemengde gevoelens over eigenlijk. De nagespeelde stukjes vond ik ook vrij irritant en nep en ook overbodig! Het greep me wel aan hoe zij ermee zat en het raakte me ook. Ik ben vroeger niet uitgebreid gepest, maar er waren wel een paar jongens die af en toe behoorlijk lullig en gemeen tegen me deden. Ik kan me heel goed voorstellen dat, als het gepest jaren duurt, je hier de rest van je leven last van hebt. Ik vind dan ook dat Noa er wel erg luchtig over doet! Er zijn mensen die zelfmoord plegen omdat ze lang gepest zijn, dus om het nou een 'luxeprobleem' te noemen...
De confrontatie met de pesters vond ik vooral erg kort en ik kon me ook niet voorstellen dat ze daar genoegen mee nam, maar wel dus. Die mannen kwam er makkelijk vanaf in mijn ogen!
Heb de volgende aflevering nog niet gezien trouwens, ga ik ook nog wel ff kijken denk ik.
De confrontatie met de pesters vond ik vooral erg kort en ik kon me ook niet voorstellen dat ze daar genoegen mee nam, maar wel dus. Die mannen kwam er makkelijk vanaf in mijn ogen!
Heb de volgende aflevering nog niet gezien trouwens, ga ik ook nog wel ff kijken denk ik.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
de eerstvolgende aflevering is geloof ik met mari van de van!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:25; in totaal 1 keer bewerkt
Sneeuwwitje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10
Echt? Oh dan ga ik wel ff kijken vanavond
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Sneeuwwitje schreef:Ik snap ook niet zo goed wat het meisje ermee wilde bereiken. Ze wilde het afsluiten. Maar in mijn ogen bereik je dat niet door met de pesters aan tafel te gaan zitten. Zeker niet na 20 jaar.
Ik vond haar het type meisje dat aandacht en liefde wil van haar moeder. Nooit geen geborgenheid heeft gevoeld. Geen zelfvertrouwen had. Dit heeft ze waarschijnlijk uitgestraald en dan ben je een makkelijke prooi voor pesters.
Volgens mij bereikt ze meer door met haar moeder te gaan praten, wat ze ook heeft gedaan. We hebben allemaal kunnen zien dat moeder totaal niet wist hoe ze met haar dochter om moest gaan. Ik denk dat daar het grootste probleem zit.
Dit wil trouwens niet zeggen dat dit bij iedereen zo is. Ik denk dat dit bij dit meisje het geval was.
Je kon heel goed merken dat ze iets van haar moeder wilde wat er niet uit kwam. Ik vond haar moeder vreemd reageren, kreeg er een naar gevoel bij.
Gast- Gast
Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:25; in totaal 1 keer bewerkt
Sneeuwwitje- Fluisteraar
Knap van Mari dat ie mee deed! Echter wel jammer dat zijn juffrouw zich er niks van kon herinneren. Dat lijkt me voor hem zijnde wel moeilijk.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Die aflevering met Mari vond ik dan weer wel een feel-good-einde hebben, eigenlijk. Kan me wel voorstellen dat er voor hem een stuk van het hoofdstuk nu een beetje afgesloten kan worden.
Gast- Gast
Ja, dat klopt inderdaad. Maar is het iedere keer met een bekende Nederlander? Dit was de enige aflevering die ik had gezien namelijk.
Sneeuwwitje- Fluisteraar
Die juf kon het zich heus wel herinneren, die wilde niet voor niks niet in beeld komen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het maar niets dat programma. Heb de aflevering met mari gezien (half). Ik snap sowieso het doel van het programma niet. Wat schiet je er mee op om er naar te kijken. Pesters gaan er echt niet van leren. Die zitten vaak zelf nog veel meer in de shit dan dat ze zelf willen toegeven.
En ja ik ben zelf ook gepest. Heb er ook over gedacht me op te geven om te laten zien hoe het ook kan. Ik heb de pesters al lang vergeven. Als ik ze tegen kom wat met 2 ook nog regelmatig gebeurt groet ik ze gewoon.
En ja ik ben zelf ook gepest. Heb er ook over gedacht me op te geven om te laten zien hoe het ook kan. Ik heb de pesters al lang vergeven. Als ik ze tegen kom wat met 2 ook nog regelmatig gebeurt groet ik ze gewoon.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik kan me voorstellen dat het voor degene die gepest zijn wel belangrijk is om het af te sluiten op hun manier.
Jeanette schreef:Ik kan me voorstellen dat het voor degene die gepest zijn wel belangrijk is om het af te sluiten op hun manier.
Maar om dat nu op tv te doen?
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Dat is ieder zijn of haar keuze om dat wel of niet op tv te doen.
Misschien was dit het moment om die stap te zetten.
Als mij oziets overkomen was had ik waarschijnlijk zelf de moed ook niet om het helemaal zelf op touw te zetten hoor...
Anyway, het doet mij zo denken aan een meidje bij mij van de middelbare school.
Zij is ook echt zo enorm gepest. Voor alles uitgemaakt. Geduwd, uitgescholden. (Niet door mij overigens)
Als ik daaraan terug denk kan ik me heel erg goed voorstellen dat zij daar nog steeds last van heeft.
Ik had haar al een paar keer proberen te vinden op hyves. Nu uiteindelijk via google kwam ik haar moeder tegen.
Ze blijkt een ernstige vorm van spierdystrofie te hebben. In 2008 zijn zij en haar zusje uit huis geplaatst omdat hun moeder hun niet meer kon verzorgen. Toen zij op school zat heeft ze dit waarschijnlijk al geweten.
En juist om bepaalde kenmerken (die door die ziekte komen) werd ze gepest.
Onder andere. Verschrikkelijk moet dat voor haar zijn geweest.
Misschien was dit het moment om die stap te zetten.
Als mij oziets overkomen was had ik waarschijnlijk zelf de moed ook niet om het helemaal zelf op touw te zetten hoor...
Anyway, het doet mij zo denken aan een meidje bij mij van de middelbare school.
Zij is ook echt zo enorm gepest. Voor alles uitgemaakt. Geduwd, uitgescholden. (Niet door mij overigens)
Als ik daaraan terug denk kan ik me heel erg goed voorstellen dat zij daar nog steeds last van heeft.
Ik had haar al een paar keer proberen te vinden op hyves. Nu uiteindelijk via google kwam ik haar moeder tegen.
Ze blijkt een ernstige vorm van spierdystrofie te hebben. In 2008 zijn zij en haar zusje uit huis geplaatst omdat hun moeder hun niet meer kon verzorgen. Toen zij op school zat heeft ze dit waarschijnlijk al geweten.
En juist om bepaalde kenmerken (die door die ziekte komen) werd ze gepest.
Onder andere. Verschrikkelijk moet dat voor haar zijn geweest.
Gast- Gast
ik denk dat dat juist door een stuk onzekerheid komt. Dat die persoon de bevestiging wil krijgen dat het niet aan hem/haar heeft gelegen. En dan bereik je meer mensen en krijg je misschien méér steun als je het op tv doet, dan wanneer je het op een verjaardag onder de koffie vertelt.x-justme-x schreef:Jeanette schreef:Ik kan me voorstellen dat het voor degene die gepest zijn wel belangrijk is om het af te sluiten op hun manier.
Maar om dat nu op tv te doen?
Gast- Gast
Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:26; in totaal 1 keer bewerkt
Sneeuwwitje- Fluisteraar
Sneeuwwitje schreef:Wie heeft de uitzending van gisteren gezien?
Barbara wilde sorry horen van haar pesters. Maar de pesters konden niets meer herinneren van het gepest tegen haar en wilde daarom geen sorry zeggen. En daarom denk ik het geen nut heeft om je pesters te confronteren op de tv. Wat een van de pesters ook al zei, wij vonden het waarschijnlijk leuk en daarom weten wij er niets meer vanaf. Degene die gepest wordt ervaart het als zeer vervelend en draagt het levenslang mee. Maar ze wilde geen sorry zeggen voor iets wat ze zich niet meer kon herinneren.
Maar als ze al zeggen dat ze het waarschijnlijk leuk vonden daarmee is het toch bewezen dat zij wel degelijk haar gepest hebben en het dus herinneren.
Ik geloof er geen hol van dat ze niks meer weten, want de pesters wisten elkaar wel te herinneren, maar Barbara niet en het gepest ook niet.
Vind dat vooral die vrouw in het roze schandalig deed. Zeg dan gewoon sorry ook al weet je het niet meer. Ze had kunnen zeggen ''als jij het echt ellendig hebt gehad bied ik mijn excuses aan ook al weet ik het niet meer''.
Gast- Gast
Eens met het laatste stuk van CBL.
Volgens mij is die Natasje nog steeds een treiterkop eerste klas als ik haar zo hoorde.
"Als ik dat zo zie kan ik me voorstellen dat ik dat gepest heb".
En keihard zitten lachen onder dat filmpje!
Hoe respectloos tegenover iemand die zich daar nog steeds zo ellendig over voelt.
Volgens mij is die Natasje nog steeds een treiterkop eerste klas als ik haar zo hoorde.
Hoe respectloos tegenover iemand die zich daar nog steeds zo ellendig over voelt.
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Eens met het laatste stuk van CBL.
+1
wat een nare opmerking was dat van haar. sowieso vond ik het een naar persoon om te horen/zien
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Hazeltje schreef:Eens met het laatste stuk van CBL.
Ik heb me kapot zitten ergeren aan dat mens. Die opmerking die ze maakte vond ik ver onder de gordel en ik vond het zo kwetsend om te zien hoe ze met z'n drietjes zaten te geinen en maar weigeren om hun excuses aan te bieden. Aan de andere kant zou ik op zo'n manier ook geen excuses willen horen.
Gast- Gast
Ik vind het jammer dat ze bij de confrontatie de pesters bij elkaar zetten. Nu was het een beetje 3 tegen 1, waarbij 1 van de pesters het hoogste woord had en een andere pester nauwelijks iets zei. Als de confrontatie 1 op 1 was geweest had ze misschien eerder een excuus gekregen.
Evan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 65
Punten : 66
Registratiedatum : 22-12-10
Evan schreef:Ik vind het jammer dat ze bij de confrontatie de pesters bij elkaar zetten. Nu was het een beetje 3 tegen 1, waarbij 1 van de pesters het hoogste woord had en een andere pester nauwelijks iets zei. Als de confrontatie 1 op 1 was geweest had ze misschien eerder een excuus gekregen.
Inderdaad. Die Natasja was de hele tijd aan het woord, Sandra geloof ik heeft ook nog wel een paar dingen gezegd, maar die Daniëlle heeft echt helemaal niks gezegd en áls ze iets zei was ze aan het meekletsen met die andere twee.
Gast- Gast
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Gepest en jeugdsentiment
» Net 5 Programma gemist
» Programma's rondom 4&5 mei
» Gepest worden; subjectief?
» Programma "Jong"
» Net 5 Programma gemist
» Programma's rondom 4&5 mei
» Gepest worden; subjectief?
» Programma "Jong"